Şimdi Ara

ARKALAR DİSK Mİ İYİ KAMPANA MI (konu ESP ye kadar gidiyor) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
3
Favori
41.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Disk daha iyidir.

    Zaten otomobil firmaları düşük versiyonda kampana kullanıyor.

    Honda Civic 7.Nesil'de LS modelinde kampana ES modelinde ise disk

    Link

    Linkte 8.etaptan diskle ilgili bilgiler var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre1270393 -- 16 Şubat 2012; 16:48:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalaraz

    4 disk frenin tekere verdiği görüntü bile yeterli..güvenliği boşverin

    Aynen hocam

    Kesinlikle disk fren. Ancak el freniyle dönmek için pek iyi değil. =)

    Ayrıca bildiğim kadarıyla kampana araçlarda esp sistemi olmuyo.
  • Aynı arabanın hem kampanalı hem disk frenli halini kullanmış biri olarak görüşüm : disk frenli araçtan sonra kampanalı araç kullanınca aracı durdurmakta zorluk çekiliyor resmen...
  • Aracımda ABS - EBD - ESP - ASR mevcut ve arka frenler kampana. Olmaz diye birşey yok yani. Aracım 4x4, karda buzda ASR devreye girince 4 tekerleğe ayrı fren uygulayabiliyor ve patinajı kesiyor. Ama disk olsa daha bi estetik olurdu.
  • aynı aracın arkası kampana ve disk olanını kullandık... Fark yok diyen arkadaşlarım duyu organlarını teste falan soksunlar .
  • Arka frenleri fazla yuk binmedigini suradan da anlayabilirsiniz.

    4 tekerlekte de disk fren olan standart otomobillerin sadece on diskleri hava sogutmalidir.

    kampananin fren performansi diskten daha iyi diye bir sey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Esp'nin fren sistemiyle pek alakası yok,kampananın da diskin de duruma göre değişmekle birlikte kendine göre avantaj ve dezavantajları var.

    dört tekerede bağımsız ve farklı kuvvette fren yaparak yola sokmuyor mu bu esp ?

    Fren sistemi ile alakası yok dedim,frenle alakası yok demedim.Bazı arkadaşlar sazan.avi olmuş...Tekerleri bağımsız frenleyerek denge momenti sağlar ve aracı yola sokar ESP.

    Kampananın gözüme çarpan ilk dezavantajı Disk'e nazaran daha fazla ısınmasıdır.Görüntüsü Disk kadar güzel değildir.Kampananın sistemi daha ilkel bir sistemdir,her ilkel sistem gibi basit,anlaşılır ve tamiriyle birlikte bakımı kolay ve ucuzdur.Dış etkilerden korunaklıdır.Ayrıca disk frenlere nazaran daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.Bu yüzden ağır vasıtalarda dorsede disk göremezsiniz.Ayrıca kampananın üretim maliyeti de düşüktür ve çoğu firma hala tercih etmektedir kampanayı.Yarışlara katılıp zıprt pırt fren yapmadığımıza göre ısınma bizim için çok önemli değildir.Kampana önlerde kullanılmadığı sürece fren mesafesine de etki eden bir olgu da değildir.Arkadaki fren sistemi aracı durdurmaktan ziyade momenti ayarlamaya yöneliktir.Bahsettiğim şey fren yapınca aracın öne yığılmasını önlemek.ESP ile disk kullanılıyor genelde çünkü gerekli ani ve sık frenleme vuruşlarını kampana disk-kaliper sistemi kadar verimli gerçekleştirilemiyor.Daha önce bahsi geçmişti,kampanalı olup da ESP'li olan araç var.Araştırmak lazım bulmak için...




  • bazı anlatımlar sadece hoş görünür..gerçeği yansıtmaz.fren sistemi yok amma FREN VAR(frenleme sistemin sonucudur...pedalla manuel olarak veya sistem beyni ile otomatik SİSTEM devreye girip sonucu meydana getirir)..o zaman ecuyu devre dışı bırakalım..ve sistemden(dikkat edin sistemden)medet umalım...bilmeden hele hele teknik bir konu olan frenlerle ilgili YANLIŞ mesajlar yazmayalım.....
    yukardan beri birçok yerde rastladım:ARKA FRENLER SADECE DENGE İÇİN VAR DURDURMAYA HİÇBİR KATKISI YOK....ben bu ifadelere gülüyorum...
    çünkü salvo ifadelerdir.....aracı durdurmanın büyük yükünü YÜKÜN ÇOK OLDUĞU FRENLER ÇEKER...,
    yani aracı asıl durduran ARKA FRENLERDİR...
    o zaman devasa kampana ve diskler arkaya konmaz sadece" BOŞUNU ALAN"SİSTEMLER YERLEŞTİRİLİRDİ...
    yapılan yanlış ifadelerden biride kampana ÇOK ISINIR amma DİSK ISINMAZ..yanlış bilgi size basit bir hesap yapıyorum:kampana balata genişliği 60 mm.boyu 600 mm(30cm+30cm=60cm)..yani 6cm.X60cm=360 cm.kare yüzey...aynı çap diskte moment BALATA BAŞLANGICI VE SONUNUN ortalaması:yani 40 cm çapta balata momenti 40 cm olur.diskin ise balatanın genişliğinin yarısı kadar düşülüp hesap edilır ki buda yaklaşık 37 cm eder....
    şimdi gelelim yüzeylere :disk balatası 12cmX8cm=96 cm kareX2 =192 cm.kare.....
    sonuç :360 cm karelik yüzeyle durdurmakmı sağlıklıdır 192 cm kare yüzeyle????ve momenttede yarıçaptan 4 cm daha kısa.....
    evet diskler "KÖZ"gibi kızarır veeee bazende yapıştığı yerden kopar balatalar...sonucunu düşünmek istemiyorum.....
    asr abs esp hep biribiriyle bağımlı SİSTEMLERDİR...ve her yol ankara misali hepside fren SİSTEMİNDEN İSTİFADE EDER....
    ABSSİ olmayan araçta asr esp de olmaz......




  • Burada karıştırılan şey şu
    normalde kampana tipi frenlerin aynı çaptaki disk tipi frenlere göre daha iyi frenleme kuvveti oluşturabildikleri halde,
    ısındığında bu durum tersine döndüğü için, küçük araçlarda performanslı araçlarda tercih edilmemeleridir.

    Kampanalar neden çok ısınırlar, çünkü sürtünmenin gerçekleştiği yüzey dökümden üretilen kapalı bir yerdedir. ısıyı içeriye hapseder.
    disklerin sürtünme yüzeyleri yapılışı itibariyle hava ile doğrudan soğurlar.
  • hatırladığım ve gözlemlediğim kadarıyla disk frenlerin bakımı daha kolay,

    kampanalarda balatalar daha uzun süre dayansa bile arada açılıp içlerindeki balata tozunun temizlenmesi gerekiyor dolayısı ile bakım maliyeti dengeleniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    bazı anlatımlar sadece hoş görünür..gerçeği yansıtmaz.fren sistemi yok amma FREN VAR(frenleme sistemin sonucudur...pedalla manuel olarak veya sistem beyni ile otomatik SİSTEM devreye girip sonucu meydana getirir)..o zaman ecuyu devre dışı bırakalım..ve sistemden(dikkat edin sistemden)medet umalım...bilmeden hele hele teknik bir konu olan frenlerle ilgili YANLIŞ mesajlar yazmayalım.....
    yukardan beri birçok yerde rastladım:ARKA FRENLER SADECE DENGE İÇİN VAR DURDURMAYA HİÇBİR KATKISI YOK....ben bu ifadelere gülüyorum...
    çünkü salvo ifadelerdir.....aracı durdurmanın büyük yükünü YÜKÜN ÇOK OLDUĞU FRENLER ÇEKER...,
    yani aracı asıl durduran ARKA FRENLERDİR...
    o zaman devasa kampana ve diskler arkaya konmaz sadece" BOŞUNU ALAN"SİSTEMLER YERLEŞTİRİLİRDİ...
    yapılan yanlış ifadelerden biride kampana ÇOK ISINIR amma DİSK ISINMAZ..yanlış bilgi size basit bir hesap yapıyorum:kampana balata genişliği 60 mm.boyu 600 mm(30cm+30cm=60cm)..yani 6cm.X60cm=360 cm.kare yüzey...aynı çap diskte moment BALATA BAŞLANGICI VE SONUNUN ortalaması:yani 40 cm çapta balata momenti 40 cm olur.diskin ise balatanın genişliğinin yarısı kadar düşülüp hesap edilır ki buda yaklaşık 37 cm eder....
    şimdi gelelim yüzeylere :disk balatası 12cmX8cm=96 cm kareX2 =192 cm.kare.....
    sonuç :360 cm karelik yüzeyle durdurmakmı sağlıklıdır 192 cm kare yüzeyle????ve momenttede yarıçaptan 4 cm daha kısa.....
    evet diskler "KÖZ"gibi kızarır veeee bazende yapıştığı yerden kopar balatalar...sonucunu düşünmek istemiyorum.....
    asr abs esp hep biribiriyle bağımlı SİSTEMLERDİR...ve her yol ankara misali hepside fren SİSTEMİNDEN İSTİFADE EDER....
    ABSSİ olmayan araçta asr esp de olmaz......

    arka frenlerin dengeye katkısı olduğunu ve aracı durdurmaya yönelik çok fazla etkisi olmadığını ben söyledim. sizin gibi yaşı başı olan ve belli konularda az çok bilgisi olan birisinden "aracı durduran arka frenlerdir" lafını duyduktan sonra, sizin aslında hiç birşey bilmediğiniz konusunda kanaat getirdim.
    grande punto'da esp olmasına rağmen arka frenler kampanadır ve esp işini gayet iyi yapar bu araçta.

    http://www.google.com.tr/#sclient=psy-ab&hl=tr&source=hp&q=arka+frenlerin+amac%C4%B1&pbx=1&oq=arka+frenlerin+amac%C4%B1&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=16997l17381l1l17641l5l5l0l0l0l0l173l682l0.5l5l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=44807909c9cc1c3f&biw=1366&bih=677

    okuyup bilgilenin lütfen:
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/fren_sistemi/frenleme%20yardimci%20sistemleri.pdf

    linke tıklayarak elimizin altındaki googleden sonuçları araştırabilirsiniz.
    halen arka frenler arabayı durduran çok önemli unsurdur diyen varsa benimle ve yazdıklarımla muhattab olmasın ya da gelsin yanıma göstereyim arka frenlerin ne kadar etkili olduğunu durmak için. hatta yazdımda 70 le giderken el frenini çekin araba kaç mt de duracak.
    tövbe Yarabbi.




  • kampana sanki nostalji gibi.
    fren ekipmanları ısınır ve soğuması diskte çok daha kolay bana göre.
  • teknik olarak kesinlikle disk tir...
  • 4 tekerlek disk olmazsa esp olmaz diye biliyorum ben ?

    kampanalı olup esp li araç görmedim ben ?
  • Clio 4 sirket aracim var ve bildigim kadariylada esp var ve arka diskler kampana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil tercihlerimde bu saatten sonra olmazsa olmaarim

    1)esp mutlaka olucak
    2)4 disk mutlaka olucak

    İbizada hepsi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Disk her acidan daha iyidir kampananin herhangi bir artisi oldugunu pek sanmiyorum. Bu arada benim bildigim esp sadece 4 teker disk olan araclarda oluyor kampanaya esp olmaz ki.

    ford fiestaların 2013 modellerinde güvenlik paketiyle birlikte esp geliyor, araçta arkalar kampana - önler disk.. ayrıca ford fiesta olupta 4 tekerinde disk olan daha ben görmedim.. hep önler disk..

    ekleme: clio ve puntolarda buna dahil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahtalı_mıçı -- 12 Kasım 2013; 23:16:39 >
  • Valla hiç bir mesajı okuyamadım ama ne olur birisi çıkıp " kampananın da olumlu yönleri var" dememiş olsun!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    4 teker disk standarttı Murat 124'te... Hey gidi günler hey..

    Hatırlıyorum hatta buldum

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    4 tekerlek disk olmazsa esp olmaz diye biliyorum ben ?

    kampanalı olup esp li araç görmedim ben ?

    clio4 arka fren kampana..
    Esp çatır çatır çalsıyor hocam..
    Defalarca esp uyarı ışığı yandı araç kendini topladı yolda..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.