Şimdi Ara

97 Subaru Legacy Oto. Şanzıman Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
3.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam,

    97 model, 185.000 km deki Subaru Legacy 2.5 AWD aracımızda otomatik şanzımanda bazı sorunlar yaşamaktayız, paylaşmak ve tartışmak istedim. Aracı birçok yere gösterdim ama pek doyurucu bir açıklama alamadım, kimi dürüstçe bu otomatikten anlamam dedi (ki otomatikçiydi), kimi direkt inmesi lazım dedi kimi de bir şeyi yok dedi; bizde de kafalar oldukça karıştı durum böyle olunca...

    Sorunlara gelince; ilk sorun şanzımandaki yağ kaybı... Kapasitesi yaklaşık 10 litre. Son üç ayda yaklaşık 2,5 lt ATF eklediğimi söylemeliyim, düzenli kontrollerde eksik görüyordum çünkü. Eksiltmeler genellikle arabayı çok sıkıştırdığım ve yüksek devirler çevirdiğimde (5000-6000 gibi), 150-160 gibi uzun süreli hızlı seyirlerde oldukça fazlalaşıyor. Park yerinde aracın altı kırmızı lekelerle dolu genelde... Aracı lifte aldırdık, şanzımanın alt kapağı kırmızı yağ içindeydi, hatta yağ sızıntısı orta susturucuya dek yürümüştü rüzgardan sanırım. Ama otomatikçi iyice sildi, temizledi bir yarım saat bekledi ve tekrar damla oluşmayınca bir şey yok dedi, doğrusu anlamadım çünkü öyle demesinin 1,5 ay ardından 1,5 litre ATF kaybı vardı! Benim şahsi kanaatim şu: bu şanzımanın bizden önce açıldığını biliyorum. Bence alt kapakta orijinal conta yerine macun conta kullanılmış ve şimdi de conta namına bir şey kalmamış, olduğu gibi sızıntı yapıyor. Çünkü bu derece bir ıslaklık aklıma başka bir şey getirmiyor...

    İkinci sorun; araç 1'den 2'ye geçişlerde oldukça sarsıyor, hatta vuruyor; bazen öyle sallıyor ki ön konsoldan çatırdı geliyor darbe almışçasına... Gözlemlediğim birkaç nokta: yokuş yukarı vurma yok, yüksek devirli kalkışta yok, ancak yokuş aşağı yapılan kalkışlarda, hafif gaz vererek yapılan düz kalkışlarda (mesela tıkalı trafik, vb.) inanılmaz vurma var. Balataların bitik olabileceğinden şüpheleniyorum; ya da sensor arızasından ama hiçbir arıza sinyali de almıyorum şanzımanla ilgili... Ancak çekişte, kick-down'da, devirlenmede, yokuş çıkmada, vites geçiş tepkimelerinde (R-D gibi) hiçbir anormallik yok, bunu da belirtmek isterim. 3. 4. vites geçişleri gayet iyi sadece 3'ten 2'ye düşürmede bazen bir kütürtü oluyor.

    Son sorun da şu; (bu sorun aracı aldığımdan beri mevcut-tam şanzıman kaynaklı mı onu da bilemiyorum) 60 km ve 80 km hızda ötme-uğultu sesi var. İşin ilginci ötmeler sadece tam bu hızlarda oluyor. Mesela 65'te yok, 100'de de yok. Hafif 120'de oluyor, 140'tan sonra bayağı bir artıyor. Araç AWD olduğundan belki şaft, arka diferansiyel vb. kaynaklı da olabilir ama liftte onlara defalarca bakıldı, bir şey yok dendi, bilemiyorum...

    Son olarak, benim kafam oldukça karışık ve endişeliyim çünkü çok farklı görüşler aldım ve kimisi aman arabaya binme şanzımanı dağıtırsın dedi, kimi bir şey yok dedi bu ilk 2 sorun için. Bir de otomatik yağı ve filtresi değiştirilmeli midir, öyleyse hangi periyotlarda? Aracın teknik bültenlerinde değiştirmenin gereksiz olduğu, sadece ayda bir seviye kontrolünün yeterli olacağı yazılı ama bu bana tuhaf geldi; hangi yağ aracın ömrü boyunca aynı kalarak özelliğini yitirmeden görevini yapabilir ki?! O zaman motor yağını ve filtresini de ellemeyelim hiç, eksilirse tamamlayalım!
    Biraz lafı uzattım ama hem burada fikir paylaşımı olur, hem de belki kafamdaki soru işaretleri biraz olsun azalır. Özellikle otomatik konusunda ileri derecede ilgili/bilgili olan Mete Bey'in ilgileneceğini düşünüyorum, selamlar ve saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ronsard -- 22 Ocak 2008; 0:36:14 >







  • öncelikle geçmiş olsun. meteg isimli arkadaşımız konu hakkında uzman. o da yardımcı olacaktır. ama ben de elimden geldiğince açıklamaya çalışayım.

    öncelikle yağ kaçırma sorunu bir an önce giderilmesi gereken, muhtemelen keçelerden ve/veya contalardan kaynaklanan bir sorundur. normal şartlarda otomatik şanzuman kaçırma haricinde pek yağ eksiltmez.

    ayrıca yağ eksildikçe şanzumanınız düzenli çalışmayacak, vuruntu yapacak ve kendi kendine zarar verecektir...

    ikinci sorununuz birinci sorun sonucu oluşan yağsızlık durumundan da kaynaklanmış olabilir. ama biz bu iki sorunun birbirinden bağımsız oluşma ihtimalini ele alalım.

    ikinci sorununuz genelde düşük devirde vites yükseltmelerde oluyor anlaşılan. yüksek devirde üst vitese geçişlerde olmuyor. bu sorunun otomatik şanzuman tamircilerince halledilebildiğini biliyorum. çünkü benim bilgi sahibi olduğum vw grubu araçlarda da bazen bu gibi vites geçişinde sorunlarla karşılaşabiliyoruz. ve otomatik şanzuman tamircisi arkadaşlara gönderiyoruz, kısa sürede halledip veriyorlar.

    ancak düşük devirde üst vitese geçişte hafif vuruntu yapması normaldir. tabi bu sizi rahatsız edecek seviyede olmamalıdır.

    son sorununuz, yani uğultu sorunu ise genel olarak yürüyen aksam sorunu gibi görünüyor. bilya, şaft, diferansiyel sorunu olma ihtimali yüksek. otomatik şanzumandan veya diğer motor elemanlarından tarif ettiğiniz gibi, devirden bağımsız olarak, hıza değişen, bir ses gelmesine pek rastlamadım.


    sonuç olarak öncelikle otomatik şanzuman keçe ve/veya contalarınızı değiştirin. yağ eksiltme problemini öncelikle çözün. sonra geçişlerde vuruntu devam ediyorsa iyi bir otomatik şanzuman tamircisi size yardımcı olacak ve sorununuzu tamir edecektir... uğultu konusunu 4x4 den ve yürüyen aksamdan anlayan iyi bir ustaya göstermenizde fayda var.

    kolay gelsin...




  • aslında anlattıklarınıza bakılırsa aracınızda birden fazla sorun var gibi duruyor .Otomatik şanzıman işi ayrı bir uzmanlık gerektirdiği için konuyu daha derinlemesine bilenlerden bilgi isteyelim.

    ancak aşagıda yazan problem bana aracınızda differansiyel yağınızın bitmiş olabileceğini düşündürüyor.Uğultu için ya dişli veya rulman arızası (aksi bilyeleri veya başka yerden geliyor olabilir.) olması olasılık dahilindedir.Birinci olasılık kontrolü kolay olduğu için differansiyel yağına baktırmayı ihmal etmeyin. aracınız dört çeker olacağı için iki differansiyeli de kontrol ettiriniz(ön ve arka).

    Otomatik şanzımanınızın açılmış olması bir problem yaşandığının işaretidir.Bunu soruşturarak neden açıldığını öğreniniz.Bütün klasik şanzımanların tamir takım conta kitleri satılır.Bunları komple değiştirirseniz aslında conta kaçırmalarının önüne geçebilirsiniz.Bunun dışındaki ince shim disklerin arıza yapması gibi problemler var ise bunlar ciddi revizyon gerektirir.İyi araştırmak ve işin ehlini bulmak lazımdır.

    Yine bildiğim kadarıya torque convertor ünüzle ilgili probleminiz olmalı diye düşünüyorm.Çünkü bu önemli güç aktarma ünitesi bir şekilde yağsız kalır veya arıza yaparsa güç aktarımında problemler çıkar ama eğer hızlanması normal sadece vites geçişlerinde oluyorsa şanzımanın başka elemanlarına dikkat etmek gereklidir.Aslında bir otomatik şanzıman en az motor kadar karışık olduğu için şu an ancak bu kadar yardımcı olabilirm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında anlattıklarınıza bakılırsa aracınızda birden fazla sorun var gibi duruyor .Otomatik şanzıman işi ayrı bir uzmanlık gerektirdiği için konuyu daha derinlemesine bilenlerden bilgi isteyelim.

    ancak aşagıda yazan problem bana aracınızda differansiyel yağınızın bitmiş olabileceğini düşündürüyor.Uğultu için ya dişli veya rulman arızası (aksi bilyeleri veya başka yerden geliyor olabilir.) olması olasılık dahilindedir.Birinci olasılık kontrolü kolay olduğu için differansiyel yağına baktırmayı ihmal etmeyin. aracınız dört çeker olacağı için iki differansiyeli de kontrol ettiriniz(ön ve arka).

    Otomatik şanzımanınızın açılmış olması bir problem yaşandığının işaretidir.Bunu soruşturarak neden açıldığını öğreniniz.Bütün klasik şanzımanların tamir takım conta kitleri satılır.Bunları komple değiştirirseniz aslında conta kaçırmalarının önüne geçebilirsiniz.Bunun dışındaki ince shim disklerin arıza yapması gibi problemler var ise bunlar ciddi revizyon gerektirir.İyi araştırmak ve işin ehlini bulmak lazımdır.

    Yine bildiğim kadarıya torque convertor ünüzle ilgili probleminiz olmalı diye düşünüyorm.Çünkü bu önemli güç aktarma ünitesi bir şekilde yağsız kalır veya arıza yaparsa güç aktarımında problemler çıkar ama eğer hızlanması normal sadece vites geçişlerinde oluyorsa şanzımanın başka elemanlarına dikkat etmek gereklidir.Aslında bir otomatik şanzıman en az motor kadar karışık olduğu için şu an ancak bu kadar yardımcı olabilirm.


    Merhabalar, ilginize teşekkürler. Ancak uğultu konusunda ne ön ne de arka diferansiyelde bir sorun bulunamadı; yağ ekiği ya da kaçağımız yok... Önümüzdeki hafta büyük ihtimal şanzımanı indirtip komple bir revizyona sokacağız, artık orada ne olduğu anlaşılır sanırım. Neticeleri paylaşacağım.




  • o zaman büyük ihtimalle bozuk rulmanlardan geliyordur bu ses.Atraçta çok fazla rulman olduğu için arızalı olanın hangisi olduğu araştırılmalı ve bu shaft veya denen ekipman üsütndeki tüm rulmanlar aynı anda değiştirilmelidir.Genelde ustalar abi arıza yok , gereksiz derler 3 ay sonra o da arıza verir.Bu yüzden rulman değişimlerinizde aynı döenen ekipman üstündeki tüm rulmanlar aynı anda değiştirlmesi uygundur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ronsard


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında anlattıklarınıza bakılırsa aracınızda birden fazla sorun var gibi duruyor .Otomatik şanzıman işi ayrı bir uzmanlık gerektirdiği için konuyu daha derinlemesine bilenlerden bilgi isteyelim.

    ancak aşagıda yazan problem bana aracınızda differansiyel yağınızın bitmiş olabileceğini düşündürüyor.Uğultu için ya dişli veya rulman arızası (aksi bilyeleri veya başka yerden geliyor olabilir.) olması olasılık dahilindedir.Birinci olasılık kontrolü kolay olduğu için differansiyel yağına baktırmayı ihmal etmeyin. aracınız dört çeker olacağı için iki differansiyeli de kontrol ettiriniz(ön ve arka).

    Otomatik şanzımanınızın açılmış olması bir problem yaşandığının işaretidir.Bunu soruşturarak neden açıldığını öğreniniz.Bütün klasik şanzımanların tamir takım conta kitleri satılır.Bunları komple değiştirirseniz aslında conta kaçırmalarının önüne geçebilirsiniz.Bunun dışındaki ince shim disklerin arıza yapması gibi problemler var ise bunlar ciddi revizyon gerektirir.İyi araştırmak ve işin ehlini bulmak lazımdır.

    Yine bildiğim kadarıya torque convertor ünüzle ilgili probleminiz olmalı diye düşünüyorm.Çünkü bu önemli güç aktarma ünitesi bir şekilde yağsız kalır veya arıza yaparsa güç aktarımında problemler çıkar ama eğer hızlanması normal sadece vites geçişlerinde oluyorsa şanzımanın başka elemanlarına dikkat etmek gereklidir.Aslında bir otomatik şanzıman en az motor kadar karışık olduğu için şu an ancak bu kadar yardımcı olabilirm.


    Merhabalar, ilginize teşekkürler. Ancak uğultu konusunda ne ön ne de arka diferansiyelde bir sorun bulunamadı; yağ ekiği ya da kaçağımız yok... Önümüzdeki hafta büyük ihtimal şanzımanı indirtip komple bir revizyona sokacağız, artık orada ne olduğu anlaşılır sanırım. Neticeleri paylaşacağım.




  • Merhaba,


    maalesef bu başlığı çok geç gördüm,

    bahsettiğiniz yağ kaybının 2 sebebi olabilir. birincisi şanzımanın motora bağlandığı yer, diğeri ise şanzıman içinde yer alan pompa contalarının deforme oluşu nedeniyle hareket halinde pompalanan yağın dışarı atılması ki sizin bunu görmenize imkan yok. pompa contalarının yenilenmesi için şanzımanın inmesi gerekir. 1ci vitesden 2.ye atışta sarsıntılı oluşunun da iki sebebi olabilir 1- 1 litreden fazla eksilen yağ seviyesi tek başına sarsıntılı vites geçişi sebebidir. bunun yağ eksikliğinden mi yoksa balata sorunu mu olduğunun anlaşılması için ilk önce eksik yağ seviyesi normal seviyeye getirilir. daha sonra kalkış yapılır normal bir hızla eğer sarsıntılı geçiş ortadan kalkarsa sorun sadece yağın eksik oluşudur.ama eğer düzelme olmazsa o zaman balatanın kendisinin bitik olduğu sonucuna varılır.aracınız 4 ileri viteslidir bu yüzden 4 adet de balata vardır. sizin birinci balatanız bitikse onun yenilenmesi gerekir, zaten kutu açıldığında diğer balatalar da görülecektir ve gerekirse onlar da yenilenmelidir. tork konvertörü de sökülmeli ve eğiklik ya da kaçıklık var mı bakılmalıdır. eğer standart ölçüler dışına çıkmışsa bilgisayarlı kalibrasyon makinesiyle standart ölçüye getirilir.ayrıca Fren ve motor bantlarının durumu da gözden geçirilmelidir.yalnız bilinmesi ve hatırlanması gereken konu şudur. bu tür araçlarda vites ve motor akuple vaziyette transversal olarak monte edilmiştir, yani çoğu zaman şanzımanın inmesi için motorun da inmesi gerekbilir. ve önden itişli veya awd araçlarda bu işlem tam 1 gün alır. sabah başlanırsa söküm ancak akşama tamamlanır. geri montaj da keza aynı şekilde. bu da tahmin edeceğiniz üzere şanzıman tamirinin maliyetli olma sebeplerinden biridir. mesela arkadan itişli bir otomatik şanzımanlı aracın şanzımanının inmesi sadece 45 dakika alır. örnek olarak bmw,mercedes gibi. sadece şanzımanın inme-binme maliyeti 600 ytl civarı tutar.(önden itişli ve awd araçlarda)


    (aracın şanzıman yağı her 70,000 km de bir veya 5 senede bir değişmeli.yağ kan kırmızısı renkte olmalı, eğer kahverengi veya siyahlaşmış ise km'ye bakılmaksızın muhakkak değişmeli) varsa filtre de değişmeli. bunların ihmali çok ciddi arızalara sebep olabilir.değişmemesi diye bir şey söz konusu değildir.mesela sizin aracınızın yağı değişmediyse veya ihmal edildiyse balatanızı bu bakımın ihmal edilmesi sonucu bitmiş olması olasıdır.

    yağ seviyesi 15 günde bir kontrol edilmelidir.ama bunu yapmak için araç normal çalışma sıcaklığında olmalı,ve rölantide çalışıyor olmalıdır.vitesler tüm konumlar arasında gezdirilmeli her konumda 2 sn beklenmelidir.P den L

    ye(örnek olarak) sonra tam tersi L'den P ye şeklinde.2 dakika kadar beklenir, daha sonra yağ çubuğu çekilerek seviye kontrol edilir.(gene araç çalışır durumda olmalı) bir diğer kontrol P konumundan D konumuna geçişte geçiş süresidir. mesela normal şartlarda P konumundan D konumuna alınca araç 1.5 sn maximum vitese geçmelidir özellikle N konumundan R ye geçiş maksimum 2 sn olmalıdır. değilse sistem içi basıncında sorun vardır.

    (aracınızın yakıt tüketimi arttı mı? mesela 10 lt yakıyorsa 15 lere çıktı mı?)

    (Uğultu konusu ile ilgili söyleyebileceğim şey tork konvetörünüzde eğiklik olabilir(sadece bir ihtimal) ve güç tüm tekerlere eşit dağıtılamıyor olabilir.belki de tamamen normal bir durumdur. awd araç hiç kullanmadığım için kesin birşey söylemek çok zor.)

    cevabım çok geç oldu kusura bakmayın...

    Mete



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 16 Şubat 2008; 3:26:13 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.