Şimdi Ara

40 bin tl civarı hangi araç?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç fiyatlarının yükselmesi, benzin fiyatları falan derken insan ne alacağını şaşırıyor. Konuyu bütün detaylarıyla ele alıp değerlendirdiğimizde biraz daha konfor mu yoksa ekonomi mi daha önemli konusunda ilk başta konforu ön plana alsak da sonuçta galip gelen genelde ekonomi oluyor. Detaya inmek gerekirse şöyle bir durum söz konusu; %70 i uzun yol olmakla birlikte senede yaklaşık 18.000 km yapacağımı ön görerek C sınıfı bir araç almak istiyorum. Eskiden olsa bu paralara baya bir seçenek oluyordu ama şöyle bir baktığımda 40 bin tl civarında dizel, biraz konforlu bir araba almak imkansız hale geldi. Yaptığım hesaplara göre uzun yolda az yakan benzinlilerden tercih edersem dizele göre her ay 150 tl daha fazla yakıt parası ödeyeceğim. Bu da yıllık 1800 tl yapar. Kasko + servis parası diyebiliriz. LPG de düşünmediğimden Dizel araba almanın her türlü daha mantıklı olduğu ortada. Aracı eşim de kullanacağı için HB düşünüyoruz.

    Seçeneklere gelirsek;

    DİZEL
    Citroen C4 - 2011 1.6 hdi 92 ps Attraction -> 40.000 - 41.000 -> temiz, az km li 2. el. Donanım zayıf, yalıtım güzel, ESP yok.
    Megane HB - 2011 1.5 dci 85 ps Expression -> 40.000 - 41.000 -> temiz, az km li 2. el. Donanım zayıf, yalıtım idare eder, ESP yok.
    Astra classic - 2011 1.3 cdti 90 ps Enjoy+comfort -> 39.000 - 41.000 -> temiz, az km li 2. el. Donanım iyi, yalıtım fena değil, ESP var , yüzü eskidi
    Focus II - 2010 - 2011 1.6 tdci 110 ps Collection ->41.000 -42.000 -> temiz, 2.el. Donanım zayıf, yalıtım bilmiyorum. ESP opsiyonel, 2. ellerin çoğunda yok , yüzü eskidi.
    Auris - 2011 1.4 d-4d 90 ps Comfort+extra -> 42.500 -> temiz, az km li 2. el. Donanım orta, corolla kullandık yol sesi alabilir. ESP yok

    BENZİN
    Astra - 2011 1.4t 140 hp Enjoy plus -> 42.000 - 43.000 -> temiz, az km li 2. el. Donanım orta, ESP+Hill Holder , çok şık, %70 uzun yol olacağı düşünülebilir mi? Yakıt konusunda çok mu hayalperestim
    Leon - 2012 1.2 tsi 105 hp Style -> 41.000 tl -> sıfır Donanım orta, ESP + Hİll Holder + Lastik basınç sensörü opsiyonel= 892 TL seneye kasa değişecek.
    Auris - 2012 1.6 132 ps Comfort+ekstra -> 43.000 tl -> sıfır Donanım orta, ESP yok
    Meriva - 2011 1.4t 120 hp Cosmo -> 39.000 tl ->Sıfır Donanım iyi, ESP+Hill Holder Bu fiyata bu konfor müthiş. Klişe 2. el kaygısının kurbanı
    Jazz - 2012 1.4 100ps Fun -> 38.500 tl -> Sıfır Donanım iyi, ESP(VSA)+Hill Holder Geniş B sınıfı ama diğerlerinin yanında biraz hafif kaldı. Tercih meselesi.

    Bu fiyatlar ve seçenekler içimize sinmezse B sınıfı dizel bir araçla yola devam edebiliriz. Gönül tabi dizel Mazda 3 , golf , astra gibi seçeneklerde ama ileride inşallah. Bu konular çok konuşuluyor ama sizlerin değerlendirmeleri nasıl olur?







  • İlle C sınıfı olmasına gerek yoksa MPV olarak nissan note dCi tavsiye olunur. Eni dardır 5 kişi rahat edemez ama 4 kişi gayet güzel seyahat eder. Baş ve diz mesafesi D sınıfını zorlar. Zira C5'te bile arkada kafam tavana sürtüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 24 Ekim 2011; 14:51:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    İlle C sınıfı olmasına gerek yoksa MPV olarak nissan note dCi tavsiye olunur. Eni dardır 5 kişi rahat edemez ama 4 kişi gayet güzel seyahat eder. Baş ve diz mesafesi D sınıfını zorlar. Zira C5'te bile arkada kafam tavana sürtüyor.
    Farklı bir seçenek ararsan,
    tasarımını beğenirsen
    Benim de şu sıralarin incelediğim,
    nissan juke 1.6 tekna benzinli

    46000 gibi liste fiyatı var ancak
    kdv nin yarısı bizden diye bir kampanyası var
    42-43 civarına düşer sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeTeN -- 24 Ekim 2011; 15:50:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    İlle C sınıfı olmasına gerek yoksa MPV olarak nissan note dCi tavsiye olunur. Eni dardır 5 kişi rahat edemez ama 4 kişi gayet güzel seyahat eder. Baş ve diz mesafesi D sınıfını zorlar. Zira C5'te bile arkada kafam tavana sürtüyor.
    Açtığınız konuda yaşadığınız sıkıntı beni yansıtır gibi olunca yazmadan edemedim. Bende focus 2 var dizel 2007 model. 120000 km'ye dayandığı için artık yavaş yavaş değiştirmeyi düşünüyorum fakat iki hafta boyunca yoğun araştırma yapmış olmama rağmen araç bulamadım.

    Focus 2 alırsanız performans, yol tutuş, konfor vs açısından sorun yaşamazsınız fakat yüksek sesle müzik dinlemeye alışmak zorundasınız :) araç çok fazla gürültü alıyor.

    Ford mondeo bulmuştum temiz 2010 model 41000 liraya 13000 km'de, benzinli idi fakat ben dizelin ürettiği torka o kadar alışmışım ki almaya gittiğim aracı deneyince vazgeçtim.

    Citroen c4 bence exclusive alınması gereken bir araç çünkü diğer donanımlarındaki malzeme kalitesi beni tatmin etmedi. Exclusive ise çok gereksiz pahalı.

    Honda civic BRC ile anlaştığı için bana uzaktan göz kırpsa da dizel performansını ararım diye korkuyorum.

    Sanırım performanslı, ikinci eli sorunsuz, yol tutuşu iyi, iyi donanımlı olan ve temizi 40000 civarında olan tek araç focus 2. Ben ciddi ciddi kendi focusumu satıp 10-20 bin kmde focus 2 almayı düşünüyorum artık. Tek eksiği aşırı ses alması ve otomatik viteste problem yaratma korkusu.

    Kısacası kafam çok karışık.

    Sanırım sizinkini de iyice karıştırdım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: docdoccc

    Açtığınız konuda yaşadığınız sıkıntı beni yansıtır gibi olunca yazmadan edemedim. Bende focus 2 var dizel 2007 model. 120000 km'ye dayandığı için artık yavaş yavaş değiştirmeyi düşünüyorum fakat iki hafta boyunca yoğun araştırma yapmış olmama rağmen araç bulamadım.

    Focus 2 alırsanız performans, yol tutuş, konfor vs açısından sorun yaşamazsınız fakat yüksek sesle müzik dinlemeye alışmak zorundasınız :) araç çok fazla gürültü alıyor.

    Ford mondeo bulmuştum temiz 2010 model 41000 liraya 13000 km'de, benzinli idi fakat ben dizelin ürettiği torka o kadar alışmışım ki almaya gittiğim aracı deneyince vazgeçtim.

    Citroen c4 bence exclusive alınması gereken bir araç çünkü diğer donanımlarındaki malzeme kalitesi beni tatmin etmedi. Exclusive ise çok gereksiz pahalı.

    Honda civic BRC ile anlaştığı için bana uzaktan göz kırpsa da dizel performansını ararım diye korkuyorum.

    Sanırım performanslı, ikinci eli sorunsuz, yol tutuşu iyi, iyi donanımlı olan ve temizi 40000 civarında olan tek araç focus 2. Ben ciddi ciddi kendi focusumu satıp 10-20 bin kmde focus 2 almayı düşünüyorum artık. Tek eksiği aşırı ses alması ve otomatik viteste problem yaratma korkusu.

    Kısacası kafam çok karışık.

    Sanırım sizinkini de iyice karıştırdım :)

    Alıntıları Göster
    Bence gidin bi dolanin showroomlari hocam, zaten incelediginizde araclarin buyuk kismini eleyip muhtemel 2-3 arac arasinda kalicaksiniz. bu arada siklariniza bence octavia yida ekleyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: docdoccc

    Açtığınız konuda yaşadığınız sıkıntı beni yansıtır gibi olunca yazmadan edemedim. Bende focus 2 var dizel 2007 model. 120000 km'ye dayandığı için artık yavaş yavaş değiştirmeyi düşünüyorum fakat iki hafta boyunca yoğun araştırma yapmış olmama rağmen araç bulamadım.

    Focus 2 alırsanız performans, yol tutuş, konfor vs açısından sorun yaşamazsınız fakat yüksek sesle müzik dinlemeye alışmak zorundasınız :) araç çok fazla gürültü alıyor.

    Ford mondeo bulmuştum temiz 2010 model 41000 liraya 13000 km'de, benzinli idi fakat ben dizelin ürettiği torka o kadar alışmışım ki almaya gittiğim aracı deneyince vazgeçtim.

    Citroen c4 bence exclusive alınması gereken bir araç çünkü diğer donanımlarındaki malzeme kalitesi beni tatmin etmedi. Exclusive ise çok gereksiz pahalı.

    Honda civic BRC ile anlaştığı için bana uzaktan göz kırpsa da dizel performansını ararım diye korkuyorum.

    Sanırım performanslı, ikinci eli sorunsuz, yol tutuşu iyi, iyi donanımlı olan ve temizi 40000 civarında olan tek araç focus 2. Ben ciddi ciddi kendi focusumu satıp 10-20 bin kmde focus 2 almayı düşünüyorum artık. Tek eksiği aşırı ses alması ve otomatik viteste problem yaratma korkusu.

    Kısacası kafam çok karışık.

    Sanırım sizinkini de iyice karıştırdım :)

    Alıntıları Göster
    @kesbi note'yi de kendimce değerlendirdim f/p oranı yüksek bir araç ama ısınamadım nedense. 2. el zayıflığını da kendime bahane olarak kullanıyorum.

    @meten juke cidden farklı geçen gün inceleme fırsatım oldu. Ben görünüşü beğeniyorum şahsen, arkasını abartıldığı kadar küçük bulmadım ama genel olarak içindeki o kasvetli hava beni çok cezbetmedi. tabi bir de yakıt durumu diğer seçeneklere nazaran üzebilir. Bu fiyatlara şöyle dizel beyaz bir juke olsaydı hiç fena olmaz aslında

    @aaydinci metalik gümüş, koyu cam filmli, dizel hb focus 2 tam aradığım araba Ama titanium, temiz 2. el, güzel bir fiyata araba denk gelmedi. yüzünün eskimesi de biraz uzaklaştırdı beni. babamın mondeo'sunu çok kullandım, ford arabaları gayet kaliteli araçlar. kafa cidden çok karışık, git gide de karışacak anlaşılan

    @prestor hocam, showroomların bir kısmını dolaştım da işte şu bütçe meselesi insanın elini kolunu bağlıyor maalesef. bir yerden sonra içimize en çok sinen arabayı anlık bir tepkiyle alacağız sanırım. octavia 5 kapılı sedan tarzı olduğu için pek değerlendirmeye almadık. yoksa her zaman iyi bir tercih olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NaBeg -- 24 Ekim 2011; 16:32:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    Bence gidin bi dolanin showroomlari hocam, zaten incelediginizde araclarin buyuk kismini eleyip muhtemel 2-3 arac arasinda kalicaksiniz. bu arada siklariniza bence octavia yida ekleyin

    Alıntıları Göster
    eğer benzinli olacaksa bence Jazz diyorum.. Hem nispeten az yakan bir araç, hem de içi inanılmaz geniş ve 2. el değeri (eğer önemliyse) çok iyi. Şu anda 2007 ekiminde aldığım Jazzımı satmaya kalksam neredeyse aldığım paraya satarım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    eğer benzinli olacaksa bence Jazz diyorum.. Hem nispeten az yakan bir araç, hem de içi inanılmaz geniş ve 2. el değeri (eğer önemliyse) çok iyi. Şu anda 2007 ekiminde aldığım Jazzımı satmaya kalksam neredeyse aldığım paraya satarım..

    jazz hep ilk sıralardaydı fakat uzun yolda da çok kullanışlı olabilecek mi konusunda şüphelerim var. diğer c sınıfı araçları incelemeseydim aklımda jazz vardı. özellikle aynı fiyata aynı donanımda meriva varken jazz almak çok mantıklı gelmedi. Meriva'ya karşı tek avantajı 2. el. Yakıt konusunda çok abartı bir fark olmaz sanırım çünkü %70 akıcı uzun yolda kullanılacak. jazz uzun yolda da şehir içinde olduğu kadar konforlu ve stabil mi acaba? yol sesi alması ve motor performansı tatmin edici düzeyde mi merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NaBeg -- 24 Ekim 2011; 16:48:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NaBeg

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    eğer benzinli olacaksa bence Jazz diyorum.. Hem nispeten az yakan bir araç, hem de içi inanılmaz geniş ve 2. el değeri (eğer önemliyse) çok iyi. Şu anda 2007 ekiminde aldığım Jazzımı satmaya kalksam neredeyse aldığım paraya satarım..

    jazz hep ilk sıralardaydı fakat uzun yolda da çok kullanışlı olabilecek mi konusunda şüphelerim var. diğer c sınıfı araçları incelemeseydim aklımda jazz vardı. özellikle aynı fiyata aynı donanımda meriva varken jazz almak çok mantıklı gelmedi. Meriva'ya karşı tek avantajı 2. el. Yakıt konusunda çok abartı bir fark olmaz sanırım çünkü %70 akıcı uzun yolda kullanılacak. jazz uzun yolda da şehir içinde olduğu kadar konforlu ve stabil mi acaba? yol sesi alması ve motor performansı tatmin edici düzeyde mi merak ediyorum.

    Alıntıları Göster
    ailecek (2 yetişkin+2 küçük çocuk) 2 sefer Kahramanmaraş-Aydın (yaklaşık 1050 km) yolunu dolu bagajla 2 sefer yaptım. inanılmaz rahat bir araç uzun yolda (daha önceki aracım olan 2005 corsada 3 saatte pilim bitiyordu). oturma pozisyonunun yüksekliği ve arka koltuk rahatlığı, düz zemini ve tipine göre çok geniş sayılabilecek bagajı avantajları. tek sıkıntısı mıcırlı asfaltta yol sesi alıyor içeriye bunda araçla gelen turanzaların katkısı büyük. bu hafta lastikleri yumuşak hamurlu falkenlerle değiştiriyorum ve daha sessiz bir araca sahip olmayı ümit ediyorum. merivayı bilmiyorum hiç kullanmadım ama hondanın sorunsuzluğunu ve çok keyifli cvt şanzımanını da hatırlatmak isterim.. size bol şans..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    ailecek (2 yetişkin+2 küçük çocuk) 2 sefer Kahramanmaraş-Aydın (yaklaşık 1050 km) yolunu dolu bagajla 2 sefer yaptım. inanılmaz rahat bir araç uzun yolda (daha önceki aracım olan 2005 corsada 3 saatte pilim bitiyordu). oturma pozisyonunun yüksekliği ve arka koltuk rahatlığı, düz zemini ve tipine göre çok geniş sayılabilecek bagajı avantajları. tek sıkıntısı mıcırlı asfaltta yol sesi alıyor içeriye bunda araçla gelen turanzaların katkısı büyük. bu hafta lastikleri yumuşak hamurlu falkenlerle değiştiriyorum ve daha sessiz bir araca sahip olmayı ümit ediyorum. merivayı bilmiyorum hiç kullanmadım ama hondanın sorunsuzluğunu ve çok keyifli cvt şanzımanını da hatırlatmak isterim.. size bol şans..

    Dostum ben de ne zamandır bu Jazz'a kafayı taktım gitti nedense! Jazz sahibi biri olarak sizi yakalamışken birkaç şey sormak isterim.
    Birincisi; bu arabanın altı Civic abisi gibi yere sürtme özürlüsü müdür?
    İkincisi, imzamdaki aracın yokuş performansından memnun değildim, bu araç nasıldır (düşük tork değeriyle mükemmel bir sonuç beklememek gerektiğinin farrkındayım)?
    Üçüncüsü, 120-130 km hızlarda konfor nasıl (maksimum sürdüğüm hızlar genelde bu olur)?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    ailecek (2 yetişkin+2 küçük çocuk) 2 sefer Kahramanmaraş-Aydın (yaklaşık 1050 km) yolunu dolu bagajla 2 sefer yaptım. inanılmaz rahat bir araç uzun yolda (daha önceki aracım olan 2005 corsada 3 saatte pilim bitiyordu). oturma pozisyonunun yüksekliği ve arka koltuk rahatlığı, düz zemini ve tipine göre çok geniş sayılabilecek bagajı avantajları. tek sıkıntısı mıcırlı asfaltta yol sesi alıyor içeriye bunda araçla gelen turanzaların katkısı büyük. bu hafta lastikleri yumuşak hamurlu falkenlerle değiştiriyorum ve daha sessiz bir araca sahip olmayı ümit ediyorum. merivayı bilmiyorum hiç kullanmadım ama hondanın sorunsuzluğunu ve çok keyifli cvt şanzımanını da hatırlatmak isterim.. size bol şans..

    Dostum ben de ne zamandır bu Jazz'a kafayı taktım gitti nedense! Jazz sahibi biri olarak sizi yakalamışken birkaç şey sormak isterim.
    Birincisi; bu arabanın altı Civic abisi gibi yere sürtme özürlüsü müdür?
    İkincisi, imzamdaki aracın yokuş performansından memnun değildim, bu araç nasıldır (düşük tork değeriyle mükemmel bir sonuç beklememek gerektiğinin farrkındayım)?
    Üçüncüsü, 120-130 km hızlarda konfor nasıl (maksimum sürdüğüm hızlar genelde bu olur)?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



    1- 4 yıldır sıkça köy yolları dahi ülkemizin bozuk yollarında kullandım bu aracı ve altını hiç vurmadım.. civic gibi yere sürtecek bir araç değil, yerden yüksekliği civicten fazla.
    2- sonuçta 1334 cc arabadan ve 119 nM torktan bahsediyoruz..gaza bastığınızda gitmeyeceğim demiyor ama o zaman benzini yakıyor.. uzun yolda ise rampaya hızlı girdiğinizde çok sıkıntı olmuyor. ama şunu söyleyeyim önceki aracım olan corsa 1.2 easytronic ile kıyaslandığında daha iyi performansa sahip..ancak eğer astra sizi kesmiyorsa bu da çok memnun etmeyebilir.. sonuçta astrada 150 nM civarı tork var yanlış mı hatırlıyorum?
    3-120-130 kmh hatta daha fazla hız yapmak sorun değil ancak bu araçta sıkıntı yalıtım zayıf. üstüne bir de gürültü yapan sert hamurlu turanzalar oldu mu mıcırlı yolda radyoyu epey açmanız gerekebiliyor.. bu sorunu, yumuşak hamurlu lastik alarak ve araç altına ekstra yalıtım yaptırarak çözebilirsiniz ama..
    umarım yardımcı olmuşumdur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    ailecek (2 yetişkin+2 küçük çocuk) 2 sefer Kahramanmaraş-Aydın (yaklaşık 1050 km) yolunu dolu bagajla 2 sefer yaptım. inanılmaz rahat bir araç uzun yolda (daha önceki aracım olan 2005 corsada 3 saatte pilim bitiyordu). oturma pozisyonunun yüksekliği ve arka koltuk rahatlığı, düz zemini ve tipine göre çok geniş sayılabilecek bagajı avantajları. tek sıkıntısı mıcırlı asfaltta yol sesi alıyor içeriye bunda araçla gelen turanzaların katkısı büyük. bu hafta lastikleri yumuşak hamurlu falkenlerle değiştiriyorum ve daha sessiz bir araca sahip olmayı ümit ediyorum. merivayı bilmiyorum hiç kullanmadım ama hondanın sorunsuzluğunu ve çok keyifli cvt şanzımanını da hatırlatmak isterim.. size bol şans..

    Dostum ben de ne zamandır bu Jazz'a kafayı taktım gitti nedense! Jazz sahibi biri olarak sizi yakalamışken birkaç şey sormak isterim.
    Birincisi; bu arabanın altı Civic abisi gibi yere sürtme özürlüsü müdür?
    İkincisi, imzamdaki aracın yokuş performansından memnun değildim, bu araç nasıldır (düşük tork değeriyle mükemmel bir sonuç beklememek gerektiğinin farrkındayım)?
    Üçüncüsü, 120-130 km hızlarda konfor nasıl (maksimum sürdüğüm hızlar genelde bu olur)?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



    1- 4 yıldır sıkça köy yolları dahi ülkemizin bozuk yollarında kullandım bu aracı ve altını hiç vurmadım.. civic gibi yere sürtecek bir araç değil, yerden yüksekliği civicten fazla.
    2- sonuçta 1334 cc arabadan ve 119 nM torktan bahsediyoruz..gaza bastığınızda gitmeyeceğim demiyor ama o zaman benzini yakıyor.. uzun yolda ise rampaya hızlı girdiğinizde çok sıkıntı olmuyor. ama şunu söyleyeyim önceki aracım olan corsa 1.2 easytronic ile kıyaslandığında daha iyi performansa sahip..ancak eğer astra sizi kesmiyorsa bu da çok memnun etmeyebilir.. sonuçta astrada 150 nM civarı tork var yanlış mı hatırlıyorum?
    3-120-130 kmh hatta daha fazla hız yapmak sorun değil ancak bu araçta sıkıntı yalıtım zayıf. üstüne bir de gürültü yapan sert hamurlu turanzalar oldu mu mıcırlı yolda radyoyu epey açmanız gerekebiliyor.. bu sorunu, yumuşak hamurlu lastik alarak ve araç altına ekstra yalıtım yaptırarak çözebilirsiniz ama..
    umarım yardımcı olmuşumdur..

    Alıntıları Göster
    40 bine en dolu araç benzinli olarak meriva oluyor. 140 hp Cosmo paketini 40.000 tl ye aldık tavsiye ederim. 2. ve 3. seçenekler olarak jazz ve leon düşünülebilir




  • Auris ses aliyor diye dusunuyorsaniz baya yanlis dusunuyorsunuz derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer_Elite

    Auris ses aliyor diye dusunuyorsaniz baya yanlis dusunuyorsunuz derim
    Lancer?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    ailecek (2 yetişkin+2 küçük çocuk) 2 sefer Kahramanmaraş-Aydın (yaklaşık 1050 km) yolunu dolu bagajla 2 sefer yaptım. inanılmaz rahat bir araç uzun yolda (daha önceki aracım olan 2005 corsada 3 saatte pilim bitiyordu). oturma pozisyonunun yüksekliği ve arka koltuk rahatlığı, düz zemini ve tipine göre çok geniş sayılabilecek bagajı avantajları. tek sıkıntısı mıcırlı asfaltta yol sesi alıyor içeriye bunda araçla gelen turanzaların katkısı büyük. bu hafta lastikleri yumuşak hamurlu falkenlerle değiştiriyorum ve daha sessiz bir araca sahip olmayı ümit ediyorum. merivayı bilmiyorum hiç kullanmadım ama hondanın sorunsuzluğunu ve çok keyifli cvt şanzımanını da hatırlatmak isterim.. size bol şans..

    Dostum ben de ne zamandır bu Jazz'a kafayı taktım gitti nedense! Jazz sahibi biri olarak sizi yakalamışken birkaç şey sormak isterim.
    Birincisi; bu arabanın altı Civic abisi gibi yere sürtme özürlüsü müdür?
    İkincisi, imzamdaki aracın yokuş performansından memnun değildim, bu araç nasıldır (düşük tork değeriyle mükemmel bir sonuç beklememek gerektiğinin farrkındayım)?
    Üçüncüsü, 120-130 km hızlarda konfor nasıl (maksimum sürdüğüm hızlar genelde bu olur)?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



    1- 4 yıldır sıkça köy yolları dahi ülkemizin bozuk yollarında kullandım bu aracı ve altını hiç vurmadım.. civic gibi yere sürtecek bir araç değil, yerden yüksekliği civicten fazla.
    2- sonuçta 1334 cc arabadan ve 119 nM torktan bahsediyoruz..gaza bastığınızda gitmeyeceğim demiyor ama o zaman benzini yakıyor.. uzun yolda ise rampaya hızlı girdiğinizde çok sıkıntı olmuyor. ama şunu söyleyeyim önceki aracım olan corsa 1.2 easytronic ile kıyaslandığında daha iyi performansa sahip..ancak eğer astra sizi kesmiyorsa bu da çok memnun etmeyebilir.. sonuçta astrada 150 nM civarı tork var yanlış mı hatırlıyorum?
    3-120-130 kmh hatta daha fazla hız yapmak sorun değil ancak bu araçta sıkıntı yalıtım zayıf. üstüne bir de gürültü yapan sert hamurlu turanzalar oldu mu mıcırlı yolda radyoyu epey açmanız gerekebiliyor.. bu sorunu, yumuşak hamurlu lastik alarak ve araç altına ekstra yalıtım yaptırarak çözebilirsiniz ama..
    umarım yardımcı olmuşumdur..

    Dostum cevaplar gayet tatmin edici, çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    40 bine en dolu araç benzinli olarak meriva oluyor. 140 hp Cosmo paketini 40.000 tl ye aldık tavsiye ederim. 2. ve 3. seçenekler olarak jazz ve leon düşünülebilir

    2011 model araç için mi bu fiyat?
    Haftasonu Meriva için aldığım fiyat sizin fiyatın çok üzerindeydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    ailecek (2 yetişkin+2 küçük çocuk) 2 sefer Kahramanmaraş-Aydın (yaklaşık 1050 km) yolunu dolu bagajla 2 sefer yaptım. inanılmaz rahat bir araç uzun yolda (daha önceki aracım olan 2005 corsada 3 saatte pilim bitiyordu). oturma pozisyonunun yüksekliği ve arka koltuk rahatlığı, düz zemini ve tipine göre çok geniş sayılabilecek bagajı avantajları. tek sıkıntısı mıcırlı asfaltta yol sesi alıyor içeriye bunda araçla gelen turanzaların katkısı büyük. bu hafta lastikleri yumuşak hamurlu falkenlerle değiştiriyorum ve daha sessiz bir araca sahip olmayı ümit ediyorum. merivayı bilmiyorum hiç kullanmadım ama hondanın sorunsuzluğunu ve çok keyifli cvt şanzımanını da hatırlatmak isterim.. size bol şans..

    Uzun yolda ve 110 -120 civarı hızlardaki durumunu merak ediyordum onları da yanıtlamışsınız teşekkürler cevap için. jazz'ın bizim için yeterli olacağına inanıyorum. çok agresif ve sert araba kullanmıyorum sonuçta.
    sanırım yılbaşını görmeye karar verdik. alacağımız zam seviyesi karar vermede etkili olabilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    40 bine en dolu araç benzinli olarak meriva oluyor. 140 hp Cosmo paketini 40.000 tl ye aldık tavsiye ederim. 2. ve 3. seçenekler olarak jazz ve leon düşünülebilir

    Meriva f/p olarak cidden süper bir seçenek. 1.4 turbo 120 hp cosmo aracı 39.000 tl'ye bırakıyorlar şuan. konfor, donanım, sürüş keyfi kesinlikle üst düzey. motor ve konfor anlamında jazz'ın bir adım önünde. şu 2. el sorunu olmasa gözüm kapalı alabilirim. bizde maalesef satmayı düşünerek araba alınıyor. avrupa'da iyi satış rakamları yakalayan bu araç nedense türkiye'de pek tutmadı. tam aile aracı aslında. umarım satışları artar. güle güle kullanın siz de çok güzel araç almışsınız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer_Elite

    Auris ses aliyor diye dusunuyorsaniz baya yanlis dusunuyorsunuz derim

    bizim corolla çok yol sesi alıyordu oradan pay biçtim. belki corolla'nın dunlop lastikleri yüzünden olabilir. auris'in sessiz olmasına sevindim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Lancer?

    hocam, lancer'ın kalitesine ve ekonomik motoruna söyleyecek sözüm yok ama pek ısınamadık açıkcası sözüm meclisten dışarı, yanlış anlamayın ama gördüğümüz bir kaç tane lancer sahibi yüzünden araç sanki apachi arabası gibi geliyor. ön yargı işte özellikle bayanlarda daha çok var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NaBeg -- 24 Ekim 2011; 23:09:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    132 bglik yeni nesil motora sahip auris iyidir

    özellikle beyazı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    40 bine en dolu araç benzinli olarak meriva oluyor. 140 hp Cosmo paketini 40.000 tl ye aldık tavsiye ederim. 2. ve 3. seçenekler olarak jazz ve leon düşünülebilir

    2011 model araç için mi bu fiyat?
    Haftasonu Meriva için aldığım fiyat sizin fiyatın çok üzerindeydi.


    usta, bayilere 2011 fiyatlarını sor. ellerinde 2011 model araç kalmış. çok iyi fiyat veriyorlar. uzun yıllar kullanacaksanız, pişman olacağınızı sanmıyorum. enjoy donanım seviyesi de çok iyi. cosmo ile aralarında aşırı fark yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NaBeg

    quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    40 bine en dolu araç benzinli olarak meriva oluyor. 140 hp Cosmo paketini 40.000 tl ye aldık tavsiye ederim. 2. ve 3. seçenekler olarak jazz ve leon düşünülebilir

    2011 model araç için mi bu fiyat?
    Haftasonu Meriva için aldığım fiyat sizin fiyatın çok üzerindeydi.


    usta, bayilere 2011 fiyatlarını sor. ellerinde 2011 model araç kalmış. çok iyi fiyat veriyorlar. uzun yıllar kullanacaksanız, pişman olacağınızı sanmıyorum. enjoy donanım seviyesi de çok iyi. cosmo ile aralarında aşırı fark yok.

    Alıntıları Göster
    Yıllar boyu yol yapılacaksa meriva epeyce iyidir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.