Şimdi Ara

220-380 farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
21.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ya arkadaşlar 220v ile 380v arasında ne fark var. avantajları ve dezavantajları nedir. tek faz veya 3 faz olması ne yarar yada zarar sağlar. kusura bakmayın biraz fazla temel bi soru oldu ama bilmiyorum işte. gerçi nette araştırıp buldum bişeyler ama sizede soruyum istedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi schumi42 -- 31 Ocak 2008; 16:26:49 >



  • Kullanım yeriniz ne ?
  • kullanım yerim yok ben sadece bilgi amaçşı soruyorum öğrenmek için. kullanım yerine göre değişiyormu avantajları. mesela sanayide 380 kullanılıyor evlerde 220. 380 kullanılmasının sebebi çok akım çekmemek içinmi. veya neden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi schumi42 -- 31 Ocak 2008; 14:44:10 >
  • 2 faz yoktur. Tek faz yada 3 faz vardır.Tek faz nötr arası 220 volt iken fazlar arası gerilim 380 volttur.3 fazlı alıcılar daha çok güç istenen yerlerde kullanılır.Mesela asenkron motorların tek fazlı olanları belli bir kw değerine kadar yapılırken 3 fazlı olanları istenilen güçte yapılabilir.Ayrıca 3 fazda sinüsoidal döner alan meydana getirmek daha kolaydır yardımcı elemana (kondansatör ,yardımcı sargı vs..) gerek kalmaz.Kabaca temel sebepleri bunlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Qklavye

    2 faz yoktur. Tek faz yada 3 faz vardır.Tek faz nötr arası 220 volt iken fazlar arası gerilim 380 volttur.3 fazlı alıcılar daha çok güç istenen yerlerde kullanılır.Mesela asenkron motorların tek fazlı olanları belli bir kw değerine kadar yapılırken 3 fazlı olanları istenilen güçte yapılabilir.Ayrıca 3 fazda sinüsoidal döner alan meydana getirmek daha kolaydır yardımcı elemana (kondansatör ,yardımcı sargı vs..) gerek kalmaz.Kabaca temel sebepleri bunlar.

    Biphase olarak adlandırılan ve tıpkı monofaze asenkron motorlar gibi, yardımcı sargılı, kondansatörlü ama 400 Voltluk motorlar gördüm ben. İki faz ile çalışıyorlar, yani faz faz arası. Bunlar nedir acaba? 2 faz yoktur demek biraz garip olmuş.
  • çok fazlı sistemlerde çekilen güç fazlara dağıtıldığı için daha düşük akımla iletilebilmektedir. düşük akım düşük kesit demek olduğundan işletme daha kolay olabilmektedir. ama çok fazın dezavantajı çok uzun mesafelerdeki enerji iletiminde görülmektedir. çok faz, daha çok iletken anlamına geldiğinden maliyeti yükseltir. bu yüzden çok uzak mesafelere yapılan bazı iletim hatlarında DA kullanılabilmektedir. bazı yerlerde ise kısa mesafelerde gücü daha az kayıpla göndermek için 6 ve 12 fazlı sistemler kullanılmaktadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elitel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Qklavye

    2 faz yoktur. Tek faz yada 3 faz vardır.Tek faz nötr arası 220 volt iken fazlar arası gerilim 380 volttur.3 fazlı alıcılar daha çok güç istenen yerlerde kullanılır.Mesela asenkron motorların tek fazlı olanları belli bir kw değerine kadar yapılırken 3 fazlı olanları istenilen güçte yapılabilir.Ayrıca 3 fazda sinüsoidal döner alan meydana getirmek daha kolaydır yardımcı elemana (kondansatör ,yardımcı sargı vs..) gerek kalmaz.Kabaca temel sebepleri bunlar.

    Biphase olarak adlandırılan ve tıpkı monofaze asenkron motorlar gibi, yardımcı sargılı, kondansatörlü ama 400 Voltluk motorlar gördüm ben. İki faz ile çalışıyorlar, yani faz faz arası. Bunlar nedir acaba? 2 faz yoktur demek biraz garip olmuş.


    2 fazlı motor olmaz.Yada ben hiç görmedim.Sizin gördüğünüz muhtemelen kondansatör yardımıyla faz farkı oluşturularak 3 fazlı motoru 2 hatta tek fazla çalıştırma işidir.Basit bir uygulamadır ama hem motorun vuruntulu çalışmasına hemde nominal gücünün altında çalışmasına neden olur.Sizin 2 faz dediğiniz 1 faz 1 nötrdür.Bu da monofaze sistemdir.Ayrıca tek fazın 220 volt olacak diye bir kuralı yok.Dediğim gibi bu şebekedeki norm ile ilgili bir şey.Siz 380 kv luk iletim hattını faz nötr olarak kullanabilirseniz.Yani tek faz 1000 volt ta olabilir.Sizin gördüğünüz DC motor olmasın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aslında 2 fazlı motorlar var. bunlar kontrol amaçlı kullanıldıkları için genelde bilinmezler. bu motorlarda 2 faz sargısı vardır ama bir fazlı motorlarda olduğu gibi kondansatörle faz farkı oluşturulmasına gerek yoktur. çünkü 2 faz çıkışlı özel sürücüler veya 3 fazı, 2 faza çeviren trafolarla beslenirler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Qklavye


    quote:

    Orjinalden alıntı: elitel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Qklavye

    2 faz yoktur. Tek faz yada 3 faz vardır.Tek faz nötr arası 220 volt iken fazlar arası gerilim 380 volttur.3 fazlı alıcılar daha çok güç istenen yerlerde kullanılır.Mesela asenkron motorların tek fazlı olanları belli bir kw değerine kadar yapılırken 3 fazlı olanları istenilen güçte yapılabilir.Ayrıca 3 fazda sinüsoidal döner alan meydana getirmek daha kolaydır yardımcı elemana (kondansatör ,yardımcı sargı vs..) gerek kalmaz.Kabaca temel sebepleri bunlar.

    Biphase olarak adlandırılan ve tıpkı monofaze asenkron motorlar gibi, yardımcı sargılı, kondansatörlü ama 400 Voltluk motorlar gördüm ben. İki faz ile çalışıyorlar, yani faz faz arası. Bunlar nedir acaba? 2 faz yoktur demek biraz garip olmuş.


    2 fazlı motor olmaz.Yada ben hiç görmedim.Sizin gördüğünüz muhtemelen kondansatör yardımıyla faz farkı oluşturularak 3 fazlı motoru 2 hatta tek fazla çalıştırma işidir.Basit bir uygulamadır ama hem motorun vuruntulu çalışmasına hemde nominal gücünün altında çalışmasına neden olur.Sizin 2 faz dediğiniz 1 faz 1 nötrdür.Bu da monofaze sistemdir.Ayrıca tek fazın 220 volt olacak diye bir kuralı yok.Dediğim gibi bu şebekedeki norm ile ilgili bir şey.Siz 380 kv luk iletim hattını faz nötr olarak kullanabilirseniz.Yani tek faz 1000 volt ta olabilir.Sizin gördüğünüz DC motor olmasın.

    Dostum, ne gördüğümü iyi biliyorum, uzun yıllardır aynı şeyi görüyorum çünkü Tam da söylediğim gibi iki fazla çalışan ve yardımcı sargılı bir asenkron fan motoru. Büyük , paket tipi kanallı Amerikan klima cihazlarında kullanılır. Motor iki faza bağlanarak çalışıyor. Üzerinde de 400 VAC yazar bunların. Ayrıca içinde yararlı bilgiler bulabileceğin bir link ekliyorum.www.gyte.edu.tr/Dersler/105/ENE695/ENE695-26122006.pdf




  • Arkadaslar lütfen biri yardim etsin. mitsubishi outlander phev 2024 plugin hibrit satin aldim kanadada yasiyorum. Turkiyede ayni araba yok galiba . Ama bilmeyenler icin aciklayayim. Hem hibrit hem gazli hemde pirize takilarak jarj edilebiliniyor.. Ben bubarabaya once gunes paneli takmayi dusundum. Fakat en iyisini taksan bile 500 v lik 6 saat gunes gorse en fazla 7 km falan menzil saglar gibi. Ise yaramaz masrafa degmez . Tavana ruzgar turbini takmak istiyorum. Araba 20 kvh kapasiteli pili var. 7.5kvh ile sarj ettigimde 6 saatte tam doluyor. Hizli sarda sarjbettigimde 35 dakikada doluyor. Ev pirizine takildiginda kanada 120 v kullaniyor. 12 saatte tam doluyor. Ben bubaranin tavanina saglam bir sekilde yatay bir ruzgar turbini takmak istiyorum. Ama arabaya akuye bir zarar verirmi veya bunu yaparsam kaç kvh ruzgar turbini motoru almaliyim. Bunubyapabilirswm ilk kisi olacagim dunyada galiba:) internetten arastirdim boyle birsey yapan yok .becerebilirsek tarih yazacaz arkadaslar.:) cidden bu project hevesli bilgili bir kisi varsa bana yazsin watsaptan. 14379873755


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ergin6235 E kullanıcısına yanıt

    Dalga geçiyorsundur, anladım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.