Şimdi Ara

700 bin TL ye kadar otomatik araç öneriniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese selamlar öncelikle başlangıçta şunu belirtmeliyim FuzulEV çekilişli sisteme girmiştim ilk çekilişte çıktı teslimat tarihim aralık ayı olacak 700 Bin Tl finansmana girmiştim bu yüzden bu fiyata kadar otomatik araç bakıyorum umarım fiyatlarda biraz bile olsa azalma olur. Asıl sorum şu sizin bir öneriniz var mı aklımda Tork konvertörlü yani tam otomatik araç almak var ama diğer seçenekleri de değerlendirebilirim. Megane 3 Clio 4 1.5 edc bir tane peugeot 508 buldum 308 dizel ve benzinli 1.2 puretech opel corsa 1.2t gibi araçlar buldum gibi ancak kronik sorunlar tabi ki araçların 2.el olması gibi şeylerde bir fikir olması amaçlı yardımınıza ihtiyaç duydum diyelim. Öneriniz bu araç şu sorunları var gibi yardımlarınızı bekliyorum. Onu alma yazıp sebebini belirtmeden yazmayın lütfen birde Fransız italyan alman gibi karşılaştırma değil araç bazında özellikle kullananlar bir fikir verirse sevinirim.








  • Bu paraya biraz cılkı çıkmış makyajlı 508 Active bulunur ancak. Alma düşünceniz varsa 5 seneyi geçen süredir full paket 508 kullanırım, sorularınızı cevaplandırabilriim


    Megane 3 almayın. Bu araçlar yanında Megane 4 bakarsanız bakın, o da öbür araçlar yanında bir tık daha düşük kalite sayılır


    Clio 4 da, Opel Corsa da B segment. Daha yeni, daha küçük bir araç bakarsanız mantıklı bir tercih. Ama B segment alacaksanız beklentilerinizi ona göre kurun.


    1.2 PureTech almayın. Doğru bakımlar ve recall'lar yapılmamışsa triger kayışının filtreleri tıkaması sebebiyle motoru indirmek bile zorunda kalırsınız. PSA grubunda 1.5 üstü blok motorlar bakın, 1.5 BlueHDi, 1.6 BlueHDi, 1.6 PureTech vs.


    308 dizel de güzel bir tercih. Daha modern bir altyapıya sahip öbür araçlara kıyasla, teknoloji açısından da biraz daha doludur öbür tercihlerden.


    Benim bildiğim kronik sorunlar:


    Renault şanzımanı EDC çift kavramalı. Öbür çift kavramalı şanzımanlar gibi masraflı yapı. Baskı balata değişimi, kavrama değişimi, vites kutusu beyni değişimi vs. vs.


    Peugeot BlueHDi motorların AdBlue deposuna servisler fazla üre doldurduğundan dolayı depodan sızan sıvılar deponun beynine gelip kartı yakıyor. Çok özel uğraşan bir servise götürmediğiniz sürece direkt depo değişimi isterler, bu da bir masraf. Uğraşmak istemem derseniz iptali var. Tabii iptaliyle doğaya zararınız artıyor, emisyon artıyor


    1.2 PureTech bahsettiğim gibi triger kayışı motor bloğu içinde yağda çalıştığı için çıkan küçük parçalar filtreleri tıkıyor



    Yazının kısa özeti yanlış tercih pek yok, daha çok beklentinize bağlı almak istediğiniz araç





  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Detaylı cevabınız için çok teşekkürler
    1.2 motor zaten corsa ve 308 de aynı diye biliyorum bir tanıdığımda Mokka 1.2 var motor konusunda üzmediğini söylemişti ancak kararsızım tabi maksadım alacağım arabanın az yakması bakım ve parça masraflarının diğerlerine kıyasla ucuz olması bu nedenle B segment olsada clio öne çıkıyor birde tabi Egeada var seçeneklerim arasımda Bursada yaşıyorum adım başı Renault ve Fiat servisi diyebilirim ancak C segment biraz daha işime gelebilir
    Adblue konusunda evet çok haklısınız olsa bir dert olmasa bir dert ancak bu fiyatlara yeni tarihli bir 308 C4 gibi araçlar pek bulunmuyor keza megane 4 te pek bulunmuyor bulunanlarda çoğunlukla geçmişi karanlık olanlar olabiliyor denk getirirsem Megane 4 hb isterim tasarım güzel 1.5 dci zaten güzel motor
    Tork konvertör olan modellere yöneleceğim gibi duruyor Astra J var seçenekler arasında hem tork konvertör hemde dizel ancak yakıt tüketimi ve ağırlık pek iyi değil diye biliyorum
    Bu konu hakkında kullananlar bilgi sahibi olan arkadaşlarasa şimdiden teşekkürler




  • Hocam o paralara alacağınız dizel araçlar yüksek ihtimalle size harcatır, sizi uğraştırır, aynı şekilde alman, fransızların turbo benzinlileri de harcatır ve uğraştırır,
    çünkü dizeller yüksek kilometreli ve yaşlı olacağı için enjektör, egr, dpf vs. vs. birçok pahalı parçanın ömrü doluyor o yılda ve kilometrede bunların de hepsi maliyetli bir masraf kalemi demek sizin için,
    gelelim alman, fransız turbo benzinlilere yukarıdaki forumdaşlarım da yazmış gerçi ama ben de bildiklerimi aktarayım, o yıllardaki turbo benzinliler, üreticilerin ilk turbo benzinli motorları olduğu için geneli kronik sorunlu ve bu yüzden de harcatabilme yani maliyetli olma ihtimali çok yüksek, örneğin fransız grubu puretech motorlar buji kırıyor, triger kayışının parçaları kopup yağ süzgecini tıkıyor ve motorda ciddi maliyetlere yol açabiliyor, alman grubu tsi ların çoğu yağ yakıyor, hatta o yıllardaki vw grubu tsi motorlu araçların sarı sitedeki ilanlarına bakarsanız, ilan fotoğraflarında bagaj kısmının fotoğrafı varsa bagajda yağ bidonlarına rastlarsınız çoğu kez :), umarım anlatabilmişimdir.

    Araçtan yazdığınız beklentilerinize göre -yani yürütme maliyetlerinin, yakıt maliyetlerinin düşük olması buna rağmen de en azından başınızı ağrıtmayacak sorunsuz otomatik şanzıman olması ve en azından c segmenti olması diye anladım- 2013 ve sonrası 1.6 benzinli lpg li 132 hp toyota auris öneririm, sizin söylediğiniz beklentilere yönelik olduğunu düşünüyorum.

    Çünkü motoru ve şanzımanı sorunsuz, lpg ye tam uyumlu bir motoru var ve lpg ile yakıt maliyeti oldukça düşük, araç genel anlamda c segmentinin dinamik ve konforlu ve geniş araçlarından, arka süspansiyonları tam bağımsız, İngiltere üretimi olduğu için daha kaliteli aynı zamanda yerli üretim toyota modellerine göre.

    Alacağınız bütün b segmentlerinden daha oturaklı ve keyifli olacaktır, alacağınız diğer dizel ya da diğer benzinli c segmenti alman, italyan, fransız rakiplerine göre de daha sorunsuz, masrafsız ve yürütmesi daha kolay olacaktır, yani aslında auris tabiri caizse kitabın ortası bir model diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 15 Ağustos 2024; 0:16:52 >




  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt
    Aurisler tek kavramalı ve vites geçişleri sarsıntılı diye biliyorum konforda önemli bir konu
  • Erdem2834 E kullanıcısına yanıt

    Hayır hocam, 2013 ve sonrası model yılındaki aurisler cvt tip tam otomatik diye geçen multidrive s adlı şanzımana sahiptir ve vites geçişi yoktur bile çünkü sürekli değişken sonsuz oranlı (continuously variable transmisson yani cvt) bir şanzımana sahiptir ki bu en konforlu şanzıman tipidir :),


    otomatik şanzımanlar arasındaki en sarsıntısız olan şanzıman budur hatta, çünkü zaten direkt olarak doğası gereği bir vites geçişi olmadığı için sarsıntı da olmuyor, (tam otomatik şanzıman gibi vites geçişi varmış gibi sanal efektler veriyor sarsıntısız ama, çok övülen hondanın tam otomatik şanzımanını da kullandım o bile az da olsa sarsıyor ama bu sarsmıyor)


    çevrenizde 2013 sonrası auris sahibi birisi var ise ve o araçta bu şanzımanı deneyimlerseniz bana hak vereceksiniz.


    Bu arada yorumlarımı direkt olarak auris kullanan biri olarak yazıyorum ve kesinlikle tavsiye ederim,

    bir deneyimleyin imkanınız varsa kesinlikle bana hak vereceksiniz diye düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 8 Ekim 2024; 13:1:57 >




  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt
    LPG li araç almayı düşünmüyorum ama aurisleride bakacağım düşük km japon aracı sorun çıkartmayabilir teşekkürler öneri için
  • Adblue ile ilgili sorun yaşayan oldu mu hiç ciddi şekilde 2015 2017 civarı C4 ve 308 dizel hem hoşuma giden modeller hemde yakıtı iyi
  • Erdem2834 E kullanıcısına yanıt

    Depo değişimi çıktı bize 2021'de. O zamanın parasıyla 8.000 TL civarı bir masraf çıktı

  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Peki bu sorunu çıkartmaması için yapılabilecek birşey var mı iptal etmek dışında
  • Erdem2834 E kullanıcısına yanıt

    Resmi serviste bakım yapmak gerek. Onun dışı sorun çıkınca ancak iptal edebilirsiniz


    Servisler sadece resmi servisde olmuşsa indirim yapıyorlar değişimde

  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Anladım teşekkürler bilgilendirme için
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    Hocam dediğiniz özellikte 700bin altı auris hiç yok 2 ay önce vardı da piyasa mı yükseldi aceba?

  • MeminTayfur M kullanıcısına yanıt

    Hocam 2 ay önce tavsiye olarak yazdıysam vardır mutlaka, sizin de söylediğiniz gibi aurisin piyasası yükseldi, 2. Elde sevilen ve çok tercih edilen bir model.

  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt
    Siz yazdıktan sonra bakmıştım evet 700 bin ve altına auris vardı ama yükselmiş olabilir ben dizel bakıyorum aracı ama auris dizel modelleri robotik şanzıman olduğundan dolayı tercih etmiyorum
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt
    Toyotanın kalitesini tartışmasız iyi kesinlikle ancak o fiyat aralığında temiz bir 2013 üstü toyota nadir oluyor malesef
  • Erdem2834 E kullanıcısına yanıt

    @Erdem2834 Hocam yanlış anlaşılma oldu sanırım ben @MeminTayfur nickli forumdaşımın bana yazdığı yazıya istinaden o yazıyı yazmıştım  


    Bu arada dizel olarak aurisi ben de önermem kesinlikle haklısınız robotize şanzıman var dizellerinde, zaten auris alınacaksa 1.6 benzinli ve otomatik alınmalı diye düşünüyorum   .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 8 Ekim 2024; 13:21:57 >
  • Erdem2834 E kullanıcısına yanıt

    Evet @Erdem2834 hocam haklısınız şu 2 ayda bile çok ilerledi piyasası.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 8 Ekim 2024; 13:22:31 >
  • MeminTayfur M kullanıcısına yanıt

    @MeminTayfur hocam şu an en düşük nispeten eli yüzü düzgün diyebileceğim ilan bu, belki pazarlıkla 700 e yaklaştırılabildiği kadar yaklaştırılabilir ve düşünülebilir eğer auris bakıyorsanız.



  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.