Arkadaşlar benim 99 model Reno europa 1.4 aracım var. Bu araçla genelde uzun yol gidiyorum. 200-250 km ortalama. Bu aracın devir saati 2800-3000 devri gösterirken akü ışığı yanıyor. Devri arttırıncada sönüyor. Elektrikçiye götürdüm. Alternatöre baktı karıştırdı birşey bulamadı. 2. elektrikçiye götürdüm yo da aynı şeyleri yaptı bulamadı. Bazen kesiyor 50 km gidince yine şerj lambası yanıyor. Bunun sebebi ne olabilir. Uzun süre yanmasının bir sakıncası var mı? Bir de bazen gece yolculuk yapıyorum. O zaman haliyle lambaları yakıyorum. Araç direk aküden mi elektriği alır. Bu durumda akü bitme ihtimali var mı? Yardımcı olursanız sevinirim.
Dostum aynı sorun bendede var daha önce benim hep yanıyodu sürekli yanıyodu şarj dinamosunun yatakları kırılmıştı değiştirdim sorun çözüldü ama şimdiki sorun aynı senin bahsettiğin gibi ben aküden şüpheleniyorum yada kablo bağlantılarında sorun olabilir....
Bende de aynı şey oluyor.Yüksek ihtimalle kömürdendir..Akü lambasının yanması durumunda araç elektriği aküden sağlıyor bu da bir müddet sonra yolda kalmak oluyor
Benimki de senin hesap bazen yanıyor bir kasise girince sönüyor..Aküyü bitirmeyiz umarım
sizin şarz dinamoları her zaman devreye girmiyor o zaman.ona baktırmak lazım.eger akü lambası yanıyorken yolda seyir ediyorsanız bilinizki arabanız gereken bütün elektirigi aküden alıyor.buda demek oluyorki şarz dinamosu görevini tam yerine getiremiyor ve elektrik ihtiyacı duyulan herşey için akü devreye giriyor
İlk bakılacak yer sarj dinamosu 2 ci bakılacak yerde kablolar. Aküye ve şarj dinamosuna bağlı kabloların bağlantı yerlerinde oksitlenme olursa akü tam beslenemez. Akü şase bağlantısı mesela. Sökülüp zımparalanması iyi olur.
Bir çok nedeni olabilir Kayış kopuk veya gevşek Diyotlar ölmüş Kömürler Ölmüş Konjektör ölmüş eğer ses de yapıyorsa kapağı aşınmış Bilyeler gitmiş gibi sorunlar olabilir ama en iyi çözüm için iyi, işten anlayan bir elektrikçi....
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme