Selamlar arkadaşlar. Hobi olması açısından ikinci el bir bisiklet aldım. Ama sanırım vücudum artık yatmaktan bir ölü haline geldiği için 5 dakika bisiklet sürdükten sonra bacaklarım aşırı yanıyor. Önereceğiniz bir şey var mıdır yoksa zamanla kendi kendine gider mi bu durum? Sadece bacaklar değil kalp atışım da aşırı şekilde yükseliyor. Bir de vites konusunda yardımcı olmanızı isteyeceğim. Sol vites sanırım çarpan görevi görüyor. Peki 2*2 ile 1*4 arasında bir fark oluyor mu ? |
4 yıl sonra ilk defa bisiklet sürüyorum..
-
-
Hergün düzenli sür açılırsın. Bende 15 yıl arayla sürdüm bisiklet kiralayıp. Bayılacak gibi oldum hatta. Hafif tempoyla düz yolda sürünce birşey olmuyor ama ham iken rampa filan çıkınca ve nabız yükselince vücut alışkın olmadığı için hem nefes nefese kalıyosun hem kaslarda yanıyor. Zamanla düzelir elbet. Vites konusuna gelince cevap hayır. Her viteste dişli oranı değişiyor. Çok büyük fark yapmaya bilir diş sayısını bilmeden yorum yapamam ama cevap ön ve arka krank diş sayısına bağlı.
-
Sanırım 4-6 krank sayıları yanlış görmediysem. Bir hevesle alıp bırakmak istemiyorum. Dediğiniz gibi nabız da aşırı yükseliyor ama kendime de yediremiyorum 5 dakika bisiklet sürüp perte çıkmayı.
-
Simdi vites konusunu şöyle örnek vereyim: Ön taraftaki yani pedal tarafındaki dişli grubu genelde 3 diskten oluşur.(ön vites)
Bu disklerin her birinin üzerinde diskin çapına bağlı olarak belli sayılarda diş bulunur.Diş dediğimiz bu zincirin geçtiği çıkıntılı kısımları.
Mesela aynakol dişli grubu Shimano FC-TY501 28/38/48T olsun. Buna göre en küçük diskte 28 diş , ortada 38 diş , arkada 48 diş var demektir.
Arka teker tarafındaki dişli grubuna ise ruble denir. Arka tarafta genelde 6-7 veya 8 disk bulunur. 21 vitesse ön 3 arka 7 disk vardır 24 vitesse aynakolda 3 arkada 8 disk vardır. Yine örnek verelim Shimano MF-TZ500 Vidalı Ruble 7V 14-34
en küçük diskte 14 diş en büyükte 34 diş varmış. (Disklerdeki dişler 14-16-18-20-22-24-34T imiş.)
Simdi siz ön 2 arka 2 yaparak sürüyorsanız aynakol dişlisi 38 , ruble 24 dişte sürmüş oluyorsunuz 38/24=1,58.
Ön 1 arka 4.viteste ise bu durumda aynakol 28 , ruble 20 diş yapmış oluyor. Yani 28/20=1,4
Bu şu demek ; 1,58 oranda sürdüğünüz zaman daha hızlı sürebilirsiniz ama rampada daha çok yorulur ve zorlanırsınız.
1,4 oranda ise rampayı daha rahat çıkarsınız ama düzlüğe çıktığınızda hızınız 1,58 orana göre daha düşük olur. Yani arabayı 2.viteste rampa çıkıyorsunuz ama 3. vitese geçmezseniz hızınız düşük kalıyor öyle düşünün.
Genelde bisiklet alırken rampada kolay çıkmak isteyen biriyseniz bakacağınız şey ön taraftaki en küçük dişlinin diş sayısı / arka taraftaki en büyük dişlinin diş sayısı oranıdır. Bu örnekte 28/34 yapıyor ki 1 den küçük olduğu için en düşük viteste rampayı 28/28 oranlı bir bisiklete göre daha rahat çıkabilirsiniz.
En büyük vitesi de ele alalım , oran 48/14= 3,42 yapar , bu viteste bisiklet azami hıza ulaşır. Yarış bisikletlerinde bu oran yüksektir.
Umarım anlatabilmişimdir.
-
Böylesine uzun bir cevap beklemiyordum, çok sağolun yordum sizi. Bu az biraz zamanla vücudun da alışmasıyla aşılacak bir durum gibi geliyor bana.
-
Alışırsın. Ben 15 senedir sürmüyordum , geçen yaz motorla sahilde gezerken bisikletçi gördüm ve kiraladım. Sürünce bir hoşuma gitti yıllar sonra tekrar heveslendim. Sürdüğüm bisikletin tekeri 35 veya 40 lıktı sanırım. Yani dağ bisikleti değil tur - trekking bisikleti lastiği. Baktım bisiklet akıyor , çokta yormuyor pek keyif vermişti. Rampalardan sonra biraz nefes nefese kalınca bayılacak gibi olmuştum.Yorulmadım , zorlanmadım ama ciğerler yetmiyor alışkın değiller tempoya çünkü. Ciğer açmak için ya koşu ya bisiklet dedim ve bisiklete karar kıldım bende. Lakin aylardır piyasayı takip ediyorum bisiklet kıtlığı var ve fiyatlar 2 katına çıkmış durumda. İnternetten alayım dedim kadro boyu olayına takıldım çünkü bizim yerli firmalar sitelerine adam akıllı teknik çizim koymaktan acizler. Autocad ile referans görselden çizip 1-2 modeli mukayese ettim ama yine de ölçü konusunda emin olamadığımdan netten sipariş vermedim.
-
Duzenli olarak surun acilirsiniz insallah. Rota olarak duz yolda takilin, yokusu cok olan bir rota olmasin. Cok yuksek viteslerde kullanmayin, hiz yapacagim diye; bir de diz agrisi ile ugrasmamis olursunuz. Keyifli sürüşler...
-
Dün tur bisikleti satın aldım (Carraro Sportive 220). 15 km kadar sürdüm. Rampa filan banamısın demedi 4x4 gibi çıktım. Eve bir geldim bacaklarım kaskatı olmuş. Bugün bir ağrı sızı yok. Totoşta acımadı sele jelli olduğundan belki. Hergün düzenli sürüp kademeli olarak güzergahı arttıracağım. Özlemişim valla bisiklet sürmeyi :) Motorla kısa mesafe gitmem artık bisiklet varken. Özellikle bilgisayar başında oturanların bacakları çalıştırması için ilaç gibi bisiklet.
-
Yaşadığım yer, işe gittiğim yol yokuştan ibaret. Dönüş yolu çok eğlenceli oluyor yokuş aşağı olduğu için ama giderken.. alışıyorum ama yavaşla. Ama nabız hala tavana vuruyor.
-
yokuş cikarken gerekirse bisikletten inerek bi muddet yuruyerek devam edin, dinlenmis olursunuz.
-
Seleniz alçak olabilir. Bisikleti vücudunuza göre ayarlamalısınız ya da bir bisikletçiye ayarlatmalısınız.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X