Şimdi Ara

650 beygirlik Hyundai IONIQ 5 N ile piste çıktık (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
1.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Bak görürsün
    Fiat fiorino eski doblo dacia duster kangoo vb araçları arasan bulamayacaksın kimse satmayacak kiymete binecek toros gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Konuya bak konusulanlara bak, bu forum adam olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Colda kullanıcısına yanıt

    Editör arkadaşın açtığı konuda klimanın menzili ne kadar düşürdüğü ile ilgili bir şey geçmiyor ki?


    Konuyu klimaya getiren editör değil, konu zaten klima da değil.


    Konu Hyundai Ionic 5N Türkiye'ye gelmiş


    Neden silsin o zaman?

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Klima yok mu yani arabada? Klima daha sonra trenle mi gelecekmiş Türkiye'ye?

    Ona da ayrı konu açılır heralde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt

    Arkadaşınız şarjda günde 300-400 bayıldığına göre taksici sanıyorum. başka bir izahı yok çünkü. bir taksici için de günde 7 saat şarj 17 saat yolda diyelim, 700km yol yapsa 400 lira gayet düşük maliyet gibi ama?


    Arabaya batarya koymak, ek 20 litrelik plastik yakıt deposu koymak gibi bir şey değil. o piller çok pahalı ve çok ağırlar, pil hücresi fosil yakıt gibi enerji yoğun bir yapı değildir. bu yüzden tıpkı rokete yakıt koymanın dengesi gibi, otomobile de ağırlık-enerji tüketimi dengesini sağlayabilmek ve en önemlisi arabayı alırken o ekstra pillere binlerce dolar daha ödememek için her otomobile konulacak pil kapasitesinin de bir dengesi var.


    Benzinli 10 yakıyorsa dizeli 5 yakıyordu evet. 2000'li yıllarda. Şu an da 1.33 tce Megane 8lt yakıyorsa, 1.5 dci 6 litre yakıyor.


    Dizel araçlar ancak büyük bir dünya savaşı çıkar veya ona benzer bir kıyamet senaryosu gerçekleşirse tekrar kıymete biner.. bu gibi bir durumda şebekesiz taşınabilir enerjinin kıymeti anlaşılır. bunun harici Avrupa'da euro 4 motorlu dizellerin fiyatları yerde geziyor çünkü bir çok ana şehir merkezine giremiyorlar bile. 2030'dan itibaren euro 5 ve üstü bile alınmayacak.


    Bende aslında dizelciyimdir temelde. muhteşem bir dönem geçirdi dizel ve dizellerden herkes çok çok memnundu. hele ağır araçlardaki büyük Suv'lardaki güçlü turbodizellerin hala rakibi yok. ama toplumsal sağlık gerekçeleri var, yapacak bir şey yok.


    1.0 gibi çok küçük turbo motorlu araçları bende beğenmiyorum o konuda da hemfikiriz.





  • Colda kullanıcısına yanıt

    İşi demagojiye dökme, sadece yetersiz olduğun anlaşılır okuyanlarca. Bilgisi yetmeyenler tartışmada tıkanınca işi demagojiye dökerler. Sen arabanın klimasını sormadın. Klima açık menzilini sordun, cevabını da aldın.


    Daha fazla uzatma istersen.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Zaten bilmediğim için sordum.

    Senin yazdıkların kağıt üzerinde, teoriden ibaret.

    Bu arada menzil konusunda herhangi bir bilgi vermedin.

    Klima açıkken 350 km gidebilir şeklinde net konuşabiliyor muyuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Colda kullanıcısına yanıt

    Kağıt üzerinde teoriden ibaret değil, o hesaplarla evlere, binalara, araçlara klima büyüklüğü hesaplanıp takılıyor. uygulama hesapları onlar. Senin teori sanman ise çok normal, hiç şaşırmadım.


    Vermedim çünkü klima ile menzil arasında anlamlı bir ilişki olmadığını söyledim. Cevap buydu ama cevabı bile anlamamışsın.


    Anlaşılan uzatacaksın.


    Öyleyse gelsin blok. .

  • şke yüzde 10 da gelse de bizde alabilsek

  • Colda kullanıcısına yanıt

    Klimanın menzile çok bir etkisi yok. Asıl menzil kaybı soğuk hava ve ısıtıcıların açık olduğu zamanda oluyor. Buna kış lastiğinin olumsuz etkisi de ekleniyor. Bir de üstüne kısa mesafe olacaksa tıpkı fosil yakıtlı araçlardaki gibi tüketim artıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Bu durumda ısıtma dediğiniz pil ısıtma mı oluyor?


    Saatte 16kw harcadığını düşünürsek, sıcak hava üfleyen klima saatte 2-3kw tüketirse bence kayda değer bir tüketim oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba çok iyi ama kablosuz Android oto ve carplay yok şaka gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    evdeki hareketsiz ortamdaki klima ile saatte 100km/h giden aracın ısı kaybı kıyaslanamaz bile ,bu nedenle zor koşullardaki ısı kaybı dikkate alınarak düşünülenden fazla kapasiteli klima konuluyor .ısı pompası da aynı durum

    ayrıca ısı pompasında özellikle dışarıdaki ünite içeriyi ısıtırken dışarıda buzlanma nedeniyle verim kaybı yaşıyor aynı durum ev ısıtma amacıyla kullanılan ısı pompalarında da mevcuttur .Araçlardaki farkı ise bu soğuk hava nedeniyle depolanmış enerjiyi klasik hesaplamadan daha fazla tüketim ile yapmasıdır. Hesap yapmadım ama ısı kaybı dışında belki 1kwh de ek tüketim gelebilir .

    Her halükarda araçlardaki ısı pompası ısıtma da klasik yönteme göre en az 3 katı az tüketim nedeniyle EV araçlarda mutlaka bulunması gereken bir sistemdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Kasım 2024; 11:30:34 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Ben dVerdiğim rakamlar zaten ev için hesaplananın 3 katı.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    mesela COP : 3 ise ısıtma için 100 km/h hız ile haraket ,dışarısı eksi 10 derece ,iç çevirim temiz hava 3 alırsanız kaç BTU ve kwh tüketim hesaplıyorsunuz.

    gerçi soğuk havada COP değeri düşer ,bu nedenle 2 alabilirsiniz .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Kasım 2024; 15:21:26 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Tipik C segment bir otomobilin kabaca 12000 BTU kapasiteye ihtiyacı vardır. 12000 BTU yaklaşık 3500 wh a karşılık gelir. COP 3 alırsan 1150 wh elektrik tüketir bir ısı pompası. COP 2,4 alırsan ki -10 derecede 2 değil, 2,4 civarıdır, 1400 wh civarında elektrik tüketir. zaten otomobil alternatörlerinin kapasitesi de 1500-2000 wh civarındadır. Hadi abartalım 2500 wh olsun, zaten bir konvansiyonel bir otomobilin ısı pompası bundan çok tüketemez çünkü kaynak o kadar. Ayrıca bir otomobilin ısı yalıtımı nasıldır bu da hesaba etki eder. Çok iyi izolasyonlu bir otomobilin kapasite ihtiyacı daha düşük olacaktır. Elektrikli otomobiller konvansiyonel otomobillere göre tabandan daha az ısı kaybeder çünkü tabanda 10 santim kalınlığında yalıtımlı ve ısıtmalı/soğutmalı bir pil ünitesi var. Dolayısıyla elektrikli otomobillerin kabin içi ısı yalıtımı daha iyidir. Bunu da hesaba katmak gerek.


    Ben de zaten arkadaşa verdiğim örnekte 1323 wh civarı bir şey tüketir demişim. Aşırı soğuklarda bu katlanabilir ama hafif soğuklarda da bunun hayli altında olacağından bu bir ortalamadır.


    Car&Driver -10 derecede gerçek zamanlı bir test yapmış. Tesla Model 3 ve Hyundai Sonata'yı 24 saat soğukta çalışır durumda bırakmışlar. 24 saat içinde dış sıcaklık en düşük -13 dereceyi görmüş. Öğleden sonra testi bitirdiklerinde dış sıcaklık -4 dereceymiş. Arabaların iç sıcaklıklarını 18,5 dereceye ayarlamışlar. Arabaları boş yani kendileri de birer ısı kaynağı olan insansız olarak test etmişler! Tesla Model 3'ün bataryasının boşalması 24 saat tüketimine bakarak 45,1 saat sürmüş. Hyundai Sonata benzinli ise 51,8 saat sürmüş. Tesla Model 3 her saat bataryanın %2,2'sini harcamış çünkü Tesla her saat 1,6 kwh harcamış. Sonata ise her saat 10,3 kwh harcamış. Sadece ısıtırken bile geleneksel benzinli arabaların ne kadar verimsiz olduğuna muhteşem bir örnek daha. 1,6 kwh ile ısıtılabilecek bir alanı 10,3 kwh saat ile ısıtmak!...


    How Long Can an EV Keep the Cabin Warm in the Cold? We Found Out





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    çok kapsamlı ve detaylı bie açıklama yapmışsınız ,teşekkürler

    ancak asıl görmek istediğim şey convection kayıplarını hesaplamanız idi.Bunu dikkate aldınız mı ,bilemiyorum.

    soğuk havada ısı kaybında temel alınması gereken şey dışarısı soğukken aracın devamlı ısı kaybetmesidir .Konuyu iyi bildiğiniz için, detaya girmeden COP 2 veya 2.5 iken 100 km/h hızla giderken ,dışarısı eksi 10 derece iken içerisini 20 derecede tutmak için ne kadar ısı transferi yapmanız gerektiği idi .

    aklımda kaldığına göre araç dururken gerekli ısı kaybına göre 8-10 kat daha fazla ısı iletmeniz gerektirdiğidir .

    not :ısı kaybı hesabında hareket olduğu için öncelikle ön cam önem arz etmektedir , araç yüzey alanını mesela 10 m2 alarak hesaplayabilirseniz daha doğruya yakın görmüş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Kasım 2024; 17:38:53 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Ben teşekkür ederim.


    Konveksiyon kayıplarını hesaplayabilmem için gerekli parametreler (konveksiyon yüzey alanı/ısı transfer katsayısı/araç yüzey sıcaklığı) bende yok ama onları tedarik ederseniz bildiğim kadarıyla şu formülle hesaplayabiliriz: q = hA(Ts - Tf).


    Öte yandan hareket halinde bir otomobilin duran bir otomobile nazaran soğukta veya sıcakta daha fazla enerjiye ihtiyaç duyacağı bir gerçek ama ben söylediğiniz gibi 8-10 kat değil de daha düşük bir artış öngörüyorum çünkü yüzeyleri çok iyi izole edilmiş otomobillerin ısı transfer katsayısı düşük olacaktır. Bir otomobilin ısı transfer katsayısı kaçtır bilemiyorum, bende böyle bir veri yok.


    Ne var ki gerçek hayat verileri bize baz alabileceğimiz sonuçlar üretiyor. Gerçek hayatta da hız altında gerek konvansiyonel otomobillerde ve gerekse elektrikli otomobillerde menzil öyle inanılmaz bir şekilde düşmüyor. Evet düşüyor ama 8-10 kat birden düşmüyor. Olsun olsun yarı yarıya düşüyor.


    Öte yandan cevap verdiğim arkadaş sorusunu ABD'de geçen kış kar fırtınasında 24 saat mahsur kalan Tesla otomobilleri referans alarak konuşuyordu. O kar fırtınasında otomobiller hareket halinde değildi. O yüzden ona cevabımı ben bu çerçevede vermiştim, buna dikkat etmenizi tavsiye ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 23 Kasım 2024; 18:56:7 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    yüzey alanımız 10 m2
    delta T verdiğim ısıya göre 30 (20-(-10) oluyor

    ama em önemlisi hc yani w/m2.K

    bu herşeyi değiştiriyor ,ben 100 km/h hızla bu değeri 140 W/m2.K buldum acaba çok yüksek mi diye şüpheye düştüm ,çünkü o zaman 44kwh ısı transferi gerekiyor gibi ,ısı pompası bu işi yapamaz yada aşırı büyük ısı pompası gerekir ,diyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Kasım 2024; 19:55:14 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Colda kullanıcısına yanıt

    Araç giderken zaten kendini bir miktar amorti etmiyor mu?

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.