Adana'da yıldır çalışmaları durdurulan metro inşaatı 2008'de faaliyete giriyor. Adana'da, ihalesi 1996 yılında gerçekleşen, yapımına 1999 yılında başlanan ancak ödenek yetersizliği nedeniyle 5 yıldır çalışmaları durdurulan metro inşaatı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın garantörlüğünde yabancı bankalardan serbest bırakılan 194.2 milyon dolarlık ek kredi ile yeniden başladı.
Adana Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Mebruh Kurtulgan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 194.2 milyon dolarlık kredinin önceki gün serbest bırakıldığını ve 5 yıllık aradan sonra, inşaatta çalışmaların yeniden başladığını söyledi. İnşaatın başladığı günden bugüne 5 kilometre ray döşendiğini belirten Kurtulgan, şöyle konuştu:
''Elimizdeki mevcut malzemeleri kullanarak inşaat çalışmalarını sürdürüyoruz. 3 kilometrelik kısım ray döşenmesine elverişli, buraların rayları döşeniyor. Daha önce kaba inşaatı biten 8 kilometrelik yerin ince işleri yapılacak. Hiç başlanmamış D-400 karayolu güneyinin kaba inşaatına başlanacak. 100'ncü yıl mevkiinde bulunan depo alanının altyapısı daha önce tamamlanmıştı. Buraların da üst yapıları hızla gerçekleştirilecek. Malzeme eksiğimiz yok, raylar döşenip elektromekanik aksamın montajı yapılacak.''
İLK SEFER 1,5 YIL SONRA
Kurtulgan, metronun inşaatının tamamlanması için seferber olduklarını vurgulayarak, metronun ilk seferini, inşaatı büyük ölçüde tamamlanmış, depo-vilayet istasyonu arasındaki 6,5 kilometrelik alanda 1,5 yıl sonra yapacağını belirtti. Toplam 12 kilometre olarak planlanan metro inşaatının, 3,5 kilometresinin yeraltı, 5 kilometresinin viyadük, geriye kalan 3,5 kilometrelik bölümün ise yer üstünden geçeceğini anlatan Kurtulgan, çalışmaların ise 2-2,5 yıl içerisinde tamamlanmasının hedeflendiğini ifade etti. Adana metrosunun faaliyete geçmesi ile trafiğin büyük oranda rahatlayacağını dile getiren Kurtulgan, şunları kaydetti:
''Tek yöndeki kapasitemiz günlük 330 bin yolcu. Vagonlarımızın her biri 311 yolcu kapasiteli ve 3'lü katar halinde çalışacak. Dolayısıyla 933 yolcuyu tek seferde taşıyacağız. Katarlarımız 5 dakikada bir her istasyondan geçecek. Yolcular güzergahta zamandan dolayı büyük tasarruf sağlayacak. 330 bin kişinin metroyu kullanması ile Adana trafiği büyük oranda rahatlayacak.''
Kamuoyunda ''Adana Metrosu'' olarak bilinen ''Hafif Raylı Taşıma Sistemi''nin ihalesi 1996 yılında yapılmış, inşaata 1999 yılında başlanarak bugüne kadar 350 milyon dolar harcanmış, kredi sorunu giderilemeyince çalışmalar durmuştu. Son olarak, talep edilen 194.2 milyon dolarlık kredi, DPT Müsteşarlığı'nca 2001 yılında YPK'ye ve daha sonra Hazine Müsteşarlığı'na havale edilmişti.
sokağa atılan bir para yazık. trafiği rahatlatmaktan ziyade felç ettiğini adanalı olanlar bilir. çünkü varolan bir kaç geniş yolu da metro geçirerek daraltmıştır. o da nasıl adanadaki metro yerin altından değil yolun üstünder gider.üstelik hangi mantıkla inşaat bitmeden vagonlar ve makinası 10 yıl önceden alınıp çürümeye bırakılır sorarım sizlere. metro bittiğinde eski model vagonlara binicez. üstelik güzergah da 12 km. sadece ve şehrin işmerkezine bile gitmiyor.
Bana göre Adanada metro yapılması trafiği rahatlacak.Adanalılar bilir.Adana trafiğini dolmuşcular bu hale getirmiştir.Metro da açılırsa bu dolmuşlar yavaş yavaş bu işi bırakacaklar.Adana trafiği huzura varacak.
dolmuşçuların payı olmakla beraber en büyük neden yolların yeterli genişlikte olmaması ve çarpık kentleşmedir. pek çok yerde iki arabanın yanyana gitmesi bile sorun olur. ayrıca Adana emniyeti de görevini kesinlikle yapmaz. yani trafik cezası kesildiğini kesinlikle görmezsiniz. şimdi yola çıksanız 15 dakkada 5 tane plakasız motor görürsünüz. ayrıca motor ve arabalar kimse olmadımı hemen ters yönden kestirme yaparlar. valiliğin önündeki HAFTA İÇİ 07.00-09-00 ARASI SOLA DÖNÜŞ YASAK yazmasına rağmen saat 7.30 da polis gelinceye kadar herkes sola döner. bu da bizim halkımızın başında ÇOBAN olmadan kurallara uymayacağını illaki güdülmek için birinin yapma etme demesine ihtiyacı olduğunu gösterir.
evet önemli yerlere gitmiyor.hava alanı otogar tren istasyonuna falan