Şimdi Ara

Akü Kutup Başları Ters

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
28
Cevap
2
Favori
11.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hugel(İnci akü markası, yurtdışına yönelik) marka bi akü aldım, mevcut akü energizer ve kutup başları yeni alınan aküden farklı. Mevcut bitmiş akü sol eksi sağ artı iken yeni alınan
    hugel sol artı sağ eksi. Başları çapraz takmak için kablo yetişmiyor. Ne yapılabilir? Bu tutan kabloyu aşağıda serbest bırakan bişey var mı sökebilelim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tweenietomatoes -- 7 Eylül 2018; 15:52:43 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü Kutup Başlarının Ters Bağlanması: Bilmen Gerekenler

    Akü kutup başları ters bağlandığında ortaya ciddi sorunlar çıkabilir. Ters kutup akü, akünün pozitif (+) ve negatif (-) terminallerinin yanlış bir şekilde bağlandığı bir durumdur. Bu, araçların arızalanmasına ve hatta yangın tehlikesine yol açabilir.

    Ters Kutup Akü Nasıl Olur?

    Ters kutup akü, aşağıdakiler gibi durumlarda ortaya çıkabilir:

    • Akü terminallerindeki korozyon veya gevşek bağlantıların gözden kaçırılması
    • Hatalı kablolama veya yanlış yönlendirilmiş onarımlar
    • Aceleyle veya dikkatsizce yapılan bağlantılar

    Akünün Kutup Başları Ters Bağlanırsa Ne Arızalanır?

    Akü kutup başları ters bağlanırsa, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok çeşitli bileşenlere zarar verebilir:

    • Alternatör: Alternatör hasar görebilir ve aracın şarj sistemini devre dışı bırakabilir.
    • Marş motoru: Marş motoru hasar görebilir ve aracı çalıştırmayı imkansız hale getirebilir.
    • Elektrikli bileşenler: Farlar, korna ve diğer elektrikli bileşenler hasar görebilir.
    • Yangın tehlikesi: Ters kutup akü, araçtaki elektrik sisteminde bir kısa devreye neden olarak yangına yol açabilir.

    Akü Ters Bağlanırsa Ne Olur?

    Akü ters bağlandığında, araç çalışmayacaktır. Ayrıca, yukarıda belirtilen bileşenlerde hasara neden olabilir. Bu hasarı onarmak pahalı ve zaman alıcı olabilir.

    Önemli İpuçları:

    • Akü terminallerini her zaman doğru şekilde bağladığından emin ol.
    • Terminallerde korozyon veya gevşeklik olup olmadığını düzenli olarak kontrol et.
    • Aküyle çalışırken dikkatli ol ve herhangi bir şüphe durumunda profesyonel bir tamirciye danış.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aküyü geri ver. bilindik bir marka al..
  • Genelde capon(!) araclarinda bulunan ters kutup akü almışsınız; zamaninda vtec2 icin cok arayip da bulamadigim( o vakitler internette bu kadsr secenek yoktu)



    Akü uzerinde ne yazıyorsa odur; araca uygun olani aldiysaniz sorun yok ama degilse geri verin
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    ters kutup ince akü mü olyo
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Civic Vtec2deki oyleydi, bulamayinca normal akü taktik ama kaputu tutan cubugu eğmek zorunda kalmıştık, akuye temas etmesinden dolayi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 6 Eylül 2018; 23:32:6 >
  • Malesef aküyü geri vermeniz en doğrusu olucaktır.Kablolar genellikle yetişmez ek yapabilirsiniz fakat aküyü geri vermek daha mantıklı.
  • Aküyü baş aşağı takin..
  • bir varta ile arasında kaç para oynayabilir ki ? 50-100 lirayı 3-5 sene için vereceksiniz bazen değişik hesaplara giriyoruz ilginç bir ülkeyiz.
  • Yuasa-incinin markası bence iyi bi akü.varta ile 120filan fark var değer almaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ie36

    Yuasa-incinin markası bence iyi bi akü.varta ile 120filan fark var değer almaya

    tudor nasıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ie36

    Yuasa-incinin markası bence iyi bi akü.varta ile 120filan fark var değer almaya

    tudor nasıl

    Alıntıları Göster
    Iyi diye biliyorum.halk çelik hugel eas povver bunlar kaliteli markaların yan markası iyi ve ucuz
  • TSY kullanıcısına yanıt
    vartada tuzlada üretiliyor, hugel inci akünün bir markası. piyasadaki tüm aküler genellikle ya incinin ya mutlunun bir markası. memleketten boşuna marka parası çıkmasın
    diye genellikle yerli alıyorum ki aynı malzeme içerisindeki döviz olaylarıyla da bi alakası yok ben genelde öyle yapıyorum.

    kolayotoda 210 tl idi bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tweenietomatoes -- 7 Eylül 2018; 15:51:50 >
  • aküyü taktıysan kimse geri almaz, bilmeden mi aldın aküyü
  • degobar kullanıcısına yanıt
    internetten aldım, takamadıkta doğal olarak. mayıs ayı üretimi. araçtaki akü tersmiş.
    ters falan çevirmeyi denedik kablo yetişmiyor. bide takmaya çalışırken başı monte etmeye kalkıp
    iletken uçlarda küçük bi patlama izi yaptırmışlar ama voltmetreyle kontrol ettim bi sıkıntı gözükmüyor.
    araçta sizinki gibi chevrolet ama daha eski model.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tweenietomatoes -- 7 Eylül 2018; 16:42:52 >
  • aküyü ters çevir :D
  • Aldığın yeri ara anlat durumu, Muhtemelen değiştirirler.

    üzerindeki naylonu değiştirip sıfır olarak satarlar onu da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tweenietomatoes

    internetten aldım, takamadıkta doğal olarak. mayıs ayı üretimi. araçtaki akü tersmiş.
    ters falan çevirmeyi denedik kablo yetişmiyor. bide takmaya çalışırken başı monte etmeye kalkıp
    iletken uçlarda küçük bi patlama izi yaptırmışlar ama voltmetreyle kontrol ettim bi sıkıntı gözükmüyor.
    araçta sizinki gibi chevrolet ama daha eski model.
    o aküyü iade etmeniz çok zor, altı ay ambalajında dursun hiç bir şey olmaz bir kere araca monte edilsin başlar deşarj olmaya. Kore ve Japon araçları genelde ters kutup oluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Aldığın yeri ara anlat durumu, Muhtemelen değiştirirler.

    üzerindeki naylonu değiştirip sıfır olarak satarlar onu da.
    araca takılan akü fazla kullanılmasa bile çıkarıldıktan sonra bir kaç hafta beklesin bir daha randımanlı şarj olmaz, böyle bir aküyü sen almak istermisin, elini vicdanına koy öyle cevap ver...
  • degobar kullanıcısına yanıt
    yok araçta kullanılmadı hiç. akım geçmedi yani, direk ters olduğu anlaşılıp söküldü. Aldığımızda 12.61v idi şu anda da 12.61v. Akımda düşüş olsa
    verdiği voltaj farkının da 12'ye yaklaşması lazımdı. Ürün gayet sıfır gibi, zaten 210 TL idi, bence o fiyata 60ah akü bulunmuyor Çin malı hariç.
    Ama sıfır gibi satılmasından ziyade, böyle beyan edilip satılması daha etik olur (çok ahlaklı ülkemizdeki etik anlayışı ne yazık ki yukarda arkadaşın söylediği gibi,
    bakımda yıkanmış filtreleri yeni gibi takarlar vesaire..), bozuk olmayan parçayı bozukmuş gibi değiştirirler hatta tornadan geçirirler. Hepsiyle karşılaştık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tweenietomatoes -- 7 Eylül 2018; 17:13:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tweenietomatoes

    yok araçta kullanılmadı hiç. akım geçmedi yani, direk ters olduğu anlaşılıp söküldü. Aldığımızda 12.61v idi şu anda da 12.61v. Akımda düşüş olsa
    verdiği voltaj farkının da 12'ye yaklaşması lazımdı. Ürün gayet sıfır gibi, zaten 210 TL idi, bence o fiyata 60ah akü bulunmuyor Çin malı hariç.
    Ama sıfır gibi satılmasından ziyade, böyle beyan edilip satılması daha etik olur (çok ahlaklı ülkemizdeki etik anlayışı ne yazık ki yukarda arkadaşın söylediği gibi,
    bakımda yıkanmış filtreleri yeni gibi takarlar vesaire..), bozuk olmayan parçayı bozukmuş gibi değiştirirler hatta tornadan geçirirler. Hepsiyle karşılaştık.
    kutup başları takıldıysa, aracı çalıştırmana gerek yok, akım elektrik devreleri üzerinden çevrimi tamamlar. Akü içinde ki elektrolitik sıvı aracılıyla kutuplar arasında elektron transferi başlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 7 Eylül 2018; 17:23:6 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.