Şimdi Ara

2023 Yılında dizel araç alınır mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
2
Favori
28.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

2023 Yılında dizel araç alınır mı?


(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • 3 sene önce aldım, hala hareket ediyor.

  • Bir dizel motorun ömrü benzinli bir motora oranla 2 kat daha fazla km yapar. Yani motor tamiri görmeden 500-600 bin km yapan arabalar var. Benim için önemli olan dizel ya da benzinli degil bakımdır. Haa yokuştaki çekişi hiçbirşeye degişmem dizelin. Bakımı agırsa agır olsun sorun degil o yırta yırta yokuşu çıkması bile benim için yeterli. Benzinlide kullandım biraz kalabalık ve yükün varsa korkuyorsun arabayı sıkıştırmaya çekmiyorda zaten. Haa benzinlinin sessiz çalışması konfor açısından önemli soguk iklimlerde sorunsuz dogrudur ama dizelin bir gücü ve ömrü var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Psiko27 P kullanıcısına yanıt
    Yokuştaki çekişin sebebi dizel olması değil, turbo olması. Tsi aracım daha iyi gidiyordu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Psiko27 P kullanıcısına yanıt

    Ben 950 binlerde ciddi bir arıza yapmayan corolla dizeller gördüm. 1 milyonu devirenlerde çevremde çok konuşuluyor.

    Yeni nesil dizel otomobillerin bakımını 15 bin değil de, 10 bin de bir yapılırsa kesinlikle dizel motorun ömrü 100 binlerce km artar.

  • Alınır hala en üst segment F segmentte bile firmalar dizeli daha çok satıyor.


    Türkiye gibi asgari ücretin yarısının yakıta verildiği bir ülkede, performans-fabrikasyon-sorunsuz-konforlu-güvenli seçenek dizelden başkası yalandır.


    0.9 Clio, 1.3 Clio, 1.0TSI T-Roc-Taigo-1.3Megane vs... vs... hepsi 3 litre W218 CLS'den, W213 E300d'den fazla yakıp yarısının yarısı kadar gitmiyor.

  • Dizel sevdalıları bu başlıkta buluşmuş.
    Kazasız belasız yolculuklar diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bırak dizeli, benzinli devri bile kapanıyor, turbo destekli benzinli motorlar ilk degisimdi, sonra hibrit destekli benzinli motorlar, sonrada elektrikli motorlar kullanılacak, tabiki otomobilden bahsediyoruz, iş makinesi, traktör, tır vs bunlarda dönüşüm farklı daha uzun olacak.
    Şu anda dizel alınmaz , hatta benzinli bile, en mantıklısı hibrit destekli benzinli motorlar, yada uzun yol fazla yapmıyorum dersen elektrikli motorlar. Ama tabi bütçe, yakıt fiyatları,ülkenin koşullarına bakınca, LPG uyumlu bir benzinlide mecburiyetten alınabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dizel avantajlar
    - Az yakar
    - Kesinlikle daha uzun motor ömrü
    - Benzin kalkar dizel kalkmaz (iş araçları, nakliye, ticariler, ulaşım)
    - Buhran olsa meteor düşşse bitodizel yap koy depoya gider.
    - Benzinli motordan pahalı evet ama satarkende o farka yakın pahalı.
    - Bakım masrafları uzun vadede km olarak benzer benzinli ile. Benzinli 5000 tl ile çıkarken dizel 6000 tl ile çıkar en çok ayrıca daha uzun km aralığında girer bakıma belki ucuza bile gelir en azından benim araçlarda öyleydi.

    30 yıla yaklaşan sürücülüğümde dizel ppf dolması adblue sorunu vs yaşamadım hepsi abartı (bazı marka modellerde hatalar oldu doğrudur)

    Benzinli avantajlar
    - Herkes benzinli al dizel bitiyor der mutlu olursun.
    - Sessiz derler (fark yok iki aracım var biri dizel diğeri benzinli)
    - Lpg takarsın tasarruf edersin bu parayı repo ya da borsada değerlendirir motor hoşaf olduğunda sübap vs değiştirirsin.


    Benzin var dizel yakıt var satılıyor e araç da var niye alınmasın bu nasıl soru ki bir de:)))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 27 Ekim 2023; 23:34:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Donald Draper kullanıcısına yanıt

    Fiyatlara bak ya daha 8 ay önce . Allah şu piyasayı kahretsin olmaz böyle bir şey.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel candır gerisi heyecandır.hız sabitleyici açık 6.vites 120 km/h tam depo(53 lt) 1000-1050 km uzunyol tecrübem var.şehir içi 800-900 km gidiyor.daha nolsun.hayat konforunu arttıran şeyler bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hopesen H kullanıcısına yanıt

    Hocam çok güzel özetlemişsin. Mevcut durum budur. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2018 yılında aldığım Corsa D dizel aracım ile 80.000 km yol yaptım. Bu süre zarfında, yağ, filtre ve su değişimi dışında bir bakım gerektirmedi. Hepsi orijinal/kaliteli parçalarla değişti. Araç iki haftada bir uzun yol yaptı (100km +). Şubat sonrası triger zinciri vs gibi ağır bakımlarını da orijinal parçaları ile değiştireceğim. Kardeşimde turbo benzinli clio var. Yazın aynı rotayı gidiyoruz ve 1 ayda bana nerdeyse 1500 lira yakıt tasarrufu sağladı. Yani parça parasının fazlasını yakıt tasarrufu ile çıkarıyor. Yalnız mümkünse haftada bir, ya da sıklıkla uzun yol yapıp filtre temizliği yapması lazım.


    Düzgün bakım yapılacaksa, Tr şartlarında daha bir 10 sene alınır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi | OMG! | -- 28 Ekim 2023; 16:9:29 >
  • | OMG! | kullanıcısına yanıt

    Aracı zorlu koşullarda kullanmadıysanız triger için erken değil mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • labidu kullanıcısına yanıt
    Hocam aracın toplam kmsi 150k, yağ - filtre ve fren balatası dışında hiç bir şey değişmedi.
    Yalnızca ben 80k yaptım 5 senede. Yanlış anlamaya sebebiyet vermiş olabilirim ilk mesajda

    Ayrıca zorlu koşullarda da kullandım. Van'da 2 kış geçirdi araç. Tr karayollarının en yüksek geçidi olan karabet geçidinden defalarca geçti (3050 rakım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi | OMG! | -- 28 Ekim 2023; 16:46:40 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • | OMG! | kullanıcısına yanıt

    Şimdi oldu tam zamanı değişimin 😄


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • labidu kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, ustam buna bile erken diyor gerçi

    Her parçanın birbirinden etkilendiğini düşünürsek, diğerlerine etkisi olmadan değişmeli bence hayati parçaların.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bir de yakıt kalitesi konusu var fakat çok konuşulmuyor

    almanya vs ülkelerde ki gibi motorin kullanılsa hem motor sesi hem menzil değişiyor

    motor sesi hadi psikoloijk olabilir ama menzil net değişiyor

  • labidu kullanıcısına yanıt
    Triger seti genelde 5 yıl/120.000 km içerisinde değişmesi gerekir.

    Bazı markalarda 4 yıl/100.000 km veya 90.000 kmde belirlenebilir.

    Km yapmasa bile 4-5 yıl içinde triger seti değişmesi gerekir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid şans verilir diyorum. Hybrid araca sahip üstadlar yakıt vergi konusunda fikir verebilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Ford 9 yıl /120 bin km


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.