Şimdi Ara

24V Sistemde Laptop ve Modem Adaptörü Çalıştırmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Otobüste 24V sistemde yani 2 adet 12V 240Ah akülerim var. Ben araçta park halinde iken laptop kullanmak istiyorum. İnternet içinse bir superbox gibi bir modem çalıştıracağım. Araçta hali hazırda 2000W bir kaliteli inverter bulunuyor. Fakat bu sistem aracında daha sonra marş basma durumunda aküden ne kadar verimli çalışır bilmiyorum. Bana yaklaşık bir 12/13 saat çalıştırma süresi lazım. Bazı arkadaşlar DC sistem kurmaktan bahsetti. Bunun hakkında bilgisi olan var mı? Ya da daha düşük watt sahip bir inverter aldığımda akümden elektrik çekimi daha mı az olur.


    Laptop şarj adaptörün arkasında yazan değerler şu şekildedir.

    Input: 100-240v, 4.2a, 50-60Hz Output: 19.5v: 16.92a, 330W yazıyor.

    24V Sistemde Laptop ve Modem Adaptörü Çalıştırmak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • BU çıkış değerindeki laptıopun 24Vdc led adaptörü ile çalıştırıldığı vakidir ama tavsiye edilmez. Ayrıca akü gerilimi 24'ün üzerine çıkıyordur muhtemelen.


    Dc-dc converter girmesi beklenir araya. Verimli ve akım gereğini karşuılayabilir cinsten.


    Ama çift akünün bir tanesinden kablolama yapılırsa 12V cihaz çalıştırılabilir. Araya hiçbir cihaz girmeden direk çalıştırılabilir.. BU durumda 12V un alındığı akü diğer aküye göre zayıoflatılmış olur ama dayanıklı büyük kurşun asit akülerde sorun oluşturur mu incvelemek lazım. Aslında bir aküden bir cihazın diğer aküden de başka benzer cihazın elektriği alınabilse hem araya devre sokmadan direk istenen gerilim alınır hem de akü dengesi bozulmamış olur.

  • Tam sinüs İnverter 'le devam...24V Sistemde Laptop ve Modem Adaptörü Çalıştırmak? 

  • muhsin kamer kullanıcısına yanıt

    Şu an araçtayım hareket halinde iken denedim. Aracın üzerindeki bulunan 2000W inverter ile bilgisayarım çalışıyor. Araç park halinde olduğu zaman akünün daha fazla dayanabilmesi için bu inverter daha küçük watt bir inverter ile değiştirmeme gerek var mıdır? Bilgisayar 330W gerek duyuyor sanırım inverter 1000w'da olsa 2000w'da olsa kullanan alet aynı olduğu için pek etkilemez düşünüyorum.

  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Marş konusunda sıkıntı yaşamamak için araçtan bağımsız 12V 200-240Ah bir jel akü alsam 12V'dan 19V çıkarmak içinde bir dc dönüştürücü yapsam nasıl olur? Bu jel aküyü nasıl tekrar şarj edebilirim? Mesela araç hareket halinde iken invertera takılı bir akü şarj cihazıylada bunu çözebilir miyim?

  • Sky2007 kullanıcısına yanıt

    Tırlarda 12-24 ayrı ayrı soketler oluyordu, sizin otobüste yok mu hazırda?


    12 Volt ve ayrıca 24 Voltu akülerinizden alabilirseniz çok verimli olur. EK akü takabilirsiniz hazır sistemde şarz olabilecek şekilde. 24Volt direk 19Voltluk laptopa girilebilir mi ? Uygulanmıştır ama sürekli ne sorun çıkar ? BU kısım ,için dc-dc converter hem de yüksek verimlisi akla uygun. Çünkü inverter evvela dcyi acye çevirip yükseltecek, siz onu adaptörünüze takıp tekrar dcye dönüştürüp düşüreceksiniz. Eğer dc-dc converter olursa direk gerilim düşürülür ama laptop adaptörü aradan çıkmış olur ve siz laptop enerji kablosu (bağlanmaya hazır ucu açık yeni) satın alıp direk uygun gerilimi verirsiniz.


    Şu fanteziyi de söylemeden geçemicem. 12V oto aküleri 6 hücreden oluşmakta ve her hücre 2Volt toplam seri bağlantı ile oluyor 12Volt. BUradan bir hücre çıkarılırsa kalır 10Volt. 12Volt iki seri bağlı akü için 24Volt olan toplam gerilimi azaltmak için; bir hücre çıkarılırsa 22Volt, ikinci hücre çıkarılırsa 20Volt bir hücre daha çıkarılırsa 18Volta düşer. Bu böyle gider. Aküde hücre iptali için, plastik kapak altından diğer hücre geçişinden çıkış almak lazım. Şarz ederken esas kutup başlarından kullanırken de bu çıkıştan. Tek sorun bu iptal ama dolu hücreler şarz anında akü içinde dengesizliğe sebep olacaktır, neler olabilir. BUnu aşmak için iptal edilen hücreler de başka yüklerle boşaltılabilir. Dedik ya fantastik bi düşünce işte...





  • Bana sorarsanız inverter üzerinden kullanmaya devam. İnverterteri küçültmeye vs gerek yok. Çekilecek güç önemli çünkü. İnverterterin boyutu gücü değil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Inverter ile bir süre deneyeceğim. Aracın marş basma konusunda bir problem yaratmadan bana yaklaşık bir 8 saatlik kullanım sunarsa dc-dc ile uğraşmaya gerek yok. Sorun olursa bakacağım artık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sky2007 kullanıcısına yanıt
    Superbox modem vb max 10-15W güç çeker. Laptopda oyuncu laptopu sanırım. Ofis amaçlı olanlarda genelde 65W güç kaynağı olur ki o da maximum değerdir. 65W ile hem laptop çalışır hem bataryasını şarj olur
    Sizinki de 150W dan fazla çekmez muhtemelen.
    Inverterler düşük yükte daha verimsiz çalışır ölçüm yapıp görmeniz lazım.
    220V prize takılan lcd ekranlı bir güç ölçer edinmenizi öneririm. Bununla laptopun ne kadar güç çektiğini görürsünüz. Eğer inverterin 24V dan çektiği DC akımı ve o anki voltajı da ölçme şansınız varsa bunları çarpınca inverterin girişten çektiği gücü bulursunuz. Çıkıştan çekilen gücü girişten çekilene bölünce verim ortaya çıkar. Verim %70 lerden yukarda ise hiç uğraşmaya değmez inverteri kullanın.
    Verim kötü ise arayışa girin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alibaba -- 3 Eylül 2023; 12:4:24 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Uzun akülere zarar verir. Bu araçlarda aküleri dengeli şarj edecek bir bms sistemi yoktur.

    İki akü seri bağlı olup direkt 24V(daha doğrusu 28.8V) ile şarj olur.
    Akülerin güç kapasitesi 2880 Wh. Arkadaş 12 saat kullanım süresi diyor. 330W adaptörü yarı güçte kullansa araya dönüşüm kaybı, diğer cihazların çektiği güç falan da eklesek 200 250 Wh bir güç çekimi olur. Bu da akü kapasitesinin %9'una tekabül ediyor. Günün sonunda akümüzün biri diğerinden %9 daha düşük şarjlı olacak. Bu durumda şarj seviyesi daha yüksek olan akü dolduğunda diğer akü akım çekmeye devam edeceği için dolu akü overcharge durumuna düşüp su eksiltecektir.

    Bu araçlarda 12V direkt aküden gelmez. Araç üzerinde 24-12V DC - DC buck converter modülü yer alır. 12V 24V'tan dönüşüm ile sağlanır. Bu modüller, çakmaklık standartları sebebiyle 30 amper olur genelde.

    24V Sistemde Laptop ve Modem Adaptörü Çalıştırmak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 3 Eylül 2023; 14:13:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ipli jeton kullanıcısına yanıt

    Bu dezavantajlardan bahsetmiştim. ANcak bu dayanıklı akülerde önlem almadan bu tip kullanımın zararı ne olur diye bir soru işareti vardı, onu ele aldım. Ne kadar zarar verir bu akülere ? Bu akülerde şarz dengeleme sisteminin olmamasının sebebi dayanıklılıklarıdır. Ama ne kadar dayanıklı ?


    İki seri akünün sadece birisinden elektrik alınması değildi konu. Bu bir yoldur ve gerektiğinde yapılabilir. Ama zaten seri bağlı akülerin birisinden gerilim alınırken diğerine de yük bindirip dengelemeyi konu etmiştim. Aslında akülerin düşük gerilim kullanımında paralel yüksek gerilimde seri bağlanması gibi artistik bir meal var mesajlarımda.


    Akü hücrelerinin yani tek bir akü içindeki 6 hücrenin bir kısmını seri bağlantı haricinde bırakma gibi gerilim ayarlama konuları var, pek tabii aküye zararı ne olur - nasıl aşılır bahsiyle beraber:....

  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Akülere zararı akünün su eksiltmesidir. Aküye uygulanan voltaj nedeniyle su molekülleri hidrojen ve oksijene ayrışarak aküyü terk eder.

    Normal kapaklı akülerde saf su ilavesi ile sorun çözülür. Fakat yeni nesil aküler tam bakımsız denilen kapaksız tipte üretilmektedir. Bu akülerde su eksiltme olduğunda müdahale etme şansı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 3 Eylül 2023; 17:57:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akülerim 2 adet 12V 240Ah ve her bir hücrede kapak bulunmaktadır.


    Otobüste inverter buymuş.

    https://www.aestuning.com.tr/waeco-sinepower-msi-1824-1800w-24v-sinus-invertor


    Laptop şarj cihazım bu:

    https://www.usalaptopbattery.com/products/new-hp-omen-17-ck1021nr-laptop-330w-19-5v-16-92a-slim-ac-adapter-power-charger


    Laptop Bataryasınında 83W/h, 6.880mAh ve 11.58V değeri var.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.