Şimdi Ara

3 Yıldır hiçbir ustanın çözemediği rölanti sorunu..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar, başlıkta belirttiğim gibi 15 yıldır sahibi olduğum Mitsubishi Lancer 2005 model aracım var. Severek ve keyifle kullandığım bir araba. Bundan 3 yıl önce rölanti devri 0.5'de düşük çalışmaya başladı, başlarda lpg'ye suç bulup önemsemesem de gitgide bu sıkıntı büyüdü. Sayısını hatırlamadığım kadar ustaya, yetkili servise gittim. Boğaz kelebeği temizliğinden tutun oksijen sensörlerine kadar değişmedik parça, dokunulmadık yer kalmadı. Motorda yağ yakma olduğu için 9000 TL masraf edip Sıfır motor yaptırdım. LPG'yi söktürdüm attım. Bu illet hala geçmedi.. Şuan motor ısındıktan sonra sadece dalgalanma oluyor. Fakat sabahları motor soğukken ilk çalıştırmada stop ediyor. Artık pes etmek üzereyim. Son umut varsa bir öneriniz diye sizlerle paylaşmak istedim. Sorularınızı veya önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler


    Not: Araç otomatik ve makine bağlandığında hiçbir arıza kodu göstermiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DB Cooper -- 22 Kasım 2020; 22:19:58 >







  • 3 yıldır ustaların çözmediği bir sorun olması için ya ustanın olmadığı çok ücra bir kasabada yaşamanız lazım ya da en ucuz aracı kim tamir eden varsa oraya aracınız tamir ettirmiş olmanız lazım ki aracı araçlıktan çıkarsın, yani başka bir açıklaması gelmiyor.


    Motor düzgün yapıldığını varsayıyorum özellikle sübaplar başta düzgün ayarlanmış olmalı. O dediğiniz sorunları arıza ışığı yakmadan yapabilecek parçalar rölanti valfi ( IAC diye geçer yani rölantide giren hava miktarını düzenler) ve/veya EGR valfinin kirli veya bozuk olmasıdır. Çok aşina değilim bu araçlara ama büyük ihtimalle EGR vardır yoksa bile siz bunu boğaz kelebeği ve oradaki vakum hortumları olarak düşünün motor hava emme tarafına etki eden parçalar yani.


    Bu iki parça temizlendikten olmadı değiştirildikten sonra eğer arıza hala devam ediyor ise aracın soğutma fanı açıp açmadığına bakılır, sonra O2 sensörleri en sonra enjektörler kontrol edilir. Arıza bu bölgede bir yerdedir. Çok nadir olarak elektrik tesisatı veya beyinde çıkar bunu da iyi bir tesisatçı ve beyinci bulur zaten.


    Tabi şöyle diyeyim hava filtresi aşırı çakma olur, filtre kabı kırıktır araç hava alır vs vs gibi önce basit yerlere bakılmış olduğunu varsayıyorum. Sadece hava filtresi kabı kırık olsa bile rölanti bozulur.


    Kısacası araca bakabilecek bir usta bulmanız lazım öncelikle, marka model çok fark etmez tabi aynı markanın ustası olursa daha iyi olur ama detaylı araca bakabilen usta arızayı bulur.



    Arızaların LPG ile alakası olduğunu düşünmüyorum ayrıca 2-3 bakımda bir EGR ve rölanti valfini de sıfır taksanız bile temizlemeniz lazım, bu parçalar sürekli kirlenir çünkü. Geçmiş olsun tekrardan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 23 Kasım 2020; 22:29:42 >




  • DB Cooper D kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, aracınızın freninde şişme oluyor mu?

    -Mesela Vites D’de kendi halinde giderken 2-3 kere freni pompaladıktan sonra şişme?

    -Veya R’de geri giderken manevra yapınca frende şişme?

    -Ya da klima açık geri giderken frene basınca bariz bir şişme?
  • ARCHITECT kullanıcısına yanıt

    Merhaba arkadaşlar konuyu yıllar sonra hortlatıyorum ama sorun hala düzelmedi :D evet şaka gibi sorun tam olarak 7 yıldır devam ediyor. Frenlerde şişme vs yok yetkili servise götürdüm bobinden dolayı ateşleme sorunu vs. dediler değiştirdik buji buji kablosu rölanti motoru değişti. Gaz kelebeği temizlendi. maf sensörü kam sensörü hepsi temizlendi kontrol edildi hava kaçağı arandı vs vs. Düzelmiyor! Arkadaşlar varsa bir araba profesörü lütfen iletişime geçsin. Bu ne lanet ne illet bir sorundur anlamadım. 7 yılda sıfırdan 7 tane araba yapardık buna harcadığım zaman ile... Yardımlarınızı hala artık ümitsizce bekliyorum.

  • Sorun hakkında detaylı bilgi vermem gerekirse: 1 gün civarı çalışmadığında yani motor soğukken ilk çalışmada stop ediyor ya da 0.5 devir civarı düşük rölanti çalışıyor. motor ısındıktan sonra stop etme olmuyor ancak rölanti yine düzensiz çalışıyor. 1'i geçiyor birden düşüyor vitese takınca aniden yükseliyor birden düşüyor. klima açınca hepten sapıtıyor 2 bin devirlere falan çıkıp birden 0.5'e düşüyor. (bazen klima açıkken nadiren de olsa stop ediyor) rölanti dışında aracın gidişinde performansında hiçbir sıkıntı yok canavar gibi. yağ yakma duman atma tekleme silkeleme hoplama zıplama hiçbir şey yok. km 280 bin yaklaşık 180 bin km'den beri bu sorun var. LPG & Benzin fark etmiyor aynı. Zaten sıralı sistem olduğu için önce benzinde çalışıyor. Sorularınızı ve önerilerinizi bekliyorum teşekürler..

  • + güncel

  • Üstad merhaba

    Sizin araç ile aynı motoru kullanan proton waja 2006 sahibiyim, neredeyse benzer problemleri yaşıyorum.

    Sorun yüzde 99 gaz kelebeğinden

    Bu araçların kronik sorunu gaz kelebeğidir.

    Ben arabayı aldıktan 2 ay sonra soğuk havada aynı sizinki gibi çalışmamaya başladı, boğaz kelebeğini temizlettim z yoğun arayışlar sonucunda sorunun rolanti motorunda olabileceği sonucuna ulaştım, rolanti motorunu değiştirdim. Çin malı bir şey taktım yaklaşık 2-3 yıl idare etti, artık o da sıkıntı çıkarmaya başladı. Eski orijinal rolanti motorunu balata spreyi ile temizleyip wd 40 ile yağladım , ilk etapta düzgün çalıştı, araç soğukta kaldı, yine sapıtmaya başladı. Ben de gaz kelebeğini değiştirmeye karar verdim. Aliexpresde 2000 lira ama sorun yüzde yüz gaz kelebeği kaynaklı mı, ya değilse diye de şüphelenmiyor değilim. O yüzden bir yerlerden sorunsuz kelebek ile deneme yapmak daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.