Şimdi Ara

ARKALAR DİSK Mİ İYİ KAMPANA MI (konu ESP ye kadar gidiyor) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
3
Favori
40.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kampananın artıları eksileri mutlaka vardır...aynı şekilde diskinde artıları eksileri vardır...sistemlerin biribirine üstünlükleri uzmanlık alanıdır...
    benim sorum:kampanalı araçlarda ABS varmıdır???
    abs-asr-ebd-esp...gibi sistemler ne ile ilintilidir????
    umarım zor sorular deyildir....

    Aracımda ABS var arka frenler kampana.

    demem şunun içindi...butür sistemler biribiriyle ilintilidir...ençokta frenlerle....frenlemeye etkisi olmayan ASR nasıl çalışabilir...
    veya frene etkisi olmayan DENGELEYİCİ duasınımı okuyup aracı dengeleyecek...
    dört teker kampanadada abs mevcuttur...tabii eski nesillerden söz etmiyorum....

    Alıntıları Göster
    Büyük araçlarda kullanılan disk frenler verimli bir frenleme sağlayamıyor. Bkz. 2005-2006 MB Axor Kamyonlar

    Küçük araçlarda disk fren, frenleme anında aracın kontrolü açısından daha iyi sonuç verebilir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Büyük araçlarda kullanılan disk frenler verimli bir frenleme sağlayamıyor. Bkz. 2005-2006 MB Axor Kamyonlar

    Küçük araçlarda disk fren, frenleme anında aracın kontrolü açısından daha iyi sonuç verebilir diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    arka frenler dengeleyici ve yardımcıdır. aracın durmasına aşırı etki etmezler. 70 ile giderken el frenini çekin aracın ne kadar az yavaşlayacağını göreceksiniz.
    arkanın kampana olması abs ve ya esp ye herhangibi zararı dokunmaz. neticede kampananın tekeri kilitleme yeteneği yeterince vardır




  • ESP bir tekerleğe ne kadar fren yapacağını hesaplarken, öncelikle o tekerleği indirmek istediği hızı esas alır.Yani 50 km/h hızla giden aracın sağ arka tekerleğini 30 km/h hıza indirmek için ne kadar frene basacağını bilmez. Sadece o tekerleğin hızı 30 km/h hıza inene kadar yapabileceği en sert freni yapar.Kampana frenler de, disk frenler de kullanıldıkça aşınırlar. İşin özü budur.Kampana iyi midir, kötü müdür dersen, eşit şartlarda bir kampana fren, bir disk frenden daha yüksek torkta kilitleme yapamaz.Ancak arkalarda kullanılan disk frenlerin de fren balataları bayağı küçüktür.Dizayn esnasında arka tekerleklerin frenleme kuvveti mutlaka ön frenlerden düşük seçilir ki, ani bir frende kontrolü kaybetmeyesiniz.Kısaca, tasarımda, o otomobilin max. kuvvette ön tekerleklere iletilen kilitleme torku ve arka tekerleklere iletilen kilitleme torku zaten bellidir.Buradaki seçim, istenen torktaki frenin disk tarafından mı yoksa daha ucuz olan kampana tarafından mı yapılacağının seçimidir. Sonuç olarak ikisi de aynı işlemi görür. Disk uzun süren frenlemelerde daha rahat soğuduğu için avantajlıdır. Kampana ise ucuzdur ve daha çabuk ısınır. Ancak arka tekerlekler için uzun süren frenleme zaten pek rastlanılmayan bir durumdur.

    Görünüm olarak ise, disk fren güzel görünür. kampananın görüntüsü daha yavan ve çirkindir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoholic

    ESP bir tekerleğe ne kadar fren yapacağını hesaplarken, öncelikle o tekerleği indirmek istediği hızı esas alır.Yani 50 km/h hızla giden aracın sağ arka tekerleğini 30 km/h hıza indirmek için ne kadar frene basacağını bilmez. Sadece o tekerleğin hızı 30 km/h hıza inene kadar yapabileceği en sert freni yapar.Kampana frenler de, disk frenler de kullanıldıkça aşınırlar. İşin özü budur.Kampana iyi midir, kötü müdür dersen, eşit şartlarda bir kampana fren, bir disk frenden daha yüksek torkta kilitleme yapamaz.Ancak arkalarda kullanılan disk frenlerin de fren balataları bayağı küçüktür.Dizayn esnasında arka tekerleklerin frenleme kuvveti mutlaka ön frenlerden düşük seçilir ki, ani bir frende kontrolü kaybetmeyesiniz.Kısaca, tasarımda, o otomobilin max. kuvvette ön tekerleklere iletilen kilitleme torku ve arka tekerleklere iletilen kilitleme torku zaten bellidir.Buradaki seçim, istenen torktaki frenin disk tarafından mı yoksa daha ucuz olan kampana tarafından mı yapılacağının seçimidir. Sonuç olarak ikisi de aynı işlemi görür. Disk uzun süren frenlemelerde daha rahat soğuduğu için avantajlıdır. Kampana ise ucuzdur ve daha çabuk ısınır. Ancak arka tekerlekler için uzun süren frenleme zaten pek rastlanılmayan bir durumdur.

    Görünüm olarak ise, disk fren güzel görünür. kampananın görüntüsü daha yavan ve çirkindir.
    Mercedes Actros modelini incelerseniz;
    Bu araçlarda ABS, ASR, ESP gibi sistemler de mevcut.
    Mercedes sitesindeki bilgi;
    "2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur. 4 akslı kamyon ve tüm tekerleklerden tahrikli araçlar, kampana frenler ile donatılmıştır."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoholic

    ESP bir tekerleğe ne kadar fren yapacağını hesaplarken, öncelikle o tekerleği indirmek istediği hızı esas alır.Yani 50 km/h hızla giden aracın sağ arka tekerleğini 30 km/h hıza indirmek için ne kadar frene basacağını bilmez. Sadece o tekerleğin hızı 30 km/h hıza inene kadar yapabileceği en sert freni yapar.Kampana frenler de, disk frenler de kullanıldıkça aşınırlar. İşin özü budur.Kampana iyi midir, kötü müdür dersen, eşit şartlarda bir kampana fren, bir disk frenden daha yüksek torkta kilitleme yapamaz.Ancak arkalarda kullanılan disk frenlerin de fren balataları bayağı küçüktür.Dizayn esnasında arka tekerleklerin frenleme kuvveti mutlaka ön frenlerden düşük seçilir ki, ani bir frende kontrolü kaybetmeyesiniz.Kısaca, tasarımda, o otomobilin max. kuvvette ön tekerleklere iletilen kilitleme torku ve arka tekerleklere iletilen kilitleme torku zaten bellidir.Buradaki seçim, istenen torktaki frenin disk tarafından mı yoksa daha ucuz olan kampana tarafından mı yapılacağının seçimidir. Sonuç olarak ikisi de aynı işlemi görür. Disk uzun süren frenlemelerde daha rahat soğuduğu için avantajlıdır. Kampana ise ucuzdur ve daha çabuk ısınır. Ancak arka tekerlekler için uzun süren frenleme zaten pek rastlanılmayan bir durumdur.

    Görünüm olarak ise, disk fren güzel görünür. kampananın görüntüsü daha yavan ve çirkindir.
    Kampanaların üretim maliyetlerinin daha ucuz olduğıyla ilgili gerçek veri var mı? Parça sayısı üç katı kadar daha fazla, ağırlıkça kullanılan materyal daha fazla. Kampana daha pahallıya mal olacaktır gibi geliyor.

    ABD'de belirli bir tonajın üzerinde (class IV, veya class V) en azından arka akslarda, disk frenlere izin verilmiyor. Kampanada bütün sürtünme yüzeyi merkezden aynı uzaklıkta olduğu için moment kolu bakımından avantajı daha yüksektir. Disk frenlere göre, kuvvet bakımından en azından x 1.5~2 faktör daha avantajlı oluyorlar. Bir nedenden dolayı takviye kaybedilirse kampana çok daha avantajlıdır. 1940'lardan beri standart hale gelmiş self-energizing tipi kampanalar aracın ataletini fren kuvvetine tahliye edebiliyorlar. Dojazlamada hissedilen zaaf da aslında bu nedenle.

    Neticede kuvvetin dozajdan önemli olduğu alanlarda kampana avantajlıdır.

    70'lerdeki ABS sistemleri (iki veya üç kanallı) ekseriyetle kampana üzerinde çalışırdı. Ağır taşıtlarda da ABS kampanalı arka aksta çalışırdı. Elektronik stabilite için de çok hassas fren dengesi gerektiğini düşünmüyorum. TÜV muayenelerinde beklerken ESPli yeni otomobiller, tamburda statik halde en iyi %2 @ ~250 daN kararlılık göstermişlerdi. Yani en baştan dinamik doğrultmaya aynı aksta %2~6'lik bir farkla başlıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Mercedes Actros modelini incelerseniz;
    Bu araçlarda ABS, ASR, ESP gibi sistemler de mevcut.
    Mercedes sitesindeki bilgi;
    "2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur. 4 akslı kamyon ve tüm tekerleklerden tahrikli araçlar, kampana frenler ile donatılmıştır."




    Hocam bu yorumunuzu benim yazdıklarıma istinaden yaptıysanız, beni doğrulamış oldunuz. Bahsettiğim kamyonlar kırkayak tabir edilen 4 akslı kamyolardı. Bu araçlarda fabrika çıkışı disk frenler vardı. Daha sonraki yıllarda yeniden kampanaya dönüş oldu.

    Eskiden çalıştığım firmada 2 adet 2005 model Axor kırkayak vardı ve araçların frenleri ciddi anlamda yetersiz kalıyordu. Devamlı olarak fren yapıldığında da diskler kızarıyor ve frenleme iyice etkisizleşiyordu. Egzoz freninin olması az da olsa fayda sağlasa da yinede birkaç ciddi kaza tehlikesi atlatılmıştı bu araçlarla frenler yüzünden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Mercedes Actros modelini incelerseniz;
    Bu araçlarda ABS, ASR, ESP gibi sistemler de mevcut.
    Mercedes sitesindeki bilgi;
    "2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur. 4 akslı kamyon ve tüm tekerleklerden tahrikli araçlar, kampana frenler ile donatılmıştır."


    Alıntıları Göster
    Kampanalar yoğun fren kullanımında çabuk ısınacağı gibi kolay kolay da soğumaz. Aşırı ısınmış kampana kaçırma yapabilir. Disk fren de aşırı ısınabilir ama kampanadan daha çabuk soğur.Bu nedenle bütün binek araçların ön frenleri disk frendir.

    Frenleme esnasında yükün büyük kısmı ön frenlere biner ve esas ısınma da ön frenlerde olur. Arka frenler fazla yük altına girmediği için ısınma, dolayısıyla da kaçırma problemi yaşamak biraz zordur.

    Dolayısıyla bizdekiler gibi standart araçlarda arka frenin disk ya da kampana olmasının güvenlik açısından çok da bir önemi yok.

    Mesela karşıma şöyle iki seçenek sunulsa;

    a- ön 300 mm disk fren, arka 260 mm disk fren
    b- ön 320 mm disk fren, arka kampana

    ben b şıkkını tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 16 Şubat 2012; 14:06:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Kampanalar yoğun fren kullanımında çabuk ısınacağı gibi kolay kolay da soğumaz. Aşırı ısınmış kampana kaçırma yapabilir. Disk fren de aşırı ısınabilir ama kampanadan daha çabuk soğur.Bu nedenle bütün binek araçların ön frenleri disk frendir.

    Frenleme esnasında yükün büyük kısmı ön frenlere biner ve esas ısınma da ön frenlerde olur. Arka frenler fazla yük altına girmediği için ısınma, dolayısıyla da kaçırma problemi yaşamak biraz zordur.

    Dolayısıyla bizdekiler gibi standart araçlarda arka frenin disk ya da kampana olmasının güvenlik açısından çok da bir önemi yok.

    Mesela karşıma şöyle iki seçenek sunulsa;

    a- ön 300 mm disk fren, arka 260 mm disk fren
    b- ön 320 mm disk fren, arka kampana

    ben b şıkkını tercih ederim.

    Alıntıları Göster
    kampana sadece bakımda az masraf çıkartacağı için iyidir. onun dışında tabi ki disk iyidir otomobillerde.. abs dense neyse ama esp ile disk-kampana olayının pek bir bağlantısı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 16 Şubat 2012; 14:13:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Kampanalar yoğun fren kullanımında çabuk ısınacağı gibi kolay kolay da soğumaz. Aşırı ısınmış kampana kaçırma yapabilir. Disk fren de aşırı ısınabilir ama kampanadan daha çabuk soğur.Bu nedenle bütün binek araçların ön frenleri disk frendir.

    Frenleme esnasında yükün büyük kısmı ön frenlere biner ve esas ısınma da ön frenlerde olur. Arka frenler fazla yük altına girmediği için ısınma, dolayısıyla da kaçırma problemi yaşamak biraz zordur.

    Dolayısıyla bizdekiler gibi standart araçlarda arka frenin disk ya da kampana olmasının güvenlik açısından çok da bir önemi yok.

    Mesela karşıma şöyle iki seçenek sunulsa;

    a- ön 300 mm disk fren, arka 260 mm disk fren
    b- ön 320 mm disk fren, arka kampana

    ben b şıkkını tercih ederim.

    Alıntıları Göster
    Kampana iyi bi şey olsa bmw mercedes kullanırdı.Eski modellerde bile 4 teker disk fren var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Kampana iyi bi şey olsa bmw mercedes kullanırdı.Eski modellerde bile 4 teker disk fren var.

    Alıntıları Göster
    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    4 teker disk standarttı Murat 124'te... Hey gidi günler hey..

    Vallaha billaha yaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    4 teker disk standarttı Murat 124'te... Hey gidi günler hey..

    Vallaha billaha yaa

    Alıntıları Göster
    Mantığı anlamamız için şunları bilmeliyiz..
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Otomobillerde frenleme esnasında araç ağırlığı öne yığıldığı için aracın toplam frenleme kuvvetinin % 80-90'lık kısmı ön frenler vasitasıyla oluşur.

    Fren sistemlerinin temel olarak yaptığı iş, hareket halindeki aracın kinetik enerjisini sürtünme yoluyla ısı enerjisine çevirmektir.

    Fren sistemleri bu oluşan ısıyı üzerlerinden atamazlarsa sıcaklıkları artar ve bunun sonucunda sürtünme katsayıları ve neticede fren kabiliyetleri düşer.

    Kampana sistemlerinde içeride oluşan ısı dışarıya atılamadığı için sıcaklık artar ve bir süre sonra frenleme kuvveti ciddi miktarda düşer.
    Fakat, disk fren sistemlerinde disk direk havayla temas ettiği için, bu ısıyı kolaylıkla üzerinden atar ve frenleme kuvveti kampanalardaki kadar azalmaz.

    İki sistemin tek farkı budur. Bu nedenle otomobillerde frenleme sonucu ısının en çok oluştuğu ön frenler disk tipi tercih edilir.
    Arka frenlerin toplam frenlemedeki etkisi az olduğundan sıradan otomobillerde arka frenlerde kampana tipi de tercih edilir.

    Frenleme kuvvetinin büyük kısmını ön frenler oluşturduğundan arkaların kampana olmasının bir aracın fren kabiliyeti için olumsuz bir etkisi yoktur.

    Ancak güçlü,kolay hızlanan, freni daha çok kullanması gereken spor otomobillerde 4 tekerde disk fren kullanılır.


    Büyük araçlarda neden kampana frenler kullanılıyor, çünkü kampana frenler aynı çaptaki disk frenlere göre daha geniş sürtünme yüzey alanlarına sahiptirler, bundan dolayı daha büyük frenleme kuvveti oluşturabilirler. bu fazla sürtünme yüzeylerinin bir diğer artısı da aynı fren şartlarında balataların daha uzun ömürlü olmasıdır.
    Kampana frenlere el freni sisteminin dahil edilmesi disk frenlerden daha kolaydır. bu nedenle maliyet düşünen firmalar ekonomi yapmak için otomobillerin arka frenlerini kampana seçerler.

    Ayrıca askeri araçlarda kampana frenler tercih edilerek ısıl kameralar ve ısıl güdümlü silahlardan bir nebze korunulmuş olur.



    Disk olsun, kampana olsun her iki sistemde de ABS kullanılabilir. ABS nin çalışma prensibiyle fren tipinin direk bir bağlantısı yoktur
    Kampana fren sistemli araçlarda otomobillerde, kamyonlarda, otobüslerde ABS sistemi görülebilir.
    Abs fren sistemi için tek gerekli olan, tekerin dönüşünü izleyen sensörün teker çevresinde bir yerlere monte edilmesidir.

    Aynı şekilde diğer kontrol sistemleri için de disk-kampana ayrımı olmamakla birlikte, bu tip sistemler kullanılan otomobiller 3-5 kuruşun hesabına girilen otomobiller olmadığından üreticiler 4 tekere de disk fren koymaktan çekinmezler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 16 Şubat 2012; 15:40:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Mantığı anlamamız için şunları bilmeliyiz..
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Otomobillerde frenleme esnasında araç ağırlığı öne yığıldığı için aracın toplam frenleme kuvvetinin % 80-90'lık kısmı ön frenler vasitasıyla oluşur.

    Fren sistemlerinin temel olarak yaptığı iş, hareket halindeki aracın kinetik enerjisini sürtünme yoluyla ısı enerjisine çevirmektir.

    Fren sistemleri bu oluşan ısıyı üzerlerinden atamazlarsa sıcaklıkları artar ve bunun sonucunda sürtünme katsayıları ve neticede fren kabiliyetleri düşer.

    Kampana sistemlerinde içeride oluşan ısı dışarıya atılamadığı için sıcaklık artar ve bir süre sonra frenleme kuvveti ciddi miktarda düşer.
    Fakat, disk fren sistemlerinde disk direk havayla temas ettiği için, bu ısıyı kolaylıkla üzerinden atar ve frenleme kuvveti kampanalardaki kadar azalmaz.

    İki sistemin tek farkı budur. Bu nedenle otomobillerde frenleme sonucu ısının en çok oluştuğu ön frenler disk tipi tercih edilir.
    Arka frenlerin toplam frenlemedeki etkisi az olduğundan sıradan otomobillerde arka frenlerde kampana tipi de tercih edilir.

    Frenleme kuvvetinin büyük kısmını ön frenler oluşturduğundan arkaların kampana olmasının bir aracın fren kabiliyeti için olumsuz bir etkisi yoktur.

    Ancak güçlü,kolay hızlanan, freni daha çok kullanması gereken spor otomobillerde 4 tekerde disk fren kullanılır.


    Büyük araçlarda neden kampana frenler kullanılıyor, çünkü kampana frenler aynı çaptaki disk frenlere göre daha geniş sürtünme yüzey alanlarına sahiptirler, bundan dolayı daha büyük frenleme kuvveti oluşturabilirler. bu fazla sürtünme yüzeylerinin bir diğer artısı da aynı fren şartlarında balataların daha uzun ömürlü olmasıdır.
    Kampana frenlere el freni sisteminin dahil edilmesi disk frenlerden daha kolaydır. bu nedenle maliyet düşünen firmalar ekonomi yapmak için otomobillerin arka frenlerini kampana seçerler.

    Ayrıca askeri araçlarda kampana frenler tercih edilerek ısıl kameralar ve ısıl güdümlü silahlardan bir nebze korunulmuş olur.



    Disk olsun, kampana olsun her iki sistemde de ABS kullanılabilir. ABS nin çalışma prensibiyle fren tipinin direk bir bağlantısı yoktur
    Kampana fren sistemli araçlarda otomobillerde, kamyonlarda, otobüslerde ABS sistemi görülebilir.
    Abs fren sistemi için tek gerekli olan, tekerin dönüşünü izleyen sensörün teker çevresinde bir yerlere monte edilmesidir.

    Aynı şekilde diğer kontrol sistemleri için de disk-kampana ayrımı olmamakla birlikte, bu tip sistemler kullanılan otomobiller 3-5 kuruşun hesabına girilen otomobiller olmadığından üreticiler 4 tekere de disk fren koymaktan çekinmezler.

    Alıntıları Göster
    4 disk frenin tekere verdiği görüntü bile yeterli..güvenliği boşverin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.

    El frenini inik bıraksak ses gelmez miydi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sean Boswell

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.

    El frenini inik bıraksak ses gelmez miydi?

    Alıntıları Göster
    disk derim
    guk-guk kampana sesi bıktırıyor; özellikle gerei geri fren yaparken-arka frenlerin daha çok baskı uyguladığı durumlarda evin önü düz olsa; krikoya kaldırım söküp temizleyeceğim mereti kampana sevenleri; ikaruslara bekliyoruz; körüklü olsun ki fazladan 2 tane daha eklenince iyice senfoni oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.

    El frenini inik bıraksak ses gelmez miydi?

    Gelmezdi, sesin sebebi kampana içindeki balatalrın donup yapışması ve elfreni halatı tutunmayı bırakmışken balatanın yapışık kalmasıdır. Araç yürüdüğünde yapışmış olan balatalar halat çekili olmadığı için sert bir şekilde bırakırlar buda güzel bir tak sesi ile olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sean Boswell

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.

    El frenini inik bıraksak ses gelmez miydi?

    Alıntıları Göster
    Birde benim bildigim Amarok ta bile kampana var.Sanirsam yuk tasiyan araclarda daha cok tercih ediliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.

    El frenini inik bıraksak ses gelmez miydi?

    Gelmezdi, sesin sebebi kampana içindeki balatalrın donup yapışması ve elfreni halatı tutunmayı bırakmışken balatanın yapışık kalmasıdır. Araç yürüdüğünde yapışmış olan balatalar halat çekili olmadığı için sert bir şekilde bırakırlar buda güzel bir tak sesi ile olur.

    Zararı olmuş mudur araca?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Bizim Renault Megane I araçta aşırı soğuk havalarda el freni çekik bıraktığımız zaman aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arka kampanalardan aşırı derece ses gelmişti pat diye ama ses düzeyi çok yüksekti. Önler disk arkalar kampana bizim araçta.

    Ses çok önceden gelmişti ama hala merak ederim acaba neden geldi diye.

    Halat içerisine kaçan su donar, fren çekili kalır, hareket edince zorlar ve atar.

    El frenini inik bıraksak ses gelmez miydi?

    Gelmezdi, sesin sebebi kampana içindeki balatalrın donup yapışması ve elfreni halatı tutunmayı bırakmışken balatanın yapışık kalmasıdır. Araç yürüdüğünde yapışmış olan balatalar halat çekili olmadığı için sert bir şekilde bırakırlar buda güzel bir tak sesi ile olur.

    Zararı olmuş mudur araca?

    Genelde zararı olmaz, fakat balataların merkez iticilerine girdikleri yerler v şeklinde kesiktir, balatalar yayın etkisi ile sert bir şekilde dibe oturduğunda merkezler hala soğuğun etkisinde kalmış, balatalardan daha yavaş hareket etmiş ve balata merkezden çıkmış ise, merkez balataya doğru yaklaştığında bu kesiğin içine balata ayağı girmemişse frende sıkma yapabilir.

    Fakat bu zor ve şanssız bir ihtimal. Ben biraz pinpirikli bir adamım benim başıma gelse açıp bakarım. Ama siz zaten kullanmaya devam etmiş olduğunuza göre korkacak bir şey yok.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.