Şimdi Ara

205\55 yerine 215\55 lastik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
53.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    dozi17'ye bir pm gönderdim.




    Bu forumu işte bunun için seviyorum...
  • Aynı ölçüde yanak genişligi 50 olması gerekirken 55 lastik takılmış araçla takla attım. Lastik önemli bir şey fabrikasyon ayarları ile oynamayın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    dozi17'ye bir pm gönderdim.



    ne güzel bir pm:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    dozi17'ye bir pm gönderdim.




    Bu forumu işte bunun için seviyorum...

    bizde seni seviyoruz şekerim:)
    kenk,imzanda fransız insanından uzak dur demişsinde bir fransız kızı tanımıştım fiiiiiii tarihinde...
    hiçte uzak durulacak bişey değildi:p




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17


    quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    dozi17'ye bir pm gönderdim.




    Bu forumu işte bunun için seviyorum...

    bizde seni seviyoruz şekerim:)
    kenk,imzanda fransız insanından uzak dur demişsinde bir fransız kızı tanımıştım fiiiiiii tarihinde...
    hiçte uzak durulacak bişey değildi:p


    İstisnalar kaideleri bozmaz, olsada yesek anlarında...




  • forumun nesini seviyosun Allah aşkına

    quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17


    quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    dozi17'ye bir pm gönderdim.




    Bu forumu işte bunun için seviyorum...

    bizde seni seviyoruz şekerim:)
    kenk,imzanda fransız insanından uzak dur demişsinde bir fransız kızı tanımıştım fiiiiiii tarihinde...
    hiçte uzak durulacak bişey değildi:p


    İstisnalar kaideleri bozmaz, olsada yesek anlarında...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cyrtocaramoorii


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın




    komik olan nedir
  • 20 Inch, 8.5 Jant, lastik ve yanak kaybolmuş.

    [simage]
     205\55 yerine 215\55 lastik
    [/simage]
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual
    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual
    iyi o zaman bak bakalım lastik sitelerine
    aynı değerleri yaz
    205/55/16 yı yaz
    sonra 215/55/16 yı yaz

    hangisinin boyu daha büyük?
    ya da hangisi yerden daha yüksek?

    sonra sonucuda olduğu gibi buraya yazıver.

    dur ben yazayım
    birde açıklama yapayım.

    iki lastik var elimizde
    birinin çapı 643 mm
    diğeri 632 mm

    yuvarlanma uzunluğu ise çap X (22/7) dir.

    sence hangisi daha büyüktür ?
    ya da daha yüksektir?


     205\55 yerine 215\55 lastik



    Bu arkadaşımız haklı olmakla beraber %1.7 tolere edilebilir bir fark, bu farkın %3 ü geçtiği durumlar tavsiye edilmiyor uzman görüşlerine baktığımızda...

    Biraz fazla pesimist yaklaşmış dostumuz...




  • lastik capı genişlediği icin araba aynı deviri cevirebilirse hızda artma olur ama ibrede goremezsin tabi
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    son hızda artış değil azalma olur.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.


    Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.






  • _crash_

    sonuçta arkadaşımız ne değişiklik olur diye sormuş
    %0.1 de fark olsa sonuçta değişiyor.
    onu demek istedim.

    pesmist ile uzaktan yakından alakam yok.aslında çok da rahat biriyimdir ..
  • max hız azalır baska bir fark olmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    max hız azalır baska bir fark olmaz


    Max hız neden azalıyor bir açıklaması varmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    _crash_

    sonuçta arkadaşımız ne değişiklik olur diye sormuş
    %0.1 de fark olsa sonuçta değişiyor.
    onu demek istedim.

    pesmist ile uzaktan yakından alakam yok.aslında çok da rahat biriyimdir ..


    Sevgili dostum yanlış anlamamışsındır umarım, arada fark olur doğrudur zaten herkesin anlayacağı şekildede özetlemiş ve belgelemişsin.

    Benim demek istediğim belirtilen ölçü için ortaya çıkan farkın lastik uzmanlarınca bile güvenlik anlamında tolere edilebilir sevilerde bulunduğuydu.

    Yoksa aracın yükselmesi, tüketim vs. gibi konularda haklısın.

    Gerçi yol tutuş kötüleşir mi konusunda tam emin değilim neticede taban genişlediğinden yol tutuş anlamında artısı olacaktır araca.

    Diyeceksin ki ama araç yükseliyor, stabilite azalıyor, sende haklısın..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    max hız azalır baska bir fark olmaz


    Max hız neden azalıyor bir açıklaması varmı?


    taban genişligi arttıgı için lastigin yere bastıgı alan genişliyor onun için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    max hız azalır baska bir fark olmaz


    Max hız neden azalıyor bir açıklaması varmı?


    taban genişligi arttıgı için lastigin yere bastıgı alan genişliyor onun için


    +sürtünme artıyor bu da arabayı zorluyor sebebi bu...Ha birde motorun çevirme gücünün yolay aktarılan bir kısmı öncekine göre azalıyor.Kuvvet*kuvvet kolu hesabı gibi..
  • Arkadaşlar palionun standart 175/70 r14 lastiklerini, daha iyi yol tutuş için ne yapmamı önerirsiniz?
  • Peki 185/60/14 dört mevsim lastik yerine 175/65/14 kışlık lastik takarsak olur mu? Avantajları ve dezavantajları nedir?
  • yok hocam ya ne yanlış anlıycam
    rahat ol




    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_
    quote:

    Orjinalden alıntı: individual
    _crash_
    sonuçta arkadaşımız ne değişiklik olur diye sormuş
    %0.1 de fark olsa sonuçta değişiyor.
    onu demek istedim.

    pesmist ile uzaktan yakından alakam yok.aslında çok da rahat biriyimdir ..


    Sevgili dostum yanlış anlamamışsındır umarım, arada fark olur doğrudur zaten herkesin anlayacağı şekildede özetlemiş ve belgelemişsin.

    Benim demek istediğim belirtilen ölçü için ortaya çıkan farkın lastik uzmanlarınca bile güvenlik anlamında tolere edilebilir sevilerde bulunduğuydu.

    Yoksa aracın yükselmesi, tüketim vs. gibi konularda haklısın.

    Gerçi yol tutuş kötüleşir mi konusunda tam emin değilim neticede taban genişlediğinden yol tutuş anlamında artısı olacaktır araca.

    Diyeceksin ki ama araç yükseliyor, stabilite azalıyor, sende haklısın..





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 23 Ekim 2008; 18:09:35 >





  • son hızda ne kadarlık azalma var?


    quote:

    Orjinalden alıntı: strong84

    215/55 kullanıyorum yakıta olumsuz bir etkisi yok yol tutuşu mükemmel Bridgestone Turanza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 23 Ekim 2008; 18:32:31 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.