< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
650 beygirlik Hyundai IONIQ 5 N ile piste çıktık (2. sayfa)
-
-
Konuya bak konusulanlara bak, bu forum adam olmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Editör arkadaşın açtığı konuda klimanın menzili ne kadar düşürdüğü ile ilgili bir şey geçmiyor ki?
Konuyu klimaya getiren editör değil, konu zaten klima da değil.
Konu Hyundai Ionic 5N Türkiye'ye gelmiş
Neden silsin o zaman?
-
Klima yok mu yani arabada? Klima daha sonra trenle mi gelecekmiş Türkiye'ye?
Ona da ayrı konu açılır heralde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşınız şarjda günde 300-400 bayıldığına göre taksici sanıyorum. başka bir izahı yok çünkü. bir taksici için de günde 7 saat şarj 17 saat yolda diyelim, 700km yol yapsa 400 lira gayet düşük maliyet gibi ama?
Arabaya batarya koymak, ek 20 litrelik plastik yakıt deposu koymak gibi bir şey değil. o piller çok pahalı ve çok ağırlar, pil hücresi fosil yakıt gibi enerji yoğun bir yapı değildir. bu yüzden tıpkı rokete yakıt koymanın dengesi gibi, otomobile de ağırlık-enerji tüketimi dengesini sağlayabilmek ve en önemlisi arabayı alırken o ekstra pillere binlerce dolar daha ödememek için her otomobile konulacak pil kapasitesinin de bir dengesi var.
Benzinli 10 yakıyorsa dizeli 5 yakıyordu evet. 2000'li yıllarda. Şu an da 1.33 tce Megane 8lt yakıyorsa, 1.5 dci 6 litre yakıyor.
Dizel araçlar ancak büyük bir dünya savaşı çıkar veya ona benzer bir kıyamet senaryosu gerçekleşirse tekrar kıymete biner.. bu gibi bir durumda şebekesiz taşınabilir enerjinin kıymeti anlaşılır. bunun harici Avrupa'da euro 4 motorlu dizellerin fiyatları yerde geziyor çünkü bir çok ana şehir merkezine giremiyorlar bile. 2030'dan itibaren euro 5 ve üstü bile alınmayacak.
Bende aslında dizelciyimdir temelde. muhteşem bir dönem geçirdi dizel ve dizellerden herkes çok çok memnundu. hele ağır araçlardaki büyük Suv'lardaki güçlü turbodizellerin hala rakibi yok. ama toplumsal sağlık gerekçeleri var, yapacak bir şey yok.
1.0 gibi çok küçük turbo motorlu araçları bende beğenmiyorum o konuda da hemfikiriz.
-
İşi demagojiye dökme, sadece yetersiz olduğun anlaşılır okuyanlarca. Bilgisi yetmeyenler tartışmada tıkanınca işi demagojiye dökerler. Sen arabanın klimasını sormadın. Klima açık menzilini sordun, cevabını da aldın.
Daha fazla uzatma istersen.
-
Zaten bilmediğim için sordum.
Senin yazdıkların kağıt üzerinde, teoriden ibaret.
Bu arada menzil konusunda herhangi bir bilgi vermedin.
Klima açıkken 350 km gidebilir şeklinde net konuşabiliyor muyuz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kağıt üzerinde teoriden ibaret değil, o hesaplarla evlere, binalara, araçlara klima büyüklüğü hesaplanıp takılıyor. uygulama hesapları onlar. Senin teori sanman ise çok normal, hiç şaşırmadım.
Vermedim çünkü klima ile menzil arasında anlamlı bir ilişki olmadığını söyledim. Cevap buydu ama cevabı bile anlamamışsın.
Anlaşılan uzatacaksın.
Öyleyse gelsin blok. .
-
şke yüzde 10 da gelse de bizde alabilsek
-
Klimanın menzile çok bir etkisi yok. Asıl menzil kaybı soğuk hava ve ısıtıcıların açık olduğu zamanda oluyor. Buna kış lastiğinin olumsuz etkisi de ekleniyor. Bir de üstüne kısa mesafe olacaksa tıpkı fosil yakıtlı araçlardaki gibi tüketim artıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler. Bu durumda ısıtma dediğiniz pil ısıtma mı oluyor?
Saatte 16kw harcadığını düşünürsek, sıcak hava üfleyen klima saatte 2-3kw tüketirse bence kayda değer bir tüketim oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araba çok iyi ama kablosuz Android oto ve carplay yok şaka gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X