Şimdi Ara

215/55 R16 Lastik Tavsiyesi (Karar Verildi) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
7.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu ölçü ara ölçü olduğu için pahalı oluyor. Ben Hankook ventus prime 3 kullandım bu ölçüde, oldukça memnun kaldım.
  • Daha önce passat aracımda bu ebat lastik vardı, ara ebat olduğu için hem seçenek az hem de pahalıydı. Ama onun yerine 205 5516 da oluyordu ben onu alıp kullanmıştım. Hem seçenek çok hem de neredeyse yarı fiyatına. Araştırın derim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Daha önce passat aracımda bu ebat lastik vardı, ara ebat olduğu için hem seçenek az hem de pahalıydı. Ama onun yerine 205 5516 da oluyordu ben onu alıp kullanmıştım. Hem seçenek çok hem de neredeyse yarı fiyatına. Araştırın derim.
    Hocam biliyorum 205 uyumlu araca. Zaten aracın benzin depo kapağı üzerinde yazıyor uyumlu lastikler.

    Fakat bazı sebeplerden ötürü 215 almak durumundayım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Çok ilginç, ben 2013te aldığım takımı 2018sonuna kadar kullandım. Eritemedim lastiği. Şuan 2. Takımı kullanıyorum. Almanya üretimi 4 oluklu Goodyear EfficientGrip Performans için konuşuyoruz değil mi?

    Daha önce Goodyear Potenza, Turanza ve Rahle Sport gibi modellerini de aldım kullandım. Ne balon oldu (amortisör patlayan aracımda mesela), ne de yol tutuş konusunda şikayetim olmamıştı.

    Siz

    Alıntıları Göster
    Hocam 3 ve 4 olukluların farkı tam olarak nedir? Oluk tam olarak hangi işlevi üstleniyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Bende T005in 205 55 R16'sı var. Performans olarak muazzam lastik ancak ciddi sert. Öyle 1 2 yıl beklemenize gerek yok lastik fabrika çıkışlı beton gibi geliyor, İstanbulda at arabası ile gezinti tadına varabiliyorsunuz.

    Ancak yüksek hızlarda gezinmeyen sıkı gidişine de alıştım ve kara kara düşünüyorum bu performansı veren yumuşak lastik nasıl bulucam diye.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panzerschiffe

    Bende T005in 205 55 R16'sı var. Performans olarak muazzam lastik ancak ciddi sert. Öyle 1 2 yıl beklemenize gerek yok lastik fabrika çıkışlı beton gibi geliyor, İstanbulda at arabası ile gezinti tadına varabiliyorsunuz.

    Ancak yüksek hızlarda gezinmeyen sıkı gidişine de alıştım ve kara kara düşünüyorum bu performansı veren yumuşak lastik nasıl bulucam diye.
    Testlerini incelemiştim gerçekten performansı iyi bir lastik gibi duruyor.
    Ama dediklerinize ek olarak çok ses de çıkarıyor sanırım.
    Yani en azından bunu dile getiren çok kullanıcı gördüğümü söyleyebilirim.
    Biraz eskiyince o ses daha da artacaktır diye düşünüyorum.
    Benim şimdiki lastikler resmen uğulduyor sanki uçak kaldırıyorum 100 ile giderken.

    İdeal lastik yok sanırım, hepsi bir yerden feragat etmiş :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Bana lastikler arası ses farkı biraz psikolojik geliyor o sebepten fazla kafa yormuyorum, ki benle aynı araca sahip bi arkadaş lastiklerini erken değiştirmiştir T005 lastikler çok sesli diye. Sonradan sesin değişmediğini fark edip yeni lastikleri iade etmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    çabuk erimeyen uzun dayanan lastik aradığınız için bu modeli önerdim. goodyeara bulaşmayın hem yol tutuşu zayıflıyor hemde çabuk eriyor.

    falken ze310 deneyin. yol tutuşu başaralı
    lastikler 5. seneye girdi halen dişleri hayvan gibi. 60 bin km yol yaptım. ben kurudaki fren mesafesi kötüleştiği için değiştiriyorum. 4 oluklu ispanya üretimi olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris2

    lastikler 5. seneye girdi halen dişleri hayvan gibi. 60 bin km yol yaptım. ben kurudaki fren mesafesi kötüleştiği için değiştiriyorum. 4 oluklu ispanya üretimi olması lazım.

    Alıntıları Göster
    Çok fark ediyor mu acaba hangi ülke üretimi olduğu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BPG2004

    Çok fark ediyor mu acaba hangi ülke üretimi olduğu?

    Alıntıları Göster
    ülkenin bir fark yaratacağını sanmıyorum. oluk durumu fark ediyor sadece, aquaplanning ve ıslak zemin su tahliyesi için 215 ölçülerinde zaten tek secenek 4 oluklu. 205 ve altı için 3 oluklu olmalı.
  • Hankook Türkiye
    Otomobil Lastikleri | Dört Mevsim, Yaz ve Kış Lastikleri | Hankook Türkiye
    https://m.hankooktire.com/tr/tire/tire-products/passenger-cars.html


    Hankook kullanan var midir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRhero

    Bu ölçü ara ölçü olduğu için pahalı oluyor. Ben Hankook ventus prime 3 kullandım bu ölçüde, oldukça memnun kaldım.
    Daha önce veya sonra kullandığınız kıyaslayabileceğiniz bir lastik var mı?

    Artı ve eksileri neler?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir önceki lastik conti premium contact 2 idi, ondan da memnundum, hankookdan sonra michelin crossclimate plus aldım, tümseklerde daha az sarsıntı ve ses oluyordu fakat yüksek hızda (80 km üzeri) çok fazla uğultu yapıyordu. Hankook hiçbir alanda en iyi değil ama kötü de değil her şarta uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRhero

    Bir önceki lastik conti premium contact 2 idi, ondan da memnundum, hankookdan sonra michelin crossclimate plus aldım, tümseklerde daha az sarsıntı ve ses oluyordu fakat yüksek hızda (80 km üzeri) çok fazla uğultu yapıyordu. Hankook hiçbir alanda en iyi değil ama kötü de değil her şarta uygun.
    Bende de şu an contipremium contact 2 var.
    Hakikaten çok güzel lastik.
    Ben michelini ülke şartlarına çok uygun bulmadıgım için hiç radarıma almadım.
    Sanırım hankookta da aradıgımı bulamayacagım. Önümde de çok seçenek kalmadı.
    Kış lastiği olsa düşünürdüm ama yaz için Nokian ı eledim. Michelin eledim. Bridgestone performansını istiyorum ama kimse memnun değil çok sesli ve beton gibi lastikler. Mecburen eledim.
    Falken i bilmiyorum çok mu abartılıyo yoksa gerçekten iyi mi karar vermeye çalısıyorum. Goodyear EfficientGrip güzel duruyor. Pirelli Cinturato yu araştırıyorum.
    Ve tabiki contipremium contact 6, 215 ölçüsü olsa gidip direk alacağım lastikti fakat 215 ölçüsü yok. Mecburen contide cpc5 bakıyorum.

    Umarım kafayı sıyırmadan karar verebilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 29 Nisan 2020; 20:41:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cpc5 al geç derim.
    Senede 10.000 km kullanıyormuşsun.
    Dişlerini bitiremezsin
    Ben astra h de 205 55 16 sını 4 yıl kullandım.
    O aracı jip gibi kullandım yani lastik asfaltta gittiğinin yarısı kadar da asfalt dışında gitti desem yalan olmaz.
    Şimdiye kadar en memnun kaldığım lastiktir. (Benim beklentilerimi doğrultusunda)
    Sadece yazın aşırı sıcaklarda lastik biraz kendini bırakıyor fazla esniyor. (Spor bir sürüş tarzınız varsa aracı zorlamayı seviyorsanız hemen fark ederiniz yoksa çoğu standart kullanıcının anlayabileceği sanmıyorum) onun dışında yılın 9 ayı sizi tatmin eder.

    Goodyear ise efg performance serisinin yerli üretimini ise kesinlikle almayın derim (şu an bir aracımın üzerinde var) 5 para etmez.

    Ben lastiğe çok önem veririm bu anlamda okuyanlara nacizane bir iki şey yazayım.
    10-15 bin km de lastik değiştirdiğim çok olmuştur.
    En son bu sene sırf ucuz ve markası goodyear diye eagle sport tz serisi lastikler aldım 10.000 km de satıp kurtuldum tabi boşu boşuna giden paranın yanında (allahtan lastikçi ikinci el olarak aldı da çok fazla zarar etmedim) o 10.000 km boyunca arabadan alamadığım keyifte cabası.
    İyi lastik arabanın herşeyi dir. (Güvenliği dir, konforudur, keyfidir)
    Git jantını sat gerekiyorsa iyi lastik al hocam.
    Yılların tecrübesi ile yazıyorum.
    Ucuz alınan her lastiğin iyi lastiklerden ciddi farkları var.
    O yüzden iyiler arasında bir seçim yapın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 29 Nisan 2020; 21:22:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Cpc5 al geç derim.
    Senede 10.000 km kullanıyormuşsun.
    Dişlerini bitiremezsin
    Ben astra h de 205 55 16 sını 4 yıl kullandım.
    O aracı jip gibi kullandım yani lastik asfaltta gittiğinin yarısı kadar da asfalt dışında gitti desem yalan olmaz.
    Şimdiye kadar en memnun kaldığım lastiktir. (Benim beklentilerimi doğrultusunda)
    Sadece yazın aşırı sıcaklarda lastik biraz kendini bırakıyor fazla esniyor. (Spor bir sürüş tarzınız varsa aracı zorlamayı seviyorsanız hemen fark ederiniz yoksa çoğu standart kullanıcının anlayabileceği sanmıyorum) onun dışında yılın 9 ayı sizi tatmin eder.

    Goodyear ise efg performance serisinin yerli üretimini ise kesinlikle almayın derim (şu an bir aracımın üzerinde var) 5 para etmez.

    Ben lastiğe çok önem veririm bu anlamda okuyanlara nacizane bir iki şey yazayım.
    10-15 bin km de lastik değiştirdiğim çok olmuştur.
    En son bu sene sırf ucuz ve markası goodyear diye eagle sport tz serisi lastikler aldım 10.000 km de satıp kurtuldum tabi boşu boşuna giden paranın yanında (allahtan lastikçi ikinci el olarak aldı da çok fazla zarar etmedim) o 10.000 km boyunca arabadan alamadığım keyifte cabası.
    İyi lastik arabanın herşeyi dir. (Güvenliği dir, konforudur, keyfidir)
    Git jantını sat gerekiyorsa iyi lastik al hocam.
    Yılların tecrübesi ile yazıyorum.
    Ucuz alınan her lastiğin iyi lastiklerden ciddi farkları var.
    O yüzden iyiler arasında bir seçim yapın derim.
    Öncelikle yorumunuz için teşekkür ediyorum.

    Dediğiniz gibi biraz agresif sürmeyi seviyorum özellikle uzun yolda.
    Mesela İzmirde oturuyorum Marmarise giderken sakar geçidi var gökovada.
    O yolu bilirsiniz belki. Çine tarafında da var benzer bir yer. Örnekler artırılabilir bu tarz yollar güzergahlarım gereği çok karşıma çıkıyor.
    Bana bu tarz virajlı yollarda agresif sürüşte güvenebileceğim bir lastik lazım yani.
    İlk mesaja yazdıgım gibi 4 lastik için 3 bini çıkardım gözden.

    Sizce cpc5 benim sürüş karakterime uygun mudur, 5-6 sene götürür mü?

    Şehiriçi vs kullanım için de İzmirde en azından bulunduğum bölgede yollar çok kötü sürekli çukurlar var.
    Çabuk zarar görecek bir lastik de almak istemiyorum ama turanza t005 gibi de bir beton almak da istemiyorum :)

    Cpc2 var aracın üzerinde çok uzun süredir.
    Gerçekten çok güzel bir lastik bence.

    O yüzden cpc5 e de bir sempati duymuyor değilim :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: BPG2004

    Öncelikle yorumunuz için teşekkür ediyorum.

    Dediğiniz gibi biraz agresif sürmeyi seviyorum özellikle uzun yolda.
    Mesela İzmirde oturuyorum Marmarise giderken sakar geçidi var gökovada.
    O yolu bilirsiniz belki. Çine tarafında da var benzer bir yer. Örnekler artırılabilir bu tarz yollar güzergahlarım gereği çok karşıma çıkıyor.
    Bana bu tarz virajlı yollarda agresif sürüşte güvenebileceğim bir lastik lazım yani.
    İlk mesaja yazdıgım gibi 4 lastik için 3 bini çıkardım gözden.

    Sizce cpc5 benim sürüş karakterime uygun mudur, 5-6 sene götürür mü?

    Şehiriçi vs kullanım için de İzmirde en azından bulunduğum bölgede yollar çok kötü sürekli çukurlar var.
    Çabuk zarar görecek bir lastik de almak istemiyorum ama turanza t005 gibi de bir beton almak da istemiyorum :)

    Cpc2 var aracın üzerinde çok uzun süredir.
    Gerçekten çok güzel bir lastik bence.

    O yüzden cpc5 e de bir sempati duymuyor değilim :)

    Alıntıları Göster
    Hocam hayatta hiçbirşey, herşeyi tam olarak karşılamaz. bu lastik içinde böyledir.
    Lastikte benim tavsiyem 4 yıldır. Daha uzun süre de kullanılır tabi ama 4 yılın üzeri yukarıda saydığım güvenlik, konfor ve zevk unsurlarını iyice azaltıyor.
    Yapım gereği ihtiyatlı bir insan olduğum için de daha şu güne kadar 4.5 yılı geçmiş lastiği aracımda bulundurmadım.

    3000 lira fiyatı olan bir takım lastiğin 4 yıl kullanımında yıllık maliyeti 750 lira iken 5 yılda bu 600 liraya 6 yılda 500 liraya düşer. Aracın diğer sabit gider kalemlerini düşününce (mtv, trafik sig. Muayene, kasko ve vesaire) bence göz ardı edilebilecek rakamlar.

    O yüzden 6 yıl çok uzun bir süre ve benim tecrübemle cpc5 için (yılda 10.000 yaptığınızı yazmışsınız) 60.000 km optimum bir süre değil. Ama 4_5 yıl 40_50 bin km sıkıntısız binersiniz.(yukarı da bahsettiğim gibi bu benim kriterlerim açısından böyle yoksa bir başkası çok daha uzunda kullanabilir)

    Bence lastiğin önemli bir unsuru yıllara meydan okumasıdır. Burada kast ettiğim şey 10 yıl gitmesi falan değil.
    Geçen zaman içerisinde performansından az şey kaybetmesidir. Bunu testlerde bulamazsınız mesela.
    Eski lastiğinden sonra aracına yeni lastik takan her kullanıcı memnundur.
    Çünkü eski sertleşmiş kullanım ömrünü tamamlamış lastiklerinden sonra yenisi markası modeli ne olursa olsun daha iyidir.
    Çoğu lastik (genel de fiyatı ucuz olurlar) 2. Yıldan sonra (tekrar ediyorum benim kriterlerime göre) çöpe döner.
    Bu anlamda ben cpc5 den. 3. Yılın sonunda da çok memnundum.
    Ama memnuniyetin beklenti ile ilgili olduğunuda tekrar belirteyim.

    Son olarak yazın çok sıcak havalarda dediğim gibi lastik biraz kendisini bırakıyor bunu bilerek alırsanız, yumuşak her lastikte olduğu gibi lastiğin çivi/vida topladığını bilerek alırsanız bence memnun kalırsınız.
    Bu arada bütün yazdıklarım 205/55/16 ebatıyla ilgili gözlemlerime dayanıyor. Ebat farklılıkları aynı desen lastikte farklı sonuçlar doğurabilir. Bunuda belirteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 30 Nisan 2020; 8:13:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bristone alma kütük..

    imkan varsa conti

    yoksa diğerleri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hocam hayatta hiçbirşey, herşeyi tam olarak karşılamaz. bu lastik içinde böyledir.
    Lastikte benim tavsiyem 4 yıldır. Daha uzun süre de kullanılır tabi ama 4 yılın üzeri yukarıda saydığım güvenlik, konfor ve zevk unsurlarını iyice azaltıyor.
    Yapım gereği ihtiyatlı bir insan olduğum için de daha şu güne kadar 4.5 yılı geçmiş lastiği aracımda bulundurmadım.

    3000 lira fiyatı olan bir takım lastiğin 4 yıl kullanımında yıllık maliyeti 750 lira iken 5 yılda bu 600 liraya 6 yılda 500 liraya düşer. Aracın diğer sabit gider kalemlerini düşününce (mtv, trafik sig. Muayene, kasko ve vesaire) bence göz ardı edilebilecek rakamlar.

    O yüzden 6 yıl çok uzun bir süre ve benim tecrübemle cpc5 için (yılda 10.000 yaptığınızı yazmışsınız) 60.000 km optimum bir süre değil. Ama 4_5 yıl 40_50 bin km sıkıntısız binersiniz.(yukarı da bahsettiğim gibi bu benim kriterlerim açısından böyle yoksa bir başkası çok daha uzunda kullanabilir)

    Bence lastiğin önemli bir unsuru yıllara meydan okumasıdır. Burada kast ettiğim şey 10 yıl gitmesi falan değil.
    Geçen zaman içerisinde performansından az şey kaybetmesidir. Bunu testlerde bulamazsınız mesela.
    Eski lastiğinden sonra aracına yeni lastik takan her kullanıcı memnundur.
    Çünkü eski sertleşmiş kullanım ömrünü tamamlamış lastiklerinden sonra yenisi markası modeli ne olursa olsun daha iyidir.
    Çoğu lastik (genel de fiyatı ucuz olurlar) 2. Yıldan sonra (tekrar ediyorum benim kriterlerime göre) çöpe döner.
    Bu anlamda ben cpc5 den. 3. Yılın sonunda da çok memnundum.
    Ama memnuniyetin beklenti ile ilgili olduğunuda tekrar belirteyim.

    Son olarak yazın çok sıcak havalarda dediğim gibi lastik biraz kendisini bırakıyor bunu bilerek alırsanız, yumuşak her lastikte olduğu gibi lastiğin çivi/vida topladığını bilerek alırsanız bence memnun kalırsınız.
    Bu arada bütün yazdıklarım 205/55/16 ebatıyla ilgili gözlemlerime dayanıyor. Ebat farklılıkları aynı desen lastikte farklı sonuçlar doğurabilir. Bunuda belirteyim.


    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ediyorum yazdıklarınız için.

    Özellikle zaman içinde kaybedilen performans kısmı tam olarak dikkat ettiğim husus.
    Yoksa zaten ucuz lastikler de a etiketi alıyor şu an.

    Cpc 5 en mantıklısı görünüyor şu an.
    Arabamda da cpc2 mevcut ve memnun olduğum için macera aramıyım diyorum ve seçenekleri baya azalttım.

    Şu an cpc5 ve Pirelli Cinturato seçenekleri kaldı.

    Son olarak Pirelli için söyleyebileceğiniz bir şey var mı?
    Arkadaşımda scirocco vardı biraz farklı tarz otomobiller ama fabrikadan Cinturato ile çıkmıştı o araç ve memnundu kendisi. Onun tavsiyesi üzerine listeme almıştım bu lastiği de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.