Bildirim
5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Kış mevsiminde sorun olmaz. Yazın kullanılması halinde aşırı sıcaklarda yağ kalınlığı motor yağı sıcaklığının yükselmesi nedenyle çok inceliyor, o nedenle yazın kullanımaması gerekir ancal kış ayında kullanılması sıkıntı yaratmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 5 Ocak 2016; 19:30:43 > -
quote:
Orijinalden alıntı: mbulur
Kış mevsiminde sorun olmaz. Yazın kullanılması halinde aşırı sıcaklarda yağ kalınlığı motor yağı sıcaklığının yükselmesi nedenyle çok inceliyor, o nedenle yazın kullanımaması gerekir ancal kış ayında kullanılması sıkıntı yaratmaz.
Bilgi için teşekkürler Hocam. Yazın yağ eksiltme mi yapar? Hararet mi yaptırır? NEden yazın kullanmak sıkıntı yaratır -
Motorun içindeki yağ ısındıkça inceliyor, yazın sıcak havada ısınma arttığı için yağ daha çok inceliyor ve yağlama işini tam olarak yapamıyor bunun neticesinde sürtünme ve aşınma artıyor. O nedenle kışın kullanmanız bir sıkıntı yaratmaz ancak yazın kullanmamanız gerekir. -
İnce yağ hızlı eksilir. Kış da olsa uzun yolda bu kaçınılmazdır. Arada kontrol ettirirsiniz olur biter. Üzeceğini sanmam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aracınız daha kolay çalışır kışın sorun değil ama mayıs gibi yeniden 5w40 koyun -
Cevaplar için teşekkürler -
5W30'da 5W kışın 5 numara yağ, 30 ise yazın 30 numara yağ özelliğine sahip olduğunu ifade ediyor. Yağın numarası yükseldikçe kalınlaşıyor. 30, 40'a göre biraz daha ince oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önermiyorum.
5.40 fabrika katalogunda bu arac icin uygun gorulmekte. Herhangi bir sorun olur mu derseni hayir olmaz. Ancak ince viskozite basınç için ideal durmuyor.
Artik geri dönüşü yoksa bir sey yapilmaz. Ancak yaği max. 3 litre min. 2.8 litre aralığında koyun. Karter kapasiteniz bu sekilde..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5 30 eski Ford yağı değilmi 5-40 tam sentetik 5-30 yarı sentetik olabilir önemli bir sorun olacağını sanmam arkadaşlar detaylı açıklamış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim arabada da aynı motor var sanıyorum, 1.2, 69 hp. Doğrusu, kılavuzda yazan FIAT 9.55535-S2, 5W-40.
Servisin ilk defasında koyduğu FIAT 9.55535-S1 5W-30.
Farkedince FIAT 9.55535-N2 5W-40 (Opar N2) ile değiştirebileceklerini söylediler. Ama N2 formül bakımından daha da yanlış olacağı için vazgeçtim. Sonraki değişime kadar, bir sene boyunca biraz daha sakin kullandık. Bir sorun olmadı, eksiltmedi.
www.oilspecifications.orgFiat Oil Specifications - oilspecifications.orghttp://www.oilspecifications.org/fiat.php
-
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Bizim arabada da aynı motor var sanıyorum, 1.2, 69 hp. Doğrusu, kılavuzda yazan FIAT 9.55535-S2, 5W-40.
Servisin ilk defasında koyduğu FIAT 9.55535-S1 5W-30.
Farkedince FIAT 9.55535-N2 5W-40 (Opar N2) ile değiştirebileceklerini söylediler. Ama N2 formül bakımından daha da yanlış olacağı için vazgeçtim. Sonraki değişime kadar, bir sene boyunca biraz daha sakin kullandık. Bir sorun olmadı, eksiltmedi.
www.oilspecifications.orgFiat Oil Specifications - oilspecifications.orghttp://www.oilspecifications.org/fiat.php
Opardan uzak durmanizi tavsiye ederim. Opet fuchs yaglari ile ayni üretim bandindan iniyor ve kalitesi oldukca düşük. Koc grubu opar ismini kullanarak fazla fazla kar amaci tasimasi sonucu uretiyor.Birkac motorda denendi ve motor isisi artinca ideal basınç seviyelerini yakalayamiyor.. kullanim ömrü de oldukca düşük.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teşekkür ederim.
Biraz daha kalitesiz olduğunu tahmin ediyordum ama farkını böyle detaylı bilmiyordum. Selenia, Petronas, Motul, Shell'in iyi serileri ile neden aynı fiyat olur Opar hiç anlamadım zaten. İşte, ilk defa Fiat kullanınca ilk servis biraz acemiliğe geldi. Şimdi Petronas'ın ürettiği Selenia K-PE var içinde, motor için tam doğru spec. -
quote:
Orijinalden alıntı: MaVu!
Önermiyorum.
5.40 fabrika katalogunda bu arac icin uygun gorulmekte. Herhangi bir sorun olur mu derseni hayir olmaz. Ancak ince viskozite basınç için ideal durmuyor.
Artik geri dönüşü yoksa bir sey yapilmaz. Ancak yaği max. 3 litre min. 2.8 litre aralığında koyun. Karter kapasiteniz bu sekilde..
Hocam servis 3.2 lt yağ koyuyordu araca ben 3.2 yerine 3 mü koydurayım. Ya da servis mi yanlış koyuyordu acaba? Açıkcası servise pek güvenmediğim için siz de 3 lt dediniz tereddütte kaldım. Yağ 5-30 olduğu için mi 3 lt dediniz acaba? Yağı koydurmadım daha sanırım 5-40 ile değiştireceğim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Ford yağı mı bilmiyorum ama 5-30 tam sentetik yazıyor kutusunda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mobil 3000 5w30 fe,ford yagidir(ford gereksinimlerini tasir) tam sentetik en ucuz yagdir,kullanirsaniz sikinti olmaz hatta kisin daha iyi bile olabilir,buyuk sitelerden aldiysaniz(hepsiburada.com gibi) iade edip,5w40almanizda fayda var
Bu yagi kullanirsanizda sorun olmaz sadece bir miktar yag eksiltebilir,5bin km sonra bi kontrol edin
Iyi gunler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşların dedigine bakılırsa kısın olsa dahi riske atmamak en iyisi bu durumda. 100 küsür lira icin koca motoru ele almak var işin ucunda. Orjinali ne ise onu koymak bence. Kafa rahat olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kardes bildigim kadari ile yag numarasi inceldikce fiyatida artar. Dolayisi ile aracina uygun olan 5-40 daha uygundur. Gelen yagi geri gonderip degistirmekle ugrasmak istemiyorsaniz gelen kutuyu hic acmadan sanayide bir parcacida 5-40 yagla degistir. Satici kabul edecektir diye dusunuyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yo bisey olmaz,cok azda asinma yapilir
benim aracin bakim gecmisine bakinca kafayi yicektim,bi ara 10w40 yari sentetik bile kullanilmis,suan arac 170binde hic bir sorun yok sadece 15bin kmde 300ml yag eksiltiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
senin arabada birşey olmaz, ne lpg var ne aşırı besleme, farketmez iki yağı da kullanabilirsin
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hayatınızda hiç görmediğiniz motora kalitesiz demenizi bir yana bırakıp teknik olarak durumu size açıklayayım. Yukarıda sebebini söylüyorum ama oralı olmuyorsunuz, yine de anlatayım.
Otomobillerin yağ pompaları ihtiyaç duyulan yağlama özelliklerine göre dökülür. yağ pompasının dişlileri güçlü otomobillerde daha kalın ve daha dişli yapıdadır. İhtiyaç duyulan yağ seviyesi ve viskozitesi yüksek olduğu için bu şekilde yapılır . 2.0 hacimli bir motorun pompası daha iyi yağlama yapmak zorundadır çünkü hacim büyüktür yağı motorun her yerine eşit seviyede ulaştırmak için daha yoğun çalışır. Bu yoğunluğu sağlamak için de dişliler olabildiğinde kalın ve büyük dökülür aynı şekilde yağ giriş çıkışları da büyüktür. Hiç tecrübe etmediğiniz uslübünüzdan belli oluyor zaten. 10 60 yağ oyuncak değil. Yukarıda sebebiyle açıkladım yine de inat ediyorsunuz sebebini tekrar edeyim. 10 60 yağ'ın soğuk motorda ilk çalıştırmada ideal ısıya ulaşması için istediği vakitten haberiniz var mı? Eğer imkanınız varsa oil temp ve oil press saatleri ile durumu ölçün ne demek istediğimi anlarsınız. Hele ki kış geldiğinde 10 60 yağ Türkiye şartlarında en yüksek ısıya ulaşan otomobillerde bile sürtünmeyi iki katına çıkarıyor. şimdi diyeceksiniz ki ben yaz ayları için önerdim. Kusura bakmayın da bu kadar mütevazi bir motora sahip olan hiç kimse yaz kış yarış otomobili kullanıyormuşcasına yağ değişiminde bulunmaz. Değil de hadi Kalitesiz diyelim bu motora bunun için 10 60 yağ önermek de nedir? Çok garip doğrusu. Bana yağ viskozitesini sormak yerine kendinizi biraz geliştirin verdiğimiz cevaplardan kimin neyi bilip bilmediği belli oluyor. Zaten sahadan gelen birisiyim. Burada insanlara edindiğin tecrübelerden bir şeyler paylaşabilirsem kendimi karda sayıyorum.. Ayrıca kalitesiz motordan kasıt nedir? Hayatınızda bu motoru gördünüz veya dokundunuz mu ? Kalitesiz olan yönünü anlatabilir misiniz? Bahsi geçen motor binlerce kilometre hiçbir arıza çıkartmadan yürüyen sınıfının en kaliteli motorlarından biridir. Teksid tarafından blok piston krank ve silindir kapağı dökümü yapılmıştır. Referansları çok kuvvetlidir. Kaliteden kasıt eğer Preimum otomobillerr ile kıyas ise 100-200 bin TL'lik otomobillerle bu aracı kıyaslıyorsanız buna zaten bir yorum getirmek akıl karı değil. |
Gerçekten 1.2 8v Fiat motoruna 10-60 yağ öneresinde mi bulundunuz?
Bu motorun yağ sıcaklığı zaten çok ideal seviyelerde çalışıyor. 10 60 yağın bu motorun yağ pompasını nasıl zorlayacağını hiç düşünmüyor musunuz? Hava sıcaklığı 30 derece olsa bile ilk çalıştırmada ihtiyaç duyulan yaklaşık 4 bar basınca 1.2 fiat motorunun dişlişi nasıl tepki verebilir? sadece fiat için değil 5-30 dan hiçbir otomobil 10-60 dönüş yapamaz. 5-30 yağı günümüzde kullanan spor otomobillerin yatak sıkılıkları ve yatak/ krank ilişkisi çok sıkı seviyelerde olduğu için tavsiye edilmekte. İncelik kalınlık sadece mevsime göre değil motor ihtiyacına göre de seçilir. |
Türkiye şartlarında aracınıza; 0w30 5w30 5w40 yağlarından herhangi birini rahatlıkla koyabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse; yıllar önce 0 km aldığım aracın kataloğunda tavsiye edilen yağ 5w30 du. İlk üç yıl yetkili servis bakımlarda 10w40 yağ koydu, daha sonra 5w40 koymaya başladı, en son yaptırdığım bakımda ise 5w30 koyuldu. Önemli olan aracınızın istediği karşılığı yağ koymanız. |
Benzer içerikler
- ankara frenci tavsiye
- nissan micra yorumlar
- araçlarda filo indirimi ne kadar
- kesiciye girmek ne demek
- eskpts022 ankara yolu 20.km geliş ist sol
- dfsk e5 fiyat
- fiat 600 fiyat
- opel mokka 2024
- volvo ex30 fiyat
- sıfır doblo fiyatları
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X