Şimdi Ara

Akü tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
11.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Fiyatları çok değişmiyor, 60 Ah için 100-130 TL civarında bu yazdığım markalardan alabilirsiniz.

    Hocam bir soruda benden,
    0 araçla gelen akü 5-6 yıl dayanırken, piyasadan alınan akü, daha kısa sürede ölüyor.
    Bunun sebebi nedir? Orjinal daha dayanıklı mı yapılıyor?
  • EAS marka aküler var onlardan taktırın yerli akülerin yaptığı kazık fiyatlarıda aracınıza sokmayın lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Fiyatları çok değişmiyor, 60 Ah için 100-130 TL civarında bu yazdığım markalardan alabilirsiniz.

    Hocam bir soruda benden,
    0 araçla gelen akü 5-6 yıl dayanırken, piyasadan alınan akü, daha kısa sürede ölüyor.
    Bunun sebebi nedir? Orjinal daha dayanıklı mı yapılıyor?

    Sıfır araçların hepsinin aküsü o kadar dayanmıyor fakat evet araçların ilk aküsünün daha uzun gittiği doğrudur, bu genellikle akü kalitesinden değil de aracın yeni olması ve sistemlerinin sorunsuz çalışmasıyla ilgilidir.

    Akülerin içlerindeki plakaların kalınlıkları ve aracın yaptığı km akü ömründe belirleyici oluyor.

    Çok fazla km yapan araçlarda, ticari araç ve taksilerde standart akü 6 ay zor dayanırken, kalın plakalarla üretildikleri için sürekli şarj olmaya daha dayanıklı olan aküler ( Ticari Taksi aküsü adı altında satılır ) 2 sene dayanabiliyor.


    Aynı şekilde standart olarak satılan akülerin plaka kalınlıkları azda olsa farklılık gösterebildiği için, yapılan km ile ömürleri çok değişkenlik gösterebilmekte. Kimse bunu bilerek akü almadığından, daha doğrusu bilemeyeceğinden işin ömür kısmı şansa kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz
    Sıfır araçların hepsinin aküsü o kadar dayanmıyor fakat evet araçların ilk aküsünün daha uzun gittiği doğrudur, bu genellikle akü kalitesinden değil de aracın yeni olması ve sistemlerinin sorunsuz çalışmasıyla ilgilidir.

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Fiyatları çok değişmiyor, 60 Ah için 100-130 TL civarında bu yazdığım markalardan alabilirsiniz.

    Hocam bir soruda benden,
    0 araçla gelen akü 5-6 yıl dayanırken, piyasadan alınan akü, daha kısa sürede ölüyor.
    Bunun sebebi nedir? Orjinal daha dayanıklı mı yapılıyor?

    Sıfır araçların hepsinin aküsü o kadar dayanmıyor fakat evet araçların ilk aküsünün daha uzun gittiği doğrudur, bu genellikle akü kalitesinden değil de aracın yeni olması ve sistemlerinin sorunsuz çalışmasıyla ilgilidir.

    Akülerin içlerindeki plakaların kalınlıkları ve aracın yaptığı km akü ömründe belirleyici oluyor.

    Çok fazla km yapan araçlarda, ticari araç ve taksilerde standart akü 6 ay zor dayanırken, kalın plakalarla üretildikleri için sürekli şarj olmaya daha dayanıklı olan aküler ( Ticari Taksi aküsü adı altında satılır ) 2 sene dayanabiliyor.


    Aynı şekilde standart olarak satılan akülerin plaka kalınlıkları azda olsa farklılık gösterebildiği için, yapılan km ile ömürleri çok değişkenlik gösterebilmekte. Kimse bunu bilerek akü almadığından, daha doğrusu bilemeyeceğinden işin ömür kısmı şansa kalıyor.

    hocam siz akü konusunda baya bilgilisiniz,

    normal araca start-stop aküsü taksak, nasıl olur ?




  • Performans anlamında birşey değişmez ama akü ömrü artar. Fakat 4-5 yıl yerine 6-7 yıl gidecek aküye sizden 2-3 katı fiyat isteyecekleri için bunun da bir anlamı kalmaz.
  • İnci akü büyük arge yatırımları var ayrıca yerli elektirikli otomobilin batarya tedarikciside olacakmış bu haberi okuyunca inci aldım yerli kazansın gelişsin diyerek
  • Böyle bir konu varmış buraya yazayım da, yeni başlık açmayayım.

    Kışın Ford 2. elden Focus aldık S&S'li, aldığımız gün aküsü kendini feda etti, bize de o anın sıcaklığıyla beklemeyelim diye sıfır araçtan bir akü çıkartıp taktılar. Tabi S&S işi sadece 1.0'larda olduğundan meğerse taktıkları akü S&S için zayıf kalıyormuş. Araba duruyor, A yazısı çıkıyor ve sonra "Manuel çalıştırma gerekli" yazısı.

    Servise gittik, -akü uyumlu değil felan fişman, +eeee siz taktınız, değiştirin, -Abi bunu nasıl yazalım otokoça, +Sıfırı ne kadar, -400 lira Fiyatı duyunca akü arayışına girdik tabi. Gördüğüm kadarıyla aracın bundan önceki aküsü 60Ah 650Cca(Marş Basma Değeri olarak geçiyor sanırım) aküymüş, şu an üstündeki 60Ah 590Cca. Orjinal felan sordum ama nafile hiçbir yerde yok servis dışında benim sorduklarımda en azından.

    İşin özeti 60Ah üstü, 650Cca değerinden büyük herhangi bir akü tavsiyeniz var mıdır? İnci'nın S&S'li aküleri 250 lira felan. Bunun daha uygun çözümlüsü var mıdır bildiğiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasan7 -- 16 Mayıs 2014; 17:25:57 >




  • Hasan7 kullanıcısına yanıt
    Sorunun kaynağı akülerin CCA değeri ( -18C deki marş basma akımı) değil. O şekilde düşünerek alacağınız akü de aracınızda aynı soruna sebep olacaktır.
    Start&stop sistemli araçlarda EFB teknolojili akü kullanmanız gerekir. Bu aküler standart akülere göre hem araç çalışmazken elektrikli donanımlar kullanıldığında hem de sık sık start-stop işlemi gerçekleştiğinde
    daha geç boşalırlar. Akü fazla boşalmadığı için, sülfatlaşma dediğimiz akünün kapasitesini ve ömrünü azaltan etki de asgari düzeyde gerçekleşir.

    Yine AGM tipi akülerde kalın plakalara sahip olduklarından, deşarj dinamikleri EFB akülere benzer ve sıradan kurşun-asit akülerine göre start-stop sistemli araçlarda sizin yaşadığınız sıkıntının yaşanmasını önlerler.




    http://www.startstopakufiyatlari.com/#portfolio şuradaki varta 12V 60Ah efb teknolojili akü 185 TL görünüyor ve sıkıntınızı çözecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 16 Mayıs 2014; 17:53:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Sorunun kaynağı akülerin CCA değeri ( -18C deki marş basma akımı) değil. O şekilde düşünerek alacağınız akü de aracınızda aynı soruna sebep olacaktır.
    Start&stop sistemli araçlarda EFB teknolojili akü kullanmanız gerekir. Bu aküler standart akülere göre hem araç çalışmazken elektrikli donanımlar kullanıldığında hem de sık sık start-stop işlemi gerçekleştiğinde
    daha geç boşalırlar. Akü fazla boşalmadığı için, sülfatlaşma dediğimiz akünün kapasitesini ve ömrünü azaltan etki de asgari düzeyde gerçekleşir.

    Yine AGM tipi akülerde kalın plakalara sahip olduklarından, deşarj dinamikleri EFB akülere benzer ve sıradan kurşun-asit akülerine göre start-stop sistemli araçlarda sizin yaşadığınız sıkıntının yaşanmasını önlerler.




    http://www.startstopakufiyatlari.com/#portfolio şuradaki varta 12V 60Ah efb teknolojili akü 185 TL görünüyor ve sıkıntınızı çözecektir.

    Hocam elinize sağlık iyi hoş diyorsunuz da gene de benim gözüm 65Ah'lık olanda kaldı. Gönlüm rahat etsin diye onu almayı planlıyorum. Ne derseniz bir zararı felan olur mu? Araç Focus 3 akü sıkıntısız sığar mı?




  • Hasan7 kullanıcısına yanıt
    Akü sığar, 75 Ah'e kadar takabilirsiniz. Zararı olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Sorunun kaynağı akülerin CCA değeri ( -18C deki marş basma akımı) değil. O şekilde düşünerek alacağınız akü de aracınızda aynı soruna sebep olacaktır.
    Start&stop sistemli araçlarda EFB teknolojili akü kullanmanız gerekir. Bu aküler standart akülere göre hem araç çalışmazken elektrikli donanımlar kullanıldığında hem de sık sık start-stop işlemi gerçekleştiğinde
    daha geç boşalırlar. Akü fazla boşalmadığı için, sülfatlaşma dediğimiz akünün kapasitesini ve ömrünü azaltan etki de asgari düzeyde gerçekleşir.

    Yine AGM tipi akülerde kalın plakalara sahip olduklarından, deşarj dinamikleri EFB akülere benzer ve sıradan kurşun-asit akülerine göre start-stop sistemli araçlarda sizin yaşadığınız sıkıntının yaşanmasını önlerler.




    http://www.startstopakufiyatlari.com/#portfolio şuradaki varta 12V 60Ah efb teknolojili akü 185 TL görünüyor ve sıkıntınızı çözecektir.

    vartanın bir de 385 tl ye start-stop aküsü var. fiyat farkı çok fazla. onun farkı nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    O da AGM teknolojili akü. EFB aküler flooded yani sulu tabir edilen cinste iken AGM akülerde akü içerisindeki sıvı elyafa emdirilmiş şekildedir. Start stop araçlar için yukarıda saydığım nedenlerden dolayı gereken kalın plakalı olma durumu ikisi içinde geçerlidir.

    1-2 yıl daha uzun ömür beklentisi için o kadar fiyat farkı vermeye değeceğini düşünmüyorum.
  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    teşekkürler.
  • Varta güzel
  • Varta ve fordun orijinal markasi olan motorcraft. Biraz zor bulunur, fiyatida tuzludur ama daha üstüne akü tanimam. Focuslarda 10-12 yil gidenleri var. Gerisini siz düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akumu alalı yıllar oldu ne kadar dolu ne kadar bos nasıl anlasılıyor acaba
  • Arkadaşlar seat toledo 1.6 signo araca kaç amper ve hangi akü önerirsiniz???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Performans anlamında birşey değişmez ama akü ömrü artar. Fakat 4-5 yıl yerine 6-7 yıl gidecek aküye sizden 2-3 katı fiyat isteyecekleri için bunun da bir anlamı kalmaz.







    hocam bende 2007 corsa d kasa dizel aracım var orjınal 65amperlik aküsü geçenlerde birden boşaldı ama şimdi yine basıyor değiştircem aküyü hangisini tavsiye edersın ?
  • Eraan abi kullanıcısına yanıt
    klas akü almada ne alırsan al.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.