slm aleyküm arkadaşlar.foruma yeni üye oldum. yeni bi doblo aldım 1.9 2001 model.ama araba yağ yakıyor.4lt yağ koyuyorum 200km sonra bitiyor.anlamak mümkün deil.egzozdan mavi duman atıyor.arabanın içine koku geliyor.bi ustaya gösterdim pistonlardan yani üst kapak açılacak sadece dedi.başka bi ustaya götürdüm kapalı kutu dedi açmadan bilemeyiz dedi.1000tl den 4000 tl ye kadar çıkar dedi.yardımlarınızı bekliyorum.teşekkürler
anlaşılan bu olay kimsenin başına gelmemiş teşekkürler türkiye
Daha fazla bu şekilde kullanman masrafın artmasına neden olacaktır sağlam usta bulup sorunu çözmen gerekiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: 26hoca43
slm aleyküm arkadaşlar.foruma yeni üye oldum. yeni bi doblo aldım 1.9 2001 model.ama araba yağ yakıyor.4lt yağ koyuyorum 200km sonra bitiyor.anlamak mümkün deil.egzozdan mavi duman atıyor.arabanın içine koku geliyor.bi ustaya gösterdim pistonlardan yani üst kapak açılacak sadece dedi.başka bi ustaya götürdüm kapalı kutu dedi açmadan bilemeyiz dedi.1000tl den 4000 tl ye kadar çıkar dedi.yardımlarınızı bekliyorum.teşekkürler
Aynı araba bizde de var. Bahsettiğin problemler ufak ufak 150.000 km sonrası oluşmaya başladı. 200 binler civarındaysa oldukça arttı. Seninde belirttiğin gibi sağa sola giderken yağa bakmadan, duruma göre yağ eklemeden yola çıkamazdık. Çözüm motor yaptırmak. Silindirlerin durumuna göre sekmanlar, pistonlar vs. değişebiliyor. Ama Biz motoru ölene kadar kullandık, başka masraflarımız da çıktı sonuç olarak 5000TL civarı bir masraf çıkmıştı. Şimdi motor sıfırlandı sorunsuz kullanıyoruz. Ustaların söylediğine göre bizim seri arabaların motorları böyleymiş. Sahibinden.com da bile baktığımda 200bin km civarındaki arabaların hepsi motor sıfır şeklinde ilan vermiş. İlk çıkan doblolardaki klasik problem sanırım... En güzeli biran önce iyi bir usta bulup, kaliteli parçalarla motoru yeniletmek.