Şimdi Ara

3.20d 184hp? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
0
Favori
31.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilsev

    Geçen hafta kullanma fırsatım oldu yeni kasa 320d yani bu 184 bg gücünde olanı. Rodajda olduğu için motoru üzmedim ancak 20 derece eğimli yokuşu çıkarken 50 km hızdayken birden sollamaya kalktım ve resmen koltuğa yapıştırdı. Gazı diplemedim bile.

    Ondan sonra 99 model Mazda 323 1.5L Atiker Sıralı LPG olan aracımdan resmen soğudum. Yeni kasa 320d inanılmaz güçlü ve ekonomik.

    Keşke kullanmasamıydım acaba?


    Ben bu mesaja takıldım, yani şu açıdan;

    3.0D bir x5 veya 530D de bu şekilde koltuğa yapıştırabilir mi? Yoksa ağır kaldıkları için zorlanır mı? Ağır olmasına karşın biri 2.0D diğeri 3.0D

    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yilsev

    Geçen hafta kullanma fırsatım oldu yeni kasa 320d yani bu 184 bg gücünde olanı. Rodajda olduğu için motoru üzmedim ancak 20 derece eğimli yokuşu çıkarken 50 km hızdayken birden sollamaya kalktım ve resmen koltuğa yapıştırdı. Gazı diplemedim bile.

    Ondan sonra 99 model Mazda 323 1.5L Atiker Sıralı LPG olan aracımdan resmen soğudum. Yeni kasa 320d inanılmaz güçlü ve ekonomik.

    Keşke kullanmasamıydım acaba?


    Ben bu mesaja takıldım, yani şu açıdan;

    3.0D bir x5 veya 530D de bu şekilde koltuğa yapıştırabilir mi? Yoksa ağır kaldıkları için zorlanır mı? Ağır olmasına karşın biri 2.0D diğeri 3.0D

    teşekkürler


    X5 3.0d ile 5.30d aynı motor diyebiliriz.. ağırlık avantajından dolyı 5.30d tabiiki daha sağlam basıyor.. hele yeni 5.30d 'yi görseniz inanamazsınız... E60 5.30d'ye göre daha bi sağlam yapıştırıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilsev


    quote:

    Orijinalden alıntı: Faux Carnival


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gulyabani7

    bmw 123 d deki 2 litre 204 beygir çift turbo motoru 5 serisi başta olmak üzere taksalar bi zahmet
    23d motorunu 3 serisine koymuyorlar çünkü yoksa 20d'yi kimse almaz. Ama yeni 3 serisinde olacak diye söylentiler var.


    Neden kimse almasın ki? 20 bg fark için bir üst vergi dilimine geçmek istemezdim şahsen.


    320d yi chipler 30-40bg civari alir ust vergi dilimine gecmeden keyfime bakardim




  • herkese selamlar,

    184 beygir ile 320d chipsiz bile gayet yeterli olur, yapıştırır, daha da önemlisi yokuşlarda sizi nerdeyse kimse geçemez diyebiliriz

    140'lık A4'leri muhatap almazsınız

    530d ise muhtemelen 320d'den daha iyi yapıştırır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    herkese selamlar,

    184 beygir ile 320d chipsiz bile gayet yeterli olur, yapıştırır, daha da önemlisi yokuşlarda sizi nerdeyse kimse geçemez diyebiliriz

    140'lık A4'leri muhatap almazsınız

    530d ise muhtemelen 320d'den daha iyi yapıştırır


    Peki bu 530D 2007 modelse (200kusur beygir) yine de 320D 184 beygir ile buyuk fark olusturur mu? aradaki 20-30 beygir yani? tabi 5 kasanin agirligi da cabasi. ama 6 silindir o ayri




  • 323 ile 320 arasında hacim farkı yok arkadaşlar.
    323 bildiğim kadarıyla çift turbolu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    323 ile 320 arasında hacim farkı yok arkadaşlar.
    323 bildiğim kadarıyla çift turbolu.


    323 yok zaten 325d var oda ozel siparisle geliyor, cift turbo degil 335d cift turbo.hacim farki var 320 ile 325 arasinda

    530d-320d arasinda 200kg fark var fakat 530d 245hp 540 tork yani 320d hafif olsa dahi aradaki 160nm torku ve 55 hp farki kapatamaz.anca 184 lugun chiplisi stock 530d yi gecer tahminim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi driftspec -- 2 Ağustos 2010; 19:10:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    323 ile 320 arasında hacim farkı yok arkadaşlar.
    323 bildiğim kadarıyla çift turbolu.


    323 yok zaten 325d var oda ozel siparisle geliyor, cift turbo degil 335d cift turbo.hacim farki var 320 ile 325 arasinda

    530d-320d arasinda 200kg fark var fakat 530d 245hp 540 tork yani 320d hafif olsa dahi aradaki 160nm torku ve 55 hp farki kapatamaz.anca 184 lugun chiplisi stock 530d yi gecer tahminim.


    peki 2005-2009 modellerindeki 530D kaç beygir ve kaç tork acaba?

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    323 ile 320 arasında hacim farkı yok arkadaşlar.
    323 bildiğim kadarıyla çift turbolu.


    323 yok zaten 325d var oda ozel siparisle geliyor, cift turbo degil 335d cift turbo.hacim farki var 320 ile 325 arasinda

    530d-320d arasinda 200kg fark var fakat 530d 245hp 540 tork yani 320d hafif olsa dahi aradaki 160nm torku ve 55 hp farki kapatamaz.anca 184 lugun chiplisi stock 530d yi gecer tahminim.


    +1

    123 ile karıştırdım sanırım

    123 teki motoru 3 e de koysalardı ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    323 ile 320 arasında hacim farkı yok arkadaşlar.
    323 bildiğim kadarıyla çift turbolu.


    323 yok zaten 325d var oda ozel siparisle geliyor, cift turbo degil 335d cift turbo.hacim farki var 320 ile 325 arasinda

    530d-320d arasinda 200kg fark var fakat 530d 245hp 540 tork yani 320d hafif olsa dahi aradaki 160nm torku ve 55 hp farki kapatamaz.anca 184 lugun chiplisi stock 530d yi gecer tahminim.


    peki 2005-2009 modellerindeki 530D kaç beygir ve kaç tork acaba?

    Teşekkürler...


    x5 le falan ayni motor iste 3.0d yanlis hatirlamiyorsam 2009-2005 arasi 231 hp olmasi lazim yine 500lerde torku vardi.




  • 2004-2010 E60 530D'ler 231 hp 500 nm tork.

    Ayrıca 20D ile 23D'ler aynı hacme sahip ikisi de 2000 cc.
  • Iki araci da kullandim, performans acisindan kiyaslama bile olmaz 530d acik ara onde gider. Hele ki hiz yukselince cok cok iyi gidiyor.

    320d ise orta sinif dizeller arasinda en hizlisi su anda.
  • tesekkur ederim master...
    peki kullandiginiz 320d kac beygirdi? 184 olan mi yoksa 163 mu?

    musonic: benim arastirmalarima gore 215 beygir gozukuyor 530Dler (2004-2010) ama 231se baska...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec


    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    323 ile 320 arasında hacim farkı yok arkadaşlar.
    323 bildiğim kadarıyla çift turbolu.


    323 yok zaten 325d var oda ozel siparisle geliyor, cift turbo degil 335d cift turbo.hacim farki var 320 ile 325 arasinda

    530d-320d arasinda 200kg fark var fakat 530d 245hp 540 tork yani 320d hafif olsa dahi aradaki 160nm torku ve 55 hp farki kapatamaz.anca 184 lugun chiplisi stock 530d yi gecer tahminim.


    peki 2005-2009 modellerindeki 530D kaç beygir ve kaç tork acaba?

    Teşekkürler...


    x5 le falan ayni motor iste 3.0d yanlis hatirlamiyorsam 2009-2005 arasi 231 hp olmasi lazim yine 500lerde torku vardi.




    x5 yeni kasayla beraber 245 beygir olarak üretildi.




  • 184hp olani kullandim. Acikcasi onun performansi bana oyle ahim sahim gelmedi. Tabii ki orta sinif araclar arasinda guzel bir performansa sahip, ama arac hissettirdigi kadar hizli gitmiyor. 380nm tork oldugu icin gaza basinca koltuga yapistiriyor, ama 180'le gittiginizi sanarken ibreye bakinca 120-130 goruyorsunuz. O yuzden cok yanilmamak lazim. "Altimda BMW var beni kimse gecemez" moduna girmeye gerek yok 320d kullanirken :) Ortalik 200hp kompakt sinif arac dolu, yazik olur sonra :)

    320d kalkista belki 530d ile basedebilir, ama 530d 100-120 km/s hizdan sonra alir basini gider. Iki araci yanyana kaldirma firsati olmadi hic, ama ayri ayri kullandigimda ben 530d'nin bariz daha hizli oldugunu hissettim. Bunun disinda, zamaninda 230hp civarinda ve 5 serisinden daha hafif bir arac kullanirken, 320d'leri falan pek ciddiye almiyordum cunku cok ciddi geride kaliyorlardi (o zamanlar 163'lukler vardi piyasada), ancak bir gun 530d'ye denk geldigimde arac benim kullanirken soylediklerimi dogruladi. Yetisemedi ama oyle ezilecek, dalga gecilecek kadar fark da yemedi ara hizlanmalarda. Burdan yola cikarak bile 530d'nin en azindan duz yolda 3.20d'den hizli oldugunu soylemek mumkun.

    Ancak surus olarak 3 serisi daha keyifli geldi bana. 5 serisi cok buyuk, cok konfor odakli duruyor. Ust sinifta surus dinamiklerinde 5 serisi yine cok iyi bir arac, ama amac spor kullanimsa 3 serisi daha direkt ve keyifli geldi bana. Hem boyutlari cok buyuk degil, hem de 5 serisi 3'e oranla daha hantal hissettiriyor. Bilmiyorum belki de ben hic 5 serisi sinifinda arac sahibi olmayi tercih etmedigimden buyuk gelmistir bana, orta sinif yetiyor da artiyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi master149 -- 3 Ağustos 2010; 16:52:52 >




  • Vallahi çok güzel bi analiz olmuş elinize sağlık :) Tam istediğim şeylerin cevabını buldum sanırım...

    3.30D'ler kaç beygir peki? 2005-2010 olarak... Çünkü kasa 2005de değişti sanırım. Kasayla 3.0D'de değişmiş olmalı...

    Haa buarada, piyasadaki 200hp kompaktlar 1.6-2.0 motor. yani düşük hacimli. Burada 3.0 motorun daha verimli ve güçlü hareket etmesi gerekmezmi? dizel olmasına rağmen?
  • 330d bildiğim kadarıyla 530d ile aynı motoru kullanıyor, yani 231hp.

    Yok bahsettiğim 200hp'lik kompaktlar bir örnekti sadece. Ama madem sordunuz, araçta aşırı besleme olduğu sürece motor hacminin önemi azalıyor. Eğer güç ve tork eğrisi başarılıysa 1.6-2 litre araçlar 3 litrelerle başa çıkabilir. Gerçi 330d'de de turbo mevcut, ama işte tork eğrilerine bakmak lazım.

    Zaten aracın hızını sadece motor gücü ve hacmi de belirlemez. Aracın ağırlığı, şanzımanla motorun uyumu, sürtünme katsayısı, lastikler, kullanılan yakıt vsvs bir sürü etken var. Ekstrem bir örnek vereyim, mesela İzmir'de bir tane atmosferik olarak sonuna kadar yüklenmiş ve hafifletilmiş (camlar bile pleksiglas) Peugeot 106 GTI (175-180hp arası diye biliyorum), az yüklü bir E46 M3 ile rolling yaptığında 190 km/s hıza kadar birlikte gitmiş. Orada değildim ama söylenen bu. Yani 175hp'lik bir araç, 800kg falan olduğu zaman zaten E46 M3 ile ağırlık/güç oranında benzer hale geliyor, dolayısıyla gücünü yola aktarabilirse belli bir hıza kadar birlikte gidebiliyor. Bir başka örneği de kendimden vereyim, 2 litre turbo 240hp civarı bir araç kullanırken motoru 4 ya da 4.5 litre (bakmadım şimdi netten, tam hatırlamıyorum da:) ), gücü 320hp olan bir SUV ile denk gelmiştik ve aradaki 80hp'ye rağmen beni geçememişti. Neden? Benim aracım daha hafif, vites oranları ideal ayarlanmış, lastiklerim daha ufak, aerodinamim daha iyi, torkum daha yüksek vsvs. Bir başka örnek, 1.6 litre 136hp motorlu ve tork fakiri araca sahip arkadaşıma karşı 2 litre 155hp motorlu, torku daha yüksek bir araçla deneme yaptığımızda 2. vitesin sonuna kadar birlikte gidiyordu araçlar. Neden, çünkü onun aracı oldukça daha hafifti, ve devir bitirerek yapılan kalkışlarda zaten sürekli 6000 devir üstünde olduğu ve aracının güç eğrisi o devirlerde çok iyi olduğu için kopmuyordu. Ancak hız yükselince geride kalmaya başlıyordu. Ya da ara hızlanmalarda falan hiç şansı olmuyordu.

    Motor karakteristiği falan da çok önemli. Mesela 2 litre 240hp olan Honda S2000, atmosferik motorlu olmasına rağmen 2 litre turbo motorlu, ya da 3 litre atmosferik motorlu birçok araçtan daha hızlı gidiyor. Ama bunu sağlamak için de sürekli 6000 devir üstünde VTEC açık gitmeniz lazım. Alt devirlerde ölü araç. Mesela bu aracı makyajsız olan kasa BMW Z4 3.0 ile kaldırsak, sanırım ki üç aşağı beş yukarı aynı giderler eğer S2000 doğru devir bandındaysa. Ama yok 3000 devirden itibaren basmaya başlasalar, rolling yapsalar S2000'in VTEC'inin kapalı olduğu bir devirden başlayıp, Z4 ayıra ayıra gider. Çünkü Z4 hacminin avantajıyla daha rahat, güç eğrisi çok daha geniş banda yayılan bir motora sahip, S2000 ise iyice sıkıştırılmış, belli bir devirde kullanılınca süper performans veren ama onun altında ölü bir motora sahip. Buradan da yola çıkarak diyebiliriz ki yüksek hacimli motorun avantajı gücünü devirlere daha rahat yayması. Yani 2 litre bir araç ile 3 litre bir araç aynı güce sahipse, kalan bütün şartlar eşit olursa eğer 3 litrelik araç daha hızlı ve kullanımı daha rahat olacaktır. Çünkü 2 litre motorun aksine 3 litre motorda güç çok daha geniş bir devir aralığında sizin olur.

    Güç ne zaman devreye giriyor, genelde hız yükseldikçe bir araç ağır olsa bile, eğer daha güçlüyse, beygir gücü az olan araçtan daha rahat hızlanıyor. Tabii yine bir sürü etken var şanzıman oranları, lastik vsvs ama genel olarak dediğim gibi oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi master149 -- 4 Ağustos 2010; 17:54:25 >




  • Arkadaşlar merhaba 3.20 d düşünüyorum. Ancak param 0 almaya pek yetecek gibi değil o yüzden 2. eline bakıyorum ama ikinci elde bu araç nezaman kasa değiştirdi. Mesela 2005 civarı bir kasa değişimi olmuş sonra nezaman oldu ve fiyatları tahmini olarak nedir? Çünkü internetteki fiyatlara göre 3.20 2005 eski kasalar 40-45bin TL 2006'lar 55-60 bin TL 2007'ler 60-65 bin TL gibi gidiyor...

    Kasalar nezaman değişti birde nezaman tekrar kasa değişecek bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

    Teşekkürler herkese
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    Arkadaşlar merhaba 3.20 d düşünüyorum. Ancak param 0 almaya pek yetecek gibi değil o yüzden 2. eline bakıyorum ama ikinci elde bu araç nezaman kasa değiştirdi. Mesela 2005 civarı bir kasa değişimi olmuş sonra nezaman oldu ve fiyatları tahmini olarak nedir? Çünkü internetteki fiyatlara göre 3.20 2005 eski kasalar 40-45bin TL 2006'lar 55-60 bin TL 2007'ler 60-65 bin TL gibi gidiyor...

    Kasalar nezaman değişti birde nezaman tekrar kasa değişecek bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

    Teşekkürler herkese

    Selam bundan önceki kasa dediğiniz gibi 2005'de değişti. BMW geleneklse olarak 7 senede bir kasa değiştirir, bu durumda 2012 de yeni 3 serisini göreceğiz . şu anki kasa 2009 yılında makyajlandı bu arada, kaputta bir değişim oldu ve arka stoplar, ki bence bu kasanın en kötü hatta çirkin yanıydı, değişti ve bence kasa bayağı bir toparlandı. 2010 modelle birlikte de 177 hp olan 2000cc dizel motor 184 hp oldu.




  • 184 hplige paraniz yetmiyorsa 177lik alin.177lik hem daha ekonomik hemde 163luge gore cok daha hizli.163luk ilk cikan 2005 ve uzerinde var ,2007 ye kdara galiba.ama en guzel tipte makyajli kasada 184lukte.2005 civari olanlar genelde cok kmli ve nette pek temiz yok.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.