Şimdi Ara

4x4'ün 4 Tekerinin aynı anda Dönmemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
5.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen gün ototest sitesinin Q3 incelemesini izledim araç çamurdayken ve 4x4 modu açık olmasına rağmnen ön tekerler dönüp patinaj yaparken arka tekerler hiç hareket etmiyordu. Testi yapanlar bunun quattronun düşük kaliteli verisyonundan kaynaklandığını ileri sürdüler ama pek mantıklı gelmedi bu bana. Ayrıca bir arkadaşta Hyundai ix 35 vardı ve aynı şey onda da oldu 4x4 modundayken aracın ön tekerleri patinaj yaptı ama arka tekerler hiç dönmedi. Bunun sebebi ne olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi santorius -- 18 Ocak 2012; 10:13:38 >



  • Detayını bilmiyorum ama sebebi diferansiyel kilididir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist

    Detayını bilmiyorum ama sebebi diferansiyel kilididir.
    Diferansiyel kilidi yok o araçlarda ;

    Mesela bmw X5 , Subaru gibi araçlarda bu sorunu yaşamassın.

    Audide olmaması ilginç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Diferansiyel kilidi yok o araçlarda ;

    Mesela bmw X5 , Subaru gibi araçlarda bu sorunu yaşamassın.

    Audide olmaması ilginç.

    Alıntıları Göster
    X5 te neden yaşamıyor muşuz? Arazi kullanımı açısından hiçbir özelliği yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Diferansiyel kilidi yok o araçlarda ;

    Mesela bmw X5 , Subaru gibi araçlarda bu sorunu yaşamassın.

    Audide olmaması ilginç.

    Alıntıları Göster
    Çakma 4 çeker gibi bir durum bu Q3'teki. Pahalı modellerdekinden daha farklı bir Quattro sistemi kullanılıyormuş o araçta. Madem dandik bir 4 çeker sistemi kullanıyorsunuz o zaman efsanevi Quattro adını zedelemeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    X5 te neden yaşamıyor muşuz? Arazi kullanımı açısından hiçbir özelliği yok.

    Alıntıları Göster
    Çoğunluğu asfalt için üretilmiş, araziye çıkınca tökezleyen oyuncaklardan başka bir şey değiller benim gözümde.

    4x4 arabada diferansiyel kilidi olmadıktan sonra pek bir esprisi kalmıyor arazide.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Çoğunluğu asfalt için üretilmiş, araziye çıkınca tökezleyen oyuncaklardan başka bir şey değiller benim gözümde.

    4x4 arabada diferansiyel kilidi olmadıktan sonra pek bir esprisi kalmıyor arazide.

    Alıntıları Göster
    koca 4x4 üreticilerinin burada yorum yazanlar kadar bilgileri yok zannediyorum......
    bütün arazi araçlarında mantık aynıdır..ufak tefek detay farklılıkları olabilir...önce 4x4 mantığını bilmek gerek..
    normal-arazi-takviye ve kilitli mod...o deney hangi durumda yapıldı onu bilmeden yorum yapmak pek mantıklı olmaz.




  • SUV ların çoğunda kilitli diferansiyel yoktur, arazi taşıtı farklı SUV farklı bir şey, arazide performans verebilecek araçlar daha sağlam alt takıma, daha güçlü motora ve kilitli arazi şanzıman diferansiyeline ihtiyaç duyarlar. SUV spor amaçlı otomobil demek. Off-Road cıların lisanında SUV lar, "asvalt şeysi" diye geçer :) SUV arazi taşıtı değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    X5 te neden yaşamıyor muşuz? Arazi kullanımı açısından hiçbir özelliği yok.

    X5'de sürekli 4 çeker ve dif kilidi var.Ön teker ,arka teker ayrı dönmez,Karda çamurda.

    Ancak X5 maalesef arazi aracı değil...

    Efsane Lada Niva Alacaksın ağır arazi için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    X5 te neden yaşamıyor muşuz? Arazi kullanımı açısından hiçbir özelliği yok.

    X5'de sürekli 4 çeker ve dif kilidi var.Ön teker ,arka teker ayrı dönmez,Karda çamurda.

    Ancak X5 maalesef arazi aracı değil...

    Efsane Lada Niva Alacaksın ağır arazi için.

    Alıntıları Göster
    bu tip araçlar sosyetik araçlardır öyle araziye falan girilmez.difransiyel kilidi denen olay olmadığı için bir teker patinaja kalırken diğeri durur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    bu tip araçlar sosyetik araçlardır öyle araziye falan girilmez.difransiyel kilidi denen olay olmadığı için bir teker patinaja kalırken diğeri durur

    Alıntıları Göster
    Nerede Quattro S1 ralli otomobili, nerede sosyete cipi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Nerede Quattro S1 ralli otomobili, nerede sosyete cipi.

    Alıntıları Göster
    .
    .

    .
    .

    .
    .
    .

    Q7
    .



    Q5
    .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    koca 4x4 üreticilerinin burada yorum yazanlar kadar bilgileri yok zannediyorum......
    bütün arazi araçlarında mantık aynıdır..ufak tefek detay farklılıkları olabilir...önce 4x4 mantığını bilmek gerek..
    normal-arazi-takviye ve kilitli mod...o deney hangi durumda yapıldı onu bilmeden yorum yapmak pek mantıklı olmaz.

    Pahali suv lerin huyuk cogunlugunda difransiyel kilidi, hatta low range, high range ayrimi yok. Esp benzeri bir sistemle, tekerlerklere anlik guc aktariyorlar. O da arazi sartlarinda yetersiz. Zaten arazi tasiti degil spor kullanimli tasit mantigiyla yapiliyorlar.
    Gercek arazi tasiti ya surekli dort ceker olur, agir devir sanzimani olur ve en azindan arka difransiyeli lsd kilitli olur. Yada 4x2 secenegi olur ama agir devir sanzimani, on tekerleri kilitleyen poyra kilidi, lsd kilitli arka difransiyeli olur. Bu kadar donanimla bile 4 cekere ayni anda aktaramazsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rumelian -- 18 Ocak 2012; 11:36:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    .
    .

    .
    .

    .
    .
    .

    Q7
    .



    Q5
    .



    Alıntıları Göster
    videodaki bmw ye kasti faul yapmışlar...bütün 4x4 lerde ufak farkla mantık aynı...lada nivada farklı deyildir mercedeste..sonuçta ön ve arkayı hareketlendiren şanzumanın yanına akuple küçük bir difransiyelle olur....o difransiyeli kilitlerseniz ön ve arka aynı döner..bu sistemi bmw nin koymaması biraz manidar.
    ha sağlamlık derseniz tek geçerim abd arazilileri...onlar bu işin profesyonelleri(DANA...SPİCER..VS.)arazi şanzıman ve dişli üreticileri)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    videodaki bmw ye kasti faul yapmışlar...bütün 4x4 lerde ufak farkla mantık aynı...lada nivada farklı deyildir mercedeste..sonuçta ön ve arkayı hareketlendiren şanzumanın yanına akuple küçük bir difransiyelle olur....o difransiyeli kilitlerseniz ön ve arka aynı döner..bu sistemi bmw nin koymaması biraz manidar.
    ha sağlamlık derseniz tek geçerim abd arazilileri...onlar bu işin profesyonelleri(DANA...SPİCER..VS.)arazi şanzıman ve dişli üreticileri)

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar sorento da bu durum nasıldır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rumelian

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    koca 4x4 üreticilerinin burada yorum yazanlar kadar bilgileri yok zannediyorum......
    bütün arazi araçlarında mantık aynıdır..ufak tefek detay farklılıkları olabilir...önce 4x4 mantığını bilmek gerek..
    normal-arazi-takviye ve kilitli mod...o deney hangi durumda yapıldı onu bilmeden yorum yapmak pek mantıklı olmaz.

    Pahali suv lerin huyuk cogunlugunda difransiyel kilidi, hatta low range, high range ayrimi yok. Esp benzeri bir sistemle, tekerlerklere anlik guc aktariyorlar. O da arazi sartlarinda yetersiz. Zaten arazi tasiti degil spor kullanimli tasit mantigiyla yapiliyorlar.
    Gercek arazi tasiti ya surekli dort ceker olur, agir devir sanzimani olur ve en azindan arka difransiyeli lsd kilitli olur. Yada 4x2 secenegi olur ama agir devir sanzimani, on tekerleri kilitleyen poyra kilidi, lsd kilitli arka difransiyeli olur. Bu kadar donanimla bile 4 cekere ayni anda aktaramazsiniz.

    dadaloğlu derki:tüfek icad oldu mertlik bozuldu,ferman padişahın dağlar bizimdir....
    eski arazililerde kullanılan diferansiyel kilidi(istavroz veya aks dişlisini sabitleme)yeni nesillerde yok..ha arazi için yapılan araçlar hariç tabii..
    yoksa bir lada niva da aynı mantıkla üretiliyor ve piyasada bolca var..(4x4 mantığı ile.serbest konumda herhangi tekerin boş dönmesi aracın hareketini engeller "araziye "takmadan araç hareket etmez....
    tüfek icad oldu(elektronik devreler)mertlik bozuldu....kilitlerin yerini abs-asr aldı...tabii bana göre HAVASINI ALDI....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    X5 te neden yaşamıyor muşuz? Arazi kullanımı açısından hiçbir özelliği yok.

    X5'de sürekli 4 çeker ve dif kilidi var.Ön teker ,arka teker ayrı dönmez,Karda çamurda.

    Ancak X5 maalesef arazi aracı değil...

    Efsane Lada Niva Alacaksın ağır arazi için.

    Sanki simetrik 4x4 ve %100 kilitli dif. kilidi varmış gibi konuşuyorsunuz. Ön teker ayrı, arka teker ayrı gayet de rahat dönüyor X5 te. Sürekli 4 çeker olması %50 %50 anlamına gelmez. Ayrıca, elektronik diferansiyel kilitleri ağır arazide hiçbir işe yaramıyor, defalarca görüldü.




  • Kilitli difransiyel olmadan bir anlami yok ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Kilitli difransiyel olmadan bir anlami yok ;)
    Sonradan difrensiyel kilidi takılamıyor mu bunlara?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    X5 te neden yaşamıyor muşuz? Arazi kullanımı açısından hiçbir özelliği yok.

    X5'de sürekli 4 çeker ve dif kilidi var.Ön teker ,arka teker ayrı dönmez,Karda çamurda.

    Ancak X5 maalesef arazi aracı değil...

    Efsane Lada Niva Alacaksın ağır arazi için.

    Sanki simetrik 4x4 ve %100 kilitli dif. kilidi varmış gibi konuşuyorsunuz. Ön teker ayrı, arka teker ayrı gayet de rahat dönüyor X5 te. Sürekli 4 çeker olması %50 %50 anlamına gelmez. Ayrıca, elektronik diferansiyel kilitleri ağır arazide hiçbir işe yaramıyor, defalarca görüldü.

    Evet x5 de yokmuş dif kilidi;

    Duster da bile belli hıza kadar var dif lock




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.