Şimdi Ara

7 kişilik Dacia Jogger ön inceleme - Üçü bir arada otomobil!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • DonanımHaber olarak 7 koltuklu Dacia Jogger'ın Iğdır'da düzenlenen Türkiye lansmanına katıldık. Burada Jogger'ı kısa da olsa deneyimleme şansı elde ettik ve ön inceleme niteliğinde bir çekim yaparak ilk izlenimlerimizi siz değerli izleyicilerimize aktarmaya çalıştık.



    Bizim kullandığımız otomobil Dacia Jogger'ın Expression versiyonu. Otomobilde 16 inç alaşımlı jantlar, geri görüş kamerası ve ön koltuk ısıtma gibi opsiyonel olarak sunulan bazı donanımlar mevcut. Bu donanımlar seviyeye göre değişiklik gösteriyor. Araçtaki 1.0 litre TCe motor 110 hp güç ve 200 Nm tork üretiyor. Şanzıman olarak 6 ileri manuel tek seçenek. 2023'te 140 beygirlik tam hibrit versiyonla birlikte otomatik şanzıman gelecek.



    Dış ve iç tasarım



    Dacia Jogger, dışarıdan bakıldığında göze hoş gelen bir tasarıma sahip. Öndeki Y ışık imzalı gündüz LED'leri, yeni logonun yer aldığı panjur tasarımı, modüler tavan rayları ve arkada Volvo'yu anımsatan stop lambaları ilk bakışta dikkat çekiyor. Tasarımın dışında bagaj kapağı oldukça geniş ve açıldığında epey yüksekte kaldığı için rahat bir kullanım sunuyor. Yükleme eşiği de oldukça düşük olduğundan dolayı geniş bagajıyla eşya taşımak için pratik bir kullanım sunuyor.



    İç tarafta ikinci ve üçünsü sıra koltuklar katlandığında tam düz bir zemin oluşmuyor. Ancak videoda gördüğünüz gibi koltukları dik bir şekilde öne dayadığınızda düz ve alçak bir zemin elde edebiliyorsunuz. Bu da biraz uğraş gerektiriyor ve işi acele olanlar için fazla pratik değil. Koltuklar kolay katlandığı için en arka sıraya erişim oldukça kolay. Bu alanda 180 cm boyumla baş mesafesi açısından hiç sorun yaşamadım. Ancak bacaklar için alan fazla olmadığından dizinizi epey kırmak zorunda kalıyorsunuz.



    Dacia Jogger'ın ikinci sıra koltukları tiyatro düzenine sahip yani ön koltuklara göre daha yüksekte kalıyor. Kumaş kaplamalı koltukların konforu orta seviyede. Katlanabilirliği dışında herhangi bir ayarı yok. İkinci ve üçüncü sıra koltuklar için 12V güç çıkışları dışında sunulan herhangi bir detay da yok. Ön koltuklar oldukça şık ve yan destekleri oturan kişiyi güzel sarıyor. Bizim sürdüğümüz modelde bulunan orta kol dayamanın da yumuşak yapısı sayesinde rahat bir sürüş deneyimi sağladığını söylemek mümkün.



    Sürüş deneyimi



    Dacia Jogger, bir otomobilden fazlasını beklemeyenler için uygun bir araç. İç mekânda kalite hissiyatı tahmin edebileceğiniz üzere epey düşük. Konsol ve ön kapı içlerinin bazı kısımlarındaki yumuşak kumaş malzeme dışında dokunabileceğiniz tüm yüzeyler sert plastik malzemeden yapılmış. Hâl böyle olunca fazla titreşimli yollarda trim sesi alabiliyorsunuz. Üç silindirli motorun sesi içeriye fazla yansımıyor. İlk hızlanmalarda ise gaz pedalına yüklendiğinizde kulağa oldukça hoş gelen bir sesi var. 110 km/s hızdan sonra rüzgar sesini almaya başlıyorsunuz ancak pek rahatsız edecek düzeyde değil.



    1.0 litre turbo motor, yokuş çıkarken dahi performans konusunda çok sıkıntı yaratmadı. Ancak ben otomobilde tek kişiydim ve lansman olduğu için kalabalık bir ailenin kullanacağı şekilde fazla ağırlıkla test etme şansım olmadı. 6 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri kolay ve oranları uzun. Debriyaj pedalı da yumuşak olduğu için fazla yormuyor. Araçta start-stop sistemi mevcut. Debriyaja bastığınız anda motoru devreye sokarak görevini başarıyla yerine getiriyor. Jogger'ın aks mesafesi uzun, bu nedenle Sandero'ya göre daha konforlu bir uzun yol deneyimi sunuyor.



    Dacia Jogger'ın içine oturduğunuzda keşke biraz daha kaliteli olsaydı diye içinizden geçiriyorsunuz. Giriş seviyesinde multimedya sistemi dahi yok. Üst seviyede bulunan 8 inç dokunmatik ekran da ara sıra ufak takılmalar yaşasa da genelde istediğiniz menüye kolayca geçmenizi sağlıyor. Arayüz ise yeni bir otomobil için biraz demode ve ses deneyimi orta düzey. Apple CarPlay desteği ise oldukça işlevsel.



    Dacia Jogger ile ilgili bazı teknik detaylar




    • Uzunluk: 4547 mm

    • Genişlik: 1848 mm

    • Yükseklik: 1674 mm

    • Aks mesafesi: 2897 mm

    • Yerden yükseklik: 200 mm

    • Bagaj hacmi (min-maks): 212 - 2085 litre









  • dün jogger expression LPG li versiyon ile 700KM civarı yol yaptık.


    araçta inceden bir motor sesi geliyor. özellikle araca yüklenince ince tiz bir ses geliyor motordan.

    rüzgar sesini fazla alıyor gibime geldi.

    yokuşlarda vites küçültmeniz gerekebilir.

    90 civarı 6. vitese geçmenizi istiyor. şehir içi vitesle baya bi oynanır.

    multimedia ekran dokunmatiği güzel, Car play de sorunsuz çalışıyor.

    eller serbest sistemi çok iyi olmuş bu arabaya

    arkadaki 6. ve 7. koltuklar gayet rahat. orta koltukları ön koltuklara yanaştırıp vip havası da verebilirsiniz :)

    güneşliklerde ayna var arkadaşlar. malum dusterlarda yolcu güneşlikte ayna yok. hatta sahibi olduğum modelde şoför güneşliğinde de ayna yok. Ruhsat koyma yeri var o kadar.

    arka koltuk üzerinde de aydınlatma lambası var.(2021 dusterda o da yok :) )

    otobanda 150 ile giderken hissettirmiyor. kaymak gibi gidiyor.

    koltuk dayaması güzel fakat biraz fazla ilerde gibi geldi bana.

    bardak koyma yerleri saçma sapan. koltuk dayamanın altına bardak koyma yeri mi yapılır arkadaş!

    emniyet kemerlerinde yükseklik ayarı yok yada ben göremedim. farklı bir teknoloji kullanmış da olabilirler.

    ön kısmı stepway gibi küçük geldi.(kaput bölümü)

    şehirlerarası LPG ile 75-85 kuruş arası yaktı. (150 ile gidilen bölüm ve 100-110 aralığı ile gidilen bölüm de 10 kuruş kadar fark oldu)

    lpg li modelde stepne yok arkadaşlar tamir kiti koymuşlar.(ilaç ve lastik şişirme aparatı-çakmaklı)


    şimdilik aklıma gelenler bunlar.

  • Yaşamak hüner değil seninle ölmek istiyorum Jogger. Euro Ncap 1 yıldız.

  • Gülmeli miyim ağlamalı mıyım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SmuraY S kullanıcısına yanıt

    Şu arabanın fiyatı ulaşılabilir seviyede olsa euro ncap falan bakmam direkt alırım.

    Ama bu haliyle 500 bin liraları bu araçlara bağlamak delilik.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dün jogger expression LPG li versiyon ile 700KM civarı yol yaptık.


    araçta inceden bir motor sesi geliyor. özellikle araca yüklenince ince tiz bir ses geliyor motordan.

    rüzgar sesini fazla alıyor gibime geldi.

    yokuşlarda vites küçültmeniz gerekebilir.

    90 civarı 6. vitese geçmenizi istiyor. şehir içi vitesle baya bi oynanır.

    multimedia ekran dokunmatiği güzel, Car play de sorunsuz çalışıyor.

    eller serbest sistemi çok iyi olmuş bu arabaya

    arkadaki 6. ve 7. koltuklar gayet rahat. orta koltukları ön koltuklara yanaştırıp vip havası da verebilirsiniz :)

    güneşliklerde ayna var arkadaşlar. malum dusterlarda yolcu güneşlikte ayna yok. hatta sahibi olduğum modelde şoför güneşliğinde de ayna yok. Ruhsat koyma yeri var o kadar.

    arka koltuk üzerinde de aydınlatma lambası var.(2021 dusterda o da yok :) )

    otobanda 150 ile giderken hissettirmiyor. kaymak gibi gidiyor.

    koltuk dayaması güzel fakat biraz fazla ilerde gibi geldi bana.

    bardak koyma yerleri saçma sapan. koltuk dayamanın altına bardak koyma yeri mi yapılır arkadaş!

    emniyet kemerlerinde yükseklik ayarı yok yada ben göremedim. farklı bir teknoloji kullanmış da olabilirler.

    ön kısmı stepway gibi küçük geldi.(kaput bölümü)

    şehirlerarası LPG ile 75-85 kuruş arası yaktı. (150 ile gidilen bölüm ve 100-110 aralığı ile gidilen bölüm de 10 kuruş kadar fark oldu)

    lpg li modelde stepne yok arkadaşlar tamir kiti koymuşlar.(ilaç ve lastik şişirme aparatı-çakmaklı)


    şimdilik aklıma gelenler bunlar.





  • farklı bir araç. doblo tarzı araç almak istemeyen binek araç konseptli geniş aile aracı.

    aslında mantıklı güzel araç ancak dacia kalitesi benim bildiğim gibiyse param olsa da almazdım herhalde..

  • Bu CMF-B platformunda 5 kişilik (Stepway) 7 kişilik (Jogger) uzatmalı yukseltmeli kupa sistemi 2024-2025 yıllarında satışa sunulacak olan Duster-3 ve Bigster modellerinde de uygulanacakmis.
    Duster-3 ile Bigster camların başlangıcına kadar (kaput, camurluklar, kapilar) aynı govde elemanlarını kullanacakmis. Bigster sadece ön kapı üzerinden baslayacak ufak bir yukseltiyle arka bagaj bölümünde çıkıntı verilerek 7 kisilik forma kavusturulacakmis.
    Tabiki amaç 7 kisilik büyük bir SUV'u düşük maliyetle sunabilmek.
    Ama en azından Bigster'in çekici tasarımı Duster-3'e ilham vereceği icin seneye şık ve gösterişli bir Duster göreceğiz gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 11 Aralık 2022; 15:52:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ne 500 bin i şu an 700 bin civarı

  • güvenli bir otomobil üretmek bu kadar zor olmamalı, otomatik cam , ayna olmasında güvenli bir otomobil olsun o kadar zor mu anlamış değilim.

  • 2011 ford fiestam vardi.Satıp jogger aldım.Her açıdan daha güzel geldi bu araç.Yumuşak vites ve debriyaj,atmosferik motorlara göre hissedilir daha fazla tork.lpg 9 tl iken 320 liraya dolan depo.ve en önemlisi de yüksek araç keyfi bambaşkaymış.

  • arabanın uzun olmasını beklerdim. 7 kişilik bir otomobil için 4.5 metre çok çok az bi uzunluk.

  • Daha uzunu minibüs oluyor zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gayet yeterli bir uzunluk. ön, orta ve arka kısmına oturmakta problem yok.


    bayide inceleyin derim.

  • bu araç ncap de neden 1 yıldız ? birde arabda hiç birşey yok desek yeri boş teneke ve 750 bin . egea da ha iyi 728 bine hemde

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Aktif güvenlik önemleri yok, yaya ve bisiklet uyarısı, şerit takip yok, çapraz geri çıkış yok, 3. sıra (en arka sıra araç 7 kişilik) emniyet kemeri hatırlatıcısı yok..


    Pasif güvenlik olarak kesinlikle 1 yıldızlık olayı yok arabanın, 3-5 sene önceki 4-5 yıldızlı araçlardan hiç bir farkı yok neredeyse.. hepimizin 5 yıldız diye bindiği 4-5 yaşında aktif güvenlik sunmayan araçlar şuan teste girse değil 1, Punto gibi anca 0 sıfır yıldız alır.


    Bir an önce euro-ncap'in çıkıp bu işi yıldız bazından çıkarıp açıklığa kavuşturması lazım.. aktif güvenlik/pasif güvenlik diye 2'ye ayırarak aracı neticelendirmeliler.. herkes 2000lerdeki gibi sanıyor euro ncap'i, 4-5 yıldız alan tank gibi, 1-2 yıldız alan teneke..


    Bütün yıldızları belirleyen şey aktif güvenlik artık.. çarpışma güvenliği sunmayan araçların devri uzun yıllar önce kapandı. renonun son nesil CMF-B platformu var zaten araçta, yeterli çarpışma güvenliği sunmaması söz konusu olamaz.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hiç bir donanımda perde hava yastığı yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Hiç yok? opsiyon bile?


    Yoksa perde havayastıkları 3. sırayı korumadığı için mi pasif güvenlikte kayıp yaşamış? ilk testlerde böyle belirtiyorlardı.. eğer perde değil sadece sürücü yan airbag varsa o zaman kötü.


    Fakat o durumda da %70 koruma almaz. mutlaka perde airbag olması lazım bence.

  • Merhaba

    Bir iki haftaya bu aracı alıyorum. Alırken şuna buna dikkat et, mutlaka şunları yap dediğiniz bilgileri paylaşırsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben beğendim

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.