Şimdi Ara

Silindir kapak conta değişimi gereken araç alınır mı? (Masrafı satıcı karşılaması durumunda)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
38.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    2011 model 100bin km de Skoda Fabia 1.2 70bg lpg li aracı bugün ekspertize götürdüm. Aracın motor performansı %100 çıktı. Çalışmayan aksamı yok. Sadece silindir kapak conta değişimi gerektiği söylendi. Çalışan arkadaş kaputu açıp sol taraftaki yuvarlak su haznesini açtığında içinde yağlar vardı. Maliyetini araştırdık 1750 tl gibi. Satıcı arkadaş bu fiyatı düşebileceğini belirtti. Şimdi kafama bazı hususlar takılıyor.

    1- Bu durum şuanda motora bir zarar vermiş midir? Ekspertizdeki arkadaş yok ancak değişmesi gerek yoksa zamanla zarar verir dedi.
    2- Araçta su eksiltme yok, zor çalışma vs yok. Sizce başka bir sıkıntı olabilir mi?
    3- Bu işlem yapıldıktan sonra (motora anahtar değdi mi artık problemden kurtulunmaz) gibi bir düşünce tamamen batıl inanç mıdır?
    4-İşe olumlu yandan bakarsam bu şuan tespit edilmese idi maliyetine ben katlanmak durumunda kalacaktım. Araç ilk başta garanti kapsamında lpg takıldığı için 100bin km lpg de yol yapmış. Bu nedenle bu değişimin yapılması benim açımdan belki iyi olabilir diye düşünüyorum.

    Araç genel olarak çok içime sindi. 20 km kadar kullandım performansı benim için yeterli geldi. Brc lpg garanti kapsamında takılmış. Aracın bakımları sürekli yapılmış. Hani vazgeçmek istemiyorum ancak bu sorun daha büyük sorunların öncüsü olur mu esas tedirgin olduğum nokta bu. Teşekkür ederim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Silindir Kapağı Değişen Araba Alınır mı? (Masrafı Satıcı Karşılaması Durumunda)

    Silindir kapağı contası değişimi, yaygın bir araç onarım işlemidir. Bu değişimin maliyeti oldukça yüksek olabilir, bu nedenle masrafın satıcı tarafından karşılanması durumunda, silindir kapağı değişen bir araba alınıp alınmayacağı konusunda dikkatli olunmalıdır.

    Silindir Kapağı Contası Değişimi Sonrası Performans

    Silindir kapağı contası değişimi, genellikle aracın performansında bir iyileşmeye yol açar. Sızıntıları önleyerek motorun daha verimli çalışmasını ve güç ve yakıt verimliliğinin artmasını sağlar.

    Üst Kapak Contası Değişimi

    "Silindir kapağı contası değişimi" ve "üst kapak contası değişimi" terimleri genellikle birbirinin yerine kullanılır. İkisi de aynı onarım işlemini ifade eder.

    Üst Kapak Yapılan Araba Alınır mı?

    Masrafı satıcı tarafından karşılanıyorsa, üst kapak yapılan bir araba alınabilir. Ancak, aşağıdaki hususların dikkate alınması önemlidir:

    • Onarımın Nedeni: Contanın neden değiştirilmesi gerektiğini öğrenin. Motor hasarı gibi altta yatan bir sorun varsa, gelecekte başka sorunlara yol açabilir.
    • İşçilik Kalitesi: Onarımın yetkili bir servis veya deneyimli bir mekanik tarafından yapıldığından emin olun. Kalitesiz işçilik, daha fazla soruna yol açabilir.
    • Arabanın Genel Durumu: Arabanın genel durumu iyiyse ve düzenli olarak bakımı yapılmışsa, üst kapak değişimi önemli bir sorun olmayabilir. Ancak, eski veya bakımsız araçlarda, başka sorunların ortaya çıkma riski daha yüksektir.

    Masrafı satıcı tarafından karşılanıyorsa ve yukarıdaki hususlar dikkate alındıysa, üst kapak değişen bir araba alınabilir. Ancak, onarımın nedenini ve aracın genel durumunu dikkatlice araştırmak, gelecekteki sorunları önlemek için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fiyatı emsallerinden 3-5 bin düşükse riske girmeye değer, ama böyle bir fiyat avantajı yoksa riske girmeye gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: münzevii

    Fiyatı emsallerinden 3-5 bin düşükse riske girmeye değer, ama böyle bir fiyat avantajı yoksa riske girmeye gerek yok.
    Fiyatı o kadar da düşük değil. Bence tam ederi ancak piyasaya göre belki 2bin Tl daha uygundur 2bin tl de düşeceğiz işlemden dolayı 4bin Tl gibi düşünebiliriz. Şimdi özel servisleri aradım kimse açıp bakmadan bişey de diyemiyor. Motor bloğunda çatlağa kadar ihtimaller varmış. 1.500 tl de çıkabilir diyorlar 5bin tl de belki daha fazla da. Bu belirsizlikte beni korkuttu açıkçası. Aracı çok beğenmesem bu kadar düşünmez vazgeçerim ancak gerçekten beğendim.
  • Mk4Ever. kullanıcısına yanıt
    dümdüz mantık; suya yağ karışmışsa, yağa da su karışmıştır.
    yağlanması gereken parçalar suyla yıkanırlar, aşınırlar.
    ne zamandan beri böyle onu yazsaydınız kesin cevap verirdik.
    ben şahsen fiyatı 5-6 düşük değilse almam riski yüksek.
  • öncelikle motoru açmadan bilemem deyip ölümü gösterip sıtmaya razı edecek ustalardan kaçının blok çatlaksa zaten belli eder araç. silinidir kapak contası, kapak taşlama, subap ve gayd değişimi fiyatı isteyin. 1,2 3 silindir arabada fazla tutmaması lazım.

    6 silinidir 3.0 litre BMW için 2400 tl verdim. o yüzden hesabı ona göre yapın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    dümdüz mantık; suya yağ karışmışsa, yağa da su karışmıştır.
    yağlanması gereken parçalar suyla yıkanırlar, aşınırlar.
    ne zamandan beri böyle onu yazsaydınız kesin cevap verirdik.
    ben şahsen fiyatı 5-6 düşük değilse almam riski yüksek.
    Hocam bilemiyorum ki bugün aracı ekspertize götürdüm. Satıcıyla birlikte öğrendik. 2-3 ay önce rutin bakım yapılmış araca. Yağ ve su azalması yok araçta. Tekleme, ilk marşta çalışmama, hararet vs yok. Zaman olarak bilemiyorum. Ama bundan dolayı diğer parçalar da zarar görmüştür diyorsunuz doğru mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    öncelikle motoru açmadan bilemem deyip ölümü gösterip sıtmaya razı edecek ustalardan kaçının blok çatlaksa zaten belli eder araç. silinidir kapak contası, kapak taşlama, subap ve gayd değişimi fiyatı isteyin. 1,2 3 silindir arabada fazla tutmaması lazım.

    6 silinidir 3.0 litre BMW için 2400 tl verdim. o yüzden hesabı ona göre yapın.
    Ekspertizi yapan arkadaşı bir daha aradım. Kesin birşey söyleyemem tabiki ama motor blogunda çatlak olsa sesinde bir gariplik olur performansta da bir sıkıntı olur dedi. Bunların hiçbiri yok. Zaten araçta yağ eksiltme su eksiltme gibi birşey de yok satıcının söylediğine göre. Silindir kapak contasından olduğunu düşünüyorum o nedenle dedi.

    Peki bu durum motora zarar vermişmidir sizce?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araç hararetten dolayı silindir kapak contası değişiyorsa silindir kapağınında taşlaması gerekmektedir. Duruma göre pistonlar, segmanlar, subap takımı, yataklar ve çizik varsa gömleklerde değişicek. Kim ne derse desin inanmayın motor açılmadan söylemek imkansız. Sulu gömlek değilse motor bloğu sökülüp rektefiye yapılacak.Bu durumda pistonların çapı büyüyecek. Standart piston uymayacak. Bu süreçte iyi bir usta bulma şansınıza kalmış. Düzgün rektefiye yapılmazsa yada gözden kaçan, değişmesine gerek yok diye düşünülüp değişmezse parçalar yine tüm işlemler baştan yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeLLaT86 -- 31 Ekim 2018; 16:59:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT86

    Araç hararetten dolayı silindir kapak contası değişiyorsa silindir kapağınında taşlaması gerekmektedir. Duruma göre pistonlar, segmanlar, subap takımı, yataklar ve çizik varsa gömleklerde değişicek. Kim ne derse desin inanmayın motor açılmadan söylemek imkansız. Sulu gömlek değilse motor bloğu sökülüp rektefiye yapılacak.Bu durumda pistonların çapı büyüyecek. Standart piston uymayacak. Bu süreçte iyi bir usta bulma şansınıza kalmış. Düzgün rektefiye yapılmazsa yada gözden kaçan, değişmesine gerek yok diye düşünülüp değişmezse parçalar yine tüm işlemler baştan yapılır.
    Mesajınızla birlikte araçtan tamamen vazgeçmiş bulunuyorum hocam 😊
  • Arabayı ekspertize değil iyi bir motor ustasına götürün.

    Zaten ekspertiz bu işten anlamadığını, acelesi yok ama değişse iyi olur diyerek göstermiş. Kapak contası problemi araç kullanıldıkça kötüleşecektir. Yağ-su karışma hızı arttıkça motoru aşınmadan dolayı yiyebilirsiniz.



    Ayrıca motorun sağlığı dyno testi ile anlaşılmaz. Bizim ülkede dynolarin tamamına yakını ayarsız. Sıfır arabayı %80 gösteren de var, 2 yaşında arabayı %110 gösteren de.

    Bir motor ustasına gidip kompresyon testi yaptırın. Bu test sonucunda ak ile kara belli olur. Sonra da kapak contası için fiyat alın.
  • Alınır da ekspertizci arkadaş üst kapak contası olduğunu nereden anlamış? Ayrıca üst kapak contası 1750 lira filan tutmaz. Alt yanı kapak sökülüp conta değişecek, haydi diyelim bir de kapak taşlandı, taşlama çok olsa 100-200 lira aralığındadır, conta 200, usta da 300 olsa taş çatlasın 600-700. Fakat kapak açılmışken subaplara baktırılır filan bu masraf biraz daha artar.

    Neyse uzun uzadıya yazmak istemiyorum. Eğer o motorun yağ soğutucusu varsa (ki olması lazım yanlış hatırlamıyorsam) ona baktırın. Soğutucudan da olur, ucuzdan başlayın hemen pahalısına gitmeyin. Kaçak silindir kapak contasından olsa başka belirti de olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    Alınır da ekspertizci arkadaş üst kapak contası olduğunu nereden anlamış? Ayrıca üst kapak contası 1750 lira filan tutmaz. Alt yanı kapak sökülüp conta değişecek, haydi diyelim bir de kapak taşlandı, taşlama çok olsa 100-200 lira aralığındadır, conta 200, usta da 300 olsa taş çatlasın 600-700. Fakat kapak açılmışken subaplara baktırılır filan bu masraf biraz daha artar.

    Neyse uzun uzadıya yazmak istemiyorum. Eğer o motorun yağ soğutucusu varsa (ki olması lazım yanlış hatırlamıyorsam) ona baktırın. Soğutucudan da olur, ucuzdan başlayın hemen pahalısına gitmeyin. Kaçak silindir kapak contasından olsa başka belirti de olur.
    Dogru soyluyorsunuz yag sogutucusuna bakilmali ancak 100 liraya kapak planya nerede yapiliyor merak ettim? 250 300 den asagi kapak yapan yok sasmazda. Dandik birsey yaptiriyorsaniz bilmem.

    Kapak sokulunce sibop lastikleri degisir ki degismesi en iyisi. Yag, su, antifriz, buji, orjinal silindir kapak contasi v.s. 1500 den asagi cikamazsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Dogru soyluyorsunuz yag sogutucusuna bakilmali ancak 100 liraya kapak planya nerede yapiliyor merak ettim? 250 300 den asagi kapak yapan yok sasmazda. Dandik birsey yaptiriyorsaniz bilmem.

    Kapak sokulunce sibop lastikleri degisir ki degismesi en iyisi. Yag, su, antifriz, buji, orjinal silindir kapak contasi v.s. 1500 den asagi cikamazsiniz.

    Alıntıları Göster
    İlkin kapak her zaman taşlanmaz, eğrilik varsa taşlanır. İkincisi 100 lira demedim, 100-200 lira diye bir aralık belirttim. Bu fiyatlar bulunduğunuz yere göre değişir. Üçüncüsü sağlam olan hiç bir şeyin değişmesi gerekmez. Supap lastikleri gerekirse sonradan külbütör kapağı açılıp değiştirilebilir bunun supap kapağının sökülmesiyle bir ilgisi yok. Buji yeniyse değişmez, yağ da yeniyse değişmez, gerektiği kadar takviye edersiniz. Ancak antifriz zayii olur.

    Bakın arkadaşlar, şunu çok net söylemek istiyorum. Bizde insanlar sanayide ciddi oranda kazıklanıyor maalesef. Hiç anlamayan adama olduk olmadık arızalarda motor da indiriyorlar, rektifiye de ediyorlar, bir supap kapağı contasına bırakın 1000 liraları 4-5 bin lira bile alabiliyorlar.




  • Mk4Ever. kullanıcısına yanıt
    2011 model 100bin km de lpg li ve %100 motor performans.
    Başka sorum yok hakim bey...
  • Bu araçta motorun yağ soğutucusu yokmuş yanlış hatırlamıyorsam öyle birşey geçti. Bu arada fiyatı veren ekspertizci değil ısrarla sormamıza rağmen bilemem ustalara sorun dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    2011 model 100bin km de lpg li ve %100 motor performans.
    Başka sorum yok hakim bey...
    %100 çıksa iyi %105 falan çıktı hocam 70 beygirlik araba 75 beygir güç verdi. Motor kullandıkça açılıyor demek mübarek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mk4Ever. -- 31 Ekim 2018; 21:0:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    İlkin kapak her zaman taşlanmaz, eğrilik varsa taşlanır. İkincisi 100 lira demedim, 100-200 lira diye bir aralık belirttim. Bu fiyatlar bulunduğunuz yere göre değişir. Üçüncüsü sağlam olan hiç bir şeyin değişmesi gerekmez. Supap lastikleri gerekirse sonradan külbütör kapağı açılıp değiştirilebilir bunun supap kapağının sökülmesiyle bir ilgisi yok. Buji yeniyse değişmez, yağ da yeniyse değişmez, gerektiği kadar takviye edersiniz. Ancak antifriz zayii olur.

    Bakın arkadaşlar, şunu çok net söylemek istiyorum. Bizde insanlar sanayide ciddi oranda kazıklanıyor maalesef. Hiç anlamayan adama olduk olmadık arızalarda motor da indiriyorlar, rektifiye de ediyorlar, bir supap kapağı contasına bırakın 1000 liraları 4-5 bin lira bile alabiliyorlar.

    Alıntıları Göster
    Bana işimi öğretmeyin ya

    o kadar çok biliyorsun ki: sibop lastiklerini külbütör kapağından değişeceğini düşünorsun dsfsgf
    kimlerle yazışıyoruz...




  • Contası yanık ne kadar kullanıldığına bağlı.Eğer üstüne bayağı gidilmişse motara zarar vermiş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Bana işimi öğretmeyin ya

    o kadar çok biliyorsun ki: sibop lastiklerini külbütör kapağından değişeceğini düşünorsun dsfsgf
    kimlerle yazışıyoruz...

    Alıntıları Göster
    Sen kimsin bilmem de, şunları şuraya bırakır kaçarım. Kimler kendine usta diyor ya...

    TheCarPassionChannelyoutube
    The ULTIMATE Guide To Replacing Valve Stem Seals The Easy Way
    https://www.youtube.com/watch?v=Et5aJnTE5w4

    Kleo 84youtube
    replace valve stem seals - with cylinder head on
    https://www.youtube.com/watch?v=zFmC66YU6zI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mk4Ever.

    Hocam bilemiyorum ki bugün aracı ekspertize götürdüm. Satıcıyla birlikte öğrendik. 2-3 ay önce rutin bakım yapılmış araca. Yağ ve su azalması yok araçta. Tekleme, ilk marşta çalışmama, hararet vs yok. Zaman olarak bilemiyorum. Ama bundan dolayı diğer parçalar da zarar görmüştür diyorsunuz doğru mu?

    Alıntıları Göster
    Ucu açık bir durum. Satıcı yalan söylüyor. Sıfırdan aldığım aracıma hararet yaptırdım. Ahan da böyle silindir conta falan dediler, adam olmadı bir türlü, sattım. Ha illa ki sorun çözülürdü ama bu da değişecek, bunun da değişmesi lazım dediler bir yerde yetti gayri dedim. Öyle yağ saça saça sattım. Ama bu satıcı gibi yalan da söylemedim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.