Araç temizdir, fiyatı uygundur, kullanım amacınıza uygundur alınır tabi; ama otomobili kullanırken zevk almayı da önemseyen bir kullanıcı iseniz 8 valfli motoru olan araçlara bakmanızı önermem. Gidişi zevk vermez. Supap ayarı da ister, özellikle LPG’de. Beygir gücü düşük olur, devirlenmesi yavaş, motoru cansız olur, yakıt verimliliği de 16 valf’e kıyasla düşüktür. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 20:20:32 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
8 valf’li motora sahip araç almayın.
-
-
“ Bahsedilenler: @~Lion King~” yazıyor ancak böyle bir bahiste ben bulunmadım, moderatör incelerse yerinde olur. Sistemde bir bug var sanırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
valf mi kaldı artık
-
8 subaplı araçlar şehir içi güzeldir alt ve orta devirleri doludur gaza hızlı cevap verirler fakat üst devirlerde nefesleri biter üstelik yüksek devir çevirdikçe baya da yakarlar bu dediğim 8v hem dizel hem de benzinli motorlar için geçerlidir. 1.4 8v 77hp motordan yola çıkarsak bir dönem puntoda kullanmıştım lpg'siz idi kalkışı kısa mesafe devirlenmesi hiç de kötü değildi. aynı şekilde 1.4d4d motor sağlam ise şehir içi seri bir motordur 2200de gaza çöktüğünüz anda koltuğa yapıştırıp 4200 devire kadar uzar 3e atarsınız pati dahi çeker 3. vites bitince nefesi de biter.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.4 puntoda 2. Araç için olarak şehir içi kullanıyorum gayet yeterli LPG de az yakıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçenlerde 300.000 km’ye dayanmış 21 yaşında bir focus 1 kullandım. 1.6’lık 100 beygir zetec motor. Aracın supapları LPG’den ötürü bozulmuş, ciddi supap sesi geliyor, motorunun açılması lazım. Böyle bir araç. Bu haliyle bu aracın LPG’de gidişi, alt devir orta devir üst devir fark etmez, benim motoru rektifiye olmuş, her yeri yenilenmiş 1 tonluk 3 kapılı 8 valfli aracın benzinde gidişinden çok daha iyiydi.
Bir daha zorunlu olmadıkça 8 valfli motoru olan araç almam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 21:20:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Acaba katalizörü vs. tıkanmış olabilir mi? Şehir içi daha seri olması lazım...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayır, katalizör yeni değişti. Hatta lambda sensörü falan da değişti. Araç neredeyse sıfır halinden farksız, çok masraf yapıldı. Tamirciler hep yetkili servis çıkması, işinin ehli adamlar. Bobin ve bujiler de yeni değişti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 21:39:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şunu da belirteyim, focusu kullanınca insanların bunları neden bu kadar beğendiğini daha iyi anladım. Yol tutuşu falan zaten biliniyor, zetec motor ise rölantide çok sessiz, basınca da her devirde çok canlı bir motor ve güzel bir sesi var. Hakikaten driver’s car yapmış adamlar. Direksiyon da kaliteli. 100 beygirlik versiyonu böyleyse 2.0 versiyonu nasıldır merak ettim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 21:36:27 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmişte bir çok 8v motor, yani silindir başına 2 subap motor kullanmış bir olarak asla katılmıyorum bu konuya..
Günümüzde sonsuz kademesiz değişken subap zamanlamaları varken anlamı kalmamış olabilir.. yıl 2005 değil subap konuşmanın da anlamı kalmadı.. ancak eski sabit valf 16 subaplı araçlara göre her zaman canlı idiler.
Arkadaşlarımda övülen 16v Focus'lar, Astra 1.6'lar vardı, hepsinde hayal kırıklığı yaşardım bir şekilde.. Hiç birinde 8v Golf 5'imin gaz doluluğu ve düşük devir tepkimesi yoktu. alt devirleri toplamaları gecikirdi. bazısı 1200-1300 devirde titrerdi alt vites isterdi.
Golfte 4. viteste 30da basarsın alır toplar..
Sadece çok eski vvt-i vtec tarzı tüy sikler japonlarda motorlar her devirde çok canlıydı.. o yıllarda üstünlerdi ok.. ama hem değişken zamanlamaları vardı, güç de vardı.. hemde kasa ağırlıkları da düşüktü..
Bir de her motor farklıdır. motor vardır 16v alt devirleri çok canlıdır, egzantrik derecesi buna göredir ama 8v ohv motor vardır, yarış motoru gibi üst devirde yürür.. dümdüz valfe bakarak da çıkarım yapılamaz..
-
Bende anlamadım meseleyi. Beni etiketlemişsiniz ama başlık yok ve ben böyle bir başlık açtığımı hatırlamıyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
6 yıl 1998 model 2.0 (Zetec) düz vites Mondeo kullandım. Çok hoş devirlenmesi olan ve iyi hissettiren bir motordur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plf -- 19 Ocak 2023; 22:8:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 22:33:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O devirde titreyen, alt vites isteyen araçların ateşlemesinde ciddi problem olma ihtimali yüksektir. Normal değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet, sizi etiketlemedim. Etiketlemişim gibi görünüyor ilk post’ta. Sistemsel bir hata var sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 23:1:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bütçe uygunsa 2001-2007 2.0 Duratec motorlu Mondeo almak daha uygun olur. Malzeme kalitesi, parça bulunabilirliği ve konforu çok daha yüksektir. Bunun da benzinli otomatiğini 6 yıl kullandım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hepsi sıfır araçlardı, bu dediğim 15 önce.. subap zamanlaması sabit küçük hacimli Dohc 16v motorların çoğu böyledir.. alt devirlerde subap açıklığını kısıp hava debisini arttıramadıkları ve iyi bir silindir içi türbülansı yaratamadıkları için 1500 devir altı boğulurlardı. hafif titremeler başlar, daha düşük devirlerde de avans vururlardı..
8v motorda ise genellikle motorlar alt devirde daha dolu olur ve düşük devirde takılmakta problem duymazlar.
Bu dediklerim 15-20-25 sene önceki eski düzen atmosferik motorlarda geçerlidir. günümüzde tüm motorlar ve prensipler kökten değişmiş ve gelişmiş, valfin malfin konu değeri kalmamıştır..
Siz Focusun motorunu 16v olduğu için beğenmediniz aslında.. %25 daha güçlü bir motor olduğu için beğendiniz.. ayrıca yumuşak kaliteli çalıştıkları ve çok titreşimsiz devirlendikleri gerçekten doğru.. bunlar aslında 90ların başında yamaha ve mazda'nın geliştirdiği motorlardır, orjinali zeta motor diye geçer, pek bilinmez.. Ford'un kendi yaptığı eski avrupa motorları tam anlamıyla berbattı. bu motorlarla büyük başarı yakaladılar..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 19 Ocak 2023; 23:11:31 >
-
-
Ondan başka da 16v ve daha güçlü motorlu araçlar kullandım. O araç özelinde ise dediğim gibi, aracın supapları kötü durumdaydı (motorun açılması gerekiyordu, hava filtresi kutusunda ciddi “lok lok lok” tarzı geri tepme sesi geliyordu supap kaynaklı), araç genel olarak bakımsız, kötü durumdaydı ve LPG’de gidiyordu. O haliyle ciddi güç kaybı yaşıyor olması muhakkaktır. Önden falan kazalıydı, hatta motor biraz eğri duruyordu. Olayın sadece beygir gücü ile ilgisi yok. Geçenlerde ford taunus GT kullandım, 101 beygir ve bakımlı bir araçtı. Gidişi focustan belirgin ölçüde kötü, ağırlığı focustan daha düşük bir araç. Araç performansını etkileyen pek çok unsur var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Ocak 2023; 23:51:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8v motorlu arac kullanıyorum. Kullandığım aracın 16v motorlusu da var ama 8v'nin avantajları daha fazla.
En başta triger kayışı. Kopsa bile motor açılmaya gerek kalmadan yeni kayış takıp devam ediyorsunuz. Alt devirlerdeki canlılığı da var 3000 dd üstüne nadiren çıkarım.
Parça, bakım ve tamirat masrafı da cabası.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
8 subaplı araçlar şehir içi güzeldir alt ve orta devirleri doludur gaza hızlı cevap verirler fakat üst devirlerde nefesleri biter üstelik yüksek devir çevirdikçe baya da yakarlar bu dediğim 8v hem dizel hem de benzinli motorlar için geçerlidir. 1.4 8v 77hp motordan yola çıkarsak bir dönem puntoda kullanmıştım lpg'siz idi kalkışı kısa mesafe devirlenmesi hiç de kötü değildi. aynı şekilde 1.4d4d motor sağlam ise şehir içi seri bir motordur 2200de gaza çöktüğünüz anda koltuğa yapıştırıp 4200 devire kadar uzar 3e atarsınız pati dahi çeker 3. vites bitince nefesi de biter.
|
valf mi kaldı artık |
arkadaşın canı sıkılmış konu açmış kendince 8v şehir içinde gayet keyiflidir torku yakalamak için 16v gibi 4000dd çevirmeye gerek kalmaz. 3 binde vites atar keyfine bakarsın. duyanda sancak her gün otobanda top speed yolculuk yapıyo |
Geçmişte bir çok 8v motor, yani silindir başına 2 subap motor kullanmış bir olarak asla katılmıyorum bu konuya.. Günümüzde sonsuz kademesiz değişken subap zamanlamaları varken anlamı kalmamış olabilir.. yıl 2005 değil subap konuşmanın da anlamı kalmadı.. ancak eski sabit valf 16 subaplı araçlara göre her zaman canlı idiler. Arkadaşlarımda övülen 16v Focus'lar, Astra 1.6'lar vardı, hepsinde hayal kırıklığı yaşardım bir şekilde.. Hiç birinde 8v Golf 5'imin gaz doluluğu ve düşük devir tepkimesi yoktu. alt devirleri toplamaları gecikirdi. bazısı 1200-1300 devirde titrerdi alt vites isterdi. Golfte 4. viteste 30da basarsın alır toplar.. Sadece çok eski vvt-i vtec tarzı tüy sikler japonlarda motorlar her devirde çok canlıydı.. o yıllarda üstünlerdi ok.. ama hem değişken zamanlamaları vardı, güç de vardı.. hemde kasa ağırlıkları da düşüktü.. Bir de her motor farklıdır. motor vardır 16v alt devirleri çok canlıdır, egzantrik derecesi buna göredir ama 8v ohv motor vardır, yarış motoru gibi üst devirde yürür.. dümdüz valfe bakarak da çıkarım yapılamaz.. |
Benzer içerikler
- araba göğsü nasıl temizlenir
- 3 numara cam filmi yasak mı
- yağsız kalan motor ne kadar çalışır
- hususi kamyonet kış lastiği zorunlu mu
- ince yanak lastik
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- skoda slavia
- tesla model q
- ford fiesta sıfır
- jeep avenger e-hybrid fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X