Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim |
2021 Sonrası Mokka (9. sayfa)
-
-
Benim aracım tamamen siyah, bold paket alıp tavanı ve kaputu siyah yaptıranlarda var ayrıca piyasada yüzbinlerce siyah araç var neden boya atsın ? Kaplama aracı satarken mide bulandırabilir, yada sökmeniz gerektiğinde sıkıntı çıkartabilir çok sağlam yerde sağlam malzeme ile yapılmadığı sürece...
-
(@oqi) Sizi özellikle alıntılamadım gece gece yine uzatıp, sizi de sıkmamak için.
Bu tavan boyası atma sorunsalı citroende, pejoda siyah tavan olanlarda tavan boya atma sorunundan bahsedildi. Bende araca baktığım zaman belli ki aracın asıl rengi üzerine bir kat boya atılmış, sanırım boya atması yapan modeller bu siyah tavanlı modeller.
Daha önce de yazdım, hepsinin bir arada olduğu model yok maalesef.
Ben kendimce sıralayayım:
Tucson: Comfort donanım en ulaşılabilir olanı fakat ön çarpışma ikazı dahi yok. Benim hyundai'ye bakmayışımın asıl sebebi araç aradığım zamanlarda elden yüksek paralar istemeleriydi. O çarka dahil olmak istemedim.
Bayon: Her ne kadar sürekli performans ihtiyacı olmasa da atmosferik motor istemedim, otomatik şanzımanı zaten biliyorum ve en önemlisi elden para isteme muhabbeti vardı. Hatta bir arkadaşın arkadaşında satılık varmış, aracı olmak istedi, kabul etmedim.
Stonic: Önceki aracım da Kia idi, alınabilirdi fakat motor, otomatik şanzıman konusundan dolayı eledim. Araca tüp takmayı düşünmediğimden turbo benzinli araç daha ekonomik olur diye düşündüm.
T-Roc: Çift kavrama şanzıman düşünmedim hiç, üstelik araç bulmak sıkıntılıydı.
Captur: Çift kavrama şanzımandan dolayı eledim.
2008: Aynı grubun aracı, 10 cm daha uzun diye eledim.
C3 Aircross: İÇ tasarım bana hitap etmedi.
Crossland: Yine opel fakat hanım istemedi, bende sürüşünden memnun kalmadım.
GrandlanX: Bu aracın dışı ve içini beğeniyorum fakat ben küçük araç istedim. Hâlâ daha mantıklı olanın küçük araç, gönlümdekininse C sınıfı bir araç olduğunu belirtmem gerek.
500X baktım, EcoSport'larda çok küçük geldiler.
Baştan Mokka'ya da tamam değildim, araç bulunamayan o dönemde denk geldi. Hatta yaklaşık 2 ay önce falan Yalın Gülmez'in videolarında Captur'un otomatik şanzımanının yağlı tip olduğunu öğrendim ve üzüldüm. Captur beni daha çok cezbetmişti. Aradığım gibi yerden hafifçe yüksek, bagaj konusunda biraz daha büyük ama Yalın Gülmez'i izleyince onun da eksikleri olduğun görüyorsun.
Daha yenice sıfır araç konusunda yine 1.2 puretech motorun triger sorunu konusu açıldı. Bir taraf sorun devam ediyor derken, diğer taraf yanlış yağ kullanımı vs diyor. Sakarya'daki Opel bayisi 3 senedir hem pejo, hem opel satış ve servisini yapıyor. Serviste konuştuğum arkadaş 3 yıldır 1 tek araç dahi bu şikayetle gelmedi dedi (ben arabayı aldıktan sonra konuştuk). Tavanda boya atması, motorda kayış sorunsalı...
Geçen hafta yağ kapağını açıp kontrol ettim yağ da iyi görünüyordu, kayış da. Her ne kadar etkilenmek istemesem de yine de "acaba?" sorusu oluyor; diğer tarafta da 12.000 km'yi geçti şu ana kadar en ufak bir sorun yaşamadık. Hayatımda ilk defa İstanbul'a, araçla gittim. Buna rağmen bu konuyu okuyan ya da araştırırken denk gelen insanların da doğru bilgiyi, sağlıklı bilgiyi almaları açısından "sorun yoktur" ya da "sorun vardır" demek istemiyorum.
Açıkçası, kendi kullandığımız ve her ne kadar bir aile aracı olmasa da (biraz maddiyat sebebiyle, biraz ihtiyaçlar sebebiyle bir büyük boy aracımız yok)...
Babamın rahatsızlığından dolayı normalde senede bir kez gittiğim memleketime 6 kez gittim bu araçla; hiç gitmediğim Denizli'ye 3 gitmek zorunda kaldım. Her ne kadar araç yeni olsa da benim inancım bir araç ilk 6 ayda sorun çıkarmadı mı, ondan sonra da çıkarmıyor.
Sorun olduğunda (benim tıpkı çift kavramalı şanzımanlara yaklaştığım gibi) ona odaklanıyoruz fakat her istediğimizi barındıran da yok maalesef.
Elektrikli olsun ama ucuz olsun, güvenilir olsun, ikinci eli iyi olsun; kaçımızın 2.8 milyona araç alacak gücü var?
Az yaksın, sorunsuz olsun, masrafı düşük olsun, otomatik vitesi tam otomatik olsun ama o da hem sorunsuz, hem de aktarması iyi olsun... E yok abi, ceed kullandım 9.5 yıl, onun şanzımanı da tam otomatikti ancak şu araçtaki kadar seri, gücü yere iyi aktaramıyordu .Hatırladığım en son tüketimi 29 km ortalama hızla 9.2 idi ama şanzıman ve motor sorunsuzdu... Senede 2 defa yağ değiştirmeme, her çalıştırmadan sonra bekleyip hareket etmeme, her stop etmeden önce bekleyip stop etmeme, her zaman aynı markadan ve hatta aynı pompadan mazot almam rağmen son 1.5 yıl motorda rölantide aşırı dalgalanma, hatta tepme oluyordu.
Yazdıklarım aslında kendime cevaptır, Mokka iyidir de demiyorum, kötüdür de... Hatta gönlümdeki bir boy büyük araç isteğinden dolayı çok da içime sinmiyor ama 4.5 metrelik tucson da olsa, sportage de olsa, grandland de olsa pazara, markete, işe, haftada Sakarya'ya git gel yapacaktım; bunda da yapıyorum. E şu ana kadar da araç işini yapıyor, yakıt tüketiminde gözüme batacak bir durum olmadı, sorun çıkarmadı, güvenlik ekipmanları gayet iyi çalışıyor, ihtiyacımızı görüyor. Ceed olsaydı da aynı şeyi yapacaktı ama dizel işi benim gibi senelik en fazla 10.000 km yapan ve bu yolun da çok büyük kısmını şehir içerisi yapan için ideal değilmiş, onu anladım. En en önemlisi babamın durumunu gördükten sonra, inip binmesi daha rahat bir araç gelecek için iyi olurdu...
Uzun lafın kısası: Bu konuya girip okuyan değerli arkadaş, bana göre araçların hepsi birbirine yakın standartlarda. Kötü araç yok, ihtiyaçlarımıza cevap verebilen araç var. İmkanlarımız kısıtlı ve bunu en iyi şekilde kullanma sorumluğumuz var. Captur da çok iyi araç, T-Roc da, Kamiq de, 2008 de ve aklıma gelmeyen diğer modeller.
-
Araştırırken bu boya konusunuda okumuştum şimdi hatırladım siz yazınca, bana pek mantıklı gelmiyor, ki araçlar 3 yıl garantili canlarına okuruz sıkıntı yok o yüzden pek umursamadım. Bold paketlerde boya üstüne boya atılıyorsa sıkıntı oluşturabilir doğru, sıfır araç alabilseydim (arabamı satabilsem alacaktım kısmet olmadı) kesinlikle bold paket satın almazdım zaten iç kısım da kararıyor zaten arkaya bir lamba bile koymamışlar birde siyah tavan hayal etmek istemiyorum hele benim araç siyah birde tavan siyah olsaydı gece kulübüne dönerdi. Bold da olsa ben böyle bir sorun olacağını sanmıyorum binlerce satılan bir araçtan 3-5 tane bu sorun çıktıysa bunu genellemek mantıklı değil kusurlu araç olabilir hak aranmalı kısaca...
Dönem dönem bazı marka modeller alınabilir oluyor kısmette ne varsa hayırlısı odur, biz de aracımızı nakit satabilsek Mokka Ultimate gücümüz yetmeyecekti orta paket bile zorlayacaktı ama kasıp orta paketi almayı düşünürdüm. C4 çok uygundu ya o, yada 2008 allure alacaktım ama nasip olmadı nakit satamadık takasla bunu aldık, yazımızda bu varmış çok kasmaya gerek yok ilerde satılır başka nasip alınır...
-
Ben nasıl çift kavrama ısınıyor sorununa, ileride 2 balata değiştirmenin maliyeti konusuna odaklandıysam, insanlar da bu gibi fikirlere göre tercih yapıyor. Aslında ve belki seçimimizi çoktan yapıyoruz da, bu gibi sorunlardan dolayı almayı düşünmediklerimizde sorunlara odaklanıyor; alacağımız marka ya da modeldeki sorunları görmezden geliyoruz. Belki bundan dolayı motorsal, boyasal sorunlar pejo-citroen-opele yapıştı; çift kavrama ve çaşitli elektronik arızalar vw grubuna yapıştı; çok yakma, şanzıman ısındı uyarısı ve nispeten düşük kalite algısı hyundai grubuna yapıştı...
Bu ışık koymama, tutmak koymama sportif bir hava katmak istemekten mi, yoksa maliyetten kaçış mı bilmiyorum.
Araç değiştirme konusuna gelirsek: Önümüzdeki dönem neyi getirir bilinmiyor. Bun satalım desek alacak insanın da imkânları el verecek mi bakalım.
Şimdi hesaplattım 253.000 krediyi bugün çeksem, yine 36 ay vade ile 15.556 ödemem gerekiyor, çektiğim dönemde aynı kredi için 9.985 lira taksit ödüyorum, aradaki farka bakar mısınız? Zaman geçtikçe hem araç fiyatından, hem krediden gol yiyoruz. Gün geçtikçe hem zam olması (özellikle 2024'ten itibaren), hem artan kredi maliyetleri ve hatta krediye ulaşabilme kolaylığı dahi bizleri epey zorlayacak gibi duruyor. Ekonomik anlayış, ekonomiyi rayına oturtamadığı sürece bu böyle olacak. Ama!!!
Hadi o zaman için araçtaki sorunlardan dolayı bir niyete kalktık, değiştirdik fakat elimizdeki tüm imkanları kullandık. Oğlum yerinde durmuyor, her geçen gün o da geleceğine doğru ilerliyor ve bizim iyi-kötü bir şeyler yapmamız gerekiyor. Bir daha böyle bir şeye kalkışır mıyım derseniz, çok zor; çünkü mantıklı gelmiyor.
-
hocam bu geri kacirma beni de sinir ediyordu. frene sert baskma cozuyorsa bundan sonra oyle deneyelim. tesekkurler. ortalama hizi nerede goruyoruz hocam? ( uygulamada ilgili yer yok).
apartmanin otoparkinda bir de surekli yaprak dokuluyor, toz oluyor en kotusu surekli kuslar ustune yapiyor. internette 700 liraya brandalar var, almak mantikli mi? ( gormemis gibi olur mu? cunku kimse kullanmiyor :D )
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi voodoo child -- 30 Ekim 2023; 20:15:21 > -
Tekrar merhaba. Direksiyonun solundaki sinyal kolunun uç kısmına doğru (resimde SET/CLR yazan düğmenin sağında kalan kısım) üzerinde yukarı-aşağı ok tuşu olan kısmı yukarı doğru iterek sürücü ekranında BİLGİSAYAR'a geldiğinizde... Orada ortalama hız, ortalama tüketim, gidilen toplam yolu görebilirsiniz.
Bu değerleri her yakıt alışımda nasıl sıfırlarım? Aynı düğmenin ucundaki SET/CLR düğmesine bir süre basarsanız o ekrandaki değerler sıfırlanır.
*Yine sürücü ekranında bu bölümdeyken SET/CLR tuşlarına sadece basıp-çekerseniz o zaman ilk basışta ANLIK TÜKETİM, 2. basışta şimdiye kadar hiç sıfırlanmadıysa toplam gidilen yol, bu yolun ortalama hızı ve ortalama tüketimlerini görebilirsiniz.
Peki buradan nasıl çıkarım? Aynı kısmı aşağı doğru çekerseniz (atıyorum) KADRAN görünüme geçersiniz.
Ben önceki sayfalarda kendi çözümü paylaşmıştım, branda almak yerine kumaş tercih ettim (önceki araçtan miras kaldı). Görmemişlik olmasını da dert etmeyin, siz aracın temiz kalmasını istiyorsunuz ve malınız üzerinde bu iradeyi kullanma hakkınız var. Alın, aracınız da temiz temiz örtün; hem güneş altında aracın içi yanmaz (uzun yıllar diri kalır), hem sizin kafanız rahat olur. İmkan varsa kumaş tercih edin, sentetik olanlar hava aldırmaz.
-
cok sag olun hocam. bilgisayara kac kere gelmisimdir fark etmedim hep sanirim yakit tuketimine odaklanmisim, ya ortalama ya da anlik yakit tuketimi degisiyor diger bilgiler ayni diye dusunmustum dikkat edeyim. evet o sifirlama olayini da soylemeniz cok guzel oldu, tesekkurler.
kumas olmasi yagmur yagdiginda surekli islak durur diye sorunlu olur diye dusundum ornegin gelecek ay bir ay yurt disina cikacagim islak kumasin altinda kalmasi zarar verebilir diye dusundum.
-
Ben şu pazarcıların kullandığı tipte kumaştan, sadece camları kapatacak şekilde yaptırmıştım. Islandığı da oldu ama kuruması da hızlı oluyor. Kumaşta tek sorun şu: Benim kullandığım gibi daltonların pijaması deseni alırsanız, hele de kumaş yeniyse ıslanırsa renkli kısım tavanda hafif iz bırakıyor ama neyse ki suyla rahatlıkla çıkıyor. Bu konuda (branda) sizinle kendi tecrübemi paylaşıyorum, inanın sentetik branda hiç kullanmadığım için nasıl olur bilemiyorum.
-
@dekstra Forumda bir sorun var herhalde, eğer beni alıntıladı iseniz mesajınızı göremiyorum. Mesajı, beni haberdar etmeden yeniden atar mısınız?
Opel genel sayfasında son mesaj atanın siz olduğunu görüyorum; fakat mesajınızı göremiyorum.
-
Yok ben sizin mesajımızı tam okumadan yazdım bir önceki mesaja verdiğiniz cevaplarla aynı cevapları yazmışım ondan sildim 😅
-
Yarım saattir bildirim gitsin diye uğraşıyorum bende , neyse, anlaştığımıza sevindim.
Konu, ana konusundan daha hareketli sanki, konu başlığını değiştirsem mi acaba?
-
bence de konu yeni mokka 2021 - sonrasi yapabilirsiniz. zaten herkese siz yardimci oluyorsunuz, yol gosteriyorsunuz.
bugunku soruma gelince : iphone'dan surus menusu uygulamada cikmayinca bugun evdeki android tableti goturup baglayayim belki olur diye ve guzel olursa hep arabada birakirim tableti, navigasyon ve spotify yerine de gecer diye dusundum. tablet android 12 olmasina ragmen arac tableti gormedi bile kabloyla ( bluetooth ile goruyor muzik vs. ). bunun da bir ayari mi var android icin ( not: android auto kurulu oluyor android 10 ve sonrasinda )? iphone carplay her bagladigimda uygulama hemen aciliyor kendiliginden ama hala surus menusu cikmiyor nedense. servisi aradim uygulamadan bile haberleri yok.
-
Önerinize uygun olarak başlığı değiştireyim.
Android denemdim ancak aklıma araçta ayarlarda gizlilikle ilgili bir seçenek var. O menüde gizliliği kaldıracak seçeneği işaretlediğinizde telefondaki uygulama düzgün çalışıyor, aksi halde uyarı veriyordu. Bunu kontrol etseniz iyi olur. Ben telefonu sadece navigasyon uygulamasında kullanıyorum, diğer uygulamaları kullanmadığım için maalesef size yardımcı olamam. Uygulamada seyahatler menüsü görünmemesi ilginç, yine de çözüm belki yukarıda bahsettiğim gizlilikle ilgili seçenektedir.
Bu menüye orta ekranda araç ikonuna dokunduktan sonra sağ üstte, dişli çarka benzer ikona tıklarsanız, yeni bir menü açılıyor. Orada aydınlatma seçenekleri, konfor seçenekleri, çarpışma uyarı ayarları gibi çeşitli ayarlar var. Aşağıdaki resimden anlayacağınızı düşünüyorum. Kitapçığa bakarken bir şey daha aklıma geldi. Acaba araçta profil oluşturmadığınız için de seyahatleri ya da bazı uygulamaları kullanamıyor olabilir misiniz? Veya uygulamaya aracınızı şasi numarası ile kayıt etmediğiniz için de uygulamadaki bazı seçenekleri göremiyor olabilir misiniz? Araçta profil oluşturup, uygulamada da araç şasi numarasını girerek tekrar deneyin isterseniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalpan -- 1 Kasım 2023; 1:1:59 >
-
Merhabalar yaklaşık 2 ay önce 2022 model Mokka satın aldım sürüş sırasında ve durağan halde birkaç şey farkettim bunu sizlerle paylaşmak istiyorum aklıma takıldı açıkcası, motor çalışırken sabit aralıklarla çıtçıtçıt diye bir sesi geliyor yaklaşık 2 saniye sürüyor sonra kesiliyor ve yaklaşık 4 saniye sonra tekrar aynı ses geliyor bu şekilde sürekli tekrarlıyor acaba motorun kendi sesi mi böyle yoksa benim aracımda mı bir problem var sizlere de danışmak istedim, ayrıca aracın sağ ön yolcu kapısı tarafından ara sıra motor devriyle orantılı bir cızırtı sesi geliyor gerçekten rahatsız edici bir ses aracım 20.000 km de bakım zamanı geldiğinde hepsini servise bildireceğim. Ve son olarak özellikle eco modunda 1-2-3. Viteslerde hissedilir şekilde sarsıntılı bir geçiş oluyor normal modda pek olmuyor bunlara ek olarak klimanın her çalıştırmada aktif konuma gelmesi de var bu da saçma bir şey bence aynı şeyler özellikle motorun düzenli aralıklarla çıtçıtçıt sesi sizde de var mı bilgilendirirseniz çok sevinirim
-
Sağ ve sol kapının ön panel(göğüs) ile birleştiği yerlerde bazen bende cızırtı fark ediyorum. İlk başlarda hoparlör ile ilgili sandım, sonrasında kapı gözüne ya da torpidoda olan bir eşyadan dolayı olduğunu düşündüm o kısımları boşalttım. Servisede gösterdim ama tam olarak neden cızırdadığını anlayamadım. Ara ara hala cızırdıyor, arabayı sürerken ses çıkıp durduğumda kesildiği için tespitte edemiyorum 😅 -
detayli cevap icin tesekkurler hocam ama olmuyor profil de olusturdum yine yok:) hayir sirf bunun icin tableti guncelledim vs belki androidde calisir diye yine olmadi. arkadasin telefonu ile de denyeyim olmadi da vazgececegim :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: ErenGökgöz XVXRR
Merhabalar yaklaşık 2 ay önce 2022 model Mokka satın aldım sürüş sırasında ve durağan halde birkaç şey farkettim bunu sizlerle paylaşmak istiyorum aklıma takıldı açıkcası, motor çalışırken sabit aralıklarla çıtçıtçıt diye bir sesi geliyor yaklaşık 2 saniye sürüyor sonra kesiliyor ve yaklaşık 4 saniye sonra tekrar aynı ses geliyor bu şekilde sürekli tekrarlıyor acaba motorun kendi sesi mi böyle yoksa benim aracımda mı bir problem var sizlere de danışmak istedim, ayrıca aracın sağ ön yolcu kapısı tarafından ara sıra motor devriyle orantılı bir cızırtı sesi geliyor gerçekten rahatsız edici bir ses aracım 20.000 km de bakım zamanı geldiğinde hepsini servise bildireceğim. Ve son olarak özellikle eco modunda 1-2-3. Viteslerde hissedilir şekilde sarsıntılı bir geçiş oluyor normal modda pek olmuyor bunlara ek olarak klimanın her çalıştırmada aktif konuma gelmesi de var bu da saçma bir şey bence aynı şeyler özellikle motorun düzenli aralıklarla çıtçıtçıt sesi sizde de var mı bilgilendirirseniz çok sevinirimcitcit sesi suana kadar fark etmedim, belki vardir dikkat ederim ama eco modda gecislerde bir sarsinti yok olsa fark ederdim eco modu daha cok kullandigim icin.
evet o klimanin acilmasi kadar sacma bir sey olamaz. yine ayni sekilde her acilista normal surus modunda acilmasi da aptalca. en son neyde biraktiysan ondan devam etmeli.
-
Evet ben de bütün her şeyi denedim ama olmuyor en son sağ kapıyı açıp vurduğumda o kapının içinden zırıltıyı tekrar duydum acaba cam filmi yapılırken bir şey mi düştü içine diye düşündüm gerçekten çok sinir bozucu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X