Şimdi Ara

ARKALAR DİSK Mİ İYİ KAMPANA MI (konu ESP ye kadar gidiyor)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
3
Favori
41.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar

    benim anlamadığım bir nokta var şimdi benim bildiğim kampana disk fren kadar iyi değil diye biliyorum yanlış mı biliyorum ?

    birde arkaları kampana olan araçlarda ESP sistemi görevini tam anlamıyla yerine getirebilir mi?

    örnek:doblo premio
    örnek:fiorino (ESP li modeli)



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kampana Frenler ve Disk Frenler: Kapsamlı Bir Karşılaştırma

    İster yeni bir bisiklet ister yeni bir araba satın almayı düşünün, fren sistemi önemli bir husustur. İki ana fren türü vardır: kampana frenler ve disk frenler. Her birinin kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, hangisinin sizin için en uygun olduğuna karar vermeden önce bunları anlamak çok önemlidir.

    Kampana Frenler

    Kampana frenler, jantın iç kısmına monte edilen, tekerleğin dönmesine karşı sürtünen bir çift yastığa sahiptir. Yastıklar, frene uygulandığında jantın kenarına doğru itilir ve tekerleğin yavaşlamasına veya durmasına neden olur.

    Disk Frenler

    Disk frenler, tekerlek göbeğine monte edilmiş bir diske sürtünen kaliper aracılığıyla çalışan bir çift yastığa sahiptir. Yastıklar, frene uygulandığında diske doğru itilir ve diskin yavaşlamasına veya durmasına neden olur.

    Kampana ve Disk Frenlerin Karşılaştırması

    Güç: Disk frenler genellikle kampana frenlerden daha güçlüdür. Daha fazla sürtünme yüzeyi sağlarlar ve daha eşit bir fren kuvveti dağılımına sahiptirler.

    Modülasyon: Disk frenler, kampana frenlere göre daha iyi modülasyona sahiptir. Bu, frenleme kuvvetini daha hassas bir şekilde kontrol edebileceğin anlamına gelir.

    Ağırlık: Disk frenler genellikle kampana frenlerden daha hafiftir.

    Maliyet: Disk frenler genellikle kampana frenlerden daha pahalıdır.

    Bakım: Disk frenler, kampana frenlere göre daha fazla bakım gerektirir.

    Hangi Fren Türü Sizin İçin En İyisi?

    Uygun fren türü, kullanımınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Aşağıda hangi durumlarda her bir fren türünün daha uygun olduğu belirtilmiştir:

    • Şehir sürüşü ve hafif arazi: Kampana frenler yeterli güç ve modülasyon sağlar.
    • Sportif sürüş ve agresif arazi: Disk frenler daha fazla güç ve daha iyi modülasyon sağlar.
    • Ağırlık azaltma: Disk frenler genellikle kampana frenlerden daha hafiftir.
    • Maliyet: Kampana frenler genellikle disk frenlerden daha uygun fiyatlıdır.
    • Bakım: Kampana frenler disk frenlerden daha az bakım gerektirir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Esp'nin fren sistemiyle pek alakası yok,kampananın da diskin de duruma göre değişmekle birlikte kendine göre avantaj ve dezavantajları var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Esp'nin fren sistemiyle pek alakası yok,kampananın da diskin de duruma göre değişmekle birlikte kendine göre avantaj ve dezavantajları var.
    disk her zaman daha iyidir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Esp'nin fren sistemiyle pek alakası yok,kampananın da diskin de duruma göre değişmekle birlikte kendine göre avantaj ve dezavantajları var.

    dört tekerede bağımsız ve farklı kuvvette fren yaparak yola sokmuyor mu bu esp ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Esp'nin fren sistemiyle pek alakası yok,kampananın da diskin de duruma göre değişmekle birlikte kendine göre avantaj ve dezavantajları var.

    dört tekerede bağımsız ve farklı kuvvette fren yaparak yola sokmuyor mu bu esp ?

    Evet ESP araçtaki bir çok sistemi (ABS, EBD, ASR) alt sistemleri olarak kullanıyor ve gerektiğinde bunlara müdahale ediyor. Fren ile alakası yok denemez, aksine fren sistemi ile yakından ilgisi var.

    Frenlerin de disk olması daha iyidir, kampana frendeki gibi ısındığında frenleme gücünü fazla kaybetmez, kampana fren kadar kolay ısınmaz, daha kolay soğur vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Esp'nin fren sistemiyle pek alakası yok,kampananın da diskin de duruma göre değişmekle birlikte kendine göre avantaj ve dezavantajları var.

    dört tekerede bağımsız ve farklı kuvvette fren yaparak yola sokmuyor mu bu esp ?

    Evet ESP araçtaki bir çok sistemi (ABS, EBD, ASR) alt sistemleri olarak kullanıyor ve gerektiğinde bunlara müdahale ediyor. Fren ile alakası yok denemez, aksine fren sistemi ile yakından ilgisi var.

    Frenlerin de disk olması daha iyidir, kampana frendeki gibi ısındığında frenleme gücünü fazla kaybetmez, kampana fren kadar kolay ısınmaz, daha kolay soğur vs.

    Alıntıları Göster
    Hepsinin kendince + ve - yönleri var. Mesela kamyonların arka tekerlerinde disk kullanılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Hepsinin kendince + ve - yönleri var. Mesela kamyonların arka tekerlerinde disk kullanılmaz.

    Alıntıları Göster
    4 teker disk standarttı Murat 124'te... Hey gidi günler hey..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    4 teker disk standarttı Murat 124'te... Hey gidi günler hey..

    Alıntıları Göster
    Kampanadan diske yönelim var. Sanırım disk daha iyi. Ama büyük ve ağır araçlarda hala kampanalar revaçta.
  • Disk her acidan daha iyidir kampananin herhangi bir artisi oldugunu pek sanmiyorum. Bu arada benim bildigim esp sadece 4 teker disk olan araclarda oluyor kampanaya esp olmaz ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Disk her acidan daha iyidir kampananin herhangi bir artisi oldugunu pek sanmiyorum. Bu arada benim bildigim esp sadece 4 teker disk olan araclarda oluyor kampanaya esp olmaz ki.
    kampananın artıları eksileri mutlaka vardır...aynı şekilde diskinde artıları eksileri vardır...sistemlerin biribirine üstünlükleri uzmanlık alanıdır...
    benim sorum:kampanalı araçlarda ABS varmıdır???
    abs-asr-ebd-esp...gibi sistemler ne ile ilintilidir????
    umarım zor sorular deyildir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Disk her acidan daha iyidir kampananin herhangi bir artisi oldugunu pek sanmiyorum. Bu arada benim bildigim esp sadece 4 teker disk olan araclarda oluyor kampanaya esp olmaz ki.
    kampananın maliyeti ucuz oldugu için üreticiler tarafından tercih ediliyor iyi oldugu için diil..esp tekerlerin üzerine binen kuvveti dengelemek anlık frenleme yapıyor, sonuçta kampanada fren görevini yerine getirebildigine göre sorun olacagını zannetmiyorum. ama disk frende esp daha iyi performans verebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    kampananın maliyeti ucuz oldugu için üreticiler tarafından tercih ediliyor iyi oldugu için diil..esp tekerlerin üzerine binen kuvveti dengelemek anlık frenleme yapıyor, sonuçta kampanada fren görevini yerine getirebildigine göre sorun olacagını zannetmiyorum. ama disk frende esp daha iyi performans verebilir

    Alıntıları Göster
    Biri kampananın artılarını söyleyebilir mi?
  • disk fren daha iyi bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Biri kampananın artılarını söyleyebilir mi?

    Alıntıları Göster
    disk daha iyidir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HCalifornia

    disk fren daha iyi bence
    Kampana daha ucuz olmakla birlikte daha az değişim gerektirir. Ve kampananın aynı fren basıncını uygulaması için diske göre daha az hidrolik basınca ihtiyacı vardır. Ancak kapalı yapısından ötürü kolay ısınır, diske göre daha uzun sürede soğur. Olay maliyetle alakalı sadece. Ama kampanalı fren güvensizdir diye bir durum yok. Zaten frenlemelerde arka aksa düşen ağırlık ön aksa göre çok daha az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    kampananın maliyeti ucuz oldugu için üreticiler tarafından tercih ediliyor iyi oldugu için diil..esp tekerlerin üzerine binen kuvveti dengelemek anlık frenleme yapıyor, sonuçta kampanada fren görevini yerine getirebildigine göre sorun olacagını zannetmiyorum. ama disk frende esp daha iyi performans verebilir

    Alıntıları Göster
    kampananın maliyeti ucuz deyildir....kampana karşılığı DİSK...merkez karşılığı KALİPER.balata heriki sistemde mevcut...birinde tabla diğerinde kaliper taşıyıcı...yaylar dayamalar tutucular artısı......
    dediğim gibi her iki sistemin iyi tarafları var...
    aklıma gelen disk frenlerde elfreni sıkıntısı var..kimse demesinki kampanalı gibi tutar.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kampananın artıları eksileri mutlaka vardır...aynı şekilde diskinde artıları eksileri vardır...sistemlerin biribirine üstünlükleri uzmanlık alanıdır...
    benim sorum:kampanalı araçlarda ABS varmıdır???
    abs-asr-ebd-esp...gibi sistemler ne ile ilintilidir????
    umarım zor sorular deyildir....

    Aracımda ABS var arka frenler kampana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Biri kampananın artılarını söyleyebilir mi?

    iyi tutar..elfreninde sorun yoktur...sisteme daha az yük biner...iki disk bitiminde bir kampana bitmez.vs.vs...dış etkenlere daha kapalıdır.....
    demek deyildirki kampana iyidir amma birini öbüründen çok üstün tutmak yanlıştır..
    diskin bariz üstünlükleri dengeli tutar.sudan etkilenmez..kampanalıya göre daha az teferruat var.vs vs....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kampananın artıları eksileri mutlaka vardır...aynı şekilde diskinde artıları eksileri vardır...sistemlerin biribirine üstünlükleri uzmanlık alanıdır...
    benim sorum:kampanalı araçlarda ABS varmıdır???
    abs-asr-ebd-esp...gibi sistemler ne ile ilintilidir????
    umarım zor sorular deyildir....

    Aracımda ABS var arka frenler kampana.

    demem şunun içindi...butür sistemler biribiriyle ilintilidir...ençokta frenlerle....frenlemeye etkisi olmayan ASR nasıl çalışabilir...
    veya frene etkisi olmayan DENGELEYİCİ duasınımı okuyup aracı dengeleyecek...
    dört teker kampanadada abs mevcuttur...tabii eski nesillerden söz etmiyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Kampana daha ucuz olmakla birlikte daha az değişim gerektirir. Ve kampananın aynı fren basıncını uygulaması için diske göre daha az hidrolik basınca ihtiyacı vardır. Ancak kapalı yapısından ötürü kolay ısınır, diske göre daha uzun sürede soğur. Olay maliyetle alakalı sadece. Ama kampanalı fren güvensizdir diye bir durum yok. Zaten frenlemelerde arka aksa düşen ağırlık ön aksa göre çok daha az.

    Mesela aracımın fren sisteminde hidrovak yok. Yani kontağı kapatınca fren şişmiyor. Ön frenler diskli olduğu için fren mesafesi TS veya diğer üst modellere göre biraz daha fazla. Tekerleri kilitlersem mesafe diğerleriyle aynı olur zaten.

    Hidrovak olan otomobillerin hepsinde disk veya kampana farketmiyor. Kampanalar spor kullanıma pek gelmez.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.