Şimdi Ara

650 beygirlik Hyundai IONIQ 5 N ile piste çıktık (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
1.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Rindaman kullanıcısına yanıt

    Kendini şarj edecek kadar elektrik üretebiliyor mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Colda kullanıcısına yanıt

    EVs don't have an alternator because they run on electricity rather than gas.


    EV de alternatör yokmuş öyle yazıyor, benim hatam.

  • vezir kullanıcısına yanıt

    Evet Hc 0,5-1000 gibi çok geniş bir yelpaze arasında değişiyor gaz-katı temaslı yüzeyler için. Otomobil için kaçtır bilemiyorum, o yüzden hesaplayamıyorum ama anormal sonuçlar üretecek bir değer olduğunu düşünmüyorum çünkü pratikte nasıl oluyor mevcut otomobillerde görüyoruz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 24 Kasım 2024; 1:21:1 >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Bu konuda bana göre yeni çalışma yapılması lazım (iyi bir doktora tezi olur)h,çünkü formüller arası büyük farklar çıkıyor .Çünkü laminer akış için ilk fornül kullanılırken ,turbulans hava akışı için ikinci formul kullnılıyor.Aradaki büyük fark da buradan çıkıyor .

    Laminer hava akış için h

    h =10,45-v +(10 x v^^1/2)
    v : m/s

    Turbulans akış için
    h = C . v^^n

    external akış için C=12.1 , n=0.78
    100 km/h (27.78 m/s)
    h =161.8 çıkıyor

    ancak ilk formüle göre h=35.4 olmakta fakat bu formül havanın 5 m/s hızlarının üstünde kullanılmadığı için ikinci formül doğru oluyor

    özet . araç 100 km/h hızda eksi 10 C de giderken ısı pompası işi boş oluyor .
    yetersiz kalacağı için klasik ısotmadan mutlaka destek alması lazım yoksa içerisi devamlı soğuyacaktır.

    PTC sistemi ise bataryanın menzilini aşırı düşürdüğü zaten kullanıcılar tarafından doğrulanmıştır .

    araştırdım tesla bu konuyu atlamamış ve yazılımı dış sıcaklık düşünce PTC ısıtıcısını devreye alıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Kasım 2024; 10:58:50 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Olabilir, bu alanda yeni çalışmalar yapılırsa teknolojinin önü biraz daha açılabilir. Isı pompası belli sıcaklık aralığında verimli çalışıyor, bu aralıktan uzaklaşıldıkça verim düşüyor. O yüzden çok soğuk yerlerde araçlarında ısı pompası arayanları bazen anlamakta zorlanıyorum. Dışarda sıcaklık -20 dereceye düşmüşse ısı pompası çok daha az verimli çalışacaktır ama insanlar sanki bunun tersiymiş gibi algılıyor.

  • vezir kullanıcısına yanıt

    ünvan olarak "otomobil uzmanı" verilmiş. dh böyle ünvanlar mı vermeye başladı?

  • BalkanGöçmeniBirBey kullanıcısına yanıt
    Bilemiyorum ama 15 yıl kadar önce bu unvanı vermişler idi ,yeni değil yani

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    evet çok doğru bir tespit ısı pompası sıfır derece altında verimini kaybediyor ,bu COP değeri kataloglarında sanki sabit bir değer gibi yazılarak tüketiciyi aldatıyorlar .Aslında her ısı pompasının kalitesine göre aynen beygir gücü gibi dalgalanan sıcaklığa göre bir COP değeri vardır .Bu değer 1 olursa klasik ısıtıcı ile aynı olur ,1 in altına düşerse PTC ısıtıcı daha verimli hale bile gelebilir .

    Forumdaşlar için COP değerini kısaca söyle açıklayabiliriz ,herkesin bir fikir edinmesi açısından .

    COP mesela 4 ise ,harcadığı elektrik kw değerinin 4 katı olarak ısı üretir demektir. Bu da elektrikli araçlarda PTC ısıtının 1/4 kadar elektrik tüketerek aynı ısı değerini üreteceği anlamına gelir .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.