Şimdi Ara

Airbag Tamiri | Airbag hakkinda merak ettikleriniz. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
452
Cevap
25
Favori
123.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2002 model ford mondeo 2.0 duratech 150bg ustam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023

    Benim kesilen connector ü ebayda 29Dolar a buldum baska bir sitede 88dolar . Benim bir teli içinden çekmemiş olsa kullanılabilirdi ama kendini usta sana Dijital otonun elemanları, ne oldugunu bilmedikleri bir connector ü kestiler 100tl değerinde .. gelde ustalara güvenip arabanı teslim et.. Böle giderse ben usta olacam :)

    - ayrıca şu sıradan tamircilere şu tavsiyem var tutup airbag i kontrol edeceğim diye koltugu sökmeden diğer koltugun airbagine bir uzatma kablosu ayarlasanız iki ucu jaklı onunla deneseniz airbag i ozaman hatanın nereden kayanklanacagını net görürsünüz yok burayı sökelim orayı sökeyim demezler emin olmadan. connectorden mi, airbagden mi sağlam fiş ile denemiş olurlar ama adamlar ne görmüşseler onu yapıyorlar baska bir kelime bilgilerine eklemiyorlar.

    Hocam ariza tespit cihazlari var. Araca bagladigimizda arizanin nerede oldugunu gosteren. Ariza tespit cihazi baglamadan direkt tahmini söküp deneye bir ustaya mi gittiniz :)

    Ayrica az önce sorugunuz soruyu gordum de. Kaza aninda ne kadar volt elektrik gittigini maalesef bilmiyorum:) Isin o kismini uretici firmalardaki muhendisler bilirler diye dusunuyorum:) Biz sonuc kismiyla daha cok ilgilendigimizden hic merakimiza neden olmadi bu soru :)

    Airbag patladiktan sonra amacimiz o airbagleri ilk kazada nasil patladiysa o airbagleri orjinale en yakin sekilde dis gorunus kazandirarak ikinci kazada da o sekilde patlayacak duruma getirmektir.

    Ilgi alanimiz ve calismalarimiz da hep bi yondedir :)



    Arıza tespit cihazı baglandı okadarda değil arıza tespit cihazı "yolcu airbag inde yüksek direnç"uyarısı verdi. Ben şunun için diyorum. Arıza tespit cihazı arızayı gösterdi. Fakat arıza sokette mi ? Veya koltugun içindeki airbag kablosunda mı yada airbag in kendisinde mi? Yada sdm den sokete kadar gelen kabloda mı ?

    - sdm den gelen sokete direnç baglanıp arıza koduna bakılarak oraya kadar sağlam mı test edilir. Veya şu yapılanilir soketten sonra airbag de mi arıza bubun için airbag in kablosu düzgün çalışan airbag e bir uzatma ile baglanıp hata alıp al adıgı kontrol edilebilir.
    Benim anladıgım kadarıyla bir adresleme söz konusu değil airbaglerde giden kablolar ayrı ayrı sonlanıyor yani seri veya paralel baglı değil. Bu yüzden tesisatın neresinden kaynaklı problem var bulunabilir çok rahat.

    -söyle bir arıza tespit cihazı olsa kabloya baglayınca 30cm de direnç var gibi uyarı veren falan ancak çözülürdü böyle cihazlar şebeke elwktrriğin için var 220volt ta baglayınca kablonun kacıncı metresinde kopukluk var veriyor değeri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    geçmiş konularda arabanın altı sürterse dahi airbag patlayabilir gibi bir durumdan mı bahsedilmiş ?
    doğru anladıysam o zaman bu risk her zaman var demektir
    geçenlerde oto lastikçi dükkanına girerken arabanın altı biraz sürttü ve bu durumda dahi patlama ihtimali var mıydı ?

    Hocam alt surtmesi demeyelim de altini vurmasi diyelim.
    Şase darbe algiladiginda darbe sensoru kaza algilayarak patlatabiliyor airbagleri.
    2008'de bravo geldi. 6 airbag acmisti. Arabada hic kaporta kasari yoktu. Yoldaki tümsege vurmustu..
    Sayisiz megane 1 ve kangoo geldi. Bunlar altini vurup gelen arabalardi

    altını biraz sert değdirmiştim ve iyi ki açılmamış ,korktum doğrusu :)
    peki belli bir hız gibi etkenlerde fark yaratıyor mu ?
    misal ben çok düşük hızla sürttürmüştüm ,hızım fazla olsa açılma riski var gibi anladım
    tabi birde anlayabildiğim kadarıyla sürtmenin çok sert olması gibi bir durum gerekiyor galiba
    ayrıca güzel bilgiler için teşekkür ederim

    Hocam bu kaza durumundaki hiz konusunda gercekten tam fikrim yok. Cunku bazi modellerde cok sert kazada airbaglerin patlamadigini goruyorum. Bazi modellerde ufacik bi dokunmada patladigini goruyorum. Öyle kazalar var ki nasil olurda airbag patlamadi diye sasiriyoruz. Bu konuda net konusamiyorum maalesef :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    2002 model ford mondeo 2.0 duratech 150bg ustam

    Hocam sargi arizasi ve bu sargiladi biz airbagcilerde degil de kendi imkanlarinizla alip oto elektrikciye taktirmaniz daha az maliyetli olur. Çunku Ford yedek parcacilarinda cok ucuza alip taktirabilirsiniz.

    250 tl civari sargi fiyati. Orjinal sargi yani:)
    Sargi tamiri 150-400 arasi degisiyor. Bu ucuz sargilarda tamire gerek olmadan orjinalini alip taktirmanizi tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceya023 C kullanıcısına yanıt
    Hocam yolcu airbag arizasi diye koltuk airbag arizasi vermez ki.
    'Yan yolcu airbag' diye verebilir.
    Direkt yolcu airbag arizasi vermisse torpidodaki airbag olma ihtimali yuksek.

    Sizinkinin koltuk oldugunu varsayarak simdi nasil arizayi teshis edecegimizi söyleyeyim.
    Ilk olarak koltugun altindan gelen sokket sökülür ve oraya direnc atilir. Airbag arizasi silinirse ya o sokkette ariza vardir (kisa devre olma ihtimali yuksek, arada metal bir parca var onun sökülmesiyle arizanin giderildigi oluyor bazen. "Sokket icindeki metal parca ,sokket degil" )
    Direncle silindiyse orada 2 ihtimal vardir.
    O metal parcaya ragmen silinmemesi uzerine konusuyorum
    1- Sokket bozuktur. Düz baglanti yapilir. ( +/- olayi yoktur airbagde)
    2- Kablo bozuktur, degistirilir.

    Airbaglerin durduk yere bozulma ihtimali yoktur bana gore. Cünkü bugune kadar airbagin bozulduguna sahit olmadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hadi ya o kadar pahalimi tamiri sorun kesin ondami onuda bilmiyorum bi elektrikciye gdip tamirini soracagim 50 fln derse yaptrrim yoksa ford servisten randevu aldm zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Hocam yolcu airbag arizasi diye koltuk airbag arizasi vermez ki.
    'Yan yolcu airbag' diye verebilir.
    Direkt yolcu airbag arizasi vermisse torpidodaki airbag olma ihtimali yuksek.

    Sizinkinin koltuk oldugunu varsayarak simdi nasil arizayi teshis edecegimizi söyleyeyim.
    Ilk olarak koltugun altindan gelen sokket sökülür ve oraya direnc atilir. Airbag arizasi silinirse ya o sokkette ariza vardir (kisa devre olma ihtimali yuksek, arada metal bir parca var onun sökülmesiyle arizanin giderildigi oluyor bazen. "Sokket icindeki metal parca ,sokket degil" )
    Direncle silindiyse orada 2 ihtimal vardir.
    O metal parcaya ragmen silinmemesi uzerine konusuyorum
    1- Sokket bozuktur. Düz baglanti yapilir. ( +/- olayi yoktur airbagde)
    2- Kablo bozuktur, degistirilir.

    Airbaglerin durduk yere bozulma ihtimali yoktur bana gore. Cünkü bugune kadar airbagin bozulduguna sahit olmadim.

    Hocam onu test ettik yolcu airbag diye geçiyordu. hatta önce Ön koltugun fişini çektiler bu defa ön yolcu airbag i diye hata verdi. Sonra Direnç atılınca koltuk altına hepsi söndü. Bunu servis yaptı ancak servis bana koltugu dagıtmamız lazım airbagi sökmemiz lazım dedi hafta içi getir dedi ama işte kazaen dışarıdaki airbagciye götürdüm soketi falan kesti airbag ı devre dışı bırakıp araya direnç attı tabi ben kızınca söktürdüm şimdi açıkta kablolar. Müsait olunca size getiricem bir hafta sonu . Şimdi geçiçi olarak Direnç atıcam zırt pırt ikaz simgesi çıkmasın diye :) 2.2 ohm direnç ve klemens aldım vakit bulursam takıcam. Benim şüphelendiğim airbag e giden kablo koltuk içinde mi hasar gördü acaba ben jack a baktım çok kaliteli bişey ve bayagı sıkıştırıyor yaylı jack ın temassızlık yapması bayagı zor bir durum ama şu var bir kablosunu çekmiş çıkarmış acaba o kablo gevsek miydi onu bilmiyorum. Basit bir arıza ama airbag ler hakkında bayagı bir bilgim oldu sayenizde ve iş bilmeyen airbagcilerinde katkısı oldu tabi araştırmak zorunda kaldım konuyu :) Bu işte anladığım kadarıyla en zor iş elektronik değil ince işçilik kaplamalar tesisatların düzgün çekilmesi falan daha çok emek isteyen şeyler. Aslında biraz özen yaptığı işi önemseyen dürüst yapan ustaların başarılı olabileceği bir alan. Bize düşense Dürüst Esnafı desteklemek.

    Aslında her önüne gelen dükkan açamamalı sanayi sitelerinde bagımsız bir hakem heyeti olmalı ustayı önce gerçekten uzman mı diye bir mülakata veya sınava almalı uzmanlık alanı ile ilgili gerçekten uzman olan işi yapabilecek, esnaflık için yeterli karakteristik özellikleri olan adamlar dükkanı açabilmeli. Usta çırak ilişkiside daha sağlam ve denetlenebilir olmalı. Sanayi siteleri guvenilir yerler olmalı. En azından hata yapan ustayı şikayet edilebileceği anketler falan olmalı :) Kaliteli hizmet için bu tür şeyler olsa ne guzel olurdu.




  • Pm attım bakabilirseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023


    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Hocam yolcu airbag arizasi diye koltuk airbag arizasi vermez ki.
    'Yan yolcu airbag' diye verebilir.
    Direkt yolcu airbag arizasi vermisse torpidodaki airbag olma ihtimali yuksek.

    Sizinkinin koltuk oldugunu varsayarak simdi nasil arizayi teshis edecegimizi söyleyeyim.
    Ilk olarak koltugun altindan gelen sokket sökülür ve oraya direnc atilir. Airbag arizasi silinirse ya o sokkette ariza vardir (kisa devre olma ihtimali yuksek, arada metal bir parca var onun sökülmesiyle arizanin giderildigi oluyor bazen. "Sokket icindeki metal parca ,sokket degil" )
    Direncle silindiyse orada 2 ihtimal vardir.
    O metal parcaya ragmen silinmemesi uzerine konusuyorum
    1- Sokket bozuktur. Düz baglanti yapilir. ( +/- olayi yoktur airbagde)
    2- Kablo bozuktur, degistirilir.

    Airbaglerin durduk yere bozulma ihtimali yoktur bana gore. Cünkü bugune kadar airbagin bozulduguna sahit olmadim.

    Hocam onu test ettik yolcu airbag diye geçiyordu. hatta önce Ön koltugun fişini çektiler bu defa ön yolcu airbag i diye hata verdi. Sonra Direnç atılınca koltuk altına hepsi söndü. Bunu servis yaptı ancak servis bana koltugu dagıtmamız lazım airbagi sökmemiz lazım dedi hafta içi getir dedi ama işte kazaen dışarıdaki airbagciye götürdüm soketi falan kesti airbag ı devre dışı bırakıp araya direnç attı tabi ben kızınca söktürdüm şimdi açıkta kablolar. Müsait olunca size getiricem bir hafta sonu . Şimdi geçiçi olarak Direnç atıcam zırt pırt ikaz simgesi çıkmasın diye :) 2.2 ohm direnç ve klemens aldım vakit bulursam takıcam. Benim şüphelendiğim airbag e giden kablo koltuk içinde mi hasar gördü acaba ben jack a baktım çok kaliteli bişey ve bayagı sıkıştırıyor yaylı jack ın temassızlık yapması bayagı zor bir durum ama şu var bir kablosunu çekmiş çıkarmış acaba o kablo gevsek miydi onu bilmiyorum. Basit bir arıza ama airbag ler hakkında bayagı bir bilgim oldu sayenizde ve iş bilmeyen airbagcilerinde katkısı oldu tabi araştırmak zorunda kaldım konuyu :) Bu işte anladığım kadarıyla en zor iş elektronik değil ince işçilik kaplamalar tesisatların düzgün çekilmesi falan daha çok emek isteyen şeyler. Aslında biraz özen yaptığı işi önemseyen dürüst yapan ustaların başarılı olabileceği bir alan. Bize düşense Dürüst Esnafı desteklemek.

    Aslında her önüne gelen dükkan açamamalı sanayi sitelerinde bagımsız bir hakem heyeti olmalı ustayı önce gerçekten uzman mı diye bir mülakata veya sınava almalı uzmanlık alanı ile ilgili gerçekten uzman olan işi yapabilecek, esnaflık için yeterli karakteristik özellikleri olan adamlar dükkanı açabilmeli. Usta çırak ilişkiside daha sağlam ve denetlenebilir olmalı. Sanayi siteleri guvenilir yerler olmalı. En azından hata yapan ustayı şikayet edilebileceği anketler falan olmalı :) Kaliteli hizmet için bu tür şeyler olsa ne guzel olurdu.

    Hocam koltuğun içindeki airbagin ucunda başka bir sokket var. O sokketin yerinden çıkma ihtimali de var. Çok düşük ihtimal ama o da var. Eğer düz bağlantı ile sönmediyse mutlaka o koltuk dağıtılacak ve oradaki kablo/sokket değişecek. Jack olayını çok takmayın kafaya hocam. Sonuçta olan oldu bir defa o kesildi. Airbag konusunda aslolan insan güvenliğidir. Bir kaza durumunda insan hayatını kurtaracak mı kurtarmayacak mı? Arabanın torpidosu olsa kalitesiz işçilik yüzünden her binmenizde gözünüze batar o tamir. Ama koltuk altındaki jack eğilip bakmadıkça çok da dikkatinizi çekmez. Bu saatten sonra o jackı bulursanız sorun yok takılır. Ama bulamama durumunu göz önünde bulundurun ve koltuk airbagii aktif duruma getirin bir an önce. Burada veya orada. Çünkü o taraftan alınacak bir darbe de o koltuk airbagi o koltukta oturan kişinin beline alacağı darbeyi engelleyecektir. Geç kalmayın o arızayı gidermek için.




    Her önüne gelenin elbette dükkan açamaması lazım.
    Ama bugün öyle bir heyet kurulsa, sanayi içindeki en zengin esnaflar o heyeti oluşturacak. Tandıklarının hatalarını görmezden gelip, tanımadıklarına o ruhsatı vermeyecekler. Olan yine torpili olmayan genç girişimcilere olacak :) Bu sistemin dünyanın her yerinde takır takır işlemesi gerekir. Ama Türkiye şartlarında imkansıza yakın bir olay bu isteğiniz :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serpico10

    Pm attım bakabilirseniz

    Baktım hocam
  • Dün Çınar airbag i Adıyaman da ziyaret ettik. Benim araçtaki airbag lambasu sorununu hallettiler yogun bir günde ziyaret ettik. Abdurrahman Bey ve Kamil Bey ile tanıştık. Saolsunlar ilgilendiler yogunlukları arasında ücrette almadılar gözü gönlü tok insanlar. Buradan Tekrar Teşekkür etmek istedim. Ayrıca hoşuma giden bir davranışı da paylaşmak istiyorum;

    Airbag i sökmek için koltugun döşemesinin sökülmesi gerekiyordu Abdurrahman bey'in yardımcı sı sökmeye çalıştı baktı ama ben zarar verebilirim koltuga Abdurrahman Bey daha guzel söker deyip Abdurrahman beyi bekledi. Yani alıştığımız sanayi ustaları gibi paldır küldür dalıp,zorlayarak bir tarafa zarar vererek iş yapmak yerine yapabildigi kadar tecrubesi kadar yaptı sonrasını anlayan kişiye danıştı bu güzel bir davranıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023

    Dün Çınar airbag i Adıyaman da ziyaret ettik. Benim araçtaki airbag lambasu sorununu hallettiler yogun bir günde ziyaret ettik. Abdurrahman Bey ve Kamil Bey ile tanıştık. Saolsunlar ilgilendiler yogunlukları arasında ücrette almadılar gözü gönlü tok insanlar. Buradan Tekrar Teşekkür etmek istedim. Ayrıca hoşuma giden bir davranışı da paylaşmak istiyorum;

    Airbag i sökmek için koltugun döşemesinin sökülmesi gerekiyordu Abdurrahman bey'in yardımcı sı sökmeye çalıştı baktı ama ben zarar verebilirim koltuga Abdurrahman Bey daha guzel söker deyip Abdurrahman beyi bekledi. Yani alıştığımız sanayi ustaları gibi paldır küldür dalıp,zorlayarak bir tarafa zarar vererek iş yapmak yerine yapabildigi kadar tecrubesi kadar yaptı sonrasını anlayan kişiye danıştı bu güzel bir davranıştı.

    Tesekkur ederim hocam.
    Daha genis bir gunde misafir olarak agirlamak isterim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pm attım bakabilir misiniz?
  • hocam selam, 2010 model ağır hasar kayıtlı mitsubishi colt aracım var. ön tampon, kaput filan komple değişmiş. ancak arabayı ekspertize soktuk, hava yastıklarında bir sorun çıkmadı. hava yastığı kapakları filan orijinal, hatta kontağı açınca her araba gibi hava yastığı ışıkları 5 saniye kadar yanıp sönüyor. hava yastığı açan coltların ya ön konsol kapağını değiştiriyorlar, ya kaplıyorlar ya da kapağı yaapıştırıp yerine takıyorlar. benimki sıfırı nasılsa öyle, orijinal yani. hatta ön camım bile orijinal mitsubishi logosu var ,hava yastığı patlasaydı ön cam çatlayacağı için değişmesi gerekirdi ama değişmemiş.

    ben tanıdıktan aldım, mitsubishi'nin yedek parçaları aşırı pahalı olduğu için ağır hasar kaydı aldığını söylediler. arabayı 11 bin km'dir kullanıyorum ve çok memnunum. hiç bir sorun çıkartmadı bu güne kadar. öyle dağılmış ta toplanmış gibi bir görüntüsü yok, yetkili serviste toplamışlar zati.

    ama şimdi baktım da sizin iş baya profesyonel, benim arabanın da patlamış fakat sonradan yenisi takılmış/yaptırılmış vs ihtimali olabilir mi acaba? ve bu tamir edilen hava yastığı allah korusun kaza yaparsam patlar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 28 Aralık 2016; 10:43:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    hocam selam, 2010 model ağır hasar kayıtlı mitsubishi colt aracım var. ön tampon, kaput filan komple değişmiş. ancak arabayı ekspertize soktuk, hava yastıklarında bir sorun çıkmadı. hava yastığı kapakları filan orijinal, hatta kontağı açınca her araba gibi hava yastığı ışıkları 5 saniye kadar yanıp sönüyor. hava yastığı açan coltların ya ön konsol kapağını değiştiriyorlar, ya kaplıyorlar ya da kapağı yaapıştırıp yerine takıyorlar. benimki sıfırı nasılsa öyle, orijinal yani. hatta ön camım bile orijinal mitsubishi logosu var ,hava yastığı patlasaydı ön cam çatlayacağı için değişmesi gerekirdi ama değişmemiş.

    ben tanıdıktan aldım, mitsubishi'nin yedek parçaları aşırı pahalı olduğu için ağır hasar kaydı aldığını söylediler. arabayı 11 bin km'dir kullanıyorum ve çok memnunum. hiç bir sorun çıkartmadı bu güne kadar. öyle dağılmış ta toplanmış gibi bir görüntüsü yok, yetkili serviste toplamışlar zati.

    ama şimdi baktım da sizin iş baya profesyonel, benim arabanın da patlamış fakat sonradan yenisi takılmış/yaptırılmış vs ihtimali olabilir mi acaba? ve bu tamir edilen hava yastığı allah korusun kaza yaparsam patlar mı?

    Hocam merhaba. Patlamış sonradan takılmış olabilir.
    Orjinal parçalar takıldığından orjinal cam takmak da zor değildir diye düşünüyorum.
    Takılan airbagler sağlam ise patlamaması için bir neden yok hocam..


    Bunlar sorularınızın yanıtıydı. Hiç patlamamış da olabilir hocam




  • 2007 model honda crv aracimin airbag isigi yaniyor servis beyin arizali dedi tamiri mumkunmu yoksa yenisinimi almak gerekir bilgi verirmisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    2007 model honda crv aracimin airbag isigi yaniyor servis beyin arizali dedi tamiri mumkunmu yoksa yenisinimi almak gerekir bilgi verirmisiniz

    Merhabalar.


    Servisler kodlama işini yapmadıkları için beyin arızalı diyorlar.


    Size en yakın airbag işi yapan yere giderek beyni kodlatarak sorunu çözeceğinizi düşünüyorum
  • citroen nemo aracımda yolcu kısmında airbag için yer ayrılmış olmasına rağmen airbag takılmamış bu gibi durumlarda sonradan airbag taktırabiliyor muyuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenith35

    citroen nemo aracımda yolcu kısmında airbag için yer ayrılmış olmasına rağmen airbag takılmamış bu gibi durumlarda sonradan airbag taktırabiliyor muyuz?

    Merhabalar.
    Sonradan takılabilir ama maliyeti çok yüksek olur normal airbaglere göre.

    Çünkü beyin değişmesi gerekir. Airbag beyni
    Sonra o beyinden tesisat çekmek gerekir yolcu tarafına.
    Ve yolcu tarafındaki airbagi tetiklemesi için bir darbe sensörü tesisatı ve darbe sensörü gerekir.


    Bu durum normalden pahalıya patlar.

    Ortalama bir fiyat çıkarayım işçilik dışında.

    500 lira airbag

    600 lira beyin

    200 lira darbe sensörü

    1.300 lira işçilik fiyatı hariç bir fiyat var. Bunda asıl masraf işçiliğe gideceğinden tavsiye etmiyorum öyle bir şeyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenith35

    citroen nemo aracımda yolcu kısmında airbag için yer ayrılmış olmasına rağmen airbag takılmamış bu gibi durumlarda sonradan airbag taktırabiliyor muyuz?

    Merhabalar.
    Sonradan takılabilir ama maliyeti çok yüksek olur normal airbaglere göre.

    Çünkü beyin değişmesi gerekir. Airbag beyni
    Sonra o beyinden tesisat çekmek gerekir yolcu tarafına.
    Ve yolcu tarafındaki airbagi tetiklemesi için bir darbe sensörü tesisatı ve darbe sensörü gerekir.


    Bu durum normalden pahalıya patlar.

    Ortalama bir fiyat çıkarayım işçilik dışında.

    500 lira airbag

    600 lira beyin

    200 lira darbe sensörü

    1.300 lira işçilik fiyatı hariç bir fiyat var. Bunda asıl masraf işçiliğe gideceğinden tavsiye etmiyorum öyle bir şeyi.

    detaylı anlatım için teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.