Şimdi Ara

205\55 yerine 215\55 lastik (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
53.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bence yol tutuş artar, Yakıt artışı olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    20 Inch, 8.5 Jant, lastik ve yanak kaybolmuş.

    [simage]
     205\55 yerine 215\55 lastik
    [/simage]



    hiç güzel durmamış bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Bu arada ben de yeri gelmişken soriyim yeni topic açmaktansa, ben de yeni jant-lastik alıcam.
    175/70/14 yerine 215/40/17 Kumho, Fulda veya Lassa alıcam. Yeni alacagım lastigin ölçüsü %0.8fazla görünüyor. Bu fark arabanın hızlanmasını cok fazla etkiler mi? Bir de Lassa'ya veya Fulda'ya verecegim fiyat farkı deger mi, Kumho almak dururken? Kumho 115 diğerleri 205lira tanesi.


    Hocam %0.8 oranı pek birşey değil gibi gözüküyor ancak belirttiğiniz değerler arası geçiş farkı çok büyük.
    Aracı ve yürüyen aksamı yorarsınız, ayrıca ivmelenme açısından dezavantajınıda farkedersiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maniavolkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Bu arada ben de yeri gelmişken soriyim yeni topic açmaktansa, ben de yeni jant-lastik alıcam.
    175/70/14 yerine 215/40/17 Kumho, Fulda veya Lassa alıcam. Yeni alacagım lastigin ölçüsü %0.8fazla görünüyor. Bu fark arabanın hızlanmasını cok fazla etkiler mi? Bir de Lassa'ya veya Fulda'ya verecegim fiyat farkı deger mi, Kumho almak dururken? Kumho 115 diğerleri 205lira tanesi.


    Hocam %0.8 oranı pek birşey değil gibi gözüküyor ancak belirttiğiniz değerler arası geçiş farkı çok büyük.
    Aracı ve yürüyen aksamı yorarsınız, ayrıca ivmelenme açısından dezavantajınıda farkedersiniz.


    Hadi ya:( Benim tahminim yanak daralacagında dolayı konfor düşecek, taban cok genişleyeceginden dolayı yol tutuş hissedilir seviyede artacak ama yakıt sarfiyatı da 100km'de 0,5lt civarında artacak şeklindeydi. Yürüyen aksamın yorulması ve ivmelenmenin baltalanması hiç de hoş olmaz.




  • arkadaslar cevaplarınız ıcın tesekkurler bende 55 'in oran oldugunu bılmıyordum 205\55 dekı ve 215\55 de aynı yanak olur dusuncesındeydım o yuzden deıstıreım dıodum sanırım deıstırmıcem :)
  • cant degişmden

    205 yerine 215 takıpta

    yol tutuş eksikligi
    yakıt artması
    araçta zıplama yaşayan varmı ?

    ben takmayı düşünüyorumda?
  • 205 55 16 nın yerine takılmak istenen 215 55 16 yerine 215 50 16 takılabilir..İkisi de lastik çapında %1.7 değişime neden olur... 55 olan büyütür 50 olan küçültür..

    En iyi ebat animasyonu mazda miata (MX-5) kullanıcılarının ( java gerektirir) şu adresinde bulunabilir.Burada iki lastiği hem yan hem önden üstüste bindiren animasyon da vardır.Ayrıca inch veya cm olarak karşılaştırabilirsiniz hem de kendi gözünüzle görürsünüz...

    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 14 Ocak 2009; 9:24:12 >
  • arkadaşlar bende kendi bildiğim kadarını anlatayım.55 denilen şey kesinlikle lastik yanağının tabana oranıdır.lastik 205 işe yanak yaklaşık 12 cm civarı olur 215 olunca 12.5 gibi birşey olur .hesaplamadım tahmini olarak.son hıza gelince hız artar ama sayaç eski lastiğe ayarlı olduğundan ibre daha az hız yapıyor gösterir.ama eskisinden daha hızlı olur kesinlikle.çünkü lastik eskiden 1 turda 2 metre gidiyorsa artık 2 metre 10 cm gidecektir.yakıta gelince yakıt bence değişmez yada farkedilir oranda değişmez artı veya eki olarak.mantıken bir turda yakılan benzinle artık daha fazla yol alındığından araç daha az yakmaya başlar ama arkadaşların dediği gibi lastik genişlediğinden daha fazla sürtündüğünden araçta biraz daha fazla zorlanacak.bu nedenle bir taraftan kazannırken bir taraftan kaybedilecek.nekadar kazanılıp kaybedildiğini hesaplayamıyorum ama üç aşağı beş yukarı eskisine yakın bir değer olur.konfora gelince kesinlikle konfor az da olsa artar.yol tutunma kuru zeminde daha iyi olur.ıslak zeminde ise kesinlikle eski lastiklerinzden daha iyi bir lastik bence şarttır.ıslak ve karlı zeminde geniş lastik daha fazla kayar.




  • Direksiyon turuda azaltır ama azıcık yükseltme iyidir xl yanak bir lastik alınırsa daha iyi olur artık lastik fiyatları bir acayip ebat ve boyuta göre değil kim ne tutturursa ona göre hız ise 1.7km daha fazla olur bence almak daha mantıklı çünkü bunu takacak olanlar son hızda kontrol arttıran bir özellik katacaklar direksiyon tur azalması harici bir sorun yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dakturk -- 17 Kasım 2021; 16:15:2 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ecar limon kullanıcısına yanıt

    ya kardeş kısaca ne kadar genişlemiş olursa onun % 55 i yukselir. eger yanak 55 ve 55 te kalırsa. yani burada sen 215 yaparak sadece 1 cm genişletiyorsan % 55 i 5,5 mm yani yarım cm civarı yükselir eskisinden. daha verim almak ve arabanın cekişini artırmak için 55 i de 50 yaparsın.

  • Soldaki 215/55/16 sağdaki 205/55/16

     205\55 yerine 215\55 lastik
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.