2010 model Opel Corsa 111. Yıl dizel aracımızı satıp yerine daha geniş iç hacme sahip bir araba almak istiyoruz. Kriterler şu şekilde
1- Kesinlikle otomatik vites olacak. 2- Ön ve arka en azından Corsadan daha ferah olacak. 3- Güvenli, konforlu ve sorunu olmayan bir model olacak. 4- Benzinli ise TSI benzeri az yakan, dizelse fiyatımızı aşmayacak.
Kriterler genel olarak bu şekilde. Sıfır olması tercihimiz ama ikinci el temizse düşünülebilir. Aklımızdaki araçlar şu şekilde:
1- Corolla: Sorunsuzluk, geniş ve şık içi tercih sebebi olabilir. 2- Jetta: Meksika üretimi dense de belli bir standartta ve TSI+DSG kombinasyonu başarılı. 3- Focus: Benzinlisi çok yakıyor, dizeli pahalı, temiz ikinci el düşünülebilir. 4- Skoda Rapid: Bayiiden göremesek de donanımı ve fiyatı tatminkar. Yorumları merak ediyorum. 5- Leon: Rapid ile aynı şekilde. 6- Civic: Çok beğenmedim. Lpg düşünmüyoruz.
Genel olarak bu şekilde. Tavsiye ve yardımlara açığım
60 bin TL.'ye alacağın sıfır arabanın yaklaşık 20 bin TL. si devlete vergi..
İkinci el temiz 2013-2014 araçlar daha mantıklı bence. Hem sıfıra göre daha üst seviye bir araç olur, hem satarken fazla değer kaybı yaşamazsın.
Şu an bütçemi 60bine çıkarabilsem direk 308 dizel active alacağım size de tavsiye ederim. Özellikle pug ve citroene karşı bir insan olarak bu sefer adamlar yapmış. Yeni 308 forumunu da okudum baya bi şikayet pek yok. Bayiide 2 kere inceledim, 1 kere test sürüşü yaptım çok beğendim aracı. Bi kere 1.6 dizel motor 1090 kg ağırlığıyla çok başarılı hem tüketim hem performans anlamında. Şekil ve dizayn da göreceli ama beğenmeyen yok gibi. Donanım desen active de bile dolu sayılır. Fiyat olarak da birçok bayii iyi indirimler yapıyor liste fiyatından. Ben de seneye bütçeyi denkleştirip focustan 308 e geçmek niyetindeyim.
Yalnız siz otomatik şart demişsiniz otomatiğini de bir araştırın japon aisin firmasının üretimi ve en başarılı tork konvertörlü şanzımanlardan birisi kullanılıyor. 1.2 eat6 modelini sanırım o fiyatlara alabilirsiniz benzinlisinin de rekoru var bir depoyla 1718kg yapmış ve noterle onaylatılmış.
yolcum
kullanıcısına yanıt
Hocam aile aracı olacağı için ikinci elde temizlik konusu da çok önemli, bunu göz önünde bulundurarak sizin önerebileceğiniz birkaç link vs. varsa atabilir misiniz?
Corolla düşünebilirsiniz çok rahat arabadır bu arada kaç model düşünüyorsunuz ?
Fluence edc
Latitude ama o paraya otomatik biraz zor
Latitude guzel araba da 1.600kg kasaya 1.5dci 110hp olmamış arkadaş.
d sinifi kaliteli bir araba ama gitmiyor.
0-100 degeri 14 saniye abi.
quote:
Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler
Latitude guzel araba da 1.600kg kasaya 1.5dci 110hp olmamış arkadaş.
d sinifi kaliteli bir araba ama gitmiyor.
0-100 degeri 14 saniye abi.
yakıtı üzmeyecekse corolla derim ben.
rapid yerine leon daha tercih edilesi. yine de dsg den uzak durun bence.
bunların dışında düşünürseniz 308 var 1.2 130 beygir olanı
quote:
Orijinalden alıntı: Mo1sQzaN
yakıtı üzmeyecekse corolla derim ben.
rapid yerine leon daha tercih edilesi. yine de dsg den uzak durun bence.
bunların dışında düşünürseniz 308 var 1.2 130 beygir olanı
Alıntıları Göster
tdi & dsg rapidspaceback olabilir
c sınıfından bile daha geniş iç hacmi var
2 yada 3 yıl garantiyi uzatıp rahat rahat binersiniz
zaten şanzımana 5 yıl garanti veriyolar
Leon en mantıklısı
Olur Öyle Şeyler
kullanıcısına yanıt
1500kg bence gayet yeterli 1.5dci hem vergisi de iyi. Belki 1.6dci olsaymis daha iyi olurmuş.
Zaten siz de Corolla'yı ilk sıraya yazıp tercih sebebini belirtmişsiniz. Anahtar kelime "sorunsuzluk". Araç alıp sinirinizi bozmak yerine keyfini çıkarırsınız. Kayınpederimde 96 model corolla var hâlâ yılda bir yağını katıp sorunsuz bir şekilde kullanıyor. İkinci el araçlar ile uğraşmak yerine üstüne az birşey ekleyip sıfırını da alabilirsiniz. Hemde iç mekan genişliği c sınıfının limitlerini zorladığı için rahat edersiniz. Cvt şanzımanda bir diğer artısı vites geçişleri hissedilmez ve az yakar.
Az km yapıyorsanız 1.2 otomatik 308 alın bence , vergi avantajından gelen para, dizele göre ucuz bakım maliyetinden gelen para ve benzinli - dizel arasındaki fiyat farkınıdan gelen parayıda benzin alırsınız :)
Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim. Tek tek cevap veremediğimden bu mesaj üzerinden ekleme yapacağım.
@n a v y_35 Hocam Fransız araçlarına genel olarak sıcak bakmıyoruz, araştırmadım bile şimdiye kadar ancak yarın detaylı inceleyebilirim. Teşekkürler öneri için.
@toyotaozudogru Hocam sıfır veya ikinci elde yeni kasalardan düşünüyoruz düşündüğümüz her araçta.
@newtonmeter@atomcu Tavsiyeler için teşekkürler. Ancak öncelikle Renault sonrasında ise Fluence düşündüğümüz bir araç değil. Fransız araçlarına genel olarak sıcak bakmıyoruz dediğim gibi. :)
@Mo1sQzaN Teşekkürler tavsiye için. DSG yenilerde sorun çıkarmıyor söylentisi var ama doğruluğu araştırılır. Az sonra bahsedeceğim Rapidden Octavia geçişi olabilir.
@dymmt Teşekkürler. Spaceback çok incelememiştim onunla ilgili de gerekli araştırmayı yapayım. Bagajını merak ediyorum doğrusu.
@_MaxPayne_ Tavsiye için teşekkürler. Memnuniyetinizi ve sorunlarınızı belirtirseniz sevinirim :)
@Acil Stop Hocam teşekkürler. Az sonra yazacağım şeyler durumu biraz değiştirdi.
@APPY038 Tavsiye için teşekkürler. Dediğim gibi Fransız algısı soğuk olsa da bakacağım. :)
Bu arada genel olarak bugün bir test sürüşü ve bayii gezmesi oldu, ondan bahsetmem gerekirse:
İlk olarak Jetta için Volkswagendan geçtik, sıfır Trendline 1.2 TSI DSG için 62.000e kadar inip 3 ay süre verince çıktı diyebilirim. İkinci el harici Jetta düşüneceğimi sanmıyorum.
Daha sonra Corolla için bayiiye gittik. Burada test sürüşü imkanımız oldu, sürüşü çok keyif vermedi ve fiyatları kesinlikle tuzlu. Beklediğim bir indirimi alamadım açıkçası. 67ye kadar indiler Touch paketi için.
Daha sonra Astra içimizde kalmasın diyerek zaman ölçüsünde en son olarak Opele uğradık. Astra tatmin etmedi. Bu yüzden çıkacakken, yandaki Hyundai bayisine de uğrayalım dedik. Elantra duymuştum forumdan daha önce ancak i30 daha ilgi çekiciydi, haliyle onunla fazlasıyla ilgilendik. Önce bayiide aracı inceleyip sonra test sürüşüne çıktık. Kesinlikle başarılı bir model olmuş. Style ve Design Pack donanımlarına baktık, gerçekten güzel bir araç olmuş. En kötü yanı ön konsol diyebilirim onun dışında kalitesiz hissettiren bir yeri yok dikkatimi çeken. Style için tanıdık olmamızla uygun fiyat aldık ancak ikinci elini incelediğimde Elite(full) donanım için bile 5000-7000 kilometrelerde 60.000 gibi fiyatlara bulunabildiği görünce sıfırından kesinlikle vazgeçtik. İkinci el ise düşünülebilir, makul fiyat ve kaliteli. Sorunları var mı henüz bilemiyorum.
Ek olarak siteyi detaylı incelediğimde Skoda Octavia modelinin 1.2 TSI DSG Optimal halinin 65.000 liste fiyatı olduğunu gördüm. Octavia bildiğime göre iyi bir araç olduğu için fiyat inebilirse makul geldi. İncelemeden yorum yapamadığım için sizlerin fikirlerini merak ediyorum.
Focus ise vazgeçtim derken benzinli hesabıyla mantıklı olabileceğini gördüm. Kendimce yaptığım hesapta i30 benzinli ve Focus benzinli arasında kendi kullanımımıza göre 5 yılda 1600 civarı bir fiyat çıkıyor. Kesinlikle çok değil ve Focus gerçekten etkileyici araba. Onun ise gayet dolu olan baz versiyonu Trend X 62.000, Style ise 66.000 gibi bir fiyatta. Güzel diyebilirim fiyatlara bir de indirim olursa. Powershift nasıl bilmiyorum.
Suzuki sx4 cross 2013 model
Opel astra dusunebilirsiniz hocam
1.2 dsg leon
Pejoya sıcak bakmıyorum demişsin fakat sana önerim 2012 model pejo 508 dizel otomatik. 2012 Model km si düşük araç bulabilrisin o paraya. Kesinlikle test dürüiü yap derim.
Attorney58A
kullanıcısına yanıt
Powershift şanzımanda da sorunlar olduğu ve zamanla gürültülü vites geçişleri yapabildiği söyleniyor. Zaten ford otomatik vitesde bir türlü dikiş tutturamadı sürekli arayış içerisinde olduğundan 2-3 yılda bir şanzıman değiştiriyor. Eğer içinize sindiyse ikinci el temiz bir i30 bakabilirsiniz.