Kendini şarj edecek kadar elektrik üretebiliyor mu? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
650 beygirlik Hyundai IONIQ 5 N ile piste çıktık (3. sayfa)
-
-
EVs don't have an alternator because they run on electricity rather than gas.
EV de alternatör yokmuş öyle yazıyor, benim hatam.
-
Evet Hc 0,5-1000 gibi çok geniş bir yelpaze arasında değişiyor gaz-katı temaslı yüzeyler için. Otomobil için kaçtır bilemiyorum, o yüzden hesaplayamıyorum ama anormal sonuçlar üretecek bir değer olduğunu düşünmüyorum çünkü pratikte nasıl oluyor mevcut otomobillerde görüyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 24 Kasım 2024; 1:21:1 > -
Bu konuda bana göre yeni çalışma yapılması lazım (iyi bir doktora tezi olur)h,çünkü formüller arası büyük farklar çıkıyor .Çünkü laminer akış için ilk fornül kullanılırken ,turbulans hava akışı için ikinci formul kullnılıyor.Aradaki büyük fark da buradan çıkıyor .
Laminer hava akış için h
h =10,45-v +(10 x v^^1/2)
v : m/s
Turbulans akış için
h = C . v^^n
external akış için C=12.1 , n=0.78
100 km/h (27.78 m/s)
h =161.8 çıkıyor
ancak ilk formüle göre h=35.4 olmakta fakat bu formül havanın 5 m/s hızlarının üstünde kullanılmadığı için ikinci formül doğru oluyor
özet . araç 100 km/h hızda eksi 10 C de giderken ısı pompası işi boş oluyor .
yetersiz kalacağı için klasik ısotmadan mutlaka destek alması lazım yoksa içerisi devamlı soğuyacaktır.
PTC sistemi ise bataryanın menzilini aşırı düşürdüğü zaten kullanıcılar tarafından doğrulanmıştır .
araştırdım tesla bu konuyu atlamamış ve yazılımı dış sıcaklık düşünce PTC ısıtıcısını devreye alıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Kasım 2024; 10:58:50 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Olabilir, bu alanda yeni çalışmalar yapılırsa teknolojinin önü biraz daha açılabilir. Isı pompası belli sıcaklık aralığında verimli çalışıyor, bu aralıktan uzaklaşıldıkça verim düşüyor. O yüzden çok soğuk yerlerde araçlarında ısı pompası arayanları bazen anlamakta zorlanıyorum. Dışarda sıcaklık -20 dereceye düşmüşse ısı pompası çok daha az verimli çalışacaktır ama insanlar sanki bunun tersiymiş gibi algılıyor.
-
ünvan olarak "otomobil uzmanı" verilmiş. dh böyle ünvanlar mı vermeye başladı?
-
Bilemiyorum ama 15 yıl kadar önce bu unvanı vermişler idi ,yeni değil yani
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
evet çok doğru bir tespit ısı pompası sıfır derece altında verimini kaybediyor ,bu COP değeri kataloglarında sanki sabit bir değer gibi yazılarak tüketiciyi aldatıyorlar .Aslında her ısı pompasının kalitesine göre aynen beygir gücü gibi dalgalanan sıcaklığa göre bir COP değeri vardır .Bu değer 1 olursa klasik ısıtıcı ile aynı olur ,1 in altına düşerse PTC ısıtıcı daha verimli hale bile gelebilir .
Forumdaşlar için COP değerini kısaca söyle açıklayabiliriz ,herkesin bir fikir edinmesi açısından .
COP mesela 4 ise ,harcadığı elektrik kw değerinin 4 katı olarak ısı üretir demektir. Bu da elektrikli araçlarda PTC ısıtının 1/4 kadar elektrik tüketerek aynı ısı değerini üreteceği anlamına gelir .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X