< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
2023 Yılında dizel araç alınır mı? (4. sayfa)
2023 Yılında dizel araç alınır mı?
(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
-
-
Fotoğraf alabilir miyim? Bi arabanın ömrü zaten 10 yıl olarak belirlenir. Km yapmadığı halde 9 yıl dayanacak bi triger olduğunu hiç sanmıyorum
Baktım şimdi. 135.000/4 yıl/9yıl yazıyor. Bence o 9 yıl değil 9 yıl içerisinde değişmesi gerekiyor gibi anlam çıkıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 29 Ekim 2023; 5:6:23 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Focus 3 kasa 1.6 tdci 115 lik dizel galiba hocam
Benimkiyle aynı veriler çünkü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
95 hp dizel üstat
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi labidu -- 29 Ekim 2023; 11:52:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne fotoğrafı istiyorsunuz? 2 hafta önce trigeri değiştirdim aracım 2013 model 12. Ay trafiğe çıkışlı 115 bin km de.
Çıkan trigeri incelediğimde herhangi bir çatlak yıpranma belirtisi dahi yoktu.v kayışı ise çatlaklara sahipti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun menzilin konfor sağladığı doğru da, pompaya yanaşınca 2 bin lira vermek üzer adamı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aylık maddi gelirinizi bilmemekle beraber 2 bin tl çok bir para değil.bitane sıfırı silin tam o kadar aslında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ülke gerçeklerine göre değerlendirmek lazım, ülkede asgari ücret 11 bin, 2 bine depo doldurmak gayet hatrı sayılır bir tutar oluyor orta segment bir araç için.
Yoksa tabiki paranın pul olduğu doğrudur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alınmaz.
2024’te alınır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Üstadım asgari ücretlinin mazotla arabayla işi olmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O ozon tabakasına zarar veten cfc maddesi yasaklanalı yıllar oluyor. Deodorant kullanın, kullanmamazlık etmeyin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de dizelciyim ama sessizlik konusunda söylediklerin doğru değil. Eski stilo’m veya golf’ümde bazen motor kapalı sanırdım çalıştığı halde, şimdiki aracım passat d sınıfı olduğu halde az da olsa ses geliyor, hele ki c sınıfı ya da 301 gibi araçlarda resmen traktör. Benimkinde de camı açarsam beni çocukluğuma götürüyor, anadoluya giden o uzun dizel trenleri hatırlatıyor. C veya b sınıfı bişey olsa iyi kafa ütülerdi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Nasıl olduğunu anlamıyorum ama asgari ücretli arabalı insanlar da gördüm. Şahin, brodvey, samara filan ama var yine de.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hayrola dünyanın sonu mu geliyor :)))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alınır. Bu konuda iki yanlış anlaşılma var,
- Dizel araçların satışı yasaklanacak.
AB'nin böyle bir karar alacağı söyleniyordu. İlk 2030 dendi ancak sonra 2035'e ertelendi ve 2035'te benzinli ve dizel araçların satışının yasaklanacağı açıklandı. Yani Dizel Benzinli fark etmiyor.
2. Dizel araçlar şehir merkezlerine giremeyecek
AB'de bazı belediye başkanları bu tarz açıklamalar yaptılar, 2025 diye açıklayan bile oldu. Ancak tabiki devamı gelmedi. Bu konuda örneğin Stockholm 2025 ile kentin merkezi noktalarına sadece Hibrit ve Elektrikli araçların girmesine izin verilecektir şeklinde açıklama yaptı. Yani yine Dizel benzin farklı yok. Örnek olarak İlgilterede ise belli zone'lara Euro 6 altı araçların girmesi yasaklanacak. Yine dizel benzin farkı yok. Bu norm'a uymayan araçlar belli zone'lara giremeyecek. Şuan satılan araçlar 6.2 zaten.
Yani durum bu. İlginç bir dönemdeyiz. Ben çoğunlukla benzinli araç sahibi oldum, ancak son aracımı dizel aldım. Kişisel görüşüme göre şuan benzinli araçlara bir yönelim oldu, dizel tüketimi azalacak ve eskisi gibi dizel benzinden daha ucuz olacaktır. Çünkü fiyatı belirleyen talep. Bundan sonraki aracım yüksek ihtimal elektrikli olur ama bir kademe tedbirli yaklaşıyorum, yani ülkelerin çoğu zaten enerji darboğazında, eksik enerjiyi doğal gaz kömür vs ile elde ediyorlar. Bu dönüşümün enerji altyapısına ekleyeceği yük için hazırlık yapan ülkeler var mı, gerçekten çevre için bunlar yapılıyorsa kaç ülke güneş paneli tarlaları kuruyor vs. Hele Türkiye, Türkiye ciddi şekilde fosil yakıtlardan vergi alıyor ve ciddi şekilde enerji ihtiyacını doğalgaz ile karşılıyor. Bu tip dönüşümde Türkiye gibi ülkeler elektrik fiyatlarına çok yüksek zam yapmak zorunda kalacaklar, bütçe açığını kapatmak için. İlginç soru işaretleri. Klimalar ilk yaygınlaşmaya başladığı an, yüksek tüketimden trafolar arıza yapardı sık sık. Bakalım bu sefer neler göreceğiz
-
2009 1.5 dci yeni kangoo 86.000 orijinal triger hala üzerinde (triger fabrikasyon plastik kapaklı kapalı duruyor) motor 2000 -3000 devir arası kullanılıyor
-
Dizel dezavantajlar
-Lt bazında az yakıyor olabilir ama TL bazında az yakmıyor. Az yakıyor diyen ya kördür ya da matematiği kıttır. 2. Si daha muhtemel. Kör adam araç kullanamaz.
-Dizeller Common Rail teknolojisinden sonra yaygınlaştı. Common railin kullanıldığı ilk yaygın motor 1.3 multijet. En eski 1.3 multijetler Paliolarda. Ön bilgilendirme bitmiştir.
Sarı sitede ilanda olan 3.308 Paliodan 656 tanesi 1.3 multijet. Geri kalan 2.649 tane Paliodan 451 tanesi benzinli 2.198 tanesi LPG li.
656 tane 1.3 Dizel Paliodan 30 tanesi 400.000 km üstü
228 tanesi 300.000 km ve üstü
410 tanesi 250.000 km ve üstü
560 tanesi 200.000 km ve üstü
451 tane benzinli Paliodan
4 tanesi 400.000 km ve üstü
15 tanesi 300.000 km ve üstü
70 tanesi 250.000 km ve üstü
165 tanesi 200.000 km ve üstü
2.201 LPG li(3 tane daha ilana girmiş) Paliodan
4 tanesi 500.000 km ve üstü
33 tanesi 400.000 km ve üstü
296 tanesi 300.000 km ve üstü
859 tanesi 250.000 km ve üstü
1.576 tanesi 200.000 km ve üstü
Nerde şu senin uzun ömürlü!!! Dizeller? Lpgliler yüksek km lere ulaşmada daha maharetli sanki? Ne dersin?
-Benzinli daha pahalı satarkende daha pahalı!!! Bakalım öyle miymiş? Piyasanın en çok sevilen en çok tutulan arabası olan Passatın benzinli ve dizelini karşılaştıralım. Hem de Highline
Şu an ilandaki en yüksek km li hatasız boyasız değişensiz passat bu https://www.sahibinden.com/s/LK46dg3z
Benzinli ise bu. https://www.sahibinden.com/s/bYPvKtj4
Benzinliyi baz alıp muadili dizellere bakalım.
Boyasız değişensiz hatasız 200.000 km üstü Highline benzinli otomatik passatların fiyatları
Aynı kriterlerde aynı model yılı dizel otomatik Highline passatların fiyatları
Arada pek fark yok sanki ne dersin ? 2015 yılına gidelim bakalım bu araçlar ne kadara satılmış?
https://otopark.com/2015/10/05/volkswagen-binek-arac-ekim-2015-fiyat-listesi/
Yeni Passat 1.4 TSI BMT 125 PS DSG Highline 118.200 TL
Yeni Passat 1.6 TDI BMT 120 PS DSG Highline 135.800 TL
5 Ekim 2015 Dolar kuru 2,9978 TL
https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/201510/05102015.xml
1.4 TSİ DSG Highline Passat 39.428,91 Dolara alınmış.
1.6 TDİ DSG Higline Passat 45.299,88 Dolara alınmış.
En yüksek kmli TSİ passatın camtavan hariç km olarak birebir TDİ muadili bu https://www.sahibinden.com/s/2gyLWVPq
Güncel kurla 45.118 Dolar ediyor. TSİ ise 48.819 Dolar ediyor. Ne diyon bu işe dayı? Aradaki fark kapandığı gibi dizeli TL olarak bile ekside. Zarar yazmış. Neymiş az yakıyormuş daha uzun ömürlüymüş. Aradaki fiyat farkını koruyormuş.
Az yaktığının kat kat fazlasını değer kaybı olarak ödemiş adam. 30 yıl ne kullandın sen? Kamyon mu TIR mı otobüs mü? Dizeli pohpohlamandan Bunların dışında bişeye binmediğin anlaşılıyor. Zira aklı başında bir binek araç kullanıcısı dizel iyidir dizel çoğ hojdir demez. Biraz ufkunu genişlet dayıııı… Son olarak bakım meselesi bakıma dizelinden daha erken giren bir tane benzinli motor yoktur. Ya dizel daha erken girer ya da aynı sürede girerler. Amma ve lakin bakıma benzinlisinden daha erken giren dizel çoktur. Ve aynı veya yakın güçlerde benzinlinin bakımının daha pahalı olduğu bir tane dahi model yoktur. Varsa göster. Bırak daha pahalıyı aynı fiyatlı bile yoktur. Dizel her daim daha pahalıdır ve hepte öyle olmaya devam edecektir. Hangi araçmış o senin kullandığın bakımı daha geç olan Uydur uydur söyle. Son olarak dizellerin neredeyse tamamı üst MTV dilimindedir ama benzinliler aynı güçte her daim bir alt MTV diliminde olur. Bu da bonus olsun. Yeter bu kadar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aranızdaki tartışmaya katılmak istediğim için değil de, TL bazında dizel nasıl daha fazla yakıyor, daha net açıklar mısınız? Sadece bu hesaplama kısmını soruyorum. Dizel aracım var biraz sert kullanıyorum bu sıralar, şehir içinde 6 lt gösteriyor ekranında. 5 litreleri de çok gördüm normal kullanımda. Hatta 3 bin km'lik trip B de 5.2 litre. Bu türde bir sürüşte benzinli bir araba 10 litreden aşağı yakamaz. Hadi 8 olsun. Motorin %12.5 daha pahalı. Bana TL bazında daha fazla yakıyormuş gibi gelmiyor. Benim yanlışım nerede? Dizeli maksimum yakıtta benzinliyi de minimum yakıtta hesaplıyorum bu arada. Normal şartlarda yakacakları yakıt 5-5.5'a karşı 9-10. Son olarak, Matematik Öğretmeniyim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Benzin+lpg li bir araç full depo benzin+full depo lpg ile aynı hızda çok daha fazla yol gider. Simit tankla bile. Ortalama tüketimiyle de dizelden daha az yakar.(TL olarak) 4 işlem basit matematik. Hem hayatınız çok konforsuz galiba böyle basit bişey hayat konforunuzu arttırdığına göre? Elektrikliler hariç menzil Dile getirmeye değecek bir konu bile değil zira.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha net açıklayayım. LPG li Astra J 1.4T 140 HP kullanıcısıyım. İşyerim ilçede 90 km şehir içiyle beraber 100 km gidiş dönüş 200 km en az 15 litre LPG ile gidip geliyoruz. LPG yi 16.56 dan alıyorum.
110-120 km/h sabit ile. Aynı aracın 136 HP CDTİ olanı arkadaşımda var. Ne yaparsa yapsın 11 litreden az yakamaz. Diğer bir arkadaşımda C4 var 120 yi geçmemesini söyledim 4.7 yaktı. Motorini 38.99 dan alıyorlar. Hesaplamayı size bırakıyorum hocam. 🙂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X