Şimdi Ara

ABS pompalanmalı mı, tek seferde mi basılmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar,

    bi arkadaşla tartıştık, diyor ki ABSli frene basarken pompalaman lazım.
    Ben de diyorum ki, zaten ABSnin özelliği kendisi pompalıyor.
    Size sorayım dedim..

    Sevgiler, saygılar.



  • dediğin gibi abs'nini özelliği kendinin pompalaması...
  • Abs kendisi pompalar.
  • ABS de pompa fren mesafesini uzatmaktan başka birşeye yaramaz.Bunun tesitini zamanında bir oto dergisinde okumuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diskriminant

    ABS de pompa fren mesafesini uzatmaktan başka birşeye yaramaz.Bunun tesitini zamanında bir oto dergisinde okumuştum.



    direksiyon hakimiyetini kaybetmemeyi de sağlamaz mı?

    abs'siz araç sadece pürüzsüz ve kuru asfaltta kazık frende erken durur...

    bunun dışında abs'li araç her zaman erken durur...
  • Di mi arkadaşlar, ben bunu odun arkadaşıma söyleyeyim. İşte böyle arkadaşlarım var benim. Bir de idda ediyor, sen bilmiyorsun diyor bana..
  • ABS erken durmak için değil direksiyon hakimiyetinin kaybedilmemesi içindir zaten.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ABS sayesinde 2 defa kesin kazadan kurtuldum. Ben böyle birşey görmedim. Kuvvetli basınca sensörler dönen tekerin kitlenmesini tespit edip siz basmaya devam ederken hidrolik ünite sizin yerinize saniyede defalarca basıncı arttırıp azaltarak bırakıp basmaktadır. 2000 modelde aldığım SEAT Toledo'da ABS devreye girmişti ve TAK TAK TAK çekiç sesi gibi bir ses çıktı, 2003'te aldığım araçta ABS devreye girdiğinde DDIIRRTTTT gibi daha homojen ve kaymak tabakalı bir ses çıktı. VW Passat'ta ise robotik bir ses ve his işittim. Fakat şoförlere verilen en büyük hediye bence ABS. Yıllarca ABS'siz araç nasıl kullanmışız, hayret ettim.

    ABS de icat olalı 60, otomobilde ilk kullanalı da 40 yıl oldu bu arada.

     ABS pompalanmalı mı, tek seferde mi basılmalı


    The Anti-Lock Braking System(ABS) was developed in 1958 by the Road Research Laboratories in Great Britain. Three years later, in 1969, the Lincoln Continental Mark III was equipped with an Auto-Linear antilock unit. Sensors on the rear wheels transmitted signals to a transistorized "computer" behind the glove box. The computer controlled a vacuum-operated valve on the rear brake line to modulate pressure to the rear brakes when the sensors told the computer that the brakes were locking. As updated versions have been tested and distributed, ABS technology is now in nearly every car. As a result, many companies are now developing their own variations of ABS to distinguish themselves from competitors.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JerryDrake

    ABS erken durmak için değil direksiyon hakimiyetinin kaybedilmemesi içindir zaten.

    mıcırlı, kaygan v.s. zeminde daha erken durur ama...
  • abs pompalama yapılmaması için ve pompalama işleminden daha hızlı olduğundan konulmuştur pompalama yapılmaz
  • ABS fren mesafesini kısaltır. Ama frene basabildiğiniz kadar basmalı ve pompalama yapmamalısınız.
    ABS'li araçta frene az basma, genelde yapılan bir şeydir ve sonucu kazadır.
    ABS'siz araç kullanmaya alışmış olanlar, ABS'siz araçta lastikler bloke olmasın diye istem dışı olarak frene az basarlar.
    Bu alışkanlık ABS'li araçta devam ederse olay şu şekilde gelişir.

    Biz frene bastığımızda fren sistemindeki yağın basıncını arttırırız.
    ABS ise eğer lastiklerde bir blokaj oluşursa bir valfi saniyede 50 defa açıp kapatarak bizim oluşturduğumuz basıncı 50 saniyede 1 kesmiş olur.
    Her basıncı kesme ve her yeniden sisteme verme anında bu valf bir basınç kaybı meydana getirir.
    Bu da tekerleklerdeki fren silindirlerine daha az basınçlı yağ gitmesi demektir.
    Daha az basınç daha az sıkma kuvvetidir.
    ABS devreye girmiştir ve sürücü şunu düşünmektedir: Evet ABS devreye girdiğine göre benim frene basma kuvvetim tekerleklerin bloke olmasına neden olacak kadar fazla. O halde frene daha sert basmamın bir anlamı yok.
    Yanlış.
    Basabildiğiniz kadar çok basmalısınız.




  • Lütfen izleyin.


  • Taner Abi hem ABS'Li hem ABS'siz araç kullandım. Benim kullandığım araç bu kadar savurmuyordu. Bu videodakilerin arasında dağlar kadar fark var. Sanki şöför bilinçli yapıyor gibi biraz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Lütfen izleyin.







  • Merak ettiğim bir konu var
    Acaba markalar ABS'nin hangi veriyonlarını kullanıyorlar ?
  • 1998 model ŞAHİN S aracımda (tabi ki) ABS yoktu ve eşimle beraber işe giderken önümüzdeki kişinin fren lambaları yanmadığı halde aniden frene asılması nedeni ile ben de acı fren yaptım ve araç sağ tekeri kitleyip kafa eğdi ve sol teker kaldırıma yol kenarındaki kaldırıma vurdu.

    Aynı şekilde Eğirdir gölünün kenarında önüme bir gurbetçinin eniştesine kullandırdığı aracın kırmasından ötürü yine acı fren yapmak zorunda kaldım, lastiklerin basan taban kadar bir kısmı zımparalanmış ve lastiğin ömrü erken gitmiş, baland yapmıştı.

    1993 model TEMPRA S'te bu kafa eğme hiç olmadı, frenleri de daha etkili ve verimliydi.

    ABS yokken herkes fren pedalını pompalıyordu ancak ABS sayesinde dirkesiyon hakimiyeti de muhafaza ediliyor, fren mesafesi de azalıyor ve lastiklerin ömrü de birden ortadan kaybolmuyor.
  • ABS devreye girmediği sürece iyidir , araçlarda bulunsun ancak kullanmak pek nasip olmasın
  • abs varken fren pompalanmaz diye biliyorum, zaten yeni nesil araçlarda, frene hızlı bir şekilde basınca fren tam güçle basılmış gibi oluyor.
    mesela benim octavia'da aniden güçlü bir şekilde frene basarsanız frene tam güç uyguluyor ve dörtlüleride yakıyor
  • Pompalamak çok uzatıyor durma mesafesini, zaten gerek de yok ABS varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    abs varken fren pompalanmaz diye biliyorum, zaten yeni nesil araçlarda, frene hızlı bir şekilde basınca fren tam güçle basılmış gibi oluyor.
    mesela benim octavia'da aniden güçlü bir şekilde frene basarsanız frene tam güç uyguluyor ve dörtlüleride yakıyor


    dediğiniz olay AFU
    sistem, ani olarak fren pedalına dokunduğunuzu anlıyor ve frenlere siz sonuna kadar basmasanız da tam güç uyguluyor..
    1-2 kez şehir içi kazasından kurtardı beni AFU aracı sakin kullanmaya alışınca, frenlemeyi de sakin yapıyor insan, tabi bi şok ile frene hızlıca basınca AFU devreye giriyor.




  • abs yi bırak pompalamayı mesafe uzatmaması için kökünece basmalısın.Gerekeni o hallediyor zaten.düzlerde yapılıyordu pompalama tekniği gerçi oda pompalama sayılmaz kademeli basman lazım kitlediği anda gevşetip ayarı tutturman gerekiyorduki onuda herkes beceremiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.