< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
2023 Yılında dizel araç alınır mı? (5. sayfa)
2023 Yılında dizel araç alınır mı?
(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
-
-
Trigerlerin hepsi kapaklı olur hocam zaten kapak olmazsa olur mu
Sizin açıkta gördükleriniz v kayışı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam benzinle de kıyas yapsak inanın kafa kafaya çıkar. Hatta bakım MTV gibi farkları da eklersek benzinli öne bile geçebilir. Yine piyasanın en bilinen sevilen araçlarında biri son kasa Polo.
1.6 TDİ 95 HP
Şehir İçi: 4.6 Litre X 38.99= 179.35 TL
Şehir Dışı:3.6 Litre x 38.99= 140.36 TL
Ortalama 3.9 Litre X 38.99= 152.06 TL
1.0 TSİ 95 HP
Şehir İçi: 5.7 X 34.38 = 195.96 TL
Şehir Dışı: 4.0 X 34.38 = 137.52 TL
Ortalama: 4.6 x 34.38 = 158.14 TL
Gördüğünüz üzere şehir içi hariç dizelin hiç bir avantajı yok hatta şehir dışında geriye bile düşüyor. Şehir içindeki farkın çok daha fazlası dizelin bakım ve MTV farkına gidiyor zaten. Ee ne anladım bu işten. Kaldı ki sırf şehiriçinde dizel kullanmanın araca da çevreye de bir sürü zararı var. Diğer B sınıfı araçlar içinde durum farklı değil. Aynı hesabı C sınıfı VAG araçları içinde yapsak durum farklı çıkmaz. Aşağı yukarı böyle olur. Kısacası bir dizel aracın 3 silindirli 1.0-1.2 arası turbo benzinli muadili varsa onların yakacağı yakıt aşağı yukarı aynı olur. MTV bakım vs de eklenirse benzinli daha avantajlı bile olabilir. Lpg uyumu veya hybrid varsa daha az bile yakar. Bunu bilir bunu söylerim. Fakat bu dediğim VAG grubu araçlar için geçerli. PSA ve diğer markalarda 1.0 ve 1.2 turbolar az yakmayabiliyor. PSA dizelleri muadillerine göre de az yakıyor. Hal böyle olunca PSA markalarında dizel hala cazip görünebiliyor. Bu yüzden diğer markalar dizeli bırakmışken PSA üretime devam edebiliyor çünkü az yaktıkları için emisyon değerlerini karşılayabiliyor Blue HDİ motorları.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam benim düşüncem de şu: bir aracın motor hacminin yakıta belli senaryolarda hiç etkisinin olmadığı yönünde. Aracın yakıtını; beygir, tork gibi değerlerden ne kadarını kullandığınızın etkilediğini gördüm. Mesela 100 beygirlik bir aracı 100 beygir gibi kullandığınız zaman, yani benzer hızlarda, 2 litre de olsa 1 litre de olsa benzer yakıyor aynı araçta. Bir nokta var araçta, onun altı ve üstü yakıtı etkilemeye başlıyor. Hız arttıkça büyük hacim daha az, hız azaldıkça küçük hacim daha az yakmaya başlıyor. Yani 30-50 arası şehir içinde 1.0 daha az yakarken şehirler arası 130-150 arası 2.0 daha az yakıyor.
Ben özellikle memlekete giderken (1000 km) uzun süre otobanda yüksek süratte, bagaj ve koltuklar full gittiğim için benzinli 308, Polo veya Golf'ün küçük hacimlerinin asla bu kadar az yakacağını sanmıyorum. 90 km gibi bir hızda belki benzer yakarlar ama hız artmaya başladıkça benim aracın makası 1 litreyi geçmediği için ben bir yerden sonra daha da yavaş gitmiyorum bile. Yani hız konusunda normal şartların dışına çıktıkça sizi fazla cezalandırmıyor dizel motor. Devir çevirmiyor çünkü. Benzinli öyle değil. Bastıkça, bastığınızın çok üstünde yakmaya başlıyor.
Yalnız şunu söylemek isterim. Bugün araba alsam ve kampanya şu bu olaylarına girmesem alacağım araba küçük hacim benzinli olurdu evet. Hatta belki mild hibrit. Ancak elimde dizel araç varken de ona göre ekonomik olduğunu biliyorum. Benim isteğim bunu birkaç yıl daha kullanmak ve direkt elektrikliye geçmek. İnşallah hayırlısıyla. Şu anda bana ne menzili, ne şarj hızı, ne de bagajın büyüklüğü hitap ediyor. Bagajı bilemem ama menzilin ve şarj hızının 3-4 yıla düzeleceğini düşünüyorum. Dizel gibi 1000 km gitmesin tamam ama klimasıyla, elektrik tüketen donanımları ile net olarak minimum 600 km gitmesi lazım. Yani 1000 km menzili duyururlarsa standart arabalarda benim için o 600 falan anlamına gelir. Yarım saatte şarj da olursa ben okeyim. Çünkü bıktım bu içten yanmalı her arabada olan bir çok hareketli parça ve bakımından, sıvısından, filtrelerinden, şanzımanından, vs.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Devletimiz bu vatandaşlarımız için toplu taşıma araçları tahsis etmiş, imkandan faydalanmaları en doğrusu.hurdaya ayrılması gereken şahin brodvey(way) hayatlarını riske atmamalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor hacminin etkisi olmaz olur mu hocam :) Dizelde çok etkisi yok fakat benzinde o kadar çok ki. Şu an avrupalı üreticileri kurtaran 1.0-1.2 arası turbo benzinli motorlar onlar olmasaydı araç üretemez satamazlardı. Dizelde 1.6 ile 2.0 dizel arasında çok fark olmuyor ama benzinde tüketim çok fark ediyor. İy o zaman ne uğraşıyoruz 1.0 larla 1.2 lerle direkt 2.0-3.0 dizeller üretilsin onlara binelim burda da kazın diğer ayağı var Emisyon standartları. 1.6 TDİ ların üretimi emisyonu karşılayamadığı için sonlandırıldı zaten yazılımla hile yapmışlardı testlerde. Sadece 2.0 TDİ lar üretimde kaldı. Onlarda satışı az olan yüksek model araçlarda konduğu için markanın emisyon ortalaması A-B ve C sınıfında sattığı küçük hacimli turbo benzinli motorlar sayesinde düşüyor ve cezadan kurtuluyorlar. PSA Blue HDİ larının NOx değerleri rakiplerine göre çok düşük olduğu için üretimlerine devam edilebiliyor. Diğer markalar B sınıfında neredeyse hiç C sınıfında tek tük sınırlı olarak dizel satabiliyorken PSA araçları hala bile B sınıfında da C sınıfında da tüm donanımlarda Dizel araç satabiliyor. VAG hiç satmıyor bu sınıflarda. Küçük hacimli benzinlinin etkisinin ne kadar olduğunu burdan anlayabilirsiniz. Peki VAG eli kolu bağlı bekliyor mu yok mu PSA dizeline karşı bir alternatifi? Var 1.5 TSİ lardaki ACT teknolojisi. ACT sayesinde 4 silindirli 1.5 TSİ lar 3 silindir 1.0 TSİ lardan da az yakıyor üretimden kalkan 1.6 TDİ lardan da. Bu motor maksimum torkunu 1.500 devirde veriyor. 1.0 TSİ lar 2.000 devirde Ortalama bir dizel 1.750 devirde veriyor. Dizellerin en önemli avantajı buydu zaten alt devirlerinin canlı olması nedeniyle çok basmadan aracı yürütebiliyor olmalarıydı bu sayede az yakıyorlardı. Yakıt tüketimi yönünden en ideal formül en büyük viteste maximum torkun verildiği hızda sabit ilerlemek. VAG grubunda hem 1.5 TSİ hem de 1.0 TSİ ın olduğu bir çok model var. Aynı kullanımda 1.5 TSİ her türlü daha az yakar fakat birebir aynı motorlar olsaydı 1.5 TSİ ACT siz ve 3 silindir olsaydı 1.0 TSİ daha az yakardı hacim etkisi burda net olarak ortaya çıkardı. Dizelde hacmin çok farketmemesinin nedeni mazotun kimyasal yapısı. Benzine göre çok daha fazla karbon bağı içerdiği için bir miktarda çok daha fazla enerji açığa çıkıyor. o çıkan enerji ise pistonu itmeye yetiyor. Şöyle benzetebiliriz kaslı bir adam çelik bir kapıyı da demir kapıyı da zorlanmadan sırtlayabilir ama kassız ortalama bir inşaat işçisi demir kapıyı taşırken çok zorlanmaz belki ama çelik kapıyı taşırken zorlanır daha fazla enerji harcar. Çünkü kaslı adamın kaslarında daha fazla enerji potansiyeli vardır. Fakat kaslı adamın spor salonu masrafı var,herşeyi yemez tavuk göğsü ister pilav ister et ister süt ister yumurta ister protein tozu ister bcaa vs vs ister de ister. Ama inşaat amelesinin mazotu koladır :) ne verirsen yer masraf çıkarmaz. Yavaş çalışır ağır çalışır belki ama sağlam çalışır. Durum özetle budur. :)
-
Bunlar Nedc verileri.. benzinli araçlarda -özellikle benzinli turbo- neredeyse pratikte pek bir geçerliliği yok.. Wltp verilerinde 1.5 litreyi buluyor farklar, örneğin Golf'un yeni 2.0 dizeli karma 4.2 litrede Wltp'de
Golf 8 1.5 tsi 5.5 litre
Bu da iyi senaryo yani, Vw grup benzinlileri az yakıyor gerçekten.. üstüne Wltp'de çok gerçekçi demek zor, arabayı sıkıştıran adamsan bu makaslar artıyor, 3 litreleri buluyor, geçebiliyor..
ama şu doğru, işler eskisi gibi değil.. güncel benzinlileri nasıl kullanacağını bilen adam memnun kalır, az da yakar dizel aramaz artık.. 1-2 kişi biniyorsan, devamlı yokuş in çık şehirde yaşamıyorsan benzinli yeter. son yıllarda herşey dizel aleyhine gelişti..
-
aynı durumda olsam şahin alırdım ben de onlar gibi alabiliyorsam -ki geçmişte aldım da-. arabanın rahatlığı çok başka, toplu taşıma onun yerini tutmuyor. kaldı ki bizde toplu taşıma tam bir eziyet. istanbul'da bile metro çok çok yetersiz.
-
Vespa aldım kurtuldum 2.5 litre yakıyo
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.0 tsi şehir içi 5,7 şehir dışı 4 lt yakıyor gerçekten yani:) (dizel fabrika verisini yakalar bu arada) Yükte ve gerçek hayatta benzinli motorun nasıl bir tüketim canavarı olduğunu bilmiyormuş gibi yapabilirsinde burada ahkam kesince meczup durumuna düşüyorsun canım kardeşim:))
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 31 Ekim 2023; 0:4:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dayı istisnalar kaideyi bozmaz diye bişey duydun mu hiç? Bula bula tüm Egealar arasında numunelik satışı olan 1.6 yı mu buldun? Bir tek o mu var bulamadın mı başka? Aynı Fiat 1.3 ü niye 10.000 de bir çağırıyor o zaman 30 yıllık tecrübenle bizi aydınlatsana. Satış stratejisi olmasın bunun sebebi? Sen önce “dizel fiyat farkını koruyor yeaww” saçmalığına karşı yediğin rögar kapağını çıkar sonra aklınca kapak yapmaya çalışırsın. Azıcık kafan çalışsa dersin ki yaw örnek gösterdiğim aracın 1.3 dizeli de var o 10 binde bir giriyor. Bunun akılla mantıkla açıklanabilir bir tarafı yok bu olsa olsa satış stratejisinden olur yazmayayım da rezil olmayayım dersin. Nerdeee. 1.0 TSİ poloya gelince. En çok satan olmasa da en çok talep gören B HB arabadır kendisi. Yıllardır o motorla piyasada ve yakıt konusunda şikayetçi olan kimse yok. Fabrika değerlerine yakın bir tüketimi var. Clio gibi fabrika verisiyle kullanım arasında bir uyuşmazlık yok. Tabi sen dünyayı dizelden ibaret sanan at gözlüklü biri olduğun için bunu kabullenmek sana zor gelebilir ama gerçek bu. At gözlüğünü çıkar aç ilandaki araçları tek tek ara tüketimi sor ortalama tüketimlerinin fotoğraflarını iste çarp çıkar böl ortalama tüketimlerini hesapla. Üstüne daha düşük MTV yi ekle üstüne düşük bakım maliyetini ekle bak bakalım dizelin masrafına yetişiyor mu yoksa daha düşük mü kalıyor. Tabi senin matematiğin kıt olduğu için hesaplamaya kapasiten yetmeyebilir. Allahın matematik özürlüsü. @Ptolomeo
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yıllık 35 - 40bin km yapıyorum 10 15 bini uzun yolda oluyor her ay 1000km şeklinde günlükte 30-70km arası kullanıyorum mevcut aracım 1.2tce 130 megane 4 hb icon şehir içi 6.5 7.5 arası yakıyorum uzunda 6 7 arası normal kullanımda 1.5dci megane icona geçmeyi düşünüyorum alternatif öneriniz var mı 800 850bin tl arasında daha az yakıcak turbo benzimde olur lpg istemiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'yi 20 sene kadar önce bir dizel cenneti haline getirmeye başladılar. Rafineri çıkış fiyatı benzinden pahalı olan motorin daha ucuza satıldı ve insanlarda dizele yöneliş oldu. 0 araç satış fiyatları ve bakım masrafları daha yüksek olmasına rağmen, bu talep durmadı. Aslında ticari araçlar dışında dizelin bu kadar teşvik edilmesine gerek yoktu. Özellikle şehir merkezlerindeki yoğun trafik ve dizelin neden olduğu çevre kirliliği, bizi yönetenler tarafından hiç düşünülmedi. Banane çevreden diyebilirsiniz..Bugün büyük şehirlerin belli noktalarında caddelerde nefes almak mümkün değil. Tam bu noktada, elektrikli otomobillerin şehirler için nasıl bir nimet olduğu ortaya çıkıyor. Gerekli altyapı var mı? Tabii ki yok. Ancak bu geleceğin elektrikte olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Türkiye'de bu işler, bir oldu bittiye bakar..Dizel ile ilgili yeni kararlar alınabilir. Aynı zamanda şarj istasyonlarınin sayısı bir anda artabilir.
C5 1.6 ehdi sahibi olarak yazdım..0 km dizel alan bence yanlış yapar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim gerçek hayatta benzinli tüketimi 1.0 tsi oto. Polo 95 hp 7-7.5 arası. Ortalama Hız 10km civarında ise 9-10 lt gördüm. Wlpt ile gerçek hayat farklı.
Dizelde ise birçok aracım oldu kullanıma ve rotaya göre 6.5 lt civarı elde ettim. Babam mesela dizelde 5.5 yaktırıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hangi şehirde ne şartlarda kullanıyorsunuz bilmiyorum ama o araç bende olsa Diyarbakır trafiğinde çoğunlukla şehirdışında kullanan biri olarak ortalama tüketimim 6 nın üzerinde olmazdı. Daha önce 0.9 Clio manuel 1.0 TCe X-Tronic kullandım ikisini de sıfır aldım. 0.9 TCe 3.500 km kullanıp sattım ortalama tüketim 6.1 di 1.0 TCeyi 24.000 km de sattım ortalama 6.6 ydı. Şehirdışı 4.5 desek şehiriçi 7.5 litre olur ortalama 6 litre olur. Hatta çoğunlukla şehir dışı kullandığım için şehir içi 7.5 tan az fazla olsa bile 6 yı geçmez ortalama. Cliolardan sonraki aracım Euro 5 1.3 Multijet Punto Evoydu cam tavan mam tavanına aldandık pişman olduk. İlk ve son dizel arabamdır kendisi bir daha da dizel almak istemem. Ha yakıtı da fena değildi aynı yolu 5.5 litreyle gider gelirdik ama mazot pahalıydı. Euro 6 1.3 multijet olsa 10 litrenin altında yakardı. En fazla 9.5 litre belki de 9 litre yakardı. Kaldı ki minimum tüketim sizinki gibi bile olsa 6.5 motorin yakmaktansa 7.5 benzin yakmayı tercih ederim. Zaten aşağı yukarı aynı fiyata geliyor. Aynı olmasa motorin daha ucuza bile gelse aradaki fark MTV ve bakım farkına gidiyor zaten. Niye dizelin derdini çekeyim ki?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Daha geçenlerde biraz yol yapmıştım 1.24 tl lpg yakmış araç. Ne işe yarayacak dizel.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal şartlarda Benzin/Lpg li aracı tercih ederim. 1.3 dizel araç benzinli fiyatına denk gelince aldım. Geneli ankara içi kullanım Oran/Sıhiye/Oran işe git gel kullanıyorum ortalama şehir içi 6.3 lt. Düz yolda kulandığımda şehir içi 5 lt kadar düşüyor. Bir önceki aracım Fiat panda 1.2 aynı güzergah 8.5 lt. Benzin Düze inerse şehir içi 6.4 civarı.
Uzun yolda taliant 1.0 otomatik kullandım aynı kullanım tarzı ortalama 1.3 Dizel 3 lt iken 1.0 benzinli 4.4 lt uzun yolda iş hızlı kullanmaya geçince 1.3 dizel 4.4 lt yaktığında 1.0 7 lt çıkıyor. Dizel yakıt konusunda verimli olsada Bundan sonraki aracım lpg ye uyumlu otomatik hyundai veya kia grubu olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Atmosferik benzinli alırsanız hele lpg ile 1.3 mj tork ve yokuş performansını çook arayacaksınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X