Şimdi Ara

650 beygirlik Hyundai IONIQ 5 N ile piste çıktık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Bu videomuzda 650 beygir gücündeki Hyundai IONIQ 5 N elektrikli otomobilin Türkiye lansmanına katılıyoruz. Aracın özelliklerini anlatıyor, pistte performansını test ediyor ve Türkiye fiyatını açıklıyoruz.



    00:00 Giriş

    00:22 IONIQ 5 N Dış Tasarım

    03:10 İç Tasarım

    10:14 Sürüş

    12:28 IONIQ 5 N Drag Testi

    12:50 Teknik Bilgiler

    21:39 Fiyat ve kapanış



    Ayrıca Bkz.Hyundai IONIQ 5 N şimdi Türkiye’de: İşte fiyatı ve detayları



    Hyundai'ın N serisinin ilk elektrikli otomobili olan Hyundai IONIQ 5 N, 650 beygir güç sunuyor. Hyundai’nin E-GMP platformu üzerine inşa edilen IONIQ 5 N, 21.000 devre kadar çalışan iki adet elektrikli motora sahip. En yeni nesil 84 kWh pil ile donatılan otomobil, yüksek enerji için motordaki iki kademeli invertör sayesinde 448 kW/609 PS ve 740 Nm tork, NGB devredeyken ise 478 kW/650 PS ve 770 Nm güç sunuyor. Maksimum 260 km/s hıza ulaşabilen IONIQ 5 N, 0-100 km/s hızlanmasını NGB devredeyken 3,4 saniyede tamamlıyor. Tamamen elektrikli aracın menzili ise karma kullanımda 448 kilometre, şehir içinde ise 589 km’ye kadar çıkabiliyor.



     









  • Saçma bir soru.


    C segment bir aracın iç hacmi 2,8 m3 ile 3,4 m3 arasında değişir. Ortalamasını 3 m3 alsak, otomobil şartlarında bu hacmi soğutmak için 2.655 BTU ya da 778Wh enerji gerekir. Örneğimizdeki otomobil 84 Kwh bataryaya sahip. Tam dolum verimi %90 olsa kabaca en çok 75 kwh enerji taşıyabilir. Bu da 75/0,778 = 58,35 saat yapar. Yani araç hareketsizken klimayı sürekli açık tutsak ve içinde de 2 kişi olsa bataryanın boşalması 2 tam gün + 10 saat sürer.


    Elektrikli arabayı eleştireceğim derken komik duruma düşmeyin. Klima açıkken menzil süratle kısalıyorsa bunun başka sebepleri vardır. Elektrikli arabanın eleştirilecek yanları elbette var ama klima-menzil ilişkisi en sonlarda bile yer almayabilir çünkü klima her saat bataryadaki enerjinin sadece %1-2'sini tüketmektedir.


    Bu soruyu neden sorduğunu tahmin edebiliyorum. Geçen kış ABD'de karlı yollarda kalan Teslaları görüp böyle bir çıkarım yapmışsın ama çıkarımın yanlış. Herhalde klima derken sıcak havayı kast ediyorsun ama sıcak hava da olsun olsun soğutmanın 2 katı enerji harcasın. hadi bir kat da benden olsun 3 kat diyelim. O zaman bile: 0,778 x 3 = 2300W = 75/2,3 = 32 saat yapar. O karlı yolda elektrikli arabaların kalma nedeni ısıtma-soğutma değildi. Soğuk havalarda bataryanın performansı dramatik olarak düşebiliyor ne kadar soğuk olduğuna bağlı olarak, sebep o.

  • Klima açıkken kaç km gidiyor?
  • Colda kullanıcısına yanıt

    Saçma bir soru.


    C segment bir aracın iç hacmi 2,8 m3 ile 3,4 m3 arasında değişir. Ortalamasını 3 m3 alsak, otomobil şartlarında bu hacmi soğutmak için 2.655 BTU ya da 778Wh enerji gerekir. Örneğimizdeki otomobil 84 Kwh bataryaya sahip. Tam dolum verimi %90 olsa kabaca en çok 75 kwh enerji taşıyabilir. Bu da 75/0,778 = 58,35 saat yapar. Yani araç hareketsizken klimayı sürekli açık tutsak ve içinde de 2 kişi olsa bataryanın boşalması 2 tam gün + 10 saat sürer.


    Elektrikli arabayı eleştireceğim derken komik duruma düşmeyin. Klima açıkken menzil süratle kısalıyorsa bunun başka sebepleri vardır. Elektrikli arabanın eleştirilecek yanları elbette var ama klima-menzil ilişkisi en sonlarda bile yer almayabilir çünkü klima her saat bataryadaki enerjinin sadece %1-2'sini tüketmektedir.


    Bu soruyu neden sorduğunu tahmin edebiliyorum. Geçen kış ABD'de karlı yollarda kalan Teslaları görüp böyle bir çıkarım yapmışsın ama çıkarımın yanlış. Herhalde klima derken sıcak havayı kast ediyorsun ama sıcak hava da olsun olsun soğutmanın 2 katı enerji harcasın. hadi bir kat da benden olsun 3 kat diyelim. O zaman bile: 0,778 x 3 = 2300W = 75/2,3 = 32 saat yapar. O karlı yolda elektrikli arabaların kalma nedeni ısıtma-soğutma değildi. Soğuk havalarda bataryanın performansı dramatik olarak düşebiliyor ne kadar soğuk olduğuna bağlı olarak, sebep o.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 11 Kasım 2024; 15:16:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Saçma bir soru.


    C segment bir aracın iç hacmi 2,8 m3 ile 3,4 m3 arasında değişir. Ortalamasını 3 m3 alsak, otomobil şartlarında bu hacmi soğutmak için 2.655 BTU ya da 778Wh enerji gerekir. Örneğimizdeki otomobil 84 Kwh bataryaya sahip. Tam dolum verimi %90 olsa kabaca en çok 75 kwh enerji taşıyabilir. Bu da 75/0,778 = 58,35 saat yapar. Yani araç hareketsizken klimayı sürekli açık tutsak ve içinde de 2 kişi olsa bataryanın boşalması 2 tam gün + 10 saat sürer.


    Elektrikli arabayı eleştireceğim derken komik duruma düşmeyin. Klima açıkken menzil süratle kısalıyorsa bunun başka sebepleri vardır. Elektrikli arabanın eleştirilecek yanları elbette var ama klima-menzil ilişkisi en sonlarda bile yer almayabilir çünkü klima her saat bataryadaki enerjinin sadece %1-2'sini tüketmektedir.


    Bu soruyu neden sorduğunu tahmin edebiliyorum. Geçen kış ABD'de karlı yollarda kalan Teslaları görüp böyle bir çıkarım yapmışsın ama çıkarımın yanlış. Herhalde klima derken sıcak havayı kast ediyorsun ama sıcak hava da olsun olsun soğutmanın 2 katı enerji harcasın. hadi bir kat da benden olsun 3 kat diyelim. O zaman bile: 0,778 x 3 = 2300W = 75/2,3 = 32 saat yapar. O karlı yolda elektrikli arabaların kalma nedeni ısıtma-soğutma değildi. Soğuk havalarda bataryanın performansı dramatik olarak düşebiliyor ne kadar soğuk olduğuna bağlı olarak, sebep o.

    Aslında kötülemek için değil, son iki senede ısı pompası kullanmaya başladıkları için sormuştum.


    Sicak hava için cevabınız doğru olabilir ama soğuk havada bu tüketim 3 kata yaklaşacaktır sadece klima için.


    Varsa soğuk hava ve sıcak hava testleri keyifle izleriz.

    Koskoca firma muhakkak yapmıştır.





  • Colda kullanıcısına yanıt

    Testleri var mıdır yok mudur, varsa kim yapmıştır, ne kadar güvenilirdir bilemem ama yukarıda verdiğim BTU/watt rakamları mühendislik hesapları sonucu ortaya çıkan rakamlar. Zaten ortalama bir insan da benzer bir çıkarım yapabilir. 9000 BTU 20 m3 bir odaya yetiyorsa, altı üstü 3 m3 hacmi olan bir arabanın 1500-2000 BTU dan fazla tüketemeyeceği ortada. Gerisi basit çarpma-bölme işlemi.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Tabi arabanın içinde kaç kişi olduğunu da hesaba katmazsak.

    Soğuk havada araba karşı rüzgar yerse mesafe ne kadar düşüyor gibi testler de lazım.

    En ağır koşullarda gidebildigi mesafe önemli benim için, yoksa içten yanmalı motordan vazgeçmeye gerek yok.


    Kötü bir şey demiyoruz. Kimseyi kötülemiyoruz.

    Oraya 380 km gider yazınca konu kapanıyorsa eyvallah.

    Bende ayakkabı aldım, giymezsen 10 sene dayanır dedi satıcı.

  • 800 km altı menzil = çöp

    Şuan babam hastanede sürekli gidip gelmem gerekebilir günümün çoğu stresle yogunlukla geciyor bir de bunlarin arasinda durup arabanin menzilini mi dusunecegim omg

    Elektrikli araclar anca 2. Araba olur
  • Araba performans isteyen için muazzam bir araba parasına değer. Bundan alacağın performansı ve keyfi benzinli üst düzey arabada bile alamazsın.

    Bu arada Dacia var elektrikli klimayı açınca menzil çok fark ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Novagate -- 9 Kasım 2024; 21:47:45 >
  • carwowyoutube
    Change your car with Carwow: https://bit.ly/Change-Your-Car-2409 Can an electric car be fun to drive on track? Well to find out, we've got our hands on one of the most exciting EVs around, the Hyundaio IONIQ 5 N, and we're going to compare it around Silverstone against a BMW M2 Competition! So let's see how the two compare. Starting with the Hyundai, it’s powered by two electric motors which combine to produce 650hp and 770Nm of torque. Due to the two motors, it has four-wheel drive, and it weighs in at 2,235kg. As new, an IONIQ 5 N costs around £65,000. Then we come to the BMW. It comes with the same 3-litre twin-turbo straight-six as found in the latest M3, but the output has been dialled down slightly, so it’ll produce 460hp and 550Nm of torque. This power is delivered to the rear wheels only, and it tips the scales at 1,725kg. If you’re looking to buy one new, it’ll set you back around £65,000. So do you think the EV sceptic will find any positives when taking the IONIQ on track? You'll need to stick with Mat and Sam to see for yourself! Thanks to: Hyundai Ioniq 5 N - https://www.facebook.com/andywilmotraing/ BMW M2 - https://www.instagram.com/j90_sry/ BMW M2 - https://www.instagram.com/jms_oncars/
    https://www.youtube.com/watch?v=ChBehnCUGKU
  • Colda kullanıcısına yanıt
    Havaların soguduğu şu günlerde en normal eylemlerden biri olan ısıtıcı klima açıkken menzil ne olur?

    e-araçların en zayıf yönü. benzinli araçta ısıtıcı açıkken menzil hiç değişmiyorken e-araçta menzil baya bir düşüyor.

    Oldukça can sıkıcı bir durum. Fakat ondan daha sıkıcı olan, sık sık şarj etmek için istasyonlara uğrama zorunluluğu...

    Benim 2018 manuel Mazda 3 benzinli 1.5 Skyactiv ile 1000-1100km'de bir istasyona uğruyorum ki o da 3dk, e-araç olsa 300km'de bir uğrayacam o da en az 1 saat. Sıkıntı.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Tabi sıra beklemediğinizi varsayarsak.

    Uzun yola çıkanlara rabbim sabır ve mola yerlerinde içilecek çay için para versin inşallah.

  • Çok sayıda Audi dahil üst seviye benzinli araç kullandım hiçbirinde elektrikli arabadan aldığım keyfi ve performansı almadım. Elektrik şarj işi sıkıntılı olabilir ama elektrikli araba kullanan kişi bir daha içten yanmalı bir motorlu arabaya zor biner. Hele konudaki arabayı kullanan kişi içten yanmalı motorlu arabası varsa ertesi gün satışa koymazsa bende birşey bilmiyorum.
  • Colda kullanıcısına yanıt

    Verdiğim rakamlar 2 kişi üzerinden hesaplanmış rakamlar. İlk mesajımda belirtmiştim zaten. 5 kişi alırsak 4515 BTU yani 1323 wh gerekiyor. 75/1,323 = 56,7 saat yapar yani 2 tam gün ve 8 saat. Değişen pek bir şey yok çünkü insan vücudu 24 saatte 2000-2500 kalorilik ısı üretir. Bu da saatte ortalama 365 BTU yapar. Fazladan 3 kişi 365 x 3 = 1095 BTU yani 320 wh gibi bir şey yapar. Çok önemli bir ayrıntı değil. Zaten hiç bir otomobilde sürekli 5 kişi olmaz. Ortalaması 2'dir ve ben de 2 almıştım önceki hesaplamada.


    Rüzgar olması elbette bir faktör ama o da sonucu anlamlı şekilde değiştirecek bir parametre değil. 100 kms hızla giden bir otomobilde rüzgar karşıdan 30 kms hızla esse klima enerji tüketimi en fazla %30 artar. Yani 1323 wh olmaz da 1720 wh olur. O da bataryayı 75/1,720 = 43,6 saatte bitirir. yani 2 tam günden sadece 4 saat eksik.


    Karşıdan 30 kms hızla esen rüzgar ise 100 kms hızda giden bir otomobilin güç gereksinimini %7-10 kadar artırır. Yani 100 kms hızda 12 kwh harcayan bir elektrikli otomobil, rüzgarla birlikte 13-14 kwh harcamaya başlar fakat 100 kms hızla giderken karşıdan 100 kms hızla rüzgar esiyorsa bu defa tüketim 3 kat kadar artar. Ne var ki 100 kms hızla esen rüzgar, rüzgar değil fırtınadır.


    Yine söylüyorum, ısıtma ve soğutmanın menzil üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur ama çok soğuk bir hava batarya kapasitesini tasarıma bağlı olarak çok ciddi oranda düşürebilir. Bu durum bataryanın ısıtma özellikli olup olmamasına ve tipine bağlı olarak değişir. Örneğin li-on bataryalar soğuktan daha çok etkilenirken lifop4 bataryalar çok az etkilenir vb.


    Bu işler hep mühendislikle ilgili. Burada forum köşesinde kahve muhabbetiyle yargılayabileceğimiz şeyler değiller.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 11 Kasım 2024; 15:23:10 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    E tamam o zaman, editör arkadaştan rica edelim konuyu silsin, tartışmayalım. Forum ne için var zaten.

    Firma muhakkak gerekli testleri yapar, kış şartlarında 300km menzilin altına düşmediğine emin oluruz.

  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Şunu hala anlamadık, esas sorun menzil değil şarj süresi. Bugün tüplü araçlar 300-400 km gidiyor en fazla ama ne oluyor 10 dkda dolum yapıyor. Elektrikli araçlarda da bu gerçekleşirse menzilin önemi kalmaz..
  • Bu elektrikli arabaların motor ömürleri 150bin km civarı.. pil hikaye.
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Hayır menzil de önemli
    Sarji 3 saat giden ama 10dkda sarj olan telefon mu istersin
    Sarji 2 gün giden ama 1 saat sarj olan telefon mu?
    Düzgün bir hale bilerek sokmuyorlar yavas yavas menzil artirarak bundan ekstra para kazanma pesindeler

    Ben dizel arabama biner gezerim düzgünü çıkana kadar hiç işim olmaz
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt

    aynen öyle. ben de dizelle devam ediyorum. ne zaman %80 şarj 5 dk'da bitecek duruma gelir, o zaman almayı düşünürüm.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Hocam dizel araçlar ilerde altın gibi kıymetli olacak

    Doğa moğa ayağına herkesi bool bol bos yere benzin yakan 1.0 motorlu dandik arabalara mahkum ettiler

    1 tane bu benzinliden alacan 1 tane de sehir içinde gez toz diye elektirikli alacan diye dayatiyorlar

    Bir arkadasimda opel mokka var adam her gün sarja 300 400 bayılıyor o sarj olurken de gidip kafede mafede para harcamak zorunda kalıyor eee nerde bunun hesabi kitabi?

    Benzinliye bakiyorum ayni araba ayni kasa 10 litre yakiyorsa dizeli 5 litre

    Milleti saglam kaziklayacak yol bulmuşlar en basitinden elon musk cyber trucka o kadar 5.8 metrelik uzunluk kocaman bagaj koyana kadar birkac unite daha batarya koyamiyor mu?
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt

    Bit pazarına da nur yağacak mı ?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.