Şimdi Ara

8 valf’li motora sahip araç almayın. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
3
Favori
8.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracın genel olarak kronik sorunlarından bahsedeyim;


    Soğutma suyu hotumlarının komple değiştirilmesi gerekir. Yoksa su eksiltir


    Şoför kapı kilidi arızalanır ve tamiri mümkündür


    Şoför koltuğu yükseklik ayar dişlisi plastiktir, kırılır.


    Torpido açma mandalı zayıftır, arızalanır.


    Bir de (adını ve işlevini şuan hatırlayamadığım) bir klaperden bahsedilir. Belli kilometrelerde değiştirilmesi önerilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşın canı sıkılmış konu açmış kendince


    8v şehir içinde gayet keyiflidir torku yakalamak için 16v gibi 4000dd çevirmeye gerek kalmaz.


    3 binde vites atar keyfine bakarsın.


    duyanda sancak her gün otobanda top speed yolculuk yapıyo

  • Sibop hasarı valf ile alakalı değil tamamen LPG ile alakalı. Üst kapakta yağlama az olunca böyle bir sıkıntı oluyor. Sen benzinde kullansan hiçbirşet olmaz çünkü benzin LPG gibi kuru değil. Öte yandan 16 subap araçtada dediğin sıkıntı oluyor lakin otomobil üreticileri son zamanlarda LPG yüzünden subapları ve yağlamayı geliştirdikleri için sorun daha az çıkıyor. Mesela motor yaptıracaksın egzantrik mili değişecek 2 tane egzantrik ve 16 tane sübap gayd itici almak daha masraflı değil mi? Birde daha önce okumuştum şehir içinde 8v 16v arası neredeyse fark yok gibi uzun yolda ama farkediyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 valf 1600 cc 102 beygirlik otomatik aracı satıp 16 valf, 1400 cc 101 beygirlik araca geçiş yaptım. 16 valf kesinlikle daha atik hissettiriyor.

  • Çok eski bir model olacak ama 98-2001 arası 1.4 8v Palio nasıldır yeni başlangıç için şehir içi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt

    Silindir başına iki supaplı demek istediniz sanırım? 24 valf? Bahsettiğiniz motorun kodunu biliyor musunuz?


    Hacim konusunda sonuna kadar katılıyorum. 2 litre üstüne de gerek yok. 150 beygir üstü 2 litrelik 4 silindirli 16 valf atmosferik motorlu araçlar gayet iyi olurdu. Yakıtı da hiç fazla değil. Ancak Türkiye’ye maalesef vergi meselesinden ötürü böyle araçları pek getirmiyorlar. Ben özellikle ABD piyasasında bolca bulunan Nissan’ın klasik görünümlü, yüksek hacimli uzun sedanlarını beğeniyorum. Nissan maxima gibi.


    örnek ilanlar:

    shbd.io
    Nissan Maxima 3.0 QX Fiyatları & Modelleri sahibinden.com'da
    https://www.sahibinden.com/nissan-maxima-3.0-qx


    youtube
    Una muy buen carrera inSIDE VIEW entre un Nissan maxima turbo y un super carro un porshe turbo .... Chihuahua City Mexico 526141506032For licensing and usage...
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ChZ_GvP_fkQ

    Nissan altima:


    shbd.io
    Nissan Laurel Altima 2.0 Fiyatları & Modelleri sahibinden.com'da
    https://www.sahibinden.com/nissan-laurel-altima-2.0


    https://forum.donanimhaber.com/gunumuzde-hangi-markalar-atmosferik-motorlu-araba-uretiyor--147231766




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ocak 2023; 12:39:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • plf P kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler paylaştığınız için. Eğer sadece bunlar ve bunun gibi şeylerse çok önemsiz sorunlar. LPG uyumunda da sorun yoksa, parça ve usta anlamında da sorun yoksa ciddi değerlendirilebilecek bir araç. Facebook gruplarına girip bakmam lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ocak 2023; 12:25:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anyhill kullanıcısına yanıt

    1400 cc olan da otomatik mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Supap, subap lastiği, gaydlar ucuz parçalar. Motor yaptırırken 8’er tane daha almak bütçeyi sarsmaz. Egzantrik mili kolay bozulan bir parça değil.

    Yakıt tüketimi mevzusuna katılıyorum. Uzun yolda daha güçlü motor daha az yakar. Şehir içinde de eğer araçlar seri kullanılıyorsa yine güçlü motor daha az yakar, sadece şehir içinde sakin kullanılan araçta belki eşit olabilir veya daha küçük ya da güçsüz motor daha az yakabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ocak 2023; 15:30:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet silindir başına 2 valf demek istemiştim, 8 diye yazmışım. Düzelttim.

    Motorun kodu M73. M70 de bir önceki nesli, daha düşük hacimli.

  • evet otomatik

  • 8v ile 16v test sonucuna göre konuşuyorum yakıt konusunda. Daha önce bununla ilgili makale okudum.

    4 er değil 8 er adet fazladan alıyorsun.

    Egzantrik mili öyle kolay bozulan parça değil yazmışsın katılmıyorum. Ben motor yaptırırken egzantrik milini değiştirdim. Ha istesem değiştirmezdim taşlatırdım ama oda sağlıklı birşey değil. İticiler tam açılıp kapanmaz.

    Motor üzerinde en çok darbeye maruz kalan parça egzantriktir. Subapları devamlı çekişler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Doğru, 4 yazmışım 8 olarak düzelttim. 8 de olsa rektifiyenin tamamına ödenen ücrete kıyasla valflere ödenen fazladan ücret pek bir fark yaratmıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 8v vs. 16v konusu ile ilgili bir tartışma:

    www.pistonheads.com
    8v VS 16v - Page 1 - General Gassing - PistonHeads UK
    https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=681221


    www.pistonheads.com
    8v VS 16v - Page 2 - General Gassing - PistonHeads UK
    https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=681221&i=20



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ocak 2023; 18:9:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ocak 2023; 20:6:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • “Why more valves per cylinder? Why not just make 1 huge intake valve and 1 huge exhaust valve? Bigger valves weigh more than the smaller one, so controlling the extra weight as it gets flung open and close becomes difficult. The spring has to be stiffer. A stiffer spring means more energy has to be spent overcoming the valve pressure. This partially oversets the gains which a bigger valve has to offer. Another problem with a single big valve is at lower RPMs the intake velocity will be lower.

    I’m sure you guys know this… the same amount of air going through a big pipe will have lower pressure than the same air going through a smaller opening. Think of how you can control the water pressure of your garden hose by adjusting the opening size with your finger. Because of the velocity drop, low RPM torque and driveability will suffer. Although two smaller valves weigh the same as 1 big valve, and with the extra rocker arms and springs they can actually end up weighing more, this is offset by less mass to be overcome when opening and closing the valves.

    So, are more valves per cylinder really that beneficial? Here’s comparing a Nissan VG30E to a VG30DE. Both are 3 litre electronic fuel injection engines, but one is a SOHC with 2 valves per cylinder and the other is DOHC with 4 valves per cylinder.

    8 valf’li motora sahip araç almayın.

    8 valf’li motora sahip araç almayın.

    We can see that torque at low RPMs are about the same for both engines, but at higher speeds the 2-valve per cylinder engine has reached it’s peak and has to switch to the next gear while the twincam 4 valve per cylinder engine continues making more power at the top-end of the powerband. The powerband is also longer. (Note: I’ve added this graph here to show you the difference between 2-valve and 4-valves, not SOHC vs DOHC. Couldn’t find any graphs for SOHC vs DOHC. Sorry!)”

    https://paultan.org/2005/06/22/sohc-vs-dohc-valvetrains/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ocak 2023; 20:8:53 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 8 Valve SOHC vs 16 Valve SOHC

    https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/85543-8-valve-sohc-vs-16-valve-sohc.html

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • https://www.vwforum.com/threads/8-valve-or-16-valve.44229/

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1.6 8v hitler motor leon kullandım 4 yıl benzinli, rutin bakım harici sanayi ve servis yüzü görmedi, yağını suyunu eksik etme ömürlük motor, sübap ayarı yapılmıyor, bildiğim kadarıyla kendi ayarlıyor, ilerde yine almak durumunda kalırsam hiç düşünmem alırım,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 26 Ocak 2023; 18:29:32 >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Interestingly Audi on their 1.8T head used 2 valves for the exhaust but 3 for the intake making it a 20 valve engine.


    https://www.torquecars.com/forums/threads/16-valve-vs-8-big-valves-which-is-the-better-engine.41248/

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.