Şimdi Ara

7 VİTESLİ DSG İLE KAÇ KM? (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
3
Favori
62.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MiDNiGhTKiSs kullanıcısına yanıt
    hayır 3 sahibiyim , aracın geçmişini biliyorum ilk günden son güne kadar doğuş bakımlı olduğundan zaten volksvagenimden bakılabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dakturk

    hayır 3 sahibiyim , aracın geçmişini biliyorum ilk günden son güne kadar doğuş bakımlı olduğundan zaten volksvagenimden bakılabiliyor
    anladım teşekkürler merak ediyorum 100.000 deviren ve sorunsuz kullanan bir kişinin yorumlarını ondan sordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiDNiGhTKiSs

    anladım teşekkürler merak ediyorum 100.000 deviren ve sorunsuz kullanan bir kişinin yorumlarını ondan sordum.

    Alıntıları Göster
    Çok faydalı konu olmuş emeği geçenlere teşekkürler takip halindeyim. Bu yazıları okudukdan sonra ne golf ne leon alasım geliyor. En iyisi japon şanzımanı galiba civic veya corolla alıp acaba otomatik vites arıza verir mi diye düşünmekten kurtulmak istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaliminsan

    Çok faydalı konu olmuş emeği geçenlere teşekkürler takip halindeyim. Bu yazıları okudukdan sonra ne golf ne leon alasım geliyor. En iyisi japon şanzımanı galiba civic veya corolla alıp acaba otomatik vites arıza verir mi diye düşünmekten kurtulmak istiyorum.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, Aracım 57000Km dayandı. Sadece bu yıl içerisinde 4-5 defa uzun yol yapmama rağmen bir sorunla karşılaşmamıştım ve bana göre sorunda yoktu fakat doğuşta birtest sürüşü sırasında ustam senin kavramanda problem var ileride sorun cıkarsa daha kötü olur garantinde varken değişsin demesiyle, uzatılmış garantimin bitmesine 10 gün kala kavrama değişiklik kararı alındı. Bu arada şanzıman takozunun da kırık olduğu bildirildi.

    Sonuçta 4 yıl bakımı + kavrama değişikliği + şanzıman takozu olmak üzere toplamda 650,-tl gibi bir fiyata garantiden yapıldı (yaklaşık 450 bakım geri kalanı şanzıman takozu'nun parca fiyatı).

    Ben engelli olduğum için otomatik vites benim için olmazsa olmazlardan. Dolayısı ile tereddüt içerisinde olsamda alacak olsam yine DSG alırdım. Mercedes, BMW veya daha üst birşey bütcemi zorluyacağı için bana göre şuan en iyi dizel+otomatik (DSG) kombinasyonu VW grubu (VW+Seat+Skoda) olduğunu düşünüyorum.

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zanka

    Merhaba, Aracım 57000Km dayandı. Sadece bu yıl içerisinde 4-5 defa uzun yol yapmama rağmen bir sorunla karşılaşmamıştım ve bana göre sorunda yoktu fakat doğuşta birtest sürüşü sırasında ustam senin kavramanda problem var ileride sorun cıkarsa daha kötü olur garantinde varken değişsin demesiyle, uzatılmış garantimin bitmesine 10 gün kala kavrama değişiklik kararı alındı. Bu arada şanzıman takozunun da kırık olduğu bildirildi.

    Sonuçta 4 yıl bakımı + kavrama değişikliği + şanzıman takozu olmak üzere toplamda 650,-tl gibi bir fiyata garantiden yapıldı (yaklaşık 450 bakım geri kalanı şanzıman takozu'nun parca fiyatı).

    Ben engelli olduğum için otomatik vites benim için olmazsa olmazlardan. Dolayısı ile tereddüt içerisinde olsamda alacak olsam yine DSG alırdım. Mercedes, BMW veya daha üst birşey bütcemi zorluyacağı için bana göre şuan en iyi dizel+otomatik (DSG) kombinasyonu VW grubu (VW+Seat+Skoda) olduğunu düşünüyorum.

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    B6 Passat 1.4TSI DSG

    30 binde komple şanzıman değişmişti
    90binde sattığımızda en ufak sıkıntısı yoktu

    Golf 6 1.4TSI DSG

    23 binde kavrama değişti
    33 binde şanzıman yağı (serviste güncelleme adı altında) yeni tip yağ ile değişti
    36 binde şu an sıkıntı yok

    CC 1.4TSI DSG

    57 binde en ufak bir sıkıntısı olmadı




  • Garanti disi kavrama degisimi ucreti nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dulger007

    Garanti disi kavrama degisimi ucreti nedir ?
    2011 model 1.6 tdi dsg 102.000 km ye kadar tık demedi. millet kullanmayı bilmiyor diyordum.

    ama o kadar sağlam bir araç kullanan olarak
    102.500 km de dsg patladı.

    kavrama değişti.
    iyi niyet garantisi adı altında yüzde 90 indirim alındı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutpafuli

    2011 model 1.6 tdi dsg 102.000 km ye kadar tık demedi. millet kullanmayı bilmiyor diyordum.

    ama o kadar sağlam bir araç kullanan olarak
    102.500 km de dsg patladı.

    kavrama değişti.
    iyi niyet garantisi adı altında yüzde 90 indirim alındı.

    Alıntıları Göster
    2011 model Passat CC 1.8 TSI DSG (kuru kavramalı) kullanıcısıyım. Aracım şu an 80 binde.

    40 bin km de 2. viteste titreme şikayeti ile servise götürdüm sürüşü etkileyen bir durum değildi ama garanti kapsamında baskı balata değişti. O günden beri DSG ile ilgili herhangi bir arıza yaşamadım. Arabayı kullanırken özen gösteriyorum. Yukarıda herkesin bahsettiği gibi 1'den 2'ye geçişlerde araç kavramadan 2'ye atma eğiliminde o yüzden ben de genelde aracımı manuel kullanıyorum şikayetçi değilim böyle kullanmaktan memnunum çünkü araca daha hakim hissediyorsunuz bu şekilde, önünüzdeki engellere veya hızlanma ihtimaline göre hamle yapabilmek daha iyi oluyor. Fakat madem otomatik alıyorum neden manuel kullanayım diyenlere de hak veriyorum.

    Aracım trafikteyken uzun süreli durmalarda N konumuna almayı tercih etmiyorum. Aracı park ederken D'de el frenini çekiyorum ayağımı frenden hiç çekmeden P konumuna getiriyorum. Sonra da önce ayağımı frenden çekip sonra aracı stop ediyorum. Ayağımı frenden hiç çekmeden P'ye aldığım için yük şanzımanın üstüne binmiyor. Bugüne kadar sorun yaşamadım.

    Araç düşük devirlerde giderken tıkırtı sesi gerçekten hissediliyor ama sorun olmadığını bildikten sonra beni rahatsız etmiyor, bu durumu kanıksadım. DSG kullanması konforlu bir şanzıman yine de yazılanları okumak insanı ürkütüyor. Uzun km'ler (150-200 bin km) yapıp hiç sorun yaşamayan ve bunu forumlarda paylaşan kişi sayısı oldukça az. Ama çift kavramalı sistemlerden manuel veya tork konvertörlü otomatik şanzıman dayanıklılığı beklemek doğru değil sonuçta hassas sistemler.

    Aracım 80 bin km boyunca rutinin dışında 3-4 defa önemsiz miktarlarda yağ eklemesine ihtiyaç duydu. Kısa bir süre önce de dönüşlerde aydınlatma yapan sis farlarından birisi arıza lambası verdi (no bend light function yazıyor) ama şimdilik önemsemiyorum. Eğer DSG yüzünden büyük bir mağduriyet yaşamazsam (yani bozulabilir ama iyi niyet garantisi sayesinde makul bir şekilde tamir edilirse bu da canımı sıkmaz) arabamı satarken çok memnun kalmış olarak satacağım. Motorun çekişi, yakıt tüketimi, konfor ve kalite algısı bence VW'nin en büyük artıları.
    Herkese saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkerc88 -- 13 Ocak 2015; 11:30:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    7000 km çok az 70.000 80.000 km leri görmek istiyoruz.

    Aynı takıntı bendede vardı kardeşim. halada yok değil. ama dsg golf 7 ile 60.000 km yi devirmiş tek bir sorun bile yaşamayan arkadaşım var. birazda kullanımla alakalı zannersem bu durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    B6 Passat 1.4TSI DSG

    30 binde komple şanzıman değişmişti
    90binde sattığımızda en ufak sıkıntısı yoktu

    Golf 6 1.4TSI DSG

    23 binde kavrama değişti
    33 binde şanzıman yağı (serviste güncelleme adı altında) yeni tip yağ ile değişti
    36 binde şu an sıkıntı yok

    CC 1.4TSI DSG

    57 binde en ufak bir sıkıntısı olmadı

    hocam bu yeni nesil yağ nedir acaba? şuanki vw dsg araçlardada bu yeni yağ mı kullanılıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kickboxmuaythai

    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    B6 Passat 1.4TSI DSG

    30 binde komple şanzıman değişmişti
    90binde sattığımızda en ufak sıkıntısı yoktu

    Golf 6 1.4TSI DSG

    23 binde kavrama değişti
    33 binde şanzıman yağı (serviste güncelleme adı altında) yeni tip yağ ile değişti
    36 binde şu an sıkıntı yok

    CC 1.4TSI DSG

    57 binde en ufak bir sıkıntısı olmadı

    hocam bu yeni nesil yağ nedir acaba? şuanki vw dsg araçlardada bu yeni yağ mı kullanılıyor?

    Valla serviste detaylı açıklamışlardı ama üzerinden baya geçti tam olarak hatırlamıyorum. Sanırım normalde şanzıman içerisindeki yağ sentetik bir yağmış. Bu yağı mineral bazlı bir yağla değiştiriyorlardı. Ama yanlış hatırlıyor olabilirim o yüzden servisi arayıp sorarsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.




  • Golf 7 için söylüyorum testte cok zorladim aracı. Ani gaz ani duruş manuel moda alıp 2 vites birden düşürme vs.sanziman gerçekten şahane. Hani hiç sorun cikarmayacak gibi bi his veriyor. Test aracı 8.000 km idi buarada.ha aklimda soru varmı evet var.yalniz bunu dert haline getirmiyorum arac gercekten cok iyi. Hele vitesi "s" konumuna alip gazlayinca depara kalkması yokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: kickboxmuaythai

    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    B6 Passat 1.4TSI DSG

    30 binde komple şanzıman değişmişti
    90binde sattığımızda en ufak sıkıntısı yoktu

    Golf 6 1.4TSI DSG

    23 binde kavrama değişti
    33 binde şanzıman yağı (serviste güncelleme adı altında) yeni tip yağ ile değişti
    36 binde şu an sıkıntı yok

    CC 1.4TSI DSG

    57 binde en ufak bir sıkıntısı olmadı

    hocam bu yeni nesil yağ nedir acaba? şuanki vw dsg araçlardada bu yeni yağ mı kullanılıyor?

    Valla serviste detaylı açıklamışlardı ama üzerinden baya geçti tam olarak hatırlamıyorum. Sanırım normalde şanzıman içerisindeki yağ sentetik bir yağmış. Bu yağı mineral bazlı bir yağla değiştiriyorlardı. Ama yanlış hatırlıyor olabilirim o yüzden servisi arayıp sorarsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

    Cok teşekkür ederim cevabiniz icin




  • 2014 e kadarki dsgli araclarda sentetik yağı mineral yagla degistirip güncelleme yapmış servisler.ozaman simdi gelen araclarda dsgde mineral yag var dogrumudur?
  • Bende 2012 dizel dsg 7 ileri var. Skoda octavıa elegance . Araçtan son derece memnunum . Bahsedilen hususlar benide tedirgin edio aslında ama 70.000 km de 1 den 2 ye geçişte zaman zaman nadirde olsa titreme dışında herhangi bir sorun yaşamadım. Gündüz farı arızası ve klima fanından gelen uğultu dışında tabi.

    Kullanıma son derece dikkat etmeye çalışıyorum. Ama dsg için yağ değişimi falanda yapmadılar. Umarım sorun yaşamayız . Uzun süre değişmeye niyetim yok böle giderse
  • Soner_sezgin61 S kullanıcısına yanıt
    2011 model tdi dsg 7 ileri skoda octavia 2010 agustos trafige cikisli
    66500 km deyim.su ana kadar dsg ile ilgili hicbir problem yasamadim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutpafuli

    2011 model 1.6 tdi dsg 102.000 km ye kadar tık demedi. millet kullanmayı bilmiyor diyordum.

    ama o kadar sağlam bir araç kullanan olarak
    102.500 km de dsg patladı.

    kavrama değişti.
    iyi niyet garantisi adı altında yüzde 90 indirim alındı.

    Selamlar.
    2008 model Jetta 130 binde 1.9 TDI DSG araç bakıyoruz.
    Araçta 6 ileri şanzuman varmış bunlar nasıldır?
    Kavrama ve Mekatronik değişimlerinden bahsediliyor çok düşük km.lerde böyle bir durum varsa elimizde patlamasın 3.000-7.500 TL?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperd82 -- 2 Temmuz 2015; 10:59:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apollonx

    Bu kavrama değiştiren araçlarda garanti bitiminde böyle bir işlem tekrarlanırsa ne kadar bir fiyatı var bu belli mi?

    DSG DEĞİŞİMİ KAÇA MALOLUR? 27 ŞUBAT 2015 TARİHLİ FATURADAN...

    Leon 1.2 TSI DSG, 31500 kavrama değişti. Ancak değişim sebebi kavrama bitmesinden değil. Kavrama bilye yatağından sızan bir miktar yağ kavramanın yağlanmasına, araç ısındıktan sonra kavrama sırasında gıyırtı, metal sürtmesi, biçiminde sese yol açıyor.

    Gelelim maliyete:

    Çoklu kavrama sökülme ve takılma: 70*0,67= 46,9 TL
    Çoklu kavrama değiştirilme : 50*0,67= 33,5 TL
    Şanzıman sökme ve takma : 470*0,67=314, 9 TL
    Etiket : 1*0,22= 0,22 TL
    Yapıştırıcı : 1*1,96= 1,96 TL
    Kavrama : 1*1731,32= 1731,32 TL
    Ayar pulu : 1*3,48 = 3,48 TL
    Ayar pulu : 1*77,50 = 77,50
    KDV.............................................:2209,78*1.18

    TOLAM.........................................:2607,5 TL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaliminsan

    Çok faydalı konu olmuş emeği geçenlere teşekkürler takip halindeyim. Bu yazıları okudukdan sonra ne golf ne leon alasım geliyor. En iyisi japon şanzımanı galiba civic veya corolla alıp acaba otomatik vites arıza verir mi diye düşünmekten kurtulmak istiyorum.

    Biraderde Toyota Auris CVT otomatik vardı. Sık sık kullandığım bir araçtı. Bende ise şu anda Leon 1.2 TSI DSG var. DSG arıza yapar mı diye düşünmek bir handikap gibi görünse de TSI+DSG ikilisinin verdiği sürüş keyfi hiçbir japon aracında yok. İki aracı da bir süre test etmelisiniz ve meselenin sadece maliyet değil sürüş keyfi de olduğunu farketmelisiniz. İçine binmeden anlamak mümkün değil, her şey kâğıt üstünde göründüğü gibi olmuyor.

    Bu arada, geçen kurban bayramında biraderle kapıştık, Leon 1.2 TSI DSG, 1.6 Auris'e ilk 500 metrede 100 metre fark attı. Defalarca denedik sonuç aynı. Birader n'aptı derseniz, 4 ay sonra sorunsuz aracını sattı, Jetta 1.2 TSI DSG aldı.




  • Japonların tork konvektörlü otomatiklerinin sorunsuzluğu ve mükemmelliği ün salmıştır. Haksızlık etmeyiniz. Cvt ve benzeri otomatikler ise bir arayıştır sadece. Şu an çift kavramalı yada tork konvektörlü tam otomatik dışında otomatik alınmamalıdır kanımca.
    Dsg de kullandım oda arıza vermez ise çok güzel bir sistem. Fakat ayağımı frenden çekince tam otomatiklerdeki aracın öne atılmasını çok seviyorum. Varsın tam otomatik ler çok yaksın her güzelin bir kusuru var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mm.mustafa -- 10 Temmuz 2015; 10:18:45 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.