Şimdi Ara

akü kutup başlarında oksitlenme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
37.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • akü kutup başlarında , denizdeki batık gemilerin üzerini kaplayan tabaka gibi , yeşil-beyaz yaklaşık yarım santim kalınlığında oksit tabakası olmuş. bunu tornavida ucuyla kısmen kazıyıp, pas çözücü -yağlayıcı spray sıktım , 1 ay sonra baktığımda nerdeyse aynı kalınlığa gelmişti yine.
    ankara rutubeti az olan memleket , kış mevsiminden desek yağış da çok nadir.
    acaba bu durum bir problemden mi kaynaklanır, olmaması için ne önerirsiniz.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü Kutup Başlarında Oksitlenme: Nedenleri ve Çözümleri

    Akü kutup başları, aracınızın elektrik sisteminin düzgün çalışması için hayati önem taşır. Ancak zamanla, bu kutup başları oksitlenebilir ve performansa zarar verebilir.

    Akü Kutup Başları Neden Oksitlenir?

    Akü kutup başlarının oksitlenmesinin birkaç nedeni olabilir:

    • Hava Teması: Havadaki oksijen ve nem, kutup başlarıyla temas ettiğinde oksitlenmeye neden olabilir.
    • Asit Sızıntısı: Akü asidi, kutup başlarından sızarsa, metalle reaksiyona girerek oksitlenmeye yol açabilir.
    • Geçici Bağlantılar: Kutup başları uygun şekilde sıkılmadığında, gevşek bağlantılar ısı ve kıvılcım oluşturabilir, bu da oksitlenmeye neden olabilir.

    Akü Kutup Başları Oksitlenirse Ne Olur?

    Akü kutup başlarının oksitlenmesi, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli sorunlara yol açabilir:

    • Zayıf Marş Performansı: Oksitlenmiş kutup başları, akünün aracı çalıştırmak için gereken gücü sağlamasını engelleyebilir.
    • Elektrik Arızaları: Oksitlenme, elektrik akımını engelleyerek elektrik arızalarına neden olabilir.
    • Koruma Azalması: Oksitlenmiş kutup başları, aküyü voltaj dalgalanmalarına ve diğer hasarlara karşı koruyamaz.

    Akü Kutup Başlarını Oksitlenmeden Koruma İpuçları

    Akü kutup başlarını oksitlenmeden korumak için aşağıdaki ipuçlarını izleyebilirsin:

    • Kutup Başlarını Temiz Tut: Kutup başlarını düzenli olarak temizle ve aşınmayı gidermek için bir tel fırça kullan.
    • Gres Uygula: Kutup başlarına ince bir gres tabakası sürmek, oksitlenmenin oluşmasını önlemeye yardımcı olabilir.
    • Geçici Bağlantılardan Kaçın: Kutup başlarını uygun şekilde sıkmak, gevşek bağlantıları ve oksitlenmeyi önler.
    • Akü Kapağını Güvence Altına Al: Akü kapağını her zaman kapalı tutmak, hava teması ve oksitlenmeyi önler.

    Akü kutup başlarını oksitlenmeden korumak, aracınızın performansını ve güvenilirliğini sağlamak için çok önemlidir. Bu basit ipuçlarını izleyerek, kutup başlarını temiz ve çalışır durumda tutabilir, böylece aracın sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lebu

    akü kutup başlarında , denizdeki batık gemilerin üzerini kaplayan tabaka gibi , yeşil-beyaz yaklaşık yarım santim kalınlığında oksit tabakası olmuş. bunu tornavida ucuyla kısmen kazıyıp, pas çözücü -yağlayıcı spray sıktım , 1 ay sonra baktığımda nerdeyse aynı kalınlığa gelmişti yine.
    ankara rutubeti az olan memleket , kış mevsiminden desek yağış da çok nadir.
    acaba bu durum bir problemden mi kaynaklanır, olmaması için ne önerirsiniz.


    akü için koruyucu kılıf veya kutunuz yoksa alıp takmanız biraz fayda sağlar.

    kolay gelsin...
  • aynı sorun bendede vardı servis gres yağı sürdü ve bir daha tekrarlamadı ama bazı arkadaşlarda gres yağının zararı dokunabileceğini söylediler
    ama tam olarak bilmiyorum
  • Selamlar;
    Bu oksitlenmeyi eğer akünün suyu çok ise sık tekrarlayabilir.Gres yağı ve koruma bir nebze kar eder ama illaki hava alacağından dolayı gene oksitlenme yapar ve aküyü korozyona uğratır.TAvsiyem akünüze bir baktırın suyunu vs kontrol ettirin eğer sulu aküyse belki değişme zamanıda geliyor olabilir
  • gres yağının herhangi bir zararı yok.

    ben kullanıyorum kendi aracımda.

    iyice temizledikten sonra sürün.kesiliyor oksitlenme...
  • Gres yağı elektrik alışverişini önlüyor diyorlar. Vazelin daha iyi diyorlar. Bilmem ben
  • kaynar su ile temizledikten sonra aküde problem yoksa 1 yıl kadar oksit yapmıyor.
  • Bildiğimiz maden suyu ile kutup başlarını yıkayınız.Akünü su seviyelerini kontrol ediniz suyu eksik ise saf su ilave ediniz.Kesinlikle asit ilave etmeyiniz.Çünkü buharlaşıp azalan saf sudur.
    Temizledikten sonra ince gres ile yağlayınız ve kutup başı için koruyucu kapaklar var onlardan takınız..
  • cevap yazan arkadaşlara teşekür ederim.
  • Kaynar su dökün sorununuz hallolur.Gres yağından ziyade vazelin kullanmanızı öneririm ancak suyu döküp temizledikten sonra çok ince bir katman sürün.
  • bir tavsiyede benden aküye sıcak suyu döktükten sonra her bir kutup başına birer adet küp şeker koyup sıcak suyla erimesini bekleyip işaret parmağınızla küp şekerin tepesine yavaş yavaş vurup şekerin tüm kutup başına dağılmasını sağlayın gresle yağla uğraşmayın daha sağlam çözüm.

    saygılar.
  • Kutup başlarında silikon gres de çok iyi sonuç verir.
  • hep kutup başının oksit temizliği yapılmış.sıcak su ve gresyağı tamamda tekrarı neden oluyor.
    bence iyibir elektrikçiye tesisatınızı baktırın.özellikle alternatörün çıkardığı akım .ve akım düzenleyiciler.sıkı bir kontrolden geçsin.
    kapak deliklerinin açık olduğu görülsün.yoğunluğu ölçülsün.....
  • Akü üzerinde yapılması gereken bakımların hepsi burada ki videoda gösterilmiştir. Ayrıca akü kutup başlıklarını temizlemek için bir defalığına bundan almanızı öneririm. Her arabada bulunması gereken malzemelerden birisi...

    Video'da malzemeyi nasıl kullandığınızı detaylı şekilde göstermiş.

    http://www.badem10.com/Hawk-15-MM-Aku-Basi-Temizleme-Fircasi,PR-9032.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Professionelci

    Akü üzerinde yapılması gereken bakımların hepsi burada ki videoda gösterilmiştir. Ayrıca akü kutup başlıklarını temizlemek için bir defalığına bundan almanızı öneririm. Her arabada bulunması gereken malzemelerden birisi...

    Video'da malzemeyi nasıl kullandığınızı detaylı şekilde göstermiş.

    http://www.badem10.com/Hawk-15-MM-Aku-Basi-Temizleme-Fircasi,PR-9032.html

    5.5 yıllık konu müdür




  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Google'a akü bakımı yazdığımız zaman ilk sayfalarda çıkıyor. Sonuç itibariyle halen öğrenmek isteyen ve bilgi almak isteyenler çıkacaktır.

    Konunun ne kadar eski ya da gereksiz olması önemli değildir. Birilerine fayda sağlayacak mı önemli olan odur.
  • up
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.