Arkadaşlar aracımda herhangi bir arıza kaydı,sorun vs hiçbir şey yok.Araca obd ile bağlandığımda %44 dpf dolu gözüküyor Rejenarasyon ile bu oranı düşüremiyorum.Araç 2015 model ve orjinal dpf var.Hiç müdeahale edilmemiş.İćine köpük sıkarak temizliği pek önermiyorlar.Söktürüp basınçlı sıcak su ve ilaçlı temizlik yaptırsam sizce nasıl olur? |
%44 Dpf doluluk oranı sizce nasıl?
-
-
Can sıkıntısı böyle birşey olmalı...
-
Bir mühendis ata sözü der ki “Çalışıyorsa kurcalama.” -
Boşverin obd bağlantısını.
Dpf tıkansa arıza ışığı yakar zaten o zaman çaresini düşünürsünüz.
Bir murphy kanunu der ki birşey sorunsuz çalışıyorsa dokunma kurcalarsan bozulur. -
Murphy kanununa göre ilk triger değişiminde ayvayı yememiz lazım o zaman -
Arkadaşlar murpy kanunu,gerekli değil,kurcalama vs demişsiniz de bu dpf nin dolu olması aracın motor iç basıncını artırıyor,motor contalarını patlatıp yağ kaçaklarına sebep oluyor.Çekiş düşüklüğü yapıyor. Kışın burun deliginizin birisi tıkalı olduğunda rahat nefes alabiliyor musunuz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 13 Ağustos 2024; 11:21:36 > -
Kısa mesafeli sürüşlerden kaçınmalısın sayısız dpf iptal ettirdim...
özellikle yıllık km olarak 40-50bin km'nin altında kalan bir araç varsa ve bu araç yaşını aldı ise 7-8 sene gibi...
DPF'nin yapısı bozuluyor...istersen üstüne kurşun döktür...içi lime lime dağılıyor...(seramik petek tip)
Konvertör matrisi, egzoz gazlarının içinden geçtiği birbirine paralel binlerce petek kanaldan oluşan bir yapıdadır. Bu kanallar 20.10-6 metre derinliğe kadar alüminyum (Al2O3) kaplamayla kaplanmıştır.
Bu kaplama katalitik kanalların yüzey alan etkinliğini 700 kat kadar artırır. Daha sonra bu kaplamaya platin (Pt) ve radyum (Rd) emredilir.
Peteklerin kanallarının 1mm2?sinde hemen hemen 0.15-0.30 mm kalınlığına kadar gözenekli yüzeyler vardır.
Seramik petek yapıları kırılgandırlar ve bu yüzden gövdenin iç kısmına tel ağ asılmıştır. Bu sayede ısının petek üzerindeki genleşme ve büzülmesi engellenir.dizel araçta DPF'nin kendini temizleyebilmesi için ideal sıcaklığa ulaşması gerekiyor...
araçların geneline baktığımızda en az 1.5 saat çalışması gerekiyor ideal temizliğin gerçekleşmesi için...
şehir içi yarım saat bir saat süreli + bol dur kalklı bir trafikte birde üzerine start stop çalışıyorsa DPF'ye şimdiden helva kavurmaya başla diyorum...
Kısa mesafeli sürüşlerde DPF yeterince ısınamaz ve kendini temizleyemez, bu da doluluk oranının artmasına neden olur.
ne yapmalı _?
Şehir içi trafiği Şehir içi trafiğinde sık sık start stop yapılması, DPF'nin verimli çalışmasını engelleyecektir - Kapatın...
Uzun yolda araç daha yüksek hızlarda ve daha uzun süre çalışacağı için DPF kendini daha kolay temizleyecektir.
binek araçta dizel büyük bir saçmalıkmış...yaşayarak öğrendik bunu...Tır'da kamyon'da kalması gerekiyormuş...
-
dpf'yi iptal ettir, bu dertten kurtul güzel kardeşim.
-
Dpf doluluk oranı sürekli değişen bir değer, zaten belirli bir seviyeye gelince rejenerasyon başlar. Çok kafaya takma yani, eğer aracı sürekli motor sıcak kullanıyorsan dpf sıkıntısı yaşamazsın. -
Hocam ben cihazla beyinden bakıyorum.Bu doluluk oranı cihazla rejenarasyon yaptırsam da değişmiyor.Sabit.
-
Dpf in çalışma mantığı partikülleri filtreye doldurup sonra da yakma üzerine, dolayısıyla zaten filtre belli bir doluluk oranında olmak zorunda. Cihazla rejenerasyon da eğer arıza ışığı yanmıyorsa yapmayın. Zaten araç sizden habersiz arada rejenerasyon yapar, eğer rejenerasyon bitmeden aracı kapatırsanız zaten araçta uyarı çıkar aracı sürmeye devam edin diye. Bu uyarılara uyduğunuz sürece dpf de bir sıkıntı olmaz, fazla kurcalamayin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 17 Ağustos 2024; 22:10:22 > -
Söylediğinizi anlıyorum fakat hocam benim demek istedigim bu değil.Dpf rejenarasyonunu obd kablosu ile aracın orjinal programından manuel olarak yapmama rağmen %44 doluluk oranı hiç azalmıyor.Normakde vircok videoda rejenarasyondan sonra doluluk oranının %10 un altına düştüğünü görüyorum.Bu %44 doluluk oranı cok degil mi?Yarısı dolu anlamına geliyor
-
Yüzde 44 yüksek bir oran değil, rejenerasyon yüzde 80 de tetikleniyor.
-
fiat ise multiecuscan alın oradan manuel rejenerasyona sokun . burada bu konudan anlayacak adam çıkmaz. yapacakları klasik muhabbetlerdir,3bin devirde bağırt,şehir içi dur kalk yapma falan ... rejenerasyon algoritması karışıktır. şehir içi tıntın sürerken bile birden başlayabiliyor . asıl hikaye o başladığında aracı durdurmamak . çoğu kullanıcı anlamıyor,umursamıyor. rejenerasyon yarıda kesile kesile en son sistem çalışmaz oluyor .
-
Yok hocam fıat değil.Arac 308.Diagbox ile beyine bağlayıp rejenarasyon yaptırıyorum fakat %44 altına inmiyor.Mecburen yıkattırmam gerekecek
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Can sıkıntısı böyle birşey olmalı... |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X