Şimdi Ara

94 doğan'la 1400kmlik yol gidilirmi:D (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
16.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    2 yılda 1 defa 8.000 km'den fazla yol yaptık klimasız, hava yastıksız, ABS'siz eski araçlar ile, lastik 165 taban, 13 jant, Opel Rekort ya da Ford Taunus, hatta bir ara Opel Kadett'in İngiliz kırması hatchback Vauxhall Chevette ile de geldik. Silindirin biri bozulmuş, koca yolu 3 silindirle yaptığımız da oldu.

    Dişini sıkarsan at arabası ile Edirne'den Hakkari'ye bile gidebilirsin. Doğan-Şahin vb. belki günümüzde demode oldular ama zamanın alternatifi az olan araçlarıydı. Bakımını yaptırdıktan sonra ve camı açar, biraz da olayı eğlenceye vurursan zıplaya oynaya gelebilirsiniz. Yeter ki ara sıra durup kası ve kemiklerinizi oynatın, billur gibi akan sularda yüzünüzü yıkayın, karnınız acıktığında da kendinize 1 saat mola verin.


    Şimdiki araçlarda piston çalışmayacak da yol gideceksin.Uyarı lambaları ikazlar cartlar curtlar.Heleki turboluysa vay ki ne vay...Sözde garanti veriyolar üreticiler...Yok 10binde bir bakıma geleceksin yok şu şekilde kullanacaksın yok bu yok şu tırı vırı...Eğer bakımı 1000km geçtiyse ve senin aracın motor yerse tıpış tıpış ödetirler.Sadece bakımı 1000-2000km geçen araç motor yiyebiliyor ama eskiden yağı dip olan motorla kmlerce yol giderdi ya da suyu bitmiş araçla kmlerce yol giderdi dediğiniz gibi pistonu çalışmayan araçla yol giderdi şimdiki araçların bakımını bir kaç bin km geciktirdikten sonra çıkardığı arızayı ancak çıkarırdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 25 Temmuz 2010; 14:14:33 >




  • En kaliteli benzin Hollanda-Almanya-Avusturya'daydı. Motorlar sorunsuz çalışıyordu. Avusturya'dan çıkışa yakın depoyu doldururduk, Yugoslavya'da yettiği yere kadar, çünkü en kötü benzin sosyalist Yugoslavya'daydı, ama ilginçtir komünist Bulgaristan'ın benzizi kaliteliydi. Ondan sonraki benzin hak getire. Basit de olsa 98-100 oktan benzine alışmış ve vuruntu sensörü olmayan motor durdurulduğunda şansın varsa 3-4 saniye daha vuruntu yaparak dururdu, şansın yoksa ve araç özellikle süper benzine ayarlanmışsa anahtarı kontaktan çıkartsanızda vuruntulu olarak çalışmaya devam ederdi, buji kablolarını sökmek, distribütör kapağını çıkarmak fayda etmez, ancak benzin hortumunu çıkartmak motoru durdururdu.

    Şimdi "LPG VAR" işaretleri ne kadar yaygınsa eskiden "SÜPER VAR" işaretleri aynı derecede önem arz ediyordu. Süper motorlu araca 91 oktan mavi benzinin bile olmadığı bir benzin alınca motor da, şoför de eziyet çekerdi, ama motor yine de çalışırdı. Şimdi hemen ekranda UYARI İŞARETLERİ çıkar, hatta motor kendini korumaya alır ve çalışmaz, yol bilgisayarında SERVİSİ ARAYIN yazar...

    Analog ve mekanik, demode ve eski araçlar konforsuz, tasarrufsuz ve kalas gibiydi belki, ama itiraz da etmezlerdi. Şimdiki araçlar günümüz çocuklar gibi biraz şimarık galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    En kaliteli benzin Hollanda-Almanya-Avusturya'daydı. Motorlar sorunsuz çalışıyordu. Avusturya'dan çıkışa yakın depoyu doldururduk, Yugoslavya'da yettiği yere kadar, çünkü en kötü benzin sosyalist Yugoslavya'daydı, ama ilginçtir komünist Bulgaristan'ın benzizi kaliteliydi. Ondan sonraki benzin hak getire. Basit de olsa 98-100 oktan benzine alışmış ve vuruntu sensörü olmayan motor durdurulduğunda şansın varsa 3-4 saniye daha vuruntu yaparak dururdu, şansın yoksa ve araç özellikle süper benzine ayarlanmışsa anahtarı kontaktan çıkartsanızda vuruntulu olarak çalışmaya devam ederdi, buji kablolarını sökmek, distribütör kapağını çıkarmak fayda etmez, ancak benzin hortumunu çıkartmak motoru durdururdu.

    Şimdi "LPG VAR" işaretleri ne kadar yaygınsa eskiden "SÜPER VAR" işaretleri aynı derecede önem arz ediyordu. Süper motorlu araca 91 oktan mavi benzinin bile olmadığı bir benzin alınca motor da, şoför de eziyet çekerdi, ama motor yine de çalışırdı. Şimdi hemen ekranda UYARI İŞARETLERİ çıkar, hatta motor kendini korumaya alır ve çalışmaz, yol bilgisayarında SERVİSİ ARAYIN yazar...

    Analog ve mekanik, demode ve eski araçlar konforsuz, tasarrufsuz ve kalas gibiydi belki, ama itiraz da etmezlerdi. Şimdiki araçlar günümüz çocuklar gibi biraz şimarık galiba.


    Katılıyorum

    eski araçlarda neredeyse bugunkü araçlarda oldugu gibi bir takım sensörler yol bilgisiyarları v.s ekipmanlar yoktu veya az sayıda vardı.şimdiki araçlarda neredeyse bu sensor yol bilgisiyarı v.s ekipmanlar standart.orneğin emniyet kemerini takmadınız araç hem sesli olarak hem de goruntulu olarak ikaz veriyor.kapı mı açık kaldı yol bilgisiyarı bunu belirtiyor.yağmur mu yağıyor otomatik silecekler devreye giriyor.çok mu yaklaştınız onunuzdeki veya arkanızdaki araca araç sesli veya goruntulu ikaz veriyor. v.s .vs boyle uzar gider

    Ayrıca: eski araçları surmek yeni araçlar gore daha zevkli(goreceli) veya bana oyle geliyor.ne esp var ne de tcs veya abs v.s .vs.Kontrol tamamen kullanıcıda (hoş hala kullanıcıda ama tehlike anında devreye giren birkaç teknolojik buluş var).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ageofempires -- 25 Temmuz 2010; 15:24:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    En kaliteli benzin Hollanda-Almanya-Avusturya'daydı. Motorlar sorunsuz çalışıyordu. Avusturya'dan çıkışa yakın depoyu doldururduk, Yugoslavya'da yettiği yere kadar, çünkü en kötü benzin sosyalist Yugoslavya'daydı, ama ilginçtir komünist Bulgaristan'ın benzizi kaliteliydi. Ondan sonraki benzin hak getire. Basit de olsa 98-100 oktan benzine alışmış ve vuruntu sensörü olmayan motor durdurulduğunda şansın varsa 3-4 saniye daha vuruntu yaparak dururdu, şansın yoksa ve araç özellikle süper benzine ayarlanmışsa anahtarı kontaktan çıkartsanızda vuruntulu olarak çalışmaya devam ederdi, buji kablolarını sökmek, distribütör kapağını çıkarmak fayda etmez, ancak benzin hortumunu çıkartmak motoru durdururdu.

    Şimdi "LPG VAR" işaretleri ne kadar yaygınsa eskiden "SÜPER VAR" işaretleri aynı derecede önem arz ediyordu. Süper motorlu araca 91 oktan mavi benzinin bile olmadığı bir benzin alınca motor da, şoför de eziyet çekerdi, ama motor yine de çalışırdı. Şimdi hemen ekranda UYARI İŞARETLERİ çıkar, hatta motor kendini korumaya alır ve çalışmaz, yol bilgisayarında SERVİSİ ARAYIN yazar...

    Analog ve mekanik, demode ve eski araçlar konforsuz, tasarrufsuz ve kalas gibiydi belki, ama itiraz da etmezlerdi. Şimdiki araçlar günümüz çocuklar gibi biraz şimarık galiba.


    arabalar şımarıkta biz kullanıcılarda şımarığız..

    15 yıl önceki arabalarda yollarda birbirine denkti.Bununla beraber şöförlerde denkti.Yani kimse kalkıp çok fazla birşey beklemiyordu.Haliyle yakıttanda beklenti yoktu.

    Şimdi ise 1.3 motordan 80 beygir gücü beğenmiyoruz.arabaya 4 kişi binip klima açıp bagajı dolduruyoruz sonrada yolda ortalama 100 km hızla gidiyoruz ve istiyoruz ki 5-6 litreyi geçmesin tüketim :) ehh haliyle ona göre yakıtlar geliştiriliyor bu beklentiyi karşılayacak teknolojiler kullanılıyor.




  • aracın bakımları yapılmışsa hiç bi problem olmaz.
    sıcaklarda kalorifersiz biraz konforsuz olur ama gene de olur.
    trafik kazalarında aractan yada yoldan yada başka faktrölerden dolayı kaza oranı düşüktür.
    en büyük faktör şöför ve sürücü faktörüdür.
    araçtan ziyade siz kendinizden şüphe edin.
    o kadar uzun yolda çok hızlı gitmeyin,
    uykusuz sürmeyin.
    dikkatli olun.
    yolda geçen zamanda hayatınızda yaşanan zamandır.
    yolda geçen zamanı kısaltayım derken yaşamınızı kısalmayın sakın.
  • Neden gidilmesin? doğanı şahini hor görmeyin küçümsemeyin
  • Gerçi "akrabalardan" söz etmeyecektim ama olmuyor işte...

    1997 Yılı yaz ayları... Kuzenim ısrar etti, allem etti, kullem etti, en yoğun sezonun ortasında 1 hafta izin aldı benden, gerçi vermedim ama amcam telefon edince yapacak birşey kalmadı. Kuzenim ve 4 kişi bir ŞAHİN'e doluşup sahil yolundan Alanya'ya gittiler. Araç helezonları kesik ve bu nedenle de yere yakın, hatta karter korumasını da sökmüşler, durmadan yere sürtüyor diye. Beheri 100 kg'den 5 erkek ve biraz da yükle bunlar yola çıktılar. Virajlı yol başlayınca biraz da gırgır ve şamata (başka ne olacak) yolda sağa/sola direksiyonu sallaya sallaya gidiyorlar. Aracın şu anda Hollanda'da bir lokantası olan sahibi yolun ortasında duran ve futbol topu büyüklüğünde olan bir kaya parçasından son anda kaçmaya çalışırken bu taş aracın önünden altına giriyor, arkasından da çıkıyor. Ortalık zifiri karanlık, duruyorlar ama yapacak birşey de yok, araç hareket ediyor ama aşağıdan sesler de gelmeye başlıyor. Motor ve şanzımanda birşey yok ama sorun diferansiyelde. Kaya parçası diferansiyele vurmuş, içindeki dişliler zarar görmüş. Bu hali ile Alanya'ya gittiler. Dönüşü Konya üzerinden yaptılar, tanıdık bir tamirciden çıkma diferansiyel almak için. Konya'da fiyatta anlaşamadılar ve bozuk diferansiyelle 2000'e yakın km yapıp Adana'ya vardılar, burada sadece dişliler değişti ve araç eski sağlamlığına kavuştu.

    ŞAHİN-DOĞAN-KARTAL belki demode, güvensizü tasarrufsuz ama tamir-bakım-onarım-yedek parça ve servis konusunda hiçkimse bu grubun eline su dökemez. 2010 yılında bile!




  • yalnızca motorun sıcaklığı ve havanında vermiş olduğu sıcaklıkla sizi biraz kötü etkleyebilir

    yoksa burdan afganistana bile gidilir.
  • Tek şoför isen aralıksız çok zor hiç deneme ama arabada 2 şoför felan olsa fena olmaz sen dinlenirken o kullanır.O yükle 80 i geçmeyerek yavaş yavaş gidin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Tek şoför isen aralıksız çok zor hiç deneme ama arabada 2 şoför felan olsa fena olmaz sen dinlenirken o kullanır.O yükle 80 i geçmeyerek yavaş yavaş gidin derim.


    1400 km yolda 80'i geçmeyecek insanoğlu varmıdır acaba ?
  • abartmışsnız ha 1400 km de 4.2 lt yağ yakan tofaş kullanıcısı varsa o motoru çöpe atsın biz 6 bin km de 1 litre eksiltiyoruz.bakır 3 lü radyatör ile orjinalini değiştirdik hararet sorunuda kalmadı diyebilirim.tek sorun klima olmaması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samican -- 27 Temmuz 2010; 0:47:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Tek şoför isen aralıksız çok zor hiç deneme ama arabada 2 şoför felan olsa fena olmaz sen dinlenirken o kullanır.O yükle 80 i geçmeyerek yavaş yavaş gidin derim.


    1400 km yolda 80'i geçmeyecek insanoğlu varmıdır acaba ?

    Açıkcası o araba ile o yükle 80'i geçmeye tereddüt ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Açıkcası o araba ile o yükle 80'i geçmeye tereddüt ederim.



    Varsayımlar varsayımlar varsayımlar ...
  • Burada yazanların %80 Önyargılarını konuşturuyor. Yağ yakma meselesi şimdi aracına bakmazsan eşşeğe biner gibi binersen aracına ne hayır beklersin. Ben kendi şahsıma konuşuyorum daha yeni uzun yol yaptım toplamda 4bin Km kullandım aracımı 1 gram dahi yağ eksiltmedi. Güvensizmiş Hangi Firma 150 ile kaza yaptığınızda hayatta kalkma garantisi veriyor. Ben 3 yıldır gidip geliyorum Allaha şükürde hiçbirşey gelmedi başıma acaba neden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Gidecek isen yola güneş batar batmaz çıkmanı tavsiye ederim.


    Klima yoksa haşlanırsın vallahi. 1400 km yol o arabayla nerden baksan 16 saat sürer. Molaları felan da katarsan 17 18 hatta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Açıkcası o araba ile o yükle 80'i geçmeye tereddüt ederim.



    Varsayımlar varsayımlar varsayımlar ...

    yol boşsa affetmem 300e kadar zorlarım
  • gayet gidilir niye gidilmesin lakin yola çıkmadan önce

    far ayarları

    lastik basınçları

    frenlere-alt takım elemanları gözden geçirilmeli

    radyatör-silecek suyu kontrol edilmeli

    bir de sabaha karşı-gece yolculuk yaparsanız rahat edersiniz...
  • bız zamanında antalya hatay yapıyoduk 750 km kadar gıdıyodu araba sınırlarını bılırsen sorun olmaz
  • Su kaynatabilir...
  • Yola çıkmadan gerekli bakımları yaptırdıktan sonra gönül rahatlığıyla gidebilirsin
    ama birde lpg yoksa sizi üzebilir yakıt konusunda
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.