Şimdi Ara

ACEMİYE YARDIM(ARABAYI KAYDIRIYORUM) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • o gün renault modus test aracı bendeydi.
    arabada kızlar da vardı.
    rampada durduk bankamatikten para çekmek için.
    aracın vitese bakmayı unutmuşum 3. viteste kaldırdım sinir oldum millete de rezil olmayayım dşye vites küçültmedim 3. viteste ıkına ıkına kaldırdım ama helal olsun arabaya orda daa 3..viteste kalktı ya..


    kalkışlarda gaza basmaktan korkmayın stop ettirmekten çok daha iyidir patinaj çekmek.
    sol ayağınızla dengeleyeceksiniz zaten kısa sürede.

    valla otomatik viteste de çok hoş oluyo ya geriye kayma nın g si yok maşallah
  • Kardeşim Allah kolaylık wersin öncelikle!Herkes yazılması gerekenleri yazmış ama sen bi de dizele geçicem demişsin.Dizelde öle bi problemşn olmaz.Düz yuolda gaza hiç basmadan debriyajdan cekince titreme filen olmadan gayet rahat kalkıyor hatta hafiften eğimli yerlerde bile.Dik yerlerde de hafiften gaz werrsin gayet kolaylıkla da kalkarsın.Tanıdığım birçok kişi senin gibi dizeli kullanınca dünya warmış dediler...
  • benzinlide de kalkıyor bazen öyle ya..
    captain sende megane dci vardı di mi?

    hiç gaz vermeden 4. viteste kalkabiliyorsun bi dene istersen.

    ama diesel de benzinlinin tadı yok ya.
  • ben arabada kı kızlar bolumunu anlamadım
    sen test ederken onlarda mı test edıodu. yoksa sırayla mı test edıodunuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k


    o gün renault modus test aracı bendeydi.
    arabada kızlar da vardı.
    rampada durduk bankamatikten para çekmek için.
    aracın vitese bakmayı unutmuşum 3. viteste kaldırdım sinir oldum millete de rezil olmayayım dşye vites küçültmedim 3. viteste ıkına ıkına kaldırdım ama helal olsun arabaya orda daa 3..viteste kalktı ya..


    kalkışlarda gaza basmaktan korkmayın stop ettirmekten çok daha iyidir patinaj çekmek.
    sol ayağınızla dengeleyeceksiniz zaten kısa sürede.

    valla otomatik viteste de çok hoş oluyo ya geriye kayma nın g si yok maşallah





  • quote:

    Orjinalden alıntı: RSS_02

    ben arabada kı kızlar bolumunu anlamadım
    sen test ederken onlarda mı test edıodu. yoksa sırayla mı test edıodunuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k


    o gün renault modus test aracı bendeydi.
    arabada kızlar da vardı.
    rampada durduk bankamatikten para çekmek için.
    aracın vitese bakmayı unutmuşum 3. viteste kaldırdım sinir oldum millete de rezil olmayayım dşye vites küçültmedim 3. viteste ıkına ıkına kaldırdım ama helal olsun arabaya orda daa 3..viteste kalktı ya..


    kalkışlarda gaza basmaktan korkmayın stop ettirmekten çok daha iyidir patinaj çekmek.
    sol ayağınızla dengeleyeceksiniz zaten kısa sürede.

    valla otomatik viteste de çok hoş oluyo ya geriye kayma nın g si yok maşallah









  • Verdiğiniz destek için hepinize teşekkürler arkadaşlar.Moralim yerine geldi biraz.Az önce sıfır Hyundai Dizel anahtarını koydular masama:) Daha test etmedim.Araba ya indim oldukça konforlu duruyor.Umarım dediğiniz gibi benzinliden daha iyi rampa kalkışları yapar.
  • Daha rahat kalkarsin ama ivmelenme biras gec olur ama nese acemisin zaten fazla basma kanimca...
  • ewet MCK ama dediin gibi ya!dselin şehir içi kullanmı hiç keyifli deiğl.+ bi de araba 80 bg olunca.ama naabalım işteee...Ama o araba olmazsa okula nasıl gidecem ben benzinli arabayla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAPTAIN! -- 13 Haziran 2005, 16:26:01 >
  • Abi aslında çok zor değil ki. Yokuş yukarı adam önünde durdu sende durdun , boşa aldın ayağın frende, şimdi bas debrijaya tak bire SAĞ ayakfrendeyken, şimdi hafifçe kaldır ayağını debriyajdan ama onu hisset araba istop etmesin ve hafif kalkmış olsun, kavama araçtan araca değişir kiminde azıcık çekmen lazım ayağını debriyajdan, yeniler biraz yukarıda kavrıyor daha rahat neyse çek ayağını frenden bas gaza araç kalkıyor sonra tam çekersin ayağını debriyajdan. Ha ben çok dik yokuşlarda bazen seri hareket edebilmek için kullanıyorum kalkmıyo araç bazen, mesela sıkışık trafik te hamle yapacaksın park edeceksin, el freni lazım oluyo, onda çek el frenini baya düz yolda kalkar gibi kal araba hafif ileri atlıyor o zman indireceksin el frenini hşç bir sorun olmaz. Çok kolay . Ben daha orta okuldayken ilk babam araba kullanmayı öğretirken yokuş yukarı çalıştırmıştı,ben alıştım , sende olmazsa mahallede okuş biryerde çalış bi kaç kerede sende alışırsın çok basit ,dediğim gibi el frenini hep kullan düz kalkar gibi çok rahat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 13 Haziran 2005, 17:16:44 >




  • Antiyoçhos yukarda sol ayak frendeyken demişsin?bir debriyajda?sağ ayak mı debriyajda_?Nasıl yaa?Sen ayaklarımı karıştırdın bi düzelt orayı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CAPTAIN!

    Antiyoçhos yukarda sol ayak frendeyken demişsin?bir debriyajda?sağ ayak mı debriyajda_?Nasıl yaa?Sen ayaklarımı karıştırdın bi düzelt orayı...


    ya pardon yanlış yazmışız da yani anladınız sonuçta da niye ban lıyon hemen yahu
    Ben ayaklarımı çapraz kullanıyorum belki
    Sol ayak debriyada sağ ayak frende siz anladınız işte
  • Bu arada arkadaşlar demiş el freni ile kalkmaya devam et evet, bencede araç Avrupa araçsa falan pahalıysa yani debriyajı falan sıyırırsan baya başına 1-2 milyarlık masraf açılabilir, el freni ile kalkmaya devam et.
  • Az önce 20dk kadar kullandım Hyundai accent disel aracı.Valla dediğiniz gibi debriyajdan biraz kaldırdım ve hiç gaza dokunmadan araç 1.vitesde gibi kalkış yaptı.Henüz yokuşda deneyemedim ama sanki clio dan daha iyi kalkış yapacak gibi duruyor.Birde aracın burnu Clio dan sonra çok heybetli duruyor ve ince ayar dönüşlerde çarpacak hissi veriyor.Tam alışmışken bide bu çıktı başımıza:) Kavraması da clio ya göre epey yukarda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    hocam dizel aracın torku yüksektir düşük devirlerde yüksek tork verir rampalarda falan daha rahat kalkar seni benzinli kadar yormaz, bide sana bi tavsiyem en basitinden eğer çok sıkıntı çekiyorsan önündeki arabanın gitmesini bekle ondan sonra ver devri yavaş yavaş bırak debriyajı çek patini ilerle zaten ilerde kavramanın ölçüsüne alışır gidersin ondan sonra zorluk çekmezsin fazla...

    +1
  • debrıyajın hassas olmasının avantajı nedır kı.profesyonel yarıscılar harıcı.
  • eğer zorluk çekiyorsan ayağını debriyajdan çekerken bi noktaya geldiğinde motorun devrinin düştüğünü motorun nerdeyse duracak gibi olduğunu hissedersin.işte o nokta kavrama noktasıdır ve yarın debriyajda denir.ondan sonra ayağını frenden çekip gaza bastığında araba gider.
    hatta o noktada frene basmadan bile arabayı rampada stop etmeden durdurabilirsin.ben bazen öyle yapıyordum çok dik rampalarda frene basmadan kısa beklemelerde yarım debriyajda tutuyodum arabayı.düz yolda ise gaza basmadan arabanın gittiğini görürsün yani
    ama dezavantajı arabanın debriyaj balatasına zarar vermesi.alışınca bırak böyle yapmayı
  • Bu iş zaman+soğukkanlılıkla
    İnşallah pişer merak etme kardeş.
  • elektromekanik el frenli araçlarla el freni ile kalkmak çok kolay oluyor mesela scenic2 c-max falan.

    el freni düğmesine basıyorsunuz.
    rampanın dikliğine göre yeterli seviyed çekiyor el frenini otomatik.
    sonra normal kalkışı yaparken araç hareket etmeye başladığı an el frenini bırakıyor sistem.
    bir nevi auto hold sistemi sayılır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: was


    Bu iş zaman+soğukkanlılıkla
    İnşallah pişer merak etme kardeş.


    aynen katiliorum dostum sana
    ben de ehliyetimi ilk aldigim zmanlar öyle panikliyordum araba stop ediordu.
    ama bu isiin tek çaresi biras zman ve tecrübe kazanmakla oluor.
    su anda hangi arabayi verirsen ver her türlü kaldiririm en dik yokusta bilem .

    ama sana tavsiyem arabanla bol bol antreman yap yokuslarda dur kalk dur kalk zamanla alisacaksin kavramaya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: unstoppable

    debrıyajın hassas olmasının avantajı nedır kı.profesyonel yarıscılar harıcı.

    nedendir bilen warmı arkadaslar
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.