Şimdi Ara

4 Mü Ekonomik 5 Mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar.
    Konuya dönücek olursak ben uzun yolda yani şehirler arasında ekonomi sağlamak için vitesi 5 e atıp devri 2000 e sabitleyip 90 km hızla gidiyorum ve oldukça başarılı değerler yakaladım.Ancak bugün daha da az yakmak için gene otobanda giderken vitesi 4 e alıp devri gene 2000 sabitleyip 70 km hızla geldim.
    Ancak hiç beklemediğim bir şekilde araç aynı yolu 5. vitesle giderken yaktığından daha fazla yaktı.Yol bilgisayarına göre yaklaşık 10 15 km fazladan harcadım 4. viteste giderken aynı yolu.
    Acaba bu normal mi yoksa ben mi yanlış ölçüm yaptım.



  • 70'le giderken motor daha fazla güç harcayacak. Dişli oranlarıyla ilgili sanırım.
  • Son dişli daha büyüktür. Bunun sayesinde son viteste gaza minimum basarak minimum yakıt harcarsınız. 4. viteste 2000 devirde giderken de 3. viteste 2000 devirde gitmeye göre daha az yakarsınız.
  • eger ortalama tuketıme bakarak kıyaslama yaptıysanız iki deneme arasındaki 20KMH'lin fark ortalama tuketıme yansıyacaktır.

    yanı iki denemedede aynı yaksanız bıle, 70 le gıderkenkı katettıgınız kilometre 90 la gıderkenkıne gore az olacagı ıcın yol bılgısayarına + olarak yansır.

    zaten rolantıde beklerken gaza basmasanız bile ortalama tuketımınızın gıt gıde arttıgını gorursunuz. sebebı km yapmadan benzın yakmanızdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    eger ortalama tuketıme bakarak kıyaslama yaptıysanız iki deneme arasındaki 20KMH'lin fark ortalama tuketıme yansıyacaktır.

    yanı iki denemedede aynı yaksanız bıle, 70 le gıderkenkı katettıgınız kilometre 90 la gıderkenkıne gore az olacagı ıcın yol bılgısayarına + olarak yansır.

    zaten rolantıde beklerken gaza basmasanız bile ortalama tuketımınızın gıt gıde arttıgını gorursunuz. sebebı km yapmadan benzın yakmanızdır.



    Yani 70 le giderken daha mı az yakması lazımdı diyorsunuz pek anlayamadım da yol yorgunuyum biraz
  • 90 en ideal hızdır.
    Çünkü, 90la giderken hedefe 70e göre daha kısa sürede ulaşırsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    eger ortalama tuketıme bakarak kıyaslama yaptıysanız iki deneme arasındaki 20KMH'lin fark ortalama tuketıme yansıyacaktır.

    yanı iki denemedede aynı yaksanız bıle, 70 le gıderkenkı katettıgınız kilometre 90 la gıderkenkıne gore az olacagı ıcın yol bılgısayarına + olarak yansır.

    zaten rolantıde beklerken gaza basmasanız bile ortalama tuketımınızın gıt gıde arttıgını gorursunuz. sebebı km yapmadan benzın yakmanızdır.



    Yani 70 le giderken daha mı az yakması lazımdı diyorsunuz pek anlayamadım da yol yorgunuyum biraz


    hayır, aynı yakıtı yakarak aynı motor devrıne gıderken "ne kadar az kilometre kat edersenız", ortalama tuketım o oranda artar.

    ortalama tuketım, yapılan 100km yı tamamlayana kadar harcanan benzıne bakar. yanı 100km'de 8lt gibi.

    ve bu 100 km yı aynı motor devrınde ve aynı yakıtı yakarak gıtsenız bıle 70 le gıderken bu 100 km katetme "zamanı" uzayacagı ıcın yol bılgısayarı yakıtı yuksek gosterır.

    mesela 2. viteste 2 bin devirde atıyorum saatte 25kmh hızla 100 km katetmeyı deneyınız, bu sefer ortalama tuketım dahada artar.

    cunkı arac 4 saatlık bır zaman zarfı ıcerısınde, 4 saat boyunca aynı yakıtı yakarak 100 km yı tamamlayacaktır.

    bi 4 saat boyunca aynı yakıtı yakarak 100 km yı tamamlamak var, birde yaklasık 1 saat 10 dakka boyunca yakarak tamamlamak var.

    ben boyle dusunuyorum acıkcası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 19 Haziran 2009; 22:30:46 >




  • Yukarıda anlatılmış zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AssistForte -- 19 Haziran 2009; 22:29:46 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zero01

    90 en ideal hızdır.
    Çünkü, 90la giderken hedefe 70e göre daha kısa sürede ulaşırsın.





    bu mantığa göre 200 daha ideal bi hızdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5


    quote:

    Orjinalden alıntı: zero01

    90 en ideal hızdır.
    Çünkü, 90la giderken hedefe 70e göre daha kısa sürede ulaşırsın.





    bu mantığa göre 200 daha ideal bi hızdır


    aynı motor devrınde ve aynı yakıt harcanarak detayını unutyorsun ama :)
  • 5. viteste hızlanmaya devam etmek yani 5'e daha düşük hızda geçmek ve 5.viteste ideal devir seviyesinde devam etmek daha ekonomiktir..
  • Değerli arkaraşım.

    180 km'lik bir yolu saatte 90 km/h hızla 5. viteste 2000 devir çevirerek 2,0 saatte tamamlar ve aracın marka ve modeline göre X birim yakıt tüketirsin.
    (X = burada 12 litre, yakıt tüketimi 1/2X = 6 l/100 km)

    180 km'lik bir yolu saatte 70 km/h hızla 4. viteste 2000 devir çevirerek 2,5 saatte tamamlar ve aracın marka ve modeline göre X+1/4X birim yakıt tüketirsin (X = burada 12 litre, yakıt tüketimi 1/2X = 6/100 km olduğuna göre X+1/4X = 12+3 = 15 litre yakıt tüketirsin)

    Yarım saat daha fazla yol yapar ve 3 litre daha fazla yakıt tüketirsin çünkü motor fazladan çalıştığı yarım saatte yakıt tüketecek doğal olarak.

    Umarım en açıklayıcı şekilde yazabildim.

    İyi geceler.

    Taner Göde
  • tamam motor devri aynıda biri 4. vites biri 5. vites...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Değerli arkaraşım.

    180 km'lik bir yolu saatte 90 km/h hızla 5. viteste 2000 devir çevirerek 2,0 saatte tamamlar ve aracın marka ve modeline göre X birim yakıt tüketirsin.
    (X = burada 12 litre, yakıt tüketimi 1/2X = 6 l/100 km)

    180 km'lik bir yolu saatte 70 km/h hızla 4. viteste 2000 devir çevirerek 2,5 saatte tamamlar ve aracın marka ve modeline göre X+1/4X birim yakıt tüketirsin (X = burada 12 litre, yakıt tüketimi 1/2X = 6/100 km olduğuna göre X+1/4X = 12+3 = 15 litre yakıt tüketirsin)

    Yarım saat daha fazla yol yapar ve 3 litre daha fazla yakıt tüketirsin çünkü motor fazladan çalıştığı yarım saatte yakıt tüketecek doğal olarak.

    Umarım en açıklayıcı şekilde yazabildim.

    İyi geceler.

    Taner Göde



    anlatmak ıstedıgım buydu. seınkı bıraz daha bilimsel olmus taner hocam




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    hayır, aynı yakıtı yakarak aynı motor devrıne gıderken "ne kadar az kilometre kat edersenız", ortalama tuketım o oranda artar.

    ortalama tuketım, yapılan 100km yı tamamlayana kadar harcanan benzıne bakar. yanı 100km'de 8lt gibi.

    ve bu 100 km yı aynı motor devrınde ve aynı yakıtı yakarak gıtsenız bıle 70 le gıderken bu 100 km katetme "zamanı" uzayacagı ıcın yol bılgısayarı yakıtı yuksek gosterır.

    mesela 2. viteste 2 bin devirde atıyorum saatte 25kmh hızla 100 km katetmeyı deneyınız, bu sefer ortalama tuketım dahada artar.

    cunkı arac 4 saatlık bır zaman zarfı ıcerısınde, 4 saat boyunca aynı yakıtı yakarak 100 km yı tamamlayacaktır.

    bi 4 saat boyunca aynı yakıtı yakarak 100 km yı tamamlamak var, birde yaklasık 1 saat 10 dakka boyunca yakarak tamamlamak var.

    ben boyle dusunuyorum acıkcası.




    4. viteste 2000 devirle 5. viteste 2000 devirde motor aynı oranda yakıt tüketmez. hava direnci artacağından motor aynı devri çevirmek için daha fazla yakıt tüketir.hızdan dolayı kilometre başına az yakarsınız ama vites/yakıt tüketimi konusnda lineer bir ilişki yok.

    yakıt tüketimi birde torklada alakalı.yani düzmantıkla yapılacak bir çıkarım değil.bazı araçların optimum hızı 90 iken bazısı 70km ile giderken az yakıyor.en temizi deneyerek bulmak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    hayır, aynı yakıtı yakarak aynı motor devrıne gıderken "ne kadar az kilometre kat edersenız", ortalama tuketım o oranda artar.

    ortalama tuketım, yapılan 100km yı tamamlayana kadar harcanan benzıne bakar. yanı 100km'de 8lt gibi.

    ve bu 100 km yı aynı motor devrınde ve aynı yakıtı yakarak gıtsenız bıle 70 le gıderken bu 100 km katetme "zamanı" uzayacagı ıcın yol bılgısayarı yakıtı yuksek gosterır.

    mesela 2. viteste 2 bin devirde atıyorum saatte 25kmh hızla 100 km katetmeyı deneyınız, bu sefer ortalama tuketım dahada artar.

    cunkı arac 4 saatlık bır zaman zarfı ıcerısınde, 4 saat boyunca aynı yakıtı yakarak 100 km yı tamamlayacaktır.

    bi 4 saat boyunca aynı yakıtı yakarak 100 km yı tamamlamak var, birde yaklasık 1 saat 10 dakka boyunca yakarak tamamlamak var.

    ben boyle dusunuyorum acıkcası.




    4. viteste 2000 devirle 5. viteste 2000 devirde motor aynı oranda yakıt tüketmez. hava direnci artacağından motor aynı devri çevirmek için daha fazla yakıt tüketir.hızdan dolayı kilometre başına az yakarsınız ama vites/yakıt tüketimi konusnda lineer bir ilişki yok.

    yakıt tüketimi birde torklada alakalı.yani düzmantıkla yapılacak bir çıkarım değil.bazı araçların optimum hızı 90 iken bazısı 70km ile giderken az yakıyor.en temizi deneyerek bulmak.


    birim tuketım basına yaptıgınız fazla kılometre farkı, dıger tum eksi detayları bertaraf edecektır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    birim tuketım basına yaptıgınız fazla kılometre farkı, dıger tum eksi detayları bertaraf edecektır


    o zaman 180le gidelim 2lt yakalım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    birim tuketım basına yaptıgınız fazla kılometre farkı, dıger tum eksi detayları bertaraf edecektır


    o zaman 180le gidelim 2lt yakalım.


    aynı motor devrınde dıye daha kec kez soylemem gerekıyor acaba :) (2 bın devır)

    180 kmh ıle gıderken 2 bın devır cevırtıcek sanzuman bulabılırsen, dedıgın "teorık olarak" dogrudur...




  • Sevgili GTRulez,

    Bu tür ve hep çok hassas olan yakıt tüketimi konularına sayısal hesaplama yoluyla örneklemelere dayalı cevap vermek biraz daha açıklayıcı oluyor gibi, ama aslında sevgili arkadaşa söylemek istediğim şuydu: "Aammmaaannn, boşver dostum, tak 5'e ve sabitle 90'a, düşünme yakıtı, benzini ve depoyu, hayat kısa, bu tür ince hesaplarla ne kadar tasarruf edeceksin ki, bas bas bas ama bilinçli bas, yani uçma ama o 5. (hatta 6.) vites boşuna konulmamış, overdrive vitesidir, "aşırı döndürme" yani krank 1 defa döner, şaft 1,1 veya 1,2 defa döner, bu da motorların git gide daha kuvvetli ve güçlü olmasından ve aynı devirle daha fazla yol alıp daha az yakıt tüketmeyi ve daha az çevre kirlenmesine sebep olmalarından ötürüdür, peki sen 4 veya 5 viteste deneme yapmışsın, 18 vitesli O403 Otoboz kaptanları ne yapacak, adam her 250 devir arttırımında tıss-fıss diyerek vites değiştiriyor, diyebilirim ki mercimek çorbası yaparken bile bu kadar çok karıştırılmıyordur."

    Bu nedenle pratik olmak ve olması gerekenleri gerçekleştirip yola devam etmek gerekir. Tırmanma Hızı (Climbing Speed) ve Seyir Hızı (Cruising Speed) prosedürlerini gerçekleştirip aracın en uygun hız/yakıt tüketimi noktasına getirmek gerek.

    Selamlar

    Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    anlatmak ıstedıgım buydu. seınkı bıraz daha bilimsel olmus taner hocam




  • en az yakıt en kücük dişlide sağlanır bunun sebeb az kuvvet(devir) yüksek hızndan kayanklanır . 6 vites olsaydı 6 da dah az yakardı .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.