Aracınızı 90 km hız 2000 devir ve 5. vitesteki tüketimi ile 70-80 km hız yine 5. vites 1700-1800 devirlerdeki tüketimini kıyaslamalısınız.
Eğer arkadaş 5. vites 70 km ye sabitleseydi daha az yaktığını görecekti, aynı devir aynı yakar gibi bir durum söz konusu değil o zaman 1. vitestede sabitleyin 2000 devire görün bak ne yakıyor
araç eğer çekiyorsa büyük vites her zaman ekonomiktir...
inişte küçük vites çıkışta küçük vites daha ekonomiktir.
Her vites için deviri 2000 in altına düşürmek zararlımıdır motor için ?
quote:
Orjinalden alıntı: plateau
araç eğer çekiyorsa büyük vites her zaman ekonomiktir...
bu en basit ve en doğru açıklama olmuş.motorun torku yetmedikten sonra istersen daha düşük oranlı 7 viteste koysan araba az yakmaz.
opelin kullanma kılavuzunda yakıt tasarrufu için mümkün olduğunca büyük vitesleri kullanın yazıyordu.
ben şöyle bir yol içindeyim kendimce: 2000 sabit devirde aracın enaz yaktığı konum-vites boşta(SABİT ZAMAN İÇİN)1 saat baz alındığında. 1.viteste biraz fazla(1saatte) 2.vites birazdaha fazla. 5. vites en çok yakan. amma bizim gidecek km.miz var.100 km. boşta asla 2000 devirde bu mesafeyi alamayız(ister 5000 devir olsun. 1.viteste bu mesafeyi gideriz gitmesinede çok yakarız.(zaman uzadığı için) 5.viteste bu mesafeyi çabuk katettiğimiz için az yakmış oluruz(zaman açısından sabit zamanda çok yakan 5.vites.yol sözkonusu olunca az yakmış oluyor-yüksek vites olduğu için zaman kısalıyor.) 100 km.yolda 5.vites az.1.vites çok yakar zaman olarak hesapedilirse. verilen örnekte sabit devir.değişken vites.mesafe eşit.herzaman düşük vites daha çok yakar. çünkü:2000 devir km.70 birsaatte 70km.yol katedeceğiz.(4 vites) 2000 devir birsaatte 100 km.yol katedeceğiz(bu rakamlar değişkendir anlatabilmek için örnekledim)(5.viteste) 4 ile 5.vitesin sbit devirde gidecekleri(sabit saat) 70 ve 100 km.dir 4.vitesle gitsek aradaki 30 km.lik farkıda katedeceğimiz için yakıt fazlalaşır. yol bilgisayarının gösterdiği doğrudur.bana göre
quote:
Orjinalden alıntı: orginal_kartal
Her vites için deviri 2000 in altına düşürmek zararlımıdır motor için ?
Ben de bunu bir ustaya sormuştum.Zararlı dedi.Atmosferik benzinli araba 2000 devirin altında gitmeye zorlanırsa isteksiz davranıyor.
Dizellerde de düşük devirler motorda kurum oluşumuna neden oluyormuş.
En iyisi 2000 d/dk'nın üstünde olmak.Ben genelde 2500-3000 arasında gidiyorum.Altına düşmem.
quote:
Orjinalden alıntı: orginal_kartal
Her vites için deviri 2000 in altına düşürmek zararlımıdır motor için ?
hocam motoru belirtmek daha sağlıklı cevap vermek için gerekir diye düşünüyorum. atm.bas.otobüs motoru var.tork 1750 cıvarına bağlı.ve 2.000.000 km.garantisi var. onun için verilecek cevap her tür motoru kapsamaz.sorunuzun en doğru yanıtı:el kitapçığınızdır.kolay gelsin
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme