Şimdi Ara

96 model volvo 850 t5

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
88
Cevap
6
Favori
54.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar,

    bu pazartesi günü 96 model 167bin km de bordo bir 850 t5 aldım..
    ilk izlenimim bi önceki arabam civic'le (97 model) karşılaştıramayacağım kadar (ki zaten ikisini karşılaştırmak dahi yanlış) zevkli ve konforlu bir araba.
    şimdi aracım bakımda yağ ve hava filtreleri, motor ve şanzıman yağı değişecek.bir de daha önce birkaç tane 850 t5 kullanan bir tanıdığımın önerisi turbo'nun sökülüp bi temizlenmesi gerekirmiş.bu işlem nasıl yapılır aydınlatabilir misiniz? bu işlemler dışında hazır araç serviste iken yaptırmamı önerdiğiniz başka işlemler var mı?

    bi diğer konu aracın üzerinde bir önceki sahibi tarafından takılmış pirelli p6000 lastikler var. forumlarda araştırdığım kadarıyla çokta iyi bir lastik değil ama sizce nasıldır? 850 t5 in orjinal lastik ölçüleri nedir ve bu araçta hangi lastiği kullanmamı tavsiye edersiniz.

    iyi forumlar..







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1996 Volvo 850 T5: Kapsamlı Bir İnceleme

    1996 Volvo 850 T5, İsveçli otomobil üreticisinin önde gelen bir performans sedanıydı. 2,3 litrelik sıralı beş silindirli turboşarjlı motor, 225 beygir gücü ve 310 Nm tork üretmekle yüksek performans sağlıyordu.

    Volvo 850 T5 Yorumları

    Volvo 850 T5, kullanıcılar tarafından genel olarak iyi karşılanmış bir araçtır. Sahipler, güçlü motoruna, işçiliğinin kalitesine ve güvenlik özelliklerine övgülerde bulunmuşlardır.

    Volvo 850 2.0 T5 Kullanıcı Yorumları

    Bazı kullanıcılar, daha önceki modellerde bulunan 2.0 litrelik T5 motorun 2,3 litrelik modele kıyasla daha düşük performans gösterdiğinden bahsetmişlerdir. Bununla birlikte, daha küçük motor yine de iyi bir performans sunmakta ve daha düşük yakıt tüketimi sağlamaktadır.

    Özellikler

    • 2,3 litrelik sıralı beş silindirli turboşarjlı motor
    • 225 beygir gücü ve 310 Nm tork
    • Dört tekerlekten çekiş (isteğe bağlı)
    • Ön ve yan hava yastıkları
    • ABS frenler
    • Elektrikli camlar ve aynalar
    • Klima kontrolü

    Sonuç

    1996 Volvo 850 T5, performans, güvenlik ve konforu bir araya getiren etkileyici bir sedan. Güçlü motoru, sağlam işçiliği ve gelişmiş güvenlik özellikleri, onu hem sürüş tutkunları hem de aileler için çekici bir seçim haline getirmektedir. Kullanıcı yorumları, aracın genel memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun.
    96 model bir aracı o km'de bulmanız olağanüstü birşey. Forumda meteg tadlı üye bir 850 sahibi ve ustasıdır. Kendisiyle yazışmanızı tavsiye ederim.
    Lastik konusunda benim önerim mümkünse ölçülerini değişmemenizdir. Aracınız T5 olduğu için tabanları zaten en geniş, yanakları en dar olanındandır. 850lerde lastik-kaporta arasında çok mesafe yok. Lastik ölçüsünü büyütüp kaportaya sürtme sorunu yaşayan çok oldu.
    Bir dönemin kralı olan bir araçtan 14 yıl sonra da keyif alıyor olmanız hoş. Nice keyifli günler geçirmeniz dileğiyle.
  • hesheit cevabın için teşekkürler.

    lastik ölçüsünü değiştirmek istemiyorum bence bu arabada orjinalliği bozmamak lazım zaten eski arabam civic'le hevesimi alacak kadar oynamıştım.
    şu an üzerinde 205/50/16 lastik var bi kaç yerden araştırdığım kadarıyla orjinalide bu..aklımı kurcalayan pirelli p6000 ne kadar iyi bir lastik?michelin primacy hp var aklımda ama başka bi firma ve model önerileriniz olurmu? michelin in bu modelini kendi internet sitesindeki araca uygun lastik seçiminden buldum ve testlerine baktığım kadarıyla da başarılı bi lastik.

    arabayı almadan meteg'in cevaplarını okudum ve gerek üslubu gerekse bilgisi buraya üye olmama önemli bir etken ama sanırım tatsız bir olay yüzünden soruları cevapladığı başlık kapatıldı. o yüzden yeni başlık açma yoluna gittim bende.

    daha önce subaru forester s-turbo ve passat gibi arabalar kullanmış biri olarak performans olarak subaru kıvamında konfor olarak 2000 model bi passattan daha konforlu bi araç olduğunu söleyebilirim bu da yeterince keyifli bence

    ilginiz için teşekkürler.




  • Lastik markası olarak Nokian öneririm ama o ölçülerde üretimi var mı bilemiyorum. Ek olarak en son bir distribütörlük sorunu da vardı sanırım. Michelin Primacy de yüksek hız lastikleri için tercih ediliyor. Belki daha iyi olanlar da vardır. Sanırım bu forumun (Volvo bölümünün değil) bir lastik başlığı da var. Kolay gelsin.
  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız binersiniz inşallah.

    Lastik için aşağıdaki linkteki konuda birşeyler karalamıştım.
    http://forum.donanimhaber.com/m_40726046/tm.htm#msglink_40745134

    Belki ilginizi çekebilir.
  • hesheit; nokian'ı hiç araştırmadım bilmiyorum o yüzden ama onuda bir araştıracağım teşekkürler. primacy hp orta üst sınıftaki araçlar için üretilmiş bi lastik yani dediğin gibi yüksek hızlar için uygun.

    volkan.d; öncelikle teşekkür ederim. verdiğin linkteki yazını okudum. daha önce yokohama kullanmış biri olarak tavsiyeni dinleyip araştıracağım.

    bugün aracı servisten alacağım. kullandıkça izlenimlerimi burada paylaşırım.
  • tekrar merhaba,

    üzerindeki lastikler powergy serisindenmiş dikkat etmemişim.üstelik yeni olduğu da düşünülürse en azından kışa kadar bekleyecek gibi lastik konusu.

    ilk bir haftanın izlenime gelirsek;

    özellikle yapılan bakımdan sonra arabanın performansına söylenecek laf yok.sport mod'ta ki hızlanması çok çok iyi.
    yakıt ortalama 13.2lt/100km gösteriyor ki malum temmuz ayındayız ve bu yüzden devamlı klima açık.tamam yüksek bir değer ama böyle bir araba için hem de klima açıkken çokta uçuk değil gibi. ne dersiniz??
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • volvo 850 serisi benim de kullandığım ve s70 ve s40 lardan çok daha beğendiğim bir kasadır.fakat bu kasalarda kronik bazı sorunlar bulunmaktadır. başlıcaları:


    analog olan km sayacı dişlisi zayıf imal edilmiştir ve illa ki kırılır.belki de kırılmıştır bile.. bir de km ile oynanması çok kolaydır.

    klima sisteminde çoğu 850 de polen filtresi bulunmaz ve eğer sizinkinde de yoksa evaporatörünüz gaz sızdırıyordur.. çözüm evaporatörün yenilenmesidir ama bu işlem için ön göğüs komple sökülmelidir.bu da çok zaman alan bir işlemdir.bu işlem sonrası muhakkak polen filtresi konmalıdır.

    kapı gergileri kolayca kırılır.tek çözüm yenilemektir.

    göğüs plastik kalitesi kötüdür ve er ya da geç çatlama olacaktır.bunun için göğüs üzerine mutlaka bir koruyucu konmasını öneririm.

    otomatik vitesler maalesef çok verimli ve sorunsuz değildir. her 10 850 den 5 inden mutlaka otomatik şanzıman sorunu görülür.mümkünse manuel vitesle alınmalıdır.ben kendi aracımdan otomatik vitesi komple değiştirmek zorunda kaldım maliyeti ise çok fazla.. ama aracı satmak düşüncesinde olmadığımdan değişimi yaptım.


    aklıma gelenler bunlar..




  • meteg ilgin için teşekkürler. önceden de belirttiğim gibi bu foruma üye olmamda katkın büyük..

    km sayacımda şu an bi problem yok, km'nin düşük olması benimde aklımı kurcalıyordu ama arabanın 4.sahibiyim çok fazla el değişmemiş birde temiz kullanılmış bu yüzden doğru olma ihtimali yüksek geliyor bana.

    klima sistemi ile alakalı sorun olabilir bende. çünkü servisten aldıktan sonraki bir iki gün klimayı ilk açtığımda pek yoğun olmasa da buhar gibi bir şey üflüyordu sonra kendine geliyordu o ilk bir iki günden sonra yapmadı.. ama arabayı stop ettikten sonra sanki klima hala üflüyor gibi bir ses geliyor 5 6 sn. boyunca. senin bahsettiğin sorun ile alakası olabilir mi??

    kapı gergileri şu an sorunsuz, göğüste de herhangi bir çatlama yok, koruyucu olarak ne kullanmalıyım??

    aracı otomatik vites aldım. senin açtığın başlıktaki yazılarında şanzıman yağına çok değinmiştin bende ilk iş olarak onu kontrol ettirdim ve değiştirdim şu an için o da sorunsuz.




  • bana göre başlangıçlar s40'la olmalıdır. benim imkanım olsa bunu yapardım
  • ardau,


    anladığım kadarı ile nadir bulunan ve kurcalanmamış bir 850t5e denk gelmişsin.. bu araçta turbo bulunduğu için yağ ve filtre değişimi her 6000 de bir veya 6 ayda bir yapılmalıdır.filtre olarak sadece orjinal volvo veya mann marka kullanmalısın diğer markalardan uzak dur.çünkü diğer marka filtrelerde ne yazık ki gerekli olan çek valf bulunmamakta ve yağ basıncı motor stop edildiğinde bile sabit kalamamaktadır.fakat orjinal veya mann olanda bu sistem bulunur ve araba için en önemli şey budur.diğeri ise bujiler bu arabalar katiyen 3 veya 4 tırnaklı platinum tabir edilen bujileri sevmez.. tek tırnaklı ve bakır bujiler en iyileridir.. ateşleme kabloları bougicord adı verilen bir fransız firma tarafından üretilir ve bu marka dışında asla bir kablo kullanılmamalı.. motor soğukken yani saat 3 konumuna gelmeden asla araca yüklenmemelisin.. motoru durdurmadan 30 saniye kadar rölantide çalıştırmalısın..

    otomatik şanzıman yağın rengi kırmızı kan kırmızısı olmalıdır.. değilse kmye bakılmaksınızın değiştirilmelidir.göğüs üzerine eski bir çarşaf veya benzer birşey koymanı öneririm.. özellikle güneş altında.. yoksa kolayca çatlar.. triger kayışı ve gergisi her 120,000 de veya 5 senede bir su pompası da her 140,000 de bir veya 6 senede bir değişmelidir.bu motorlardaki subap-piston aralığı çok azdır ve triger koparsa çok büyük masraf açar.. kliman aracın içinde hissedilir bir soğuk yapmalı.. mesela ben şu an Kuşadasındayım aracı çalıştırdıktan maksimum 10 saniye sonra içerisi buz gibi oluyor.. eğer sende olmuyorsa veya az oluyorsa bil ki gaz kaçağı var demektir.. ayrıca aracın içinde klima açık otururken arada bir tık tık diye bir ses duyarsan anla ki gene gaz kaçağı var ve kompressor düşük basınç nedeniyle kendini kapatıyor..

    son olarak aracında lpg varmı bilmiyorum ama varsa bu araçlardan en iyi verimi prins marka ile alabileceğini de belirtmeden geçemeyeceğim..


    kazasız belasız sürüşler..




  • @ilyaswolf araba ararken s40 düşünmedim değil ama şimdi iyi ki 850 seçmişim diyorum

    @meteg

    seninde belirttiğin gibi filtrelerin hepsi orjinal volvo olarak değişti, kutuları hala bagajda duruyor daha önce forester s-turbo kullanmıştım, o yüzden turbo ile ilgili tavsiyelerini biliyorum yine de forum takipçileri için çok faydalı bir bilgi. teşekkürler..

    benim aracımda klima senin bahsettiğin gibi hemen soğutuyor ve içerisi buz gibi oluyor.ayrıca bahsettiğin sesi de şimdiye kadar duymadım.
    arabada lpg yok, şimdilik taktırmak gibi bir düşüncem de yok. ama ileride düşünecek olursam prins tercih edeceğim. hem kendi çevremden aldığım görüşlerden hemde forumdaki diğer başlıklardan edindiğim bilgiye göre en mantıklı tercih prins.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun.
    96 model bir aracı o km'de bulmanız olağanüstü birşey. Forumda meteg tadlı üye bir 850 sahibi ve ustasıdır. Kendisiyle yazışmanızı tavsiye ederim.
    Lastik konusunda benim önerim mümkünse ölçülerini değişmemenizdir. Aracınız T5 olduğu için tabanları zaten en geniş, yanakları en dar olanındandır. 850lerde lastik-kaporta arasında çok mesafe yok. Lastik ölçüsünü büyütüp kaportaya sürtme sorunu yaşayan çok oldu.
    Bir dönemin kralı olan bir araçtan 14 yıl sonra da keyif alıyor olmanız hoş. Nice keyifli günler geçirmeniz dileğiyle.


    Hayırlı Olsun Güle güle kullanın darısı başımıza Arkadaşım bende volvo 850 t5 almayı düşünüyorum piyasası çok farklı siz ne kadara aldınız ve hangi fiyat aralığında almalıyım teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    otomatik şanzıman yağın rengi kırmızı kan kırmızısı olmalıdır.. değilse kmye bakılmaksınızın değiştirilmelidir.göğüs üzerine eski bir çarşaf veya benzer birşey koymanı öneririm.. özellikle güneş altında.. yoksa kolayca çatlar.. triger kayışı ve gergisi her 120,000 de veya 5 senede bir su pompası da her 140,000 de bir veya 6 senede bir değişmelidir.bu motorlardaki subap-piston aralığı çok azdır ve triger koparsa çok büyük masraf açar.. kliman aracın içinde hissedilir bir soğuk yapmalı.. mesela ben şu an Kuşadasındayım aracı çalıştırdıktan maksimum 10 saniye sonra içerisi buz gibi oluyor.. eğer sende olmuyorsa veya az oluyorsa bil ki gaz kaçağı var demektir.. ayrıca aracın içinde klima açık otururken arada bir tık tık diye bir ses duyarsan anla ki gene gaz kaçağı var ve kompressor düşük basınç nedeniyle kendini kapatıyor..
    son olarak aracında lpg varmı bilmiyorum ama varsa bu araçlardan en iyi verimi prins marka ile alabileceğini de belirtmeden geçemeyeceğim..


    kazasız belasız sürüşler..


    klima açıkken ön göğüsten kıtır kıtır sesler geliyor ve havayı buz gibi üflemiyor. bu da mı gaz kaçağına işarettir. bunun maliyeti ne olur? uzun bir işlem midir meteg ustam?




  • @tuncayeren selamlar. internette sizin de görmüş olacağını üzere 11-17 arası oynuyor fiyatlar ama bence temiz bir arabayı 13-15 aralığında alabilirsin.ben aracımı 13bin'e aldım, normal bakım masrafı dışında herhangi bir masrafda çıkarmadı. yalnız meteg ustamın bana verdiği cevaptaki kronik sorunları göz önüne alıp iyice araştırdıktan sonra tercih yapmanız sizin açınızdan daha iyi olur.

    ayrıca çok sık karşıma çıktığından ve benimde başıma gelme ihtimali muhtemel olduğundan klima ile ilgili "noktanınsabiti" nickli kullanıcının sorusunun cevabını da çok merak ediyorum. meteg ustanın bizi aydınlatmasını bekliyoruz
  • arkadaşlar 850 t5 otm. vites teknik verilerine ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardau

    arkadaşlar 850 t5 otm. vites teknik verilerine ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz??

    1995 model 850 glt wagon otomatik vitesli aracımız vardı ozaman aklımda fabrika verilerine göre 90 km sabit hızla ş.dışı 6.8 lt tükettiğini biliyorum
  • al sana kıyak

    www.otokritik.com
    Volvo Fabrika Teknik Verileri @ Otokritik.com
    http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-modeller/Volvo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stress1

    al sana kıyak

    www.otokritik.com
    Volvo Fabrika Teknik Verileri @ Otokritik.com
    http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-modeller/Volvo



    gerçekten kıyak oldu eyvallah




  • Türkiyede satılan birçok 850 modelinde polen filtresi yoktur.bu yüzden dışarıdan gelen hava direkt olarak içeri girer(her türlü pislik ile beraber).zamanla evaporatör verimini yitirir ve sonunda bir yerinden gaz sızdırır.ama 850 ve S70 lerde evaporatör o kadar kötü bir yerde saklanmıştır ki bunu görmeniz olanaksızdır.bu yüzden ön göğüsün komple sökülmesi gerekmektedir. ve tahmin edilebileceği üzere bu işlem oldukça zaman alan(ortalama 8 saat) 4 sökme 4 takma.. ve işçiliği de bu sebepten zor ve pahalıdır.


    bu tamir ve evaporatör değişimi sonrası polen filtresi aparatı ve polen filtresinin kendisi mutlaka takılmalıdır.s70 ve 850 de filtreler tamamen aynıdır.aparatları da aynıdır.

    klima soğutmuyorsa kesin olarak gaz kaçağı düşünülmeli ve özellikle tık tık sesi (5 saniyede bir) geliyorsa gaz seviyesi düşük olduğundan kompresör kendini açıp kapatır.seviye iyice düşünce tamamen kapatır.

    iyi günler dilerim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 9 Ağustos 2010; 22:00:23 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.