Şimdi Ara

Adım adım Askeri Pilotluk! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
4
Favori
24.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tmm teşşekürler
  • O kadar ugrasacagima gider bi porsche alir karada ucarim bee demek isterdim ama f-16 pilotlugunun zevki ve artisligi bambaskadir tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    O kadar ugrasacagima gider bi porsche alir karada ucarim bee demek isterdim ama f-16 pilotlugunun zevki ve artisligi bambaskadir tabi

    Genelde askeri pilotlar hava yapmak için değil vatan korumak için pilot olurlar. Porsche ile vatan koruyamazsın ama F-16 ile korursun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATM4CA

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    O kadar ugrasacagima gider bi porsche alir karada ucarim bee demek isterdim ama f-16 pilotlugunun zevki ve artisligi bambaskadir tabi

    Genelde askeri pilotlar hava yapmak için değil vatan korumak için pilot olurlar. Porsche ile vatan koruyamazsın ama F-16 ile korursun.

    Hocam yanlış anladınız heralde benim bir kötü düşüncem yok sadece dışarı çıktığında F-16 denilen o koca canavarı uçurmayı bilen biri olmak çok güzel bir duygudur demek istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATM4CA

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    O kadar ugrasacagima gider bi porsche alir karada ucarim bee demek isterdim ama f-16 pilotlugunun zevki ve artisligi bambaskadir tabi

    Genelde askeri pilotlar hava yapmak için değil vatan korumak için pilot olurlar. Porsche ile vatan koruyamazsın ama F-16 ile korursun.

    Hocam yanlış anladınız heralde benim bir kötü düşüncem yok sadece dışarı çıktığında F-16 denilen o koca canavarı uçurmayı bilen biri olmak çok güzel bir duygudur demek istedim.

    Yanlış anlama yok sözüm sana değildi zaten. :) Öyle ortaya attım.




  • Kardeş bu toprakları bize atatürk bıraktı koruyalım diye
  • Konu güncel! Uzun zamandır dersler sebebiyle vakit ayıramadım sorularınız varsa alabilirim.
  • Ben bir soru sormak istiyorum. Hava Harp Okulu elemelerinde malum çok yüksek kriterler var, peki bu kriterler mevcut pilotlarıda etkiliyor mu? Örneğin 30 yaşında muayenede 1 derece miyop olduğu anlaşılan pilota ne oluyor? Diş sorunu yaşayan, dişlerini yaptıran pilota ne oluyor? Ya da boy kilo oranını geçen pilota ne oluyor? Eğer bu kişiler etkilenmiyorsa, HHO alımında bu kriterlerin göz önünde bulundurulma sebebi gereklilikten ziyade kontenjan sorunu diyebilirmiyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Ben bir soru sormak istiyorum. Hava Harp Okulu elemelerinde malum çok yüksek kriterler var, peki bu kriterler mevcut pilotlarıda etkiliyor mu? Örneğin 30 yaşında muayenede 1 derece miyop olduğu anlaşılan pilota ne oluyor? Diş sorunu yaşayan, dişlerini yaptıran pilota ne oluyor? Ya da boy kilo oranını geçen pilota ne oluyor? Eğer bu kişiler etkilenmiyorsa, HHO alımında bu kriterlerin göz önünde bulundurulma sebebi gereklilikten ziyade kontenjan sorunu diyebilirmiyiz?

    Evet tabiiki etkiliyor. Belirttiğiniz problem pilotluk yapan personelde oluştuğu zaman pilotluğuna son verilip yer subaylığına atanıyor(tabii bu çok ciddi durumlar için geçerli yani kolay kolay bir pilotun uçağı elinden alınmıyor.)Ayrıca pilotlar her ay genel sağlık muayenesinden geçerler. Burada pilotluğa devam edip edemeyeceği anlaşılır. HHO kriterleride kesinlikle kontejyan sorunundan değil zaten Teğmen olanların ancak 1/5 i pilot olabiliyor.




  • Peki daha spesifik bir soru sorayım. Halihazırda pilot olanların miyop/hipermetrop sorunu yaşamaları halinde lazer ameliyatı geçirerek uçuşa devam etmesi mümkün mü? Sanki bununla ilgili bir maddeyi TSK sağlık yönetmeliğinde gördüğümu hatırlıyorum. Hatta benzer durumlar usaf içinde geçerli diye biliyorum.

    Evet HHO'ya giren herkes pilot olamıyor ama bu HHO nun kısıtlı bir kontenjanı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

    HHO alımlarındaki kadar sıkı bir kontrol sürekli mevcut ise ciddi bir pilot kaybı gerçekleşiyor olsa gerek. Bu kadat stres altındaki insanların 40 yaşlarında bile 18 yaşlarındaki kadar sağlıklı olabilecekletini sanmıyorum, bilmem yanılıyormuyum?

    Bu arada cevabınız için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Peki daha spesifik bir soru sorayım. Halihazırda pilot olanların miyop/hipermetrop sorunu yaşamaları halinde lazer ameliyatı geçirerek uçuşa devam etmesi mümkün mü? Sanki bununla ilgili bir maddeyi TSK sağlık yönetmeliğinde gördüğümu hatırlıyorum. Hatta benzer durumlar usaf içinde geçerli diye biliyorum.

    Evet HHO'ya giren herkes pilot olamıyor ama bu HHO nun kısıtlı bir kontenjanı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

    HHO alımlarındaki kadar sıkı bir kontrol sürekli mevcut ise ciddi bir pilot kaybı gerçekleşiyor olsa gerek. Bu kadat stres altındaki insanların 40 yaşlarında bile 18 yaşlarındaki kadar sağlıklı olabilecekletini sanmıyorum, bilmem yanılıyormuyum?

    Bu arada cevabınız için teşekkür ederim.

    Rica ederim elimden geldiği kadar cevap vermeye çalışacağım sorularınıza.

    Pilotların gözlerindeki bozulmalar iLasik adlı USAF'da her pilota ve astronotlara uygulanıyor. Bu ameliyatla %120 oranında göz görme yetisi kazanıyor. En büyük önemide gece uçuşlarında pistlerde ve şehir üzerindeki renk dağılımları. Birçok insan geceleri mavi rengi bulanık görür tam net göremez. Bu ameliyatla bunların hepsi düzeliyor. Ülkemizde bu ameliyatı olupta HHO'na girmek mümkün değil malesef. Ancak HHO'da okurken olası bozukluklarda bu ameliyatı yapıyorlar. Şununda altını çizmek istiyorum önceki lazer ameliyatlarda her nasıl olursa olsun ameliyatlı göz(HHO öncesi veya sonrası) kabul olmuyordu sebebi ise bıçak kullanılması. iLasik ameliyatında bıçak kullanılmamaktadır.

    Kontenjan olayına gelince de HHO'da evet sınırlı ancak şöyle bir durum var günümüzde askeri okullarda(özellikle hava) elenme olasılığı %80dir. Bu yüzden birçok F16'nın boşta kaldığı bile oluyor. Ve haliyle pilot sayısında azalma oluyor. Bu azalmanın bir diğer sebebi ise maaş. Bir jet pilotunun aldığı maaş kesinlikle çektiği strese ve zorluğa karşı oldukça az.(tabii askeri pilotluk para için yapılmaz orası ayrı bir konu yanlış anlaşılmasın) Bu nedenle HHO'dan mezun olup uçuş okuluna giden teğmenler genelde elenme korkusu ve maaş miktarı nedeniyle sivil havacılığa geçiyor. Buda pilot eksikliği konusunda bir husus diyebiliriz.

    Askeri pilotlar meslek hayatı boyunca eğitim görmektedir. Örneğin brifingler her daim stresli geçmektedir.(Ve tabii beyin gücü gerektirmeside ayrıca bir stres) Meslek hayatının sonuna kadar sağlıklı olamıyorlar sizinde dediğiniz gibi ancak yeme içme sosyal yaşantı bunlara dikkat edilirse pekte problem olmuyor.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • Tekrar teşekkür ederim, oldukça yararlı oldu.

    lazer ameliyatı olanları HHO'ya almadıklarını biliyorum. Aslına bakarsanız POMEM'e bile almıyorlar(Polis Meslek Eğitim Merkezi). Mevcut pilotlara bu tür esneklikler sağlamaları önemli bir nokta.

    Bu arada %80 çok ciddi bir oranmış. Bunu gördükten sonra HHO isteyen genç arkadaşlar bir kez daha düşünür sanırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Tekrar teşekkür ederim, oldukça yararlı oldu.

    lazer ameliyatı olanları HHO'ya almadıklarını biliyorum. Aslına bakarsanız POMEM'e bile almıyorlar(Polis Meslek Eğitim Merkezi). Mevcut pilotlara bu tür esneklikler sağlamaları önemli bir nokta.

    Bu arada %80 çok ciddi bir oranmış. Bunu gördükten sonra HHO isteyen genç arkadaşlar bir kez daha düşünür sanırım :)

    Rica ederim. Zaten herkesin düşündüğü ilk şey elenmek oluyor. Genelde sağlık şartları elvermiyor maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ATM4CA -- 16 Ocak 2013; 0:11:52 >
  • #Güncel
  • Harp okulunda ve çiğlide eğitim alınan uçakların tipleri nelerdir acaba? Birde hava harpteki her sınıfta uçulan 1-2 sortideki uçuşun içeriği nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emure

    Harp okulunda ve çiğlide eğitim alınan uçakların tipleri nelerdir acaba? Birde hava harpteki her sınıfta uçulan 1-2 sortideki uçuşun içeriği nedir?

    Selamlar,

    Başlangıç Uçuç eğitimi
    123. Filo ---> SF260

    Tekâmül Uçuş Eğitimi
    122. Filo ---> T 37 - KT 1T
    121. Filo ---> T 38



    ÇİĞLİ 2. ANA JET ÜSSÜ :


    Ek olarak

    Hava Harp Okulunda Verilen Uçuş Eğitimi
    Yeşilköy Havaalanı askerî bölgesinde konuşlu çift kişilik T-41D uçakları ile, Yeşilköy ve Yalova askerî hava meydanlarında yapılan özendirici uçuşlardan oluşmaktadır. Öğrenci adaylarına Hava Harp Okuluna giriş öncesinde uygulanan ve Öğrenci Seçme Uçuşları (ÖSU) adı altında, uçuş öğretmenleri nezaretinde 7-8 sorti olarak icra edilen bu eğitim, ağırlıklı olarak öğrencilerin uçabilme özelliklerini ölçümlendirmeye yöneliktir. Öğrenci adaylarına, dört yıllık akademik öğrenim süreleri içerisinde münferit zamanlarda ortalama 9-10 sortilik uçuşlar ile dönem sonu 6-7 sorti planör uçuşları yaptırılır. Bu safha sonunda, pilot adayı başına kümülatif olarak ortalama 23-24 sorti özendirici uçuş gerçekleştirilir.

    http://www.hvkk.tsk.tr/TR/IcerikDetay.aspx?ID=98



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheRed -- 21 Ocak 2013; 9:53:44 >




  • Jet pilotlugunda saglikla ilgili bir kac girdi yapmak isterim, goz konusunda hangi lazer ameliyatini olursaniz olun jet pilotlugundan sizi alirlar ve nakliye pilotluguna verirler bu tarz bazi saglik durumlarinda da aynisi mevcuttur. Bazi hastaliklarda nakliye pilotluguda vermez direk sizi malulen emekliye ayirirlar bu hastaliklarin ne oldugu ve hangi durumlarda ayirdigi hangi durumlarda nakliye pilotluguna verildigi tsk saglik yetenegi yonetmeligi(ismini yanlis hatirliyor olabilirim) aciklami bir sekilde yaziyor.

    ATM4CA eline saglik guzel konu olmus. bu arada nickin 182 filo atmacalardan mi geliyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ellerine sağlık hocam çok güzel bir konu olmuş ALLAH nasip ederse bende girmek istiyorum hho'ya şuan 11. sınıfım umarım olur.Tekrar teşekkürler.Bizi bilgilendirdiğiniz için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATM4CA

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Tekrar teşekkür ederim, oldukça yararlı oldu.

    lazer ameliyatı olanları HHO'ya almadıklarını biliyorum. Aslına bakarsanız POMEM'e bile almıyorlar(Polis Meslek Eğitim Merkezi). Mevcut pilotlara bu tür esneklikler sağlamaları önemli bir nokta.

    Bu arada %80 çok ciddi bir oranmış. Bunu gördükten sonra HHO isteyen genç arkadaşlar bir kez daha düşünür sanırım :)

    Rica ederim. Zaten herkesin düşündüğü ilk şey elenmek oluyor. Genelde sağlık şartları elvermiyor maalesef.

    Hocam siz şuanda pilot musunuz degilseniz kaç yıl sonra olcak savaş pilotu dımi bu arada diyelimki savaş uçaginı kullanırken düşürdük biz kurtulduk ne gibi sorunlar ortaya çikar maddi cezası oluyormu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.Ana Jet Üssü Çiğliden sonra kura ile F-16 çıkanlar Konya'ya F-5 eğitimine, sonrasında Ankara Öncel filoya gidiyorlar. F-4 çıkanlar ise Eskişehire gidiyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.