Bildirim
205\55 yerine 215\55 lastik
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın -
hocam yükselmesini anlayamadım neden yükselsin kesit aynı değilmi sadece taban alanı artmazmı? ben yol tutus daha ıyılesır dıe dusnurek taktırmak ıstemıstımquote:
Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsınquote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
-
Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.quote:
Orijinalden alıntı: zaom
hocam yükselmesini anlayamadım neden yükselsin kesit aynı değilmi sadece taban alanı artmazmı? ben yol tutus daha ıyılesır dıe dusnurek taktırmak ıstemıstım
Alıntıları Göster -
aracın son hızı azalır.quote:
Orijinalden alıntı: kaya5789
Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: kaya5789
Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: kaya5789
Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.
Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.
-
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?quote:
Orijinalden alıntı: Dentex Dentexquote:
Orjinalden alıntı: kaya5789
Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.
Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.
Alıntıları Göster
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
-
lastiğin markasının modelinin cartının curtunun yazdığı yer lastiğin yanak kısmıdır.quote:
Orijinalden alıntı: King Arthur
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Alıntıları Göster
205/55 lastiğin taban genişliği 205 mm , yanak genişliği 205mm 'in %55 i kadardır
215/55 lastiğin taban genişliği 215 mm , yanak genişliği 215 mm'in %55 i kadardır
205X0.55 ile 215X0.55 görüldüğü gibi eşit değildir.
yanak genişliği ya da yüksekliği
ne farkeder ki sonuçta yükselmiyor mu ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 22 Ekim 2008; 21:42:46 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: King Arthur
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: King Arthur
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ecar limonquote:
Orjinalden alıntı: King Arthur
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.
Alıntıları Gösterquote:
Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.
Yanlış yazmışım ama mantıken ne demek istedigimi bir arkadas anlamış ve size de açıklamış zaten.
-
Bu arada ben de yeri gelmişken soriyim yeni topic açmaktansa, ben de yeni jant-lastik alıcam.quote:
Orijinalden alıntı: kaya5789quote:
Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.
Yanlış yazmışım ama mantıken ne demek istedigimi bir arkadas anlamış ve size de açıklamış zaten.
Alıntıları Göster
175/70/14 yerine 215/40/17 Kumho, Fulda veya Lassa alıcam. Yeni alacagım lastigin ölçüsü %0.8fazla görünüyor. Bu fark arabanın hızlanmasını cok fazla etkiler mi? Bir de Lassa'ya veya Fulda'ya verecegim fiyat farkı deger mi, Kumho almak dururken? Kumho 115 diğerleri 205lira tanesi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ecar limonquote:
Orjinalden alıntı: King Arthur
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.
Alıntıları Göster
son hızda artış değil azalma olur.
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
quote:
Orjinalden alıntı: King Arthur
205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?
diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?
sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsınquote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
edit:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 23 Ekim 2008; 11:04:07 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: dozi17quote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
edit:
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: dozi17
quote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban kalınlığıdır,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
... ettim
sildim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 23 Ekim 2008; 12:30:02 >
-
205/55/15quote:
Orijinalden alıntı: dozi17quote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
edit:
Alıntıları Göster
215/55/15 karşılaştırması ektedir. Görüldüğü gibi yanak yükseklikleri farklıdır...
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
http://www.halaogullari.com/tekbil.htm
Edit: individual sen benden hızlıymışsın...
Edit2: Genelde kullanıcılar bu ölçülerdekilerin hepsini mm yada inch cinsinden sanıyorlar. Geçen gün aynı şey başıma geldi. Ben oran olduğunu söyledim ama pek ikna edici olamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramerturk -- 22 Ekim 2008; 23:19:03 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: ramerturk
205/55/15
215/55/15 karşılaştırması ektedir. Görüldüğü gibi yanak yükseklikleri farklıdır...
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
http://www.halaogullari.com/tekbil.htm
Edit: individual sen benden hızlıymışsın...
Edit2: Genelde kullanıcılar bu ölçülerdekilerin hepsini mm yada inch cinsinden sanıyorlar. Geçen gün aynı şey başıma geldi. Ben oran olduğunu söyledim ama pek ikna edici olamadım.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: ramerturk
205/55/15
215/55/15 karşılaştırması ektedir. Görüldüğü gibi yanak yükseklikleri farklıdır...
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
http://www.halaogullari.com/tekbil.htm
Edit: individual sen benden hızlıymışsın...
Edit2: Genelde kullanıcılar bu ölçülerdekilerin hepsini mm yada inch cinsinden sanıyorlar. Geçen gün aynı şey başıma geldi. Ben oran olduğunu söyledim ama pek ikna edici olamadım.
forumların sizin gibi kullacılara ihtiyacı var...
edit:individual dan gelen pm den sonra edit:)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 23 Ekim 2008; 11:48:10 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: dozi17quote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
edit:
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: dozi17
quote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
edit:
Hocam yanak yüksekliği değeri tamamen tabana bağlıdır. O gördüğünüz 55 65 fln hepsi tabanın yüzde olarak değeridir. Bizi ilgilendiren durumdan örnek vereyim. 205*55/100=112.75 mm yaparken 215*55/100=118.25 yapacaktır. Yani lastiğin yanağı 5.5 milimetre uzayacaktır. Bu durumda araç yerden yarım santim yükselmiş olacaktır. Dolayısıyla ilk kalkış anında ve akselerasyonda verilmesi gereken güç artacaktır. Bu da akselerasyonda düşmeye neden olacaktır. Fakat lastik çapının büyümesi aynı motor devrinde daha yüksek sürat yapmanıza olanak sağlayacaktır. Fakat motorunuzun yeterince gücü yoksa zaten küçük lastikle çıkılan devre çıkamayacağı için son hızda artma olmayabilir. @acu__men anlatmak istediğim buydu. Güçsüz bi araca takarsanız son hızda düşme olması da mümkün. Fakat güçlü bi araçta lastik çapını artırmak son hızını yükseltir.
Gelelim yakıt tüketimine. Çap büyüdüğü için yukarda anlattığım sebeplerden ötürü yakıt tüketimi artacaktır. Velev ki sizin dediğiniz gibi olsun. Yanak değişmeyip sadece lastik tabanı genişlemiş olsun. Öyle bile olsa yakıt tüketimi artar çünkü yerle olan sürtünme yüzeyi taban genişliğinin artmasıyla artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Netice olarak taban genişlediği ve yanak yükseldiği için yakıt tüketimi artar.
edit:imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 22 Ekim 2008; 23:27:01 >
-
215/55 kullanıyorum yakıta olumsuz bir etkisi yok yol tutuşu mükemmel Bridgestone Turanzaquote:
Orijinalden alıntı: ecar limonquote:
Orjinalden alıntı: dozi17
quote:
Orjinalden alıntı: individual
aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
yol tutuş bozulacak
frenlemede de sorun yaşarsın
215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
lastik enlemesine genişler...
55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.
kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...
şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
edit:
Hocam yanak yüksekliği değeri tamamen tabana bağlıdır. O gördüğünüz 55 65 fln hepsi tabanın yüzde olarak değeridir. Bizi ilgilendiren durumdan örnek vereyim. 205*55/100=112.75 mm yaparken 215*55/100=118.25 yapacaktır. Yani lastiğin yanağı 5.5 milimetre uzayacaktır. Bu durumda araç yerden yarım santim yükselmiş olacaktır. Dolayısıyla ilk kalkış anında ve akselerasyonda verilmesi gereken güç artacaktır. Bu da akselerasyonda düşmeye neden olacaktır. Fakat lastik çapının büyümesi aynı motor devrinde daha yüksek sürat yapmanıza olanak sağlayacaktır. Fakat motorunuzun yeterince gücü yoksa zaten küçük lastikle çıkılan devre çıkamayacağı için son hızda artma olmayabilir. @acu__men anlatmak istediğim buydu. Güçsüz bi araca takarsanız son hızda düşme olması da mümkün. Fakat güçlü bi araçta lastik çapını artırmak son hızını yükseltir.
Gelelim yakıt tüketimine. Çap büyüdüğü için yukarda anlattığım sebeplerden ötürü yakıt tüketimi artacaktır. Velev ki sizin dediğiniz gibi olsun. Yanak değişmeyip sadece lastik tabanı genişlemiş olsun. Öyle bile olsa yakıt tüketimi artar çünkü yerle olan sürtünme yüzeyi taban genişliğinin artmasıyla artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Netice olarak taban genişlediği ve yanak yükseldiği için yakıt tüketimi artar.
edit:imla
Alıntıları Göster
-
dozi17'ye bir pm gönderdim.quote:
Orijinalden alıntı: Fastdriver.
215/55 kullanıyorum yakıta olumsuz bir etkisi yok yol tutuşu mükemmel Bridgestone Turanza
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- aytemiz petrol neden ucuz
- akıllı debriyaj sistemi yorumları
- otomatik viteste araba geri giderken ses gelmesi
- vergi borcu olan kişi araç alabilir mi
- clio 1.5 dci motor yağı hangisi
- 2025 araba fiyatları ne olur
- yeni picanto
- mazda 2024
- peugeot 408 ıcı
- togg teslimat süresi 2024
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X