Şimdi Ara

70'lerin ikonu; Peugeot 504 (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
18
Favori
16.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
66 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tabii ki diğer bebeğimizi de ihmal etmiyoruz bu arada ona da arada küçük sürprizler yapıyoruz. Malum sevgililerim arasında ayrım yapmam doğru olmaz
    Bi kaliper boyama işlemi yaptık üzerine siyah AMG yazdırcam bence güzel oldu
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504




  • Birden çocukluğum geldi gözlerimin önüne. O zamanlar bindiğim en konforlu, en güzel araçtı babamın aldığı 504. Muhteşemdi gerçekten.



    Elinize emeğinize sağlık. Benim de anılarımı canlandırdınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 1 aylık bi aranın ardından konuya tekrar bir sürü fotoğraf ve hikaye biriktirmiş olarak döndüm. Bu mesajda ekleyemediğim bi kaç işlemin hepsini toplu olarak ekleyeceğim bu uğraştığım şeyler genelde vakit buldukça gidip ufak ufak kendim hallettiğim şeyler. Konuyu daha çok anı defteri gibi kullanıyorum ama özellikle sormak istediğiniz sorular varsa hepsini elimden geldiğince tek tek cevaplarım. Örneğin pek bilinmeyen ve korkulan mekanik enjeksiyonlu motor olması. Veya yaptığım işlemlerden nasıl yapıldığına dair detayları isterseniz özellikle anlatabilirim. İlginiz için tekrardan hepinize teşekkür ediyorum ve hadi neler yaptığımıza beraber bakalım;

    Önceliğimi muayeneden geçirmek ve trafiğe tekrar tescil olduğu için muayene hazırlıklarımız tam gaz devam etti. Bu süreçte yapılanlardan bi kaç eksiğimiz kalmıştı.
    Öncelikle çatlak olan sol farımızı değiştirmemiz gerekiyordu ve yeni bi far siparişi verdik
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Sonra onu sanayide kaporta işlerimi yapan ustanın yanına gidip taktırdım
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Farı takma işlemi kolaymış ben bu kadar kolay olduğunu tahmin etmediğim için soluğu ustanın yanında aldım ancak izlediğim kadarıyla kendim de yarım saatlik bi uğraş sonucu takabileceğimi anladım zaten sağ far soluk olduğu için sağ farı kendim sökerim artık temizlenirse temizleyeceğim yoksa yenisi ile değiştireceğim artık olayı öğrenmiş oldum.
    Sonra bujileri,buji kablolarını,distribütör kapağını,meksefeyi,platini,bobini yanı kısaca ateşleme elemanının tamamını yenileriyle değiştirdim bu kısımda baya detaylı bi söküp takma ayarlama işlemi falan vardı fotoğraf çekemedim tek başıma yaptığım için pek fırsatım olmadı fotoğraflamaya ancak bu kısımda özellikle sormak istediğiniz soru varsa cevaplayabilirim.
    Sonra silecek motorumuz arızalı olduğu için onu değiştirmem gerekiyordu sanayide gezmediğim elektrikçi kalmadı hiçbiri de yapamadı,ilgilenmedi veya anlamadığını söyledi sonuçta iş yine başa düştü. Yeni gelen parçanın girişleri tamamen farklı olduğu için eskisinin soketlerini yenisine uyarladım sonra çıkışları kontrol ettim elektrik gelmediği için tesisatı komple kontrol ettim ve sigortasının attığını gördüm onun da sebebi düşük amperli sigorta takmışlardı. Sonra tesisat kısmını hallettim silecek motorunu denedim çalışıyor ama asıl problem daha büyükmüş sileceklerin çalışmaması mekanizmanın sıkışması ile alakalıymış.
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Neyse motoru hallettik her şey güzel ama asıl hikaye burda başladı mekanizmayı sormak için kendini 'usta' olarak nitelendiren tornavida taşıyan vasıfsız kişileri gezmeye ve sormaya başladım. (Bu kısmı özellikle böyle yazdım arkadaşlar mümkün olduğunca her işinizi kendiniz halledin emin olun sanayide dükkanı olan çoğu kişiden daha iyi halledersiniz ve en azından iştahla sizi kazıklamayı bekleyen insanlardan kurtulmuş olursunuz. Bu tarz olmayan gerçekten işini iyi yapan ustalara saygım sonsuz tabii ki) Göğsün komple söküleceğini mekanizmanın değişeceğini parçası olmadığı için uğraşamayacaklarını söylediler -ki burda yalvarmanızı ve iyice kucaklarına düşmenizi istiyorlar 3 liralık işe 10 lira istemek işine geliyorsa kardeşim demek için- sadece göğüsü indirip tekrar takmanın bile 400-500 arası maliyete varacağını söylediler ve ben de lanet olsun sizin yapacağınız işe göğüs inecekse de kendim halledeceğim diyip giriştim işe ve ne yapabileceğime baktım. Sonra durumun o kadar vahim olmadığını anladım mekanizma araç yattığı için küf ve pas tutmuş bütün eklem yerlerine göğsün alt kısmından ulaşıp pas sökücüyü bastım birer gün arayla bekletip 3 kere bu işlemi yaptım sonra mekanizmanın motora oturan bölümünden anahtarla zorlayarak mekanizmanın açılmasını sağladım komple sıvı gres ile eklemleri yağladım,motoru yerine yerleştirdim kütür kütür çalışıyor şimdi bi sorunu kalmadı ama beni bayağı uğraştırdı.
    Geldik bi başka aşamaya kapıların ayarsız olması ve rahat açılıp kapanmaması Allah'tan bu kısımda çok uğraşmadık bi kaç yönlendirme ile bi kilitçide işimizi hallettirdik.
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Sonra göstergeler çalışmadığı için tanıdığım bi elektrik ustasına gittim ve kendisinden biraz yardım istedim onunla beraber göstergelerimizi hallettik gösterge kartında kopuklar vardı bi kaç lehim ve telle oraları kaynakladım. Kilometre telini yenisiyle değiştirdik falan bi günümüzü aldı ancak sadece bedenen yordu psikolojik değil ki bu da şükretme sebebi
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Karlı bi Eskişehir manzarası
    70'lerin ikonu; Peugeot 504

    Biliyorum biraz uzun oldu belki sıkılacaksınız belki ne kadar uğraşmışsınız manyak gibi diye düşüneceksiniz ancak gerçekten sevenler için bu süreç terapi gibi geçiyor emin olun arabanın her parçasını söküp yenileyip yerine takınca aldığım haz anlatılmaz
    Burda sunroof bakımı ve yağlaması,ön camın üstünden su alan cam lastiği boşluğunu silikonlama ve bagaj tabanını kontrol ettim çürük var mı diye. Hafif bi paslanma vardı çürüme yoktu yüzeyse paslanmayı da tel fırça ile kazıyıp zımparalayıp üstüne boya attım sorun çözüldü. Pek bi iş çıkmadı.
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Sonra söktüğüm panjurdaki kırıkları tamir ettim ve zımparalayıp tekrar boyadım.
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Kırıkları tamir etmek için Sun Fix kullandım.
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Tabii ki bu kadar külfet ve işten sonra birazcık motiveyi yükseltmek için şöyle kaset koleksiyonumuzu koyalım malum arabamızda kaset çalar var yeni sistem bi şeyimiz yok
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    ve bi kaç video ekleyeyim şöyle




    Bi kaç tane de güzel 504 fotoğrafı ile destekleyeyim de göz zevkinizi henüz toplanmamış aracımla bozmuş olmayayım

    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    *Son iki fotoğraf ALINTIDIR benim çekimlerim değil.

    Maceramız bu hafta içi muayeneye girme ve trafik tescil resmi işlemleri ile ilk aşamasını tamamlamış olacak inşallah.




  • İnşallah araç tamamlanır istediğin gibi olur keyifle kullanırsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun. Lise yıllarımızda (1978-1985) serseri Alpay’da vardı Peugeot 504. Babasının arabasıydı; 1975 model. Geri viteste giderken makas atabilen tanıdığım tek sürücüdür Alpay. Hatta geri vitesi ileri viteslerdeki yetkinliğinden ileriydi. İşin ilginci, debriyaja basmadan vitesi 2’den 3’e atardı. Nasıl yaptığını sorunca; “oolum motor devrinden hissedecen, hangi aralıkta 3’e atacağını bilecen” derdi. Bu debriyajsız 2.’den 3. vitese geçişte şanzımandan garç-gurç ses de gelmezdi; gayet sorunsuz gibiydi sanki. Tabii aynı olayı benim pederin arabasında denemeye cesaret edemedim. Bu arada pederin arabası 1976 model, V-6 motorlu, Fransızcası

    “salon sal-a-manjeğğh” bir Peuegot 604 idi. 504’ün büyük ağabeyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Lise baya uzun sürmüş herhalde..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    1 sene yabancı dil hazırlığı vardı. Zorunlu.
    Lise derken; orta+lise. Hazırlığa 1978’de girdik; derken orta 1-2-3, müteakiben lise 1-2-3. Derken, akşam oldu erken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 30 Aralık 2018; 21:18:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    1 sene yabancı dil hazırlığı vardı. Zorunlu.
    Lise derken; orta+lise. Hazırlığa 1978’de girdik; derken orta 1-2-3, müteakiben lise 1-2-3. Derken, akşam oldu erken.



    O zaman sorun yok...
    Ben de yaklaşık o zamanlarda lisedeydim, ‘86da bitirdim.
    2002de Kahramanmaraş’a çalışmaya başladım. Dağ taş eski model pejo kaynıyordu, ağırlıklı 504 model. Bu araçların çoğu 2009 da çıkan hurda teşviği sayesinde ortadan kalktı ama hala hemen her gün görürüm neredeyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 30 Aralık 2018; 21:20:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Hocam, bir Caprice Classic forum başlığı açın; orada paylaşım yapalım. Arkadaşımda 1978 model Caprice Classic vardı; ne arabaydı vesselam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Hocam, bir Caprice Classic forum başlığı açın; orada paylaşım yapalım. Arkadaşımda 1978 model Caprice Classic vardı; ne arabaydı vesselam.

    Ben de biraz bütçeyi ayarladığımda alacağım inşallah. Bir ara para ayarlamıştım Temizlerine çok uçuk para istediler vazgeçtim parayı araziye yatırdım. Hala arıyorum bakalım. Diğer alternatif ‘65-67 arası impala ama v8 otomatik olmak şartıyla. Bu dünyaya bir daha gelmeyeceğiz o nedenle günü değerlendirmek lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • konuyu hortlatma vakti gelmişte geçiyor bile

    aracın son hali nedir acaba ?
  • Konu okundu. Son güncellemeler bekleniyor. 🤩

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • iplikçi nedim de bu arabadan kullanırdı

  • Ne severim şu 504 ü,bence son klasiklerden.60 lı yılların tasarımını andırıyor,yalnız şu arabaya bile lpg takmışlar içim acıdı
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.