Şimdi Ara

4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
21.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle uyarımı yapayım; flanşlarla dönüştürme yapmadan, birde 4 bijon jantlar var ne gerek var 5 bijona demeyin,

    Soru açık mesela fabrika çıkışında 5 bijonlu bir araç için ne malzemeler kullanılıp 5 bijonlu yapılıyorsa bende onu merak ediyorum, benim aracım 4 bijonlu disklerini değiştireceğim, diskler haricinde arka planda daha neler değiştirilip araç 5 bijona çevrilebilir. 4 bijonlu jantların görüntüleri hiç iyi değil en iyi jantlar 5 bijonlu ve onlara benzetilerek yapılan 4 bijonlu jantlar var ve hiç iç açıcı durmuyor.

    Bilenler kısaca merağımı giderirse çok sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    4 Bijonlu Aracı 5 Bijona Çevirme Kılavuzu

    4 bijonlu bir aracı 5 bijona çevirmek, dikkatli bir planlama ve doğru bileşenler gerektiren kapsamlı bir işlemdir. Bu kılavuz, bu dönüşümü güvenli ve verimli bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olacaktır.

    1. Bileşenleri Toplama

    4 bijonu 5 bijona çevirmek için aşağıdaki bileşenlere ihtiyacın olacaktır:

    • 5 bijonlu jantlar
    • Çevirme flanşı
    • Cıvatalar
    • Somunlar

    2. Uygun Flanşı Seçme

    Çevirme flanşı, 4 bijonlu jantları 5 bijonlu akslara monte etmeni sağlar. Aracının modeline ve yılına uygun flanşı seçtiğinden emin ol.

    3. Jantları Taktırma

    5 bijonlu jantları çevirme flanşına tak. Jantları güvenli bir şekilde sabitlemek için cıvataları uygun torkla sık.

    4. Çevirme Flanşını Takma

    Çevirme flanşını 4 bijonlu akslara tak. Somunları uygun torkla sık.

    5. Tekerlekleri Taktırma

    Tekerlekleri 5 bijonlu jantlara tak. Bijonları çaprazlama sıkma yöntemini kullanarak uygun torkla sık.

    6. Tekerlekleri Dengeleme ve Hizalama

    Tekerlekleri bir tekerlek dengeleme makinesinde dengelemelisin. Ayrıca tekerlekleri bir tekerlek hizalama makinesinde hizalamalısın.

    7. Son Kontroller

    Tüm bileşenlerin doğru şekilde takıldığından ve sıkıldığından emin olmak için son kontroller yap. Araçla güvenli bir şekilde sürmeden önce tüm bijonların ve somunların uygun torkla sıkıldığını kontrol et.

    Not: 5 bijonu 4 bijona çevirmek de mümkündür, ancak bu işlem daha karmaşıktır ve genellikle bir profesyonel tarafından yapılmalıdır.

    Bu kılavuzu takip ederek 4 bijonlu aracını 5 bijona güvenli ve etkili bir şekilde çevirebilirsin. Herhangi bir şüphen veya sorgu varsa, bu işlemi gerçekleştirmek için kalifiye bir tamirciye danışmaktan çekinme.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Araba ne? 4 teker disk mi?

    Eger 4 teker disk ise eger şansınız da iyi gider de uyumlu 5 bijon delikli porya bilyalarini da bulursaniz degistirerek yapabilirsiniz.

    Fakat cok zor bir ihtimal bu. Zaten arka kampana ise bu islem direk kafandan iptal olur.

    Simdiye kadar hic görmedim ama poryalari doldurup yeniden millimetrik cnc tornayla yeni delikler aciliyormus fakat bu ne kadar sağlıklı olur kim yapabilir cok buyul soru isareti. Mm hata olsa her sey çöp olur. Ayrica doldurma islemi nasil yapiliyor o da soru isareti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç almera olabilir. 2001 Comfort deyince Eğer öyleyse ve eski jantlarınızda 15" alaşım jantsa jantlarınıza talibim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trt de 100% oto diye modifiye yapılan bir program vardı orda görmüştüm 4 bijonlu bir aracı 5 bijon lu yapmışlardı hangi bölüm hatırlamıyorum
  • En kısa çözüm aparatlarla yapmak ama diğer şekilde poryaya yeni delikler delinip 5 bijona uygun hale getirilebilir bir şeyi doldurmaya gerek yok eski delikler kalıcak onların arasına delik delinecektir, ama ne kadar sağlıklı olur delen kişinin iyi hesaplaması gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resimdeki punto 4x100 bijondan 5 bijon yapılmış arkalar kampana
    Bu mesaja eklenen görseller:

     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır. 4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet araç 4 disk ve nissan almera,

    Cesmuru jantlar çelik değil maalesef

    Yeni model almeraların jantları 5 bijonlu onlar ile uyumlu olursa işlem belki başarılı olabilir diye düşünüyorum, yardımlarınız için teşekkürler.

    Aşağıdaki resimde benim için önemli olan 2 numaralı parçayı değiştirsem sorunum hallolur mu acaba.
     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.

     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.

     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caylak39 -- 22 Mayıs 2016; 3:34:35 >




  • Cok renkli bi konu

    Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    Evet araç 4 disk ve nissan almera,

    Cesmuru jantlar çelik değil maalesef

    Yeni model almeraların jantları 5 bijonlu onlar ile uyumlu olursa işlem belki başarılı olabilir diye düşünüyorum, yardımlarınız için teşekkürler.

    Aşağıdaki resimde benim için önemli olan 2 numaralı parçayı değiştirsem sorunum hallolur mu acaba.
     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.

     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.

     4 bijonlu araç orjinal 5 bijonlu nasıl yapılır.






    Hocam tenekeleride alırım. Jantlar yamuk bizim. Kaç liradan verirsin jantları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Başka araçların çıkmaları uymuyor mu? benim ölçüler 195-60-15, konu çizgiden çıktı zaten en iyisi servise danışıyım ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    Başka araçların çıkmaları uymuyor mu? benim ölçüler 195-60-15, konu çizgiden çıktı zaten en iyisi servise danışıyım ben.

    4x114.3 pek araç yok. Ben bulamadım. Bulduklarımda 700 800 istiyor. Sac janta o para çok geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 bijon jantları da mı beğenmedin hocam?
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    üzerine ekle adam akıllı jant lastik al ne yapacan bu tip jantı.
  • Üreticiler desen olsun diye dört veya beş bijonlu yapmazlar. Kapasiteler farklıdır, onlarla uyumlu frenler ve silindirleri farklı olabilir. Modele göre değişecektir ama neticede fren merkezine, süspansiyon kollarına kadar değiştimek gerekebilir.

    Benim Chevrolet'de mesela iki farklı çapta 5 bijonlu kullanılmış. Eski tekerleklerin aynısını bulamayınca düzeltmek yerine yenisiyle değiştireyim dedim. VW tekerlekri uyuyordu ama yük kapasiteleri yanlıştı. Güvenlikten hiç ödün vermeden değiştirmeye kalktığımda fren merkezleri, bütün frenler (diskler, kampanalar ve tekerlek merkezleri), süspansiyonda ön akson, porya rulmanı, komple akslar, rotiller ve terazi kolunun bağlantılarıyla beraber değişmesi gerekiyordu. Arka süspansiyon kollarıyla ön salıncaklara ise gerek kalmıyordu.

    Sadece göbeklerle de olabilir. İhtimal sadece. Ama genelde yanlış servisi engellemek için özellikle farklı ölçülerde yaparlar. Bu parçalar kritik çünkü. Ancak, mesela Avrupa ve ABD üretimleri birleştirilmiştir, ortaklma çalışması yapılmıştır, aynı kampana ve akslara uyan aynı mukavemette dört ve beş bijonlu iki porya üretiliyordur. O zaman olur. Durum parça-model listelerine bakınca anlaşılır.




  • Dün sanayide işim vardı adam işini yaparken bir yandan bir kaç soru sordum, 5 bijon yapmak için ne gerekli diye adam porya dedi poryanın oturacağı yere 5 bijonlu porya bulursan olur dedi bide fren aynası tabi, konuyu hala araştırıyorum poryanın taıkldığı yere aynı ölçüde porya bulursam 5 bijonlusunu bencede olur gibi geliyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.