Şimdi Ara

3.köprünün ruhunu anlayamadığımız için zarar ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
3.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben demiyorum bakan diyor:

    Bakandan zarar eden köprüler için açıklama: Masrafını vatandaşın cebinden ödemeye devam

    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Atlantik Konseyi İstanbul Zirvesi 2017’ye katıldı. Köprülerin maliyeti karşılamaması ve devletin ek para ödemesi ile ilgili soruları yanıtlayan Bakan Arslan, "Başlangıçta bütün projelerimizde garantiden kaynaklı bir ödeme yapmamız söz konusu. Biz bu ödemeyi yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Köprülerin geçişleriyle ilgili garanti verdiğimiz köprülerin geçişleri karşılamadığı ülkenin zarar ettiği gibi bir yaklaşım var. Bu yap- işlet- devletin ruhunu anlamadığımız anlamına geliyor" dedi.

    "Süre çerisinde bu rakamlar yakalanacaktır" diyen Arslan, firmaya ödeme yapmaya devam edeceklerini de belirtti. arslan şunları söyledi: "Yapmaya da devam edeceğiz. Ancak şunu unutmamak lazım bütün bu projelere biz herhangi bir para ödemeden, özel sektör tarafından yapılıyor ve günün sonunda bu projeler bizim oluyor. Yani kimse gelip 8 milyar, 10 milyar dolar para yatırıp günün sonunda bunu size bırakmaz elbette ki geçişten kaynaklı bir ücret toplayacak aradaki farkı biz vereceğiz. Ama işletme döneminin sonunda da bütün bu projeler bizim olacak ve biz bunları işletip ayrıca gelir elde edeceğiz. Dolayısıyla Yap-İşlet-Devre’in ruhunda bu var" şeklinde konuştu.

    "PROJELER GÜNÜN SONUNDA BİZİM OLACAK"

    Bakan Arslan, "İkincisi de niye garantiden kaynaklı para ödüyor demesinler çünkü bu işin ruhunda bu var. Bu parayı ödeyeceğiz. Ancak süre içerisinde sayılar gittikçe artacaktır. Çünkü etrafında ilave trafik oluşturuyor bu projeler kendi trafiğini oluşturuyor. Trafik oluşturdukça da geçiş sayıları artıyor. Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim köprülerinde de öyle bu projeler günün sonunda bizim olacak biz bunun havalimanlarında olduğu gibi işletmelerinden ülke olarak gelir elde edeceğiz. İnsanlar lütfen bunu unutmasınlar" dedi.
    http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/siyaset/729227/Bakandan_zarar_eden_kopruler_icin_aciklama__Masrafini_vatandasin_cebinden_odemeye_devam.html







  • "Vatandaş'ın cebinden ödemeye devam"???????????

    Vatandaş'ın cebinde para mı var da ödemiyor?

    Bir laf söyleyeceğim ama olmayacak neyse...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devlet toplanacak vergileri bağlıyor iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • özet:öpülmeye mahkumsunuz diyor.bugün başkası için öpeceğiz diyor yarın köprüler bizim olunca gene öpeceğiz diyor.siz öpülmek istedikçe bir öpen bulunur diyor.
  • Başlık yazıyla alakasız olmuş kabul edin.



    Ancak garanti gelir verilmesinden ziyade tarafımızdan yapılmasını isterdim... Olan olmuş, şemsiye ☔...



    Neyse anladınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gecis garantisi verme, yap islet devletin ruhunu anlayalim. yoksa o yap islet devret degil, 1 yap 3 kazan, milletin orasina burasina koy oluyor.
  • Bakan abi bize şunu da açıklasın:

    1) Projenin finansmanını devlet bankaları yapıyor. Onlar da sonuçta gidip yurt dışından borç alıp, o parayı bu projeye aktarıyor. Yap-işlet devretteki finansman modelinizde de ufak bir sıkıntı var. Yatırım devletten tam bağımsız değil. Bir cebimden al, öbür cebime koy gibi ve dış borçlanmaya da bağlı. Ben mi yanılıyorum Bakanım?

    2) Söz konusu yatırımın maliyeti nedir? Kaça mal olmuştur? Bunu sermaye gibi var sayarsak, oluşturduğunuz yap-işlet-devret modelinde yatırımcıya kazandırmayı beklediğiniz kar nedir? Geldiğim yerde şudur: Tahmini kar marjı yüzde kaçtır? Benim kaba hesabıma göre %30 civarında. Halkın gözünün içine baka baka, "sermaye üzerinden %30 kar normaldir" diyebilirseniz çok sevinirim.


    Bu hesapla yatırımcı yatırımını 4-5 yılda çıkaracak, kalan yıllar da iki o kadar kar edecek. Kredisi de hazırdı zaten (Madde 1). Güzel iş. Yöneticilerimizin payını merak ediyorum ben.




  • Kıskanmayın ,köprüyü yapmış ama yol viaporta çıkıyoo kuyrukta hiç bekledinizmi kamyon tır dolu, kilometrelerce uzunlukta

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    gecis garantisi verme, yap islet devletin ruhunu anlayalim. yoksa o yap islet devret degil, 1 yap 3 kazan, milletin orasina burasina koy oluyor.

    Uzun vadeli büyük projelerde garanti şarttır. Türkiye gibi ülkelerde yatırım riski yüksek olduğu için, kimse garanti olmadan yatırım yapmaz. Ancak, Normal Şartlar Altında, garanti yatırımdan zarar etmeyeceğinizi ve batmayacağınızı garanti altına alır. Bunun karşılığında da gelir beklentinizi de düşürür. Çünkü ekonominin kanunudur: Yüksek gelir için yüksek riske katlanılır. Tersi de: düşük risk için düşük gelire katlanılır. Yani, garanti verdiysen, gelirin düşük olması gerekirdi.

    Ben öyle bir şey görmüyorum. Benim hesabıma göre iki köprünün de kazanmasına imkan yok. 3'üncü köprü yap-işlet-devret modelinin sonunda sıfıra sıfır çok küçük bir ihtimal çıkabilir. Öbürünün en ufak şansı yok. Devrolduğunda devlet kasasına çok büyük bir zarar açmış olarak devrolacak.

    işin matematiksel hesabına girdiğinizde birilerinin para yediği alenen ortaya dökülüyor. Çok absürt rakamlar söz konusu. Köprü maliyetlerinde de ağır şişirmeler var. Fiyatlandırmada da hata var. O fiyat üzerinden yapılan tahminde de hata var. Ve hatalar %10 falan değil. %40. Dolayısı ile işin matematiğini yaptığında birilerinin para yediği kesinleşmiş oluyor. Bu konuda da, işin büyüklüğü düşünülünce, o kadar parayı bir iki bürokrata yedirmezler. Tamamını yatırımcıya da yedirmezler. Dolayısı ile en tepeye kadar tırmanan bir dolap dönüyor olmalı... Ancak kim ne kadar ne yemiş? Kanıt var mı yok? Temiz dümen çeviriyorlar. Ancak çok aleni ve ortada. Rakamlar durumu ortaya koyuyor.




  • Böyle döte böyle tarak kusura bakmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ozet gec diyenlere: Siz kopruden gecsenizde gecmesenizde biz o parayi sizin cebinizden odeyecegiz denilmis.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silverusta

    Böyle döte böyle tarak kusura bakmayın

    Kusur mu?



    Suanki halimiz icin en iyi söz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakan da yap-işlet'in ruhunu anlayamamış ... yap-işlet-vatandaşa ödet oldu yaptıkları bütün şeyler
    fitil fitil sürünürler inşallah, bu dünyada da öteki dünyada da
  • işletirken parasını koreriler japonlar yediği için moda giremiyor vatandaş bakanım.
    hadi 3. köprü neyse de osmangazi köprüsünü neden yap işlet devret yaptınız.
    o köprünün işletmesinin kârlı olmayacağı ortada. devleti gözgöre göre zarara sokmanın mantığı nedir ?
  • biz değil evetçiler yorumlarsa isabet olur.
  • soyle aciklama yapabilen bir adam bu ulkede bakan



    iste ulkenin seviyesi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vatandaş harcamasın diye kredi kartıyla alışverişe sınır getiren devlet ihtiyaç olmadığı halde borcun altına girip onun parasını da vatandaştan çıkartıyor. Bu nasıl bir tasarruf sistemi bu nasıl bir ekonomik anlayış ben çözemedim gerçekten.

    Evde hiç ihtiyaç yokken 20 milyarlık eşek kadar bir televizyon alıp bütün ailenin rızkını taksit taksit ona verip. "Olsun canımmm 3 sene sonra nasılsa tv bizim olacak" evde isyan çıkar isyan
  • Kocaa forumda "Bakan doğru söylemiş. Hala milleti düdüklemenin(pardon yap-işlet-devretin) ruhunu anlamamışsınız. Durun size anlatayım" diyecek kimse yok mu??!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakan boşuna uğraşmış. Anlatamaz. Anlamazlar.

    Bunların en akıllısı Rahmetli Ecevit ti.

    O bile 1970 lerde Boğaziçi köprüsü için
    "Köprüden Zengin azınlık geçecek boşa masraf" diye karşı çıkmış adamdır.
    Vizyon bu..
    Öngörü bu..

    Şimdi bu zihniyete Tarihi ipek yolu hattı desen,
    Çin den İngiltere ye kadar uzanacak (demiryolu ve karayolu) projesi desen,

    Karadeniz sahil yolu bitti,
    Bakü-Tiflis-Kars demir yolu bitiyor,

    Kazakistan a oradan da Çine uzanacak hat ile,
    Gemi ile 1 ayda gelen konteynerlar, Trenle 10 günde gelecek desen..

    Bu proje ile Yılda 1,5 milyon yolcu /16 milyon ton yük taşınacak desen..
    Türkiye Milyarlarca dolar kazanacak desen

    Boşa konuşmuş olacaksın.

    Zaten Y.Sultan selim köprüsü üstündeki demiryolu hattı da,
    Kilyostan Şileye zenginler rahat gitsin diye yapıldı :)))

    Merak edenler için:https://tr.wikipedia.org/wiki/Bak%C3%BC-Tiflis-Kars_demiryolu_hatt%C4%B1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: out

    Bakan boşuna uğraşmış. Anlatamaz. Anlamazlar.

    Bunların en akıllısı Rahmetli Ecevit ti.

    O bile 1970 lerde Boğaziçi köprüsü için
    "Köprüden Zengin azınlık geçecek boşa masraf" diye karşı çıkmış adamdır.
    Vizyon bu..
    Öngörü bu..

    Şimdi bu zihniyete Tarihi ipek yolu hattı desen,
    Çin den İngiltere ye kadar uzanacak (demiryolu ve karayolu) projesi desen,

    Karadeniz sahil yolu bitti,
    Bakü-Tiflis-Kars demir yolu bitiyor,

    Kazakistan a oradan da Çine uzanacak hat ile,
    Gemi ile 1 ayda gelen konteynerlar, Trenle 10 günde gelecek desen..

    Bu proje ile Yılda 1,5 milyon yolcu /16 milyon ton yük taşınacak desen..
    Türkiye Milyarlarca dolar kazanacak desen

    Boşa konuşmuş olacaksın.

    Zaten Y.Sultan selim köprüsü üstündeki demiryolu hattı da,
    Kilyostan Şileye zenginler rahat gitsin diye yapıldı :)))

    Merak edenler için:https://tr.wikipedia.org/wiki/Bak%C3%BC-Tiflis-Kars_demiryolu_hatt%C4%B1


    Sadece yaptıkları israfla bitiyor diye övündüğünüz projeler en az 10 sene önce bitmişti.



    Sadece şu referandumda israf ettikleri paralarla o iki köprü yapılabilir, ücretsiz bile kullanabilirdin.



    Ama hayır, bitiyor. Ülkede hukuk, eğitim bitiyor. Hukuk bitince hepsi bitecek. Az kaldı merak etmeyin, hepsi bitecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.