|
206 1.4 XR BVA - Şanzıman Sorunu
-
-
merhaba
bende de 2001 model 206 var. otomatik. bende alırken herşeyine baktırarak almıştım. bu sabah bende de sizin bahsettiğiniz olay oldu. ama aracımda lpg yok. araştırdığım kadarıyla lpg de değil. selenoid valflerinden bahsediyorlar. hatta servisi arayıp sordum. onlarda ondan olabileceğini ama emin olmak için aracı makinaya bağlamak gerektiğini anlattılar. bende haftasonunu bekliyorum. baktıracağım galiba. :( -
Bende de 2003 1.4 BVA 206 var. Araç mayıs ayından beridir bende 80binde şu anda tüpsüz. Ancak 2 aydır bir kaç kez aynı sorun bende de oldu. elktro valf deniyor ancak ilk hamle şanzuman yağı ve filtresi olmalı. sürekli hale gelirse değiştirecem. yetkili servise sordum 5lt yağ alır dediler 25tl den. filtresi de 100küsür tl. çok pahalı geldi. en kötü ihtimal sürekli hale gelirse 10binlik bakım gelince hepsini yaptıracam. sonuç alanlar var mı ki acep ? -
bende aynı sorunların üstüne zaten bakımı geldiğinde elektro vanalarıda değiştirdiler. sorun ortadan kalktı. elektro vanaların arızasınıda ya aracı cihaza bağlayarak yada şanzıman yağındaki aşırı yanık kokudan anlıyorlar. biraz pahalı ama elden de fazla birşey gelmiyor. -
arkadaşlar tekrar merhaba,
bende sorun devam etti, kısa bir süre sonra işten anlayan arkadaşların tavsiyesi ile özel bir serviste yaptırdım. selenoid valfler orijinal olarak değişti. şanzıman yağı da değişti. toplam 750 tl'ye maloldu. 1 ay hiç sorun yaşamadım. 1 ay sonra tekrarladı ve bu defa vuruntu çok daha sert oluyordu. ancak artık nasıl kullanacağımı çözüştüm. ilk 1-1,5km mesafeyi 1500 deviri geçmeyecek şekilde vitesi 2'ye alarak(2'den yukarı çıkmasın diye) yolumuza devam ediyoruz. motor sıcaklığı 70'lere geldiğinde yavaş yavaş hızlanıp 2. kilometrenin sonunda allah ne verdiyse basabilirsiniz.
başka bi ustayla konuştum. bu sorunun çözümü olmadığını peugeot-citroen grubu araçların BVA modellerinde kaçınılmaz olduğunu söylüyor. ki o vuruntu sonrası aracın kendini korumaya aldığını, yolda bırakmayacağını ancak en uygun yerde stop edip yeniden çalıştırarak yola çıkabileceğimi söyledi. bunun önüne geçmek içinse arabanın dilinden anlayıp ona göre(benim uyguladığım yöntem) davranmak gerektiğini söyledi. komple şanzıman değiştirenler, indirenler elden geçirtenler bile aynı sorunu yaşamaya devam ediyor. başka bi arkadaşımda 2004 model 307 BVA vardı. komple şanzıman indi, değiştirdi 1-2 ay sonra onun ki de aynı şekilde eski haline döndü.
6-7 ay sonra yeni sahibine durumu anlatarak sattım aracı.
-
tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :) -
quote:
Orijinalden alıntı: Pc.programcı
tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)
nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız. -
quote:
Orijinalden alıntı: memeti
quote:
Orijinalden alıntı: Pc.programcı
tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)
nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.
hocam kesin çözüm oldu. işe yaradı.
selenoidler değiştirildi. otomatikmen yağ da değişti. 700 tl ye işin en uzmanından yaptırdım. kaliteli orjinal ürün taktı. şimdi sorunsuz çalışıyor. hiçbir sıkıntı o can sıkıcı sıkıntı yok
ikitelli ataürk organizede gülşah şanzuman var. mehmet bey. müthiş bir insan ve çok iyi bir usta. ben tanımıyordum tanıştıkmuhabbet sohbet baya koyuydu. bana şanzumana dair ne varsa anlattı. meraklıyımdır da zaten :) tavsiye ederim kesinlikle
-
quote:
Orijinalden alıntı: Pc.programcı
quote:
Orijinalden alıntı: memeti
quote:
Orijinalden alıntı: Pc.programcı
tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)
nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.
hocam kesin çözüm oldu. işe yaradı.
selenoidler değiştirildi. otomatikmen yağ da değişti. 700 tl ye işin en uzmanından yaptırdım. kaliteli orjinal ürün taktı. şimdi sorunsuz çalışıyor. hiçbir sıkıntı o can sıkıcı sıkıntı yok
ikitelli ataürk organizede gülşah şanzuman var. mehmet bey. müthiş bir insan ve çok iyi bir usta. ben tanımıyordum tanıştıkmuhabbet sohbet baya koyuydu. bana şanzumana dair ne varsa anlattı. meraklıyımdır da zaten :) tavsiye ederim kesinlikle
sevındım gecmıs olsun sıze.
pekı hocam bu sıkıntının atıyorum 1-2 ay sonra tekrarlamayacagı konusunda garantı verebılıyormu. bu cok onemlı , zıra yaptırdıgı halde kısa sure sonra tekrar yasayanlar var.
-
quote:
Orijinalden alıntı: memeti
quote:
Orijinalden alıntı: Pc.programcı
quote:
Orijinalden alıntı: memeti
quote:
Orijinalden alıntı: Pc.programcı
tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)
nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.
hocam kesin çözüm oldu. işe yaradı.
selenoidler değiştirildi. otomatikmen yağ da değişti. 700 tl ye işin en uzmanından yaptırdım. kaliteli orjinal ürün taktı. şimdi sorunsuz çalışıyor. hiçbir sıkıntı o can sıkıcı sıkıntı yok
ikitelli ataürk organizede gülşah şanzuman var. mehmet bey. müthiş bir insan ve çok iyi bir usta. ben tanımıyordum tanıştıkmuhabbet sohbet baya koyuydu. bana şanzumana dair ne varsa anlattı. meraklıyımdır da zaten :) tavsiye ederim kesinlikle
sevındım gecmıs olsun sıze.
pekı hocam bu sıkıntının atıyorum 1-2 ay sonra tekrarlamayacagı konusunda garantı verebılıyormu. bu cok onemlı , zıra yaptırdıgı halde kısa sure sonra tekrar yasayanlar var.
veriyor hocam. kesin çözüm diyor. fabrikadan çıktığı gibi neyse o diyor. yine de bir konusun
-
Peugeot 206 otomatik şanzıman aracın var. Araç rapma çıkarken vites 3 takılıp kalıyor. Seleonoid valfleri değiştirsem düzelirmi. Bu sorunu yaşayıp halleden arkadaşlar yardım ederse sevinirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba bir konu hakkında yardımlarınızı istiyorum arkadaşlar. eşime 2001 model peugeot 206 1,4 otomatik araç aldım. yalnız araçta yolda giderken vitesten bir vuruntu sesi sonrasında kar ve spor mod ışıkları yanıp sönmeye başlıyor ve çekişten düşüyor baya, ikitelli başakşehir tarafında sorunumu çözebilecek iyi bir usta arıyorum. bu konuda tecrübesi olan yardımcı olabilecek bir kişi var mı acaba. şimdiden teşekkürler. -
bendede pejo 206 xt bva 2001 otomatik benzinli bir araç var.yılbaşında aldım aracı.hiç bir sorunu yoktu.ancak son 1 ay içerisinde çok nadirde olsa kar ve spor modları yanıp sönmeye başladı.hal böyle oluncada araba ağırlaşıyor.sanayiye götürdüğümde sorunun şanzıman şalteri olduğunu 300 tl gibi bir fiyatla şalteri değiştirirsek sorunun ortadan kalkıcağını söylediler.daha bişey yapmadım.arada yine oluyor stop edip tekrar çalıştırıyorum mecburen.Yoksa araba 3. viteste gidiyormuş ve bu şekilde kullanımda şansımanın çabucak bozulmasına sebepmiş. Aladığıma pişmanım desem yalan olmaz. -
quote:
Orijinalden alıntı: cetiner344
bendede pejo 206 xt bva 2001 otomatik benzinli bir araç var.yılbaşında aldım aracı.hiç bir sorunu yoktu.ancak son 1 ay içerisinde çok nadirde olsa kar ve spor modları yanıp sönmeye başladı.hal böyle oluncada araba ağırlaşıyor.sanayiye götürdüğümde sorunun şanzıman şalteri olduğunu 300 tl gibi bir fiyatla şalteri değiştirirsek sorunun ortadan kalkıcağını söylediler.daha bişey yapmadım.arada yine oluyor stop edip tekrar çalıştırıyorum mecburen.Yoksa araba 3. viteste gidiyormuş ve bu şekilde kullanımda şansımanın çabucak bozulmasına sebepmiş. Aladığıma pişmanım desem yalan olmaz.
hocam evvela bu arızayı yaptırmadan bınersenız sonrasında sızı sanzuman revızyonuna bıle goturebılır. genelde sızdekı sorun klasık selenoıd valf arızası olarak bılınır, 2 adet valf ve sanzuman yagı degısımı ıle sorun gecer. 700-1000 lıra arası masrafı vardır.
istanbulda leventtekı sanayıde bu ısın uzamnı parıs oto var, bır gosterın derım.
-
Tesekkur ederim yorumunuz icin en kisa zamanda baktiricam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim aracım 2010 renault megane 1.6 benzin. Arac 1 aydır daha önceden olmayan 2 den 3 e geçişte zorlamaya başladı. Normalde 2500 3000 devirde geçerken 4500 5000 devirde vites geçişi gerçekleşiyordu. Sonrasında ustaya götürdüm. Programa bağladı. Bir problem yok dedi ve güncelleme gibi birşey yaptı.
Bunun ardından yola çıktim 5 dk sonra vites kutusunu kontrol edin esp kontrol edin uyarısı verdi. Vitesi kendi 3e aldi suruse öyle devam ettim. Hemen aynı ustaya geri götürdüm. Aynı programa bağlayıp baktı şimdi hatayı gördü dedi. Valv değişimi 600 tl masrafı var dedi.
Sonra o haliyle eve döndüm. Ertesi gün araç yerinden hiç oynamadı. İleri ya da geri sanki boşta gibi. Motor devirı artıyor hatta viteste görünmesine rağmen ilerleme olmuyordu. Çekici ile başka bir ustaya çektirdim.
Bir fikri olan bu problemi yaşayan var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İlk başta selonoid valfleri değişecek, daha sonrasında komple revizyon. Aracı koruma modunda yani 3. viteste uzun süre kullanırsan (benim gibi) selonoidlerle değil komple şanzıman revizyonu yaptırmak zorunda kalırsın. Ankara da Ogün ustada 3800 tl ye komple revizyon ettirdim. Kafam rahat hiç korkmadan eşşeğe biner gibi biniyorum 2004 model 307 bva ya. Ama şimdi sen diyorsunki araç hiç hareket etmiyor. Aracın hiç hareket etmemesi demek, büyük ihtimal ile senkromeçlerdeki metal tozunun yağ filitresini tıkadığına işarettir. Yani bukadar aşındılarsa komple revizyonda gerekebilir şanzımanına. Bu arada revizyonu 174000 kmde yaptırmıştım araç şuan 183binde tık demedi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msserin -- 1 Kasım 2017; 11:10:11 > -
Dediğiniz gibi çıkacak galiba hala bakımda usta da ugrast ı sanziman yanmış istanbula merkeze gönderiyorum dedi. Ama bu duruma gelmeden başka bir usta güncelleme yapıp birşey yok demişti ondan sonra bu hale geldi. Anlamadım alakalı gibi geldi. Bu adam renault özel servisten çıkıp sanayide kendi yerini açan biri.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peugeot 206 1.4 otomatik kar ve spor moduna geçme sorununu alakasiz bir yerde buldum.
Arkadaslar sonuna kadar okuyun yazimi.
15.20 km gidince aniden kar ve spor modu lambalari yanip vites küçülüyor du.Stop edip çalıştırınca düzeliyor du.
Hiç bir usta çözüm üretmedi,yok sanziman inecek,yok selonoid valfler, yok şanzıman yağı,bi sürü pahali maliyetler söylendi.
Şunu da belirteyim hem benzinde hem lpg de yapiyordu.
Araca ilk defa lpg taktirdim aradan 1 ay geçti alttan patlatma yapmaya başladı,gazdan ayagimi çekince pat diye patlama yapiyordu.
Şaşmaz da bir peugeot ustasina götürdüm dedi susturucu ve katalitik konvektor bozuk.
800 tl ye susturucuyu degistim,konvektorude söküp düz boru bagladi egsozcu.
Fakat Patlama hala devam etti,dedim konvektorude degiselim.
1150 tlye katalitik konvektoru değiştirdim ve patlatma kesildi.
300,400 km yol yaptim tek bir defa bile kar ve spor moduna geçmedi.
Kar ve spor moduna geçmesi konvetorun bozulmasindan kaynakli,gidip dunya kadar masraf yapmayin.Basima gelmese inanmazdim belkide.
İnsallah faydali olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sorunla alakali çözüme ulastinizmı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X