Şimdi Ara

205 km hızla gelen ölüm (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
5.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • son yıllarda bütün firmalar sağlam araçlar üretiyor. artık belli kriterler var ortada. 10 yıl önce volvo saab bu işin piri idi ama şu anda bütün büyük firmalar başarılı. youtube da bir modus ve eski kasa volvo çarpışması vardı bir ara . izleyin görün neler getiriyor teknoloji. volvo sağlam evet ama kimseninden ondan aşağı kalır yanı kalmadı artık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usb

    Araçları kullananlar insanlar olduğu sürece kazalar olacakdır.
    Konumuza dönersek Volvo'nun sağlamlığı ve güvenilirliği yüksek bir araç,
    işletim maliyetleri yüksek olabilir ama sevdiklerinin yedek parçası olmadığından ve trafikte sorumsuz insanlar olduğu sürece böyle güvenli arabalara ihtiyaç var bence.


    volvo sağlamdı da niye öldü bu iki insan insan öldükten sonra arabanın kurtulması mı sağlamlık
  • bu kadar yüksek hızlarda kurtulmak mümkün olmuyor malesef.

    zaman zaman çoğumuz çıkıyoruz bu hızlara ama böyle haberler duyunca insan gerçekten korkuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Hastenedeki arkadaşa acil şifalar dilerim.. Ölenlerede Allah rahmet eylesin..

    Hepimizin başına gelebilecek bir durum.. Bir kez daha gözümüzü açmamız, ders almamız için bir fırsat! Kesinlikle hıza karşı bir insan değilim ama biyere yetişmek için hız yapıldığında sonu çoğu zaman hüsran oluyor.. O yüzden geç gidelim, güç olmasın.. Ben keyfe keder basarım, yol boş olur (T4 varken) 240'larada zorlarım ama sıkışık trafikde veya tehlikeli yollarda hız yapmak intihar gibi birşey..

    Bu kazaya gelince aracın 205km ile çarpmış olmasına niye hiçbiriniz inanamadınız anlayabilmiş değilim.. Kamyonun hızınıda ortalama 60 alırsak, 140km civarı duran (ESNEMELİ!) bir cisme çarpmış olarak farzedebiliriz.. Ncap v.b. testlerde çarpılan materyaller esnemesizdir.. Yani kazanın bütün şoku araç tarafından emilir.. Bu testlerin 60 km ile yapıldığını hepiniz biliyorsunuzdur.. 60 km de esnemesiz cisime karşı hayat kurtarabilen bir araç, trafikde yaşanan çoğu kazada 100km'ye varan hızlarda hayat kurtarabilir, ne derece sakatlık olur veya hasar ne olur kazaya göre değişir ama ortalama olarak bunu diyebiliriz.. Bu kazada ise 140 ile çarptığını farzetmiştik ve araç içindekiler ölüyor, bir kişi oda çok ağır hasarla çıkıyor! Sizce bunları göz önünde bulundurunca çok mu saçma 205 km ile çarpması..

    (işim gereği fizik bilgim iyidir, bahsettiklerimde fizik esaslarına dayanmaktadır)



    arkadaşım senin fizik bilgine azıcık da mantık katacak olursam bu adam kazayı yapmadan önce frene hiç mi basmadı, bu durumda minimum 220-240 gibi bir hız tahmin ediyorum ben, koca kamyona bir anda çarptığını sanmıyorum

    kuzende s60 var T5 motor business paket zahid akman'ın önceki makam aracıymış, tem'de 240 km/h süratle arka sağ lastiği patlıyor, ve jantın üzerinde seke seke fren ya da direksiyon tepkisi vermeden aracı durdurmayı başarıyor, yanındaki arkadaşı da o sırada cep tel ile video çekiyormuş saniye saniye izledim izlemesem inanmam, arka sağ far, sarka sağ çamurluk tampon falan haşat ama güvenle durabilmişer

    lastiğin patlama sebebi kış lastiği olması, izin verdiği maksimum hız 190 ama bizimki biraz hız cahili, 4-5 kaza yaptı ama en çok korktuğu ve akıllandığı bu oldu, gerçekten dengeli sağlam ve güvenli bir araç

    bizim araç 2003 model megané I 1.6 16V 110bg, şehir içinde yüzümü kara çıkarmıyor, kalkışlarda falan bazen basarım o kadar, onun dışında uzun yolda tek gidiş geliş 120, duble yol 140 otoban 160'ı geçmem (dümdüz eğim ve viraj olmayan kesimlerde), hiç de gerek yok o hızlarda da ben hızlı gittiğime inanıyorum tatmin oluyorum aynı zamanda güvende hissediyorum. bu hızları geçmem derken sürekli bu hızlarda gittiğimi de düşünmeyin ara sıra sıkıntıdan basıyorum acelem varsa bildiğim yollarda bu üst sınırları kullanırım.

    youtube'da görüyorum 220 yapan da var megané'la da sevdiklerim ve beni sevenler var, onlara ve kendime karşı sorumluluklarım var bunların bilincinde olsa herkes zaten kaza diye bişey olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 18 Kasım 2009; 3:02:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Hastenedeki arkadaşa acil şifalar dilerim.. Ölenlerede Allah rahmet eylesin..

    Hepimizin başına gelebilecek bir durum.. Bir kez daha gözümüzü açmamız, ders almamız için bir fırsat! Kesinlikle hıza karşı bir insan değilim ama biyere yetişmek için hız yapıldığında sonu çoğu zaman hüsran oluyor.. O yüzden geç gidelim, güç olmasın.. Ben keyfe keder basarım, yol boş olur (T4 varken) 240'larada zorlarım ama sıkışık trafikde veya tehlikeli yollarda hız yapmak intihar gibi birşey..

    Bu kazaya gelince aracın 205km ile çarpmış olmasına niye hiçbiriniz inanamadınız anlayabilmiş değilim.. Kamyonun hızınıda ortalama 60 alırsak, 140km civarı duran (ESNEMELİ!) bir cisme çarpmış olarak farzedebiliriz.. Ncap v.b. testlerde çarpılan materyaller esnemesizdir.. Yani kazanın bütün şoku araç tarafından emilir.. Bu testlerin 60 km ile yapıldığını hepiniz biliyorsunuzdur.. 60 km de esnemesiz cisime karşı hayat kurtarabilen bir araç, trafikde yaşanan çoğu kazada 100km'ye varan hızlarda hayat kurtarabilir, ne derece sakatlık olur veya hasar ne olur kazaya göre değişir ama ortalama olarak bunu diyebiliriz.. Bu kazada ise 140 ile çarptığını farzetmiştik ve araç içindekiler ölüyor, bir kişi oda çok ağır hasarla çıkıyor! Sizce bunları göz önünde bulundurunca çok mu saçma 205 km ile çarpması..

    (işim gereği fizik bilgim iyidir, bahsettiklerimde fizik esaslarına dayanmaktadır)


    Dİğer söylediklerinize birşey demiyeceğim ama euro ncap testlerinde protokollere göre(frontal crash) araç, 64 km/s (+,- 1 km/s) hız ile deforme olabilen aluminyum bloklara %40 offset (örtüşmeli denilebilir) olacak şekilde çarptırılıyor. Bu da iki aynı aracın (hata payı olsa da, aynı segmentte aşağı yukarı aynı ağırlıkta, aynı güvenlik seviyesinde ve aynı yükseklikte araçlar da denilebilir) 55 km/s'şer hızla kafa kafaya yine çarpışmasına eşdeğer. Yani engel esnemeyen bir malzeme değil.


    Bu arada arkadaşlar, euro ncap testleri tabii ki bir aracın güvenliğini anlamamız için çok güzel, bilimsel ve tarafsız testler fakat bu testlerde aracın çarptığı engel, aracın katlanma bölgeleri görevlerini yapabileceği şekilde, aracın yüksekliğiyle uyumlu engellere çarptırılarak yapılıyor. Ama bir kamyonun altına girdiğinizde (özellikle arkadan çarpmalarda) aracın katlanma bölgeleri işlevsiz kalıyor ve genellikle aracın motor kaputu, a sütunları ve tavanı konserve kutusunun kapağı gibi sıyrılıyor. Yani bir kamyona 64 km/s "bağıl" hızla çarptığınızda, niye benim her yerim kırıldı, niye euro ncap sonuçlarındaki mankenler gibi her yerim yemyeşil değil demeyin.




  • Üzülerek Türkiye'de şansa yaşandığını düşünenlerdenim fakat bunun konuyla pekde alakası olmadığını düşünüyorum.Eğer altında standart bir sedan araçla 200 km nin üzerine çıkıyorsan risk aldığın açıktır.Bunun ne belediyeyle nede devletle alakası var hee diyebilirsin şimdi adam bu hızı Amerikada bir otobanda yapsaydı sence birşey olurmuydu diye...Belki olmazdı ama toplumdaki insanların hatalarını başkaları doğrularıyla kapatacak diye bir kural yok.Madem riski göze alıyorsun sonuçlarınada hazır olmak lazım.Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın...Kesinlikle hayatını kaybenlere yönelik kötü birşey söylemeye çalışmıyorum.Hepsine Allah rahmet eylesin.Hastanedeki arkadaşımızada acil şifalar versin.Sonuçta istenerek yapılmadı kaza fakat hiçbirşey olmayacakmış gibi sorumsuzca davranmaktan kaçınılmalı özellikle arabada başkaları varken.
  • valla resimlere bakınca bu kaza 100'le falan olmuş gibi, 200 ile bir kamyona arkadan çarpsanız press olur araba resmen
  • Dertleri nedir anlayamıyorum 200 km kendilerini nerde zannediyorlar.Ama olan olmuş tabiki altlarındaki sağlamlığyla ün yapmış volvo olsa bile sonuçta 200 üstü bi hız var.Allah rahmet eylesin.
  • arabalara fazla guveniyoruz. sonucta onlar fizik kurallari cercevesinde hareket ediyorlar.
  • Volvoyla artık diğer markalar aynı seviyede diye birşey yok.Geçmişte bu işin piriydi bu adamlar da 20-30 senedir yatıyorlar gibi konuşmaya gerek yok.Cidden 205 km hızla ki ben daha fazla olduğunu düşünüyorum, çarpmaya bu aracın hali çok çok iyi... Tahmin ediyorum ki emniyet kemeri takılı değildi hiçbirisinde.Ön yolcu ve arka yolcu kabinlerinde herhangi bir problem gözükmüyor.Türkiyede maalesef emniyet kemeri takma huyu olan çok az insan var.

    Denizlide oturuyorum.Burada polis ekipleri ara sokaklarda bile trafik kontrolü yaparlar.Emniyet kemeri yüzünden yolda giderken bile görse durdurup ceza yazarlar.Bu yaklaşık 2-3 senedir devam eden bir uygulama.Ve size çok rahat söyleyebilirim ki artık Denizli sınırları içinde emniyet kemersiz kimse araç kullanamıyor, kullanmıyor. Ben hep takıyordum ama bu uygulama benim çok hoşuma gidiyor. Bir süre her gün taktığınız zaman alışıyor insan.Ve arabaya binince emniyet kemerini takmadığımda kendimi boş hissediyorum.Bu güzel değilmi?

    Keşke heryerde böyle olsa da insanlarımız zoraki de olsa bilinç sahibi olsa...

    Ölen arkadaşlara da Allah rahmet eylesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sproob


    quote:

    Orijinalden alıntı: m3t

    Yorumlardan bir tanesi :

    "20 yildir avrupada araba kullaniyorum,ilk kez turkiyede bu yil araba kullandim. Ben hayatimda istanbuldaki suruculer kadar bencil, sabirsiz, surat yapan, trafik kurali dinlemeyen baska surucu gormedim> Ustune ustelik bazi yollarda yeterli levha yok.Belediyeler napiyor anlamiyorum"

    YORUMSUZ


    sırf bu istanbul sürücüleri yüzünden bu ilden taşınılır adama sonuna kadar katılıyorum


    Allah ölene rahmet, kalanlara sabır versin. demekle beraber şunları eklemek istiyorum.

    1) bu memlekette gerçekten ne şehir içlerinde nede şehir dışlarında yol yok.

    2) otobanların aydınlatmaları berbat ötesi hatta hiç yok.

    3) ehliyet almak gerçekten çok kolay.

    4) bence her 2 yılda bir tüm sürücüler tekrar yeterlilik belgesinden geçmeli.

    kimse kendini kandırmasın, internette hepiniz görüyorsunuz; şimdi videoları forum kuralları gereği eklemiyorum fakat; avrupa ülkeleri ve amerikada yayla gibi yollar ve otobanlar var.....amerikada pek çok yerde (çöl kısımlarının bir kısmı hariç) hep yollar gece aydınlık...bizim memlekette şehirden 30 km uzaklaşınca otobanlarda ışık yok bir gece giderken hızınızı baya bir düşürüp bizim yollarda farlarınızı bir defa kapatmayı deneyin; inanın 15 saniye aynı hızda araba süremezsiniz bizzat denedim!!!!! ayrıca otobanlara düşen nesnelerin denetimsizliğini saymıyorum bile!!!!

    5)nihayi çözüm

     205 km hızla gelen ölüm


     205 km hızla gelen ölüm


     205 km hızla gelen ölüm





    iyi güzel yazmışsınız ben de katılıyorum da, hırsızın hiç mi suçu yok? 200 km/h süratte gidecek kadar aceleleri neydi? bu hız otobanda 140 km/h süratle olsa da aynı şeyleri söyleseniz anlamlı olurdu bence, ayrıc nihai çözüm demişsiniz de edirne istanbul arası uçakla git gel demek çok fazla zaman ve para kaybına yol açar, kısa bir mesafe ama ankara istanbul için olabilir, ayrıca herkes arabasıyla seyahat edebilir belkide uçak fobisi vardır bu çözüm değil bence, tek çözüm E-Ğ-İ-T-İ-M




  • makasla ilgili bir video vardı burada.fena bir kazaydı.Sürat bir hastalık heralde.yazık olmuş,kaza geliyorum demiş.allah rahmet eylesin.
  • 1. resimde aracın sol tarafı sağlam 4. resimde sağ tarafı sağlam.bu haber yalan olabilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıq06

    1. resimde aracın sol tarafı sağlam 4. resimde sağ tarafı sağlam.bu haber yalan olabilirmi


    Arabanın yanındaki beyazlı ve yaşlı amca iki resimde var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: der Rebell

    Dİğer söylediklerinize birşey demiyeceğim ama euro ncap testlerinde protokollere göre(frontal crash) araç, 64 km/s (+,- 1 km/s) hız ile deforme olabilen aluminyum bloklara %40 offset (örtüşmeli denilebilir) olacak şekilde çarptırılıyor. Bu da iki aynı aracın (hata payı olsa da, aynı segmentte aşağı yukarı aynı ağırlıkta, aynı güvenlik seviyesinde ve aynı yükseklikte araçlar da denilebilir) 55 km/s'şer hızla kafa kafaya yine çarpışmasına eşdeğer. Yani engel esnemeyen bir malzeme değil.


    Bu arada arkadaşlar, euro ncap testleri tabii ki bir aracın güvenliğini anlamamız için çok güzel, bilimsel ve tarafsız testler fakat bu testlerde aracın çarptığı engel, aracın katlanma bölgeleri görevlerini yapabileceği şekilde, aracın yüksekliğiyle uyumlu engellere çarptırılarak yapılıyor. Ama bir kamyonun altına girdiğinizde (özellikle arkadan çarpmalarda) aracın katlanma bölgeleri işlevsiz kalıyor ve genellikle aracın motor kaputu, a sütunları ve tavanı konserve kutusunun kapağı gibi sıyrılıyor. Yani bir kamyona 64 km/s "bağıl" hızla çarptığınızda, niye benim her yerim kırıldı, niye euro ncap sonuçlarındaki mankenler gibi her yerim yemyeşil değil demeyin.



    Düzeltmeniz için teşekkür ediyorum.. Ben NCAP'deki bariyerleride esnemesiz sanıyordum.. Ama dediğiniz gibi sitesinde esnemeli (deformable) bariyer şeklinde geçiyor.. Önden çarpma prosedürünü okudum bende sizin verdiğiniz bilgilerden sonra..

    Gerçek kazaların NCAP testlerindeki gibi olmadığınada sizin kadar bende katılıyorum.. İkinci olarak o kamyonun kasası her nekadar çelikde olsa en az NCAP bariyerleri kadar esneyeceğini düşünüyorum.. (Bunu sadece tahmin yoluyla söyleyebiliyorum, daha kesin bilgisi olan varsa düzeltsin lütfen)

    Birde anlatınca marka fanatikliği oluyor, aşağıdaki videoyu izlerseniz dünyada sadece bir markanın gerçekte olan kazaları test edebildiğini anlarsınız :) Her açıdan ve hertürlü araçlarla jip vs sedan, tır vs sedan, vs.vs...

    http://www.youtube.com/watch?v=j1Wy4tO9azo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Hastenedeki arkadaşa acil şifalar dilerim.. Ölenlerede Allah rahmet eylesin..

    Hepimizin başına gelebilecek bir durum.. Bir kez daha gözümüzü açmamız, ders almamız için bir fırsat! Kesinlikle hıza karşı bir insan değilim ama biyere yetişmek için hız yapıldığında sonu çoğu zaman hüsran oluyor.. O yüzden geç gidelim, güç olmasın.. Ben keyfe keder basarım, yol boş olur (T4 varken) 240'larada zorlarım ama sıkışık trafikde veya tehlikeli yollarda hız yapmak intihar gibi birşey..

    Bu kazaya gelince aracın 205km ile çarpmış olmasına niye hiçbiriniz inanamadınız anlayabilmiş değilim.. Kamyonun hızınıda ortalama 60 alırsak, 140km civarı duran (ESNEMELİ!) bir cisme çarpmış olarak farzedebiliriz.. Ncap v.b. testlerde çarpılan materyaller esnemesizdir.. Yani kazanın bütün şoku araç tarafından emilir.. Bu testlerin 60 km ile yapıldığını hepiniz biliyorsunuzdur.. 60 km de esnemesiz cisime karşı hayat kurtarabilen bir araç, trafikde yaşanan çoğu kazada 100km'ye varan hızlarda hayat kurtarabilir, ne derece sakatlık olur veya hasar ne olur kazaya göre değişir ama ortalama olarak bunu diyebiliriz.. Bu kazada ise 140 ile çarptığını farzetmiştik ve araç içindekiler ölüyor, bir kişi oda çok ağır hasarla çıkıyor! Sizce bunları göz önünde bulundurunca çok mu saçma 205 km ile çarpması..

    (işim gereği fizik bilgim iyidir, bahsettiklerimde fizik esaslarına dayanmaktadır)

    katılıyorum çoğu arkadaş kamyonunda hareket halinde olduğunu hesaba katmamış yoksa zaten bu araç gazoz kapağı gibi olurdu




  • haber dogru arkadaslar babam bu kazının hemen ardından olay yerınden gecmıs ve benı aradı kaza onunde olmus cok suratlı sekılde vurmus kamyona km saatı kaza anında takılı kalmıs . allah rahmet eylesın . keske altımızdakı volvo bısey olmaz dıye dusunup basmasalardı
  • 200 Km süratle kaza yapan formula 1 aracındaki sürücü bile hayatını kaybedebilir.
    O hızda bir anda durmak insanın dokularını parçalar.
    Benim demek istediğim kabül edilebilir hızda emniyet kemerleri takılı bir Volvo'da
    ölümlü kazanın pek olmayacağı , Volvo'nun araç içindeki yolcuları koruyacağıdır.
  • burada aracın kaç ile çarptığının bir önemi yok.
    Araç kabini yeterli derecede korumayı sağlamış .
    Genelde kamyon ile olan çarpışmalarda okuduğumuz haberler , ölen kişilerin sıkıştıkları yerden güçlükle çıkarıldıkları ,işte bilmem kaç saat süren çalışmalar sonucu makaslarla kapıların kesildiği falan filandır...
    Burada aracın kabin içi oldukça iyi durumda , ön direklerde hasar yok denecek kadar az.Kapılar açık durumda demekki rahatlıkla açılmışlar.
    Belli ki aracın içindekiler emniyet kemeri takmıyorlardı ve o şiddetle sağa sola çarpmaktan iç kanamadan vefat ettiler.
    Otomobilin sağında solunda etrafa sıçramış kan v.s. de görünmüyor.
    Aracınız Volvo da olsa emniyet kemeri takmalısınız , bunun başka bir açıklaması yoktur.
    emniyet kemeri ve diğer etkenleri şöyle formule edersek heralde daha açıklayıcı olur

    emniyet kemeri takmak 1
    extra ıvır zıvır güvenlik önlemi 10 olsun
    1X10 = 10

    emniyet kemeri takmamak 0
    extra her türlü güvenlik önlemi 100000000000
    0x100000000000 = 0




  • bu tartışmaya son noktayı koyuyorum. gazetedeki haberde, haberin dikkat çekiciliğini artırmak için KASITLI olarak fotoğrafın sağ kısmı kesilmiştir.

    fotoğrafta anlaşılacağı üzere kadranı koruyan cam kırılmış, devir göstergesi kopmuştur. fotoğrafı çeken arkadaş eliyle kadranı oraya itmiş olabilir.

    fotoğrafın orijinalini sizlerle paylaşmak isterim.

     205 km hızla gelen ölüm
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.